Hei,
minkälaisessa muodossa koiralle voi antaa kanaa. Eli pitääkö kana olla keitettyä? Entä miten hedelmien kanssa esim. mandariinit, banaanit ym. Viinirypäleitähän koiralle ei saisi antaa mutta mites muut hedelmät?
Minkälaisena kanaa koiralle
13
1959
Vastaukset
- Näin luulisin
Mun tietääkseni kanaa ei saa antaa koiralle lainkaan, koska siinä on pieniä luita jotka voi olla vanhingoksi.
- terristi
kerran väärää tietoa. Totta kai koiralle saa antaa kanaa. Raakana luineen päivineen. Broilerin siivet ovat erittäin hyvät ja suurin osa koirista tykkää. Raakana broilerin luu ei hajoa teräviksi tikuiksi. Sitä voi kokeilla itsekin, vääntää luuta niin huomaa kuinka joustavaa se on ja hajoaa mureniksi. Se myös sulaa koiran elimistössä tosi hyvin.
Jos itse syö kypsää kanaa ja jää tähteitä, ne tähteet voi perata koirille ruuaksi mutta kypsästä kanasta pitää luut poimia pois, kypsän kanan luut ovat vaaralliset.
Älkää nyt herranjumala vastailko kun ette tiedä asiaa varmaksi, levitätte vaan väärää tietoa. - vastata ja kieltää
terristi kirjoitti:
kerran väärää tietoa. Totta kai koiralle saa antaa kanaa. Raakana luineen päivineen. Broilerin siivet ovat erittäin hyvät ja suurin osa koirista tykkää. Raakana broilerin luu ei hajoa teräviksi tikuiksi. Sitä voi kokeilla itsekin, vääntää luuta niin huomaa kuinka joustavaa se on ja hajoaa mureniksi. Se myös sulaa koiran elimistössä tosi hyvin.
Jos itse syö kypsää kanaa ja jää tähteitä, ne tähteet voi perata koirille ruuaksi mutta kypsästä kanasta pitää luut poimia pois, kypsän kanan luut ovat vaaralliset.
Älkää nyt herranjumala vastailko kun ette tiedä asiaa varmaksi, levitätte vaan väärää tietoa.Parempi varmaan vastata tuohon tyyliin että älkää antako kuin sitten käskeä antamaan jos ei ole varma. Ja loppujen lopuksi...mistä sitä ikinä täällä tietää kuka tietää mitäkin.
- tillyh
vastata ja kieltää kirjoitti:
Parempi varmaan vastata tuohon tyyliin että älkää antako kuin sitten käskeä antamaan jos ei ole varma. Ja loppujen lopuksi...mistä sitä ikinä täällä tietää kuka tietää mitäkin.
Itse varmastikin jättäisin vastaamisen kokonaan, jos olisin kovin epävarma....:)
Kana AINA raakana! Poikkeuksena ripulipotilaalle keitän kokonaisen kanan, irrotan luut ja otan keittoliemen talteen...mutta se onkin jo toinen juttu ;) - tillyh
tillyh kirjoitti:
Itse varmastikin jättäisin vastaamisen kokonaan, jos olisin kovin epävarma....:)
Kana AINA raakana! Poikkeuksena ripulipotilaalle keitän kokonaisen kanan, irrotan luut ja otan keittoliemen talteen...mutta se onkin jo toinen juttu ;)Hedelmät, juurekset (soseena tai keitettynä), vihannekset, marjat, pähkinät...kaikki ovat koiralle käyvää ravintoa muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Sitruunaa, greippiä, viinirypäleitä, sipulia suurina määrinä ei suositella. Mandariini on ihan ok. - terristi
vastata ja kieltää kirjoitti:
Parempi varmaan vastata tuohon tyyliin että älkää antako kuin sitten käskeä antamaan jos ei ole varma. Ja loppujen lopuksi...mistä sitä ikinä täällä tietää kuka tietää mitäkin.
ei ole varma, parempi jättää vastaamatta. Eikö oikeasti järki tuon vertaa itelle kerro??? Entäs jos joku kerta et taas ole varma ja annatkin sitten täällä väärää ja vahingollista tietoa, jos jonkun koiralle käykin tosi pahasti....
- tämä kana
asia tuli esille,niin miten on raa´an kanan antaminen koiralle,joka hotkii kaiken saamansa ruuan.
Tiedän,että koirani söisi kanaa raakana,mutta en uskalla antaa,sillä pelkään,että hotkittuna ne luut vaurioittavat suolistoa.
Kaikki tieto minulle KIITOS!- terristi
se broilerin pala vaikka saksilla. Siipi menee tavallisilla saksilla tosi hyvin ja isompikin kananpala luineen pienistyy hyvin vahvoilla kalasaksilla. Näin koira pääsee herkuttelemaan ilman vaaraa.
Tuon broilerin siiven sulavuus on kyllä niin hyvä ja nopea, että vaikka laittaisit siiven vain kahteen osaan, se ei vahingoita koiran masua tai suolistoa vaan ehtii kyllä sulamaan. Tuolla pienistämisellä saat rauhan itsellesi. Aloittakaa pienillä määrillä, näin koiran mahakin tottuu. - terristi
terristi kirjoitti:
se broilerin pala vaikka saksilla. Siipi menee tavallisilla saksilla tosi hyvin ja isompikin kananpala luineen pienistyy hyvin vahvoilla kalasaksilla. Näin koira pääsee herkuttelemaan ilman vaaraa.
Tuon broilerin siiven sulavuus on kyllä niin hyvä ja nopea, että vaikka laittaisit siiven vain kahteen osaan, se ei vahingoita koiran masua tai suolistoa vaan ehtii kyllä sulamaan. Tuolla pienistämisellä saat rauhan itsellesi. Aloittakaa pienillä määrillä, näin koiran mahakin tottuu.unohtui äskeisestä, sen siiven voi antaa myös jäisenä, jäistä ruokaa koira harvoin hotkii, on niin kylmää.
- kynimättä
niin kuin susi sen syö. Silloin höyhenet suojaavat suolistoa neulamaisen teräviltä luilta.
- höyheniä
ottaa vaikka vanhasta tyynystä vai onko niiden oltava tuoreita vai onko parempi kun syön vaan kanat ite ja kypsänä.
- haju
höyheniä kirjoitti:
ottaa vaikka vanhasta tyynystä vai onko niiden oltava tuoreita vai onko parempi kun syön vaan kanat ite ja kypsänä.
on voinut haihtua, jos otat höyhenet tyynystä. Maistuu parhaiten, jos ovat tuoreita.
- piuer
haju kirjoitti:
on voinut haihtua, jos otat höyhenet tyynystä. Maistuu parhaiten, jos ovat tuoreita.
Enpä ollut tota asiaa huomioinukkaan.
Alkaa muuten tää ketju vähä luistella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749