Minkälaisena kanaa koiralle

tatatatatata

Hei,
minkälaisessa muodossa koiralle voi antaa kanaa. Eli pitääkö kana olla keitettyä? Entä miten hedelmien kanssa esim. mandariinit, banaanit ym. Viinirypäleitähän koiralle ei saisi antaa mutta mites muut hedelmät?

13

1959

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin luulisin

Mun tietääkseni kanaa ei saa antaa koiralle lainkaan, koska siinä on pieniä luita jotka voi olla vanhingoksi.

• terristi

kerran väärää tietoa. Totta kai koiralle saa antaa kanaa. Raakana luineen päivineen. Broilerin siivet ovat erittäin hyvät ja suurin osa koirista tykkää. Raakana broilerin luu ei hajoa teräviksi tikuiksi. Sitä voi kokeilla itsekin, vääntää luuta niin huomaa kuinka joustavaa se on ja hajoaa mureniksi. Se myös sulaa koiran elimistössä tosi hyvin.

Jos itse syö kypsää kanaa ja jää tähteitä, ne tähteet voi perata koirille ruuaksi mutta kypsästä kanasta pitää luut poimia pois, kypsän kanan luut ovat vaaralliset.

Älkää nyt herranjumala vastailko kun ette tiedä asiaa varmaksi, levitätte vaan väärää tietoa.

• vastata ja kieltää
        terristi kirjoitti:

kerran väärää tietoa. Totta kai koiralle saa antaa kanaa. Raakana luineen päivineen. Broilerin siivet ovat erittäin hyvät ja suurin osa koirista tykkää. Raakana broilerin luu ei hajoa teräviksi tikuiksi. Sitä voi kokeilla itsekin, vääntää luuta niin huomaa kuinka joustavaa se on ja hajoaa mureniksi. Se myös sulaa koiran elimistössä tosi hyvin.

Jos itse syö kypsää kanaa ja jää tähteitä, ne tähteet voi perata koirille ruuaksi mutta kypsästä kanasta pitää luut poimia pois, kypsän kanan luut ovat vaaralliset.

Älkää nyt herranjumala vastailko kun ette tiedä asiaa varmaksi, levitätte vaan väärää tietoa.

Parempi varmaan vastata tuohon tyyliin että älkää antako kuin sitten käskeä antamaan jos ei ole varma. Ja loppujen lopuksi...mistä sitä ikinä täällä tietää kuka tietää mitäkin.

• tillyh
        vastata ja kieltää kirjoitti:

Parempi varmaan vastata tuohon tyyliin että älkää antako kuin sitten käskeä antamaan jos ei ole varma. Ja loppujen lopuksi...mistä sitä ikinä täällä tietää kuka tietää mitäkin.

Itse varmastikin jättäisin vastaamisen kokonaan, jos olisin kovin epävarma....:)

Kana AINA raakana! Poikkeuksena ripulipotilaalle keitän kokonaisen kanan, irrotan luut ja otan keittoliemen talteen...mutta se onkin jo toinen juttu ;)

• tillyh
        tillyh kirjoitti:

Itse varmastikin jättäisin vastaamisen kokonaan, jos olisin kovin epävarma....:)

Kana AINA raakana! Poikkeuksena ripulipotilaalle keitän kokonaisen kanan, irrotan luut ja otan keittoliemen talteen...mutta se onkin jo toinen juttu ;)

Hedelmät, juurekset (soseena tai keitettynä), vihannekset, marjat, pähkinät...kaikki ovat koiralle käyvää ravintoa muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
        Sitruunaa, greippiä, viinirypäleitä, sipulia suurina määrinä ei suositella. Mandariini on ihan ok.

• terristi
        vastata ja kieltää kirjoitti:

ei ole varma, parempi jättää vastaamatta. Eikö oikeasti järki tuon vertaa itelle kerro??? Entäs jos joku kerta et taas ole varma ja annatkin sitten täällä väärää ja vahingollista tietoa, jos jonkun koiralle käykin tosi pahasti....

• tämä kana

asia tuli esille,niin miten on raa´an kanan antaminen koiralle,joka hotkii kaiken saamansa ruuan.
      Tiedän,että koirani söisi kanaa raakana,mutta en uskalla antaa,sillä pelkään,että hotkittuna ne luut vaurioittavat suolistoa.
      Kaikki tieto minulle KIITOS!

• terristi

se broilerin pala vaikka saksilla. Siipi menee tavallisilla saksilla tosi hyvin ja isompikin kananpala luineen pienistyy hyvin vahvoilla kalasaksilla. Näin koira pääsee herkuttelemaan ilman vaaraa.

Tuon broilerin siiven sulavuus on kyllä niin hyvä ja nopea, että vaikka laittaisit siiven vain kahteen osaan, se ei vahingoita koiran masua tai suolistoa vaan ehtii kyllä sulamaan. Tuolla pienistämisellä saat rauhan itsellesi. Aloittakaa pienillä määrillä, näin koiran mahakin tottuu.

• terristi
        terristi kirjoitti:

se broilerin pala vaikka saksilla. Siipi menee tavallisilla saksilla tosi hyvin ja isompikin kananpala luineen pienistyy hyvin vahvoilla kalasaksilla. Näin koira pääsee herkuttelemaan ilman vaaraa.

Tuon broilerin siiven sulavuus on kyllä niin hyvä ja nopea, että vaikka laittaisit siiven vain kahteen osaan, se ei vahingoita koiran masua tai suolistoa vaan ehtii kyllä sulamaan. Tuolla pienistämisellä saat rauhan itsellesi. Aloittakaa pienillä määrillä, näin koiran mahakin tottuu.

unohtui äskeisestä, sen siiven voi antaa myös jäisenä, jäistä ruokaa koira harvoin hotkii, on niin kylmää.

• kynimättä

niin kuin susi sen syö. Silloin höyhenet suojaavat suolistoa neulamaisen teräviltä luilta.

• höyheniä

ottaa vaikka vanhasta tyynystä vai onko niiden oltava tuoreita vai onko parempi kun syön vaan kanat ite ja kypsänä.

• haju
        höyheniä kirjoitti:

ottaa vaikka vanhasta tyynystä vai onko niiden oltava tuoreita vai onko parempi kun syön vaan kanat ite ja kypsänä.

on voinut haihtua, jos otat höyhenet tyynystä. Maistuu parhaiten, jos ovat tuoreita.

• piuer
        haju kirjoitti:

on voinut haihtua, jos otat höyhenet tyynystä. Maistuu parhaiten, jos ovat tuoreita.

Enpä ollut tota asiaa huomioinukkaan.

Alkaa muuten tää ketju vähä luistella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7858
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3782
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1073
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1013
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      790
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe