saksantuonti...

bmw r100...?

Onko saksasta tuodut bemarit kuinka paljon halvempia kaikkien maksujen jälkeen. Onko kokemusta itse haetusta bemarista? Mistä hait?Onko siinä minkälainen paperisota ostettaessa/tullissa? Saaku suhteessa enemmän alennusta uudesta vai vanhasta?

14

5915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fransamanni

      bmw k 1200 s v 05 saksan hinta 9-10000 egeä
      suomessa pyynti 18-19000 egeä verojen kanssa
      sakemannin pyörä tulee maksamaan tullin laskurin
      mukaan 14000 egeä

      • Jukka

        ...noinhan se menee. Ja sen 4000-5000 säästää rahaa.


      • säästää
        Jukka kirjoitti:

        ...noinhan se menee. Ja sen 4000-5000 säästää rahaa.

        muttei noin paljoa. Moottoripyörän etsiminen suomeen täällä saksassa on samanlaista kuin autojenkin: Aina pitäisi juosta sen halvimman perässä. Kulut tiedetään (ollaan tietävinään)suomen päässä tarkkaan, ei lasketa liikkumiselle, majoitukselle, ruokailulle, paperisodalle ym. seikoille mitään. Sen sanon että kun se pyörän tai auton etsiminen on siinä ruudun ääressä niin helppoa niin eihän ole iso vaiva käydä samalla hakemassa se aarre aivan itse täältä onnen maasta sinne Härmlandiaan.


      • BMW...
        säästää kirjoitti:

        muttei noin paljoa. Moottoripyörän etsiminen suomeen täällä saksassa on samanlaista kuin autojenkin: Aina pitäisi juosta sen halvimman perässä. Kulut tiedetään (ollaan tietävinään)suomen päässä tarkkaan, ei lasketa liikkumiselle, majoitukselle, ruokailulle, paperisodalle ym. seikoille mitään. Sen sanon että kun se pyörän tai auton etsiminen on siinä ruudun ääressä niin helppoa niin eihän ole iso vaiva käydä samalla hakemassa se aarre aivan itse täältä onnen maasta sinne Härmlandiaan.

        Itse se hakea kannattaakin. Olen tuonut itse mp:t, autot ja paljon muuta.

        Itse otan yhteyttä myyjään ja pyydän lähettämään ensin MP:stä paljon kuvia ja tietoja sähköpostilla.

        Sitten soitan myyjälle ja sovin milloin tulen ja mitä tavara maksaa, jos otan sen.

        Sovitaan tavaran varaamisesta tiettyyn päivään, sit paku matkaan ja menoksi.

        Maksu ja kauppakirjat paikallisessa pankissa, sekä muutama todistus.

        Paku täyteen muutamia rengas-sarjoja ja jotain muuta kivaa, jotka voi myydä täällä jos haluaa.

        Minä en Suomesta osta ainuttakaan mp:tä tai sen varaosaa näillä hinnoilla.

        Minulla ainakaan ei ole tuottanut mitään tuskaa tavaran ostaminen Saksasta.

        Saksassa kaverilla yötä, kännittely ja huorissa käynti sit aamulla kotiin.

        Mahtavia reisuja, SUOSITTELEN.


        Terveisin

        :)


      • BMW-PAPPARAINEN
        BMW... kirjoitti:

        Itse se hakea kannattaakin. Olen tuonut itse mp:t, autot ja paljon muuta.

        Itse otan yhteyttä myyjään ja pyydän lähettämään ensin MP:stä paljon kuvia ja tietoja sähköpostilla.

        Sitten soitan myyjälle ja sovin milloin tulen ja mitä tavara maksaa, jos otan sen.

        Sovitaan tavaran varaamisesta tiettyyn päivään, sit paku matkaan ja menoksi.

        Maksu ja kauppakirjat paikallisessa pankissa, sekä muutama todistus.

        Paku täyteen muutamia rengas-sarjoja ja jotain muuta kivaa, jotka voi myydä täällä jos haluaa.

        Minä en Suomesta osta ainuttakaan mp:tä tai sen varaosaa näillä hinnoilla.

        Minulla ainakaan ei ole tuottanut mitään tuskaa tavaran ostaminen Saksasta.

        Saksassa kaverilla yötä, kännittely ja huorissa käynti sit aamulla kotiin.

        Mahtavia reisuja, SUOSITTELEN.


        Terveisin

        :)

        Viestin kirjoittanut BMW... ylläpidon mukaan on mopoikäinen lapsi joka häiriköi!


      • lisätään

        realistiset hakukulut 1200€, johon kuuluvat lentoliput, pari kolme hotelliyötä, vuokra-auto, rekisteröintikulut Saksassa, polttoainekulut 2000km:lle, lauttamaksut, rekisteröintikulut kotimaassa ym. pikkusälä. Toisaalta kyse on niin suuresta elämänkokemuksesta varsinkin ensikertalaiselle, että voisin jättää kulut kokonaan huomioimatta. Saksaan pitää lähteä tukku rahaa taskussa, samoin verot on maksettava käteisellä. Vastaavalla tukulla lähtee suomipyörän hinnastakin 10% pois, jolloin suoranainen säästö pienenee. Pyörä kannattaa hakea omaan käyttöön. Kauppiaat ja yksityiset ostajat ovat nihkeitä maksamaan yli sen, mitä pyörä tulisi itse hakien maksamaan. Valikoima on Saksassa aivan toista luokkaa, mutta kovin laajalla alueella ei lyhyessä ajassa ehdi kierrellä. Kaverin kanssa matkaan lähtö helpottaa asioita Saksan päässä, vaikka maksaakin hiukan ylimääräistä. Tietysti voit tehdä kaupat tietystä yksilöstä netin kautta valmiiksi, joka vähentää paikan päällä liikkumista. Mutta homma voi mutkistua huomattavasti, ellei pyörä miellytäkkään. Ei muuta kauin onnea matkaan, jos päätät lähteä hakureissulle.


    • BMW..

      ..ei vaan nyppii ihmiset, jotka luulevat että
      Suomi on jokin erityinen maa ja kaikki muualla
      ovat huijareita.


      No joo antaa olla.











      -jukka-

    • fransmanni

      motot löytyy suoraa saksan motopörsistä yhteistiedot
      mukaan lukien ei tarvise etsiä sen kummemmin,,laaduk
      kaita menopelejä ihka samoja mitä moni motoliike
      hakee itse ja myy täällä..itse hakemalla 4700egeä
      halvemmalla oma pyörä bmw k1200s...hinnasa huomioitu
      matkat ja yöpyminen hampurissa.......

    • r1100rt.

      Niin olen hannkinut auton ja pyörä saksasta molemmat tätä laatu merkkiä kannattaa hakea jos kuluja tulee ne voi ottaa loma reissun piikkiin ei muuta kun hakemaan.Jotka täällä valittaa ja ovat vastaan kaikkea tätä eivät ymmärrä elämää tämähän on ihmisen parasta aikaa!!!

    • K100RS

      Hakemisessa on riskinsä, tietty. Kuitenkin, jos hinta ja laatu ovat kohdallaan, niin säästöä tulee. Itse hain vanhan K100RS:n ajatuksella, etten korkealta putoa, vaikka pieleen menisi. Nyt on alkamassa kolmas ajokausi ja pyörä pelittää todella hyvin.

      Moottoripyörä, samoin varmaan autokin, kannattaa ostaa liikkeestä. Pahitteeksi ei liene, että myyjä olisi jokin hyvämaineinen isompi liike. Pieniä trokariliikkeitä löytyy myös Saksasta. Liikkeestä ostettaessa hinta on jonkinverran korkeampi, mutta turvallisuus parempi. Olen kuullut, että saksalaisen lainsäädännön mukaan liike (mutta ei yksityinen) joutuu antamaan käytetyllekin kulkuneuvolle jonkinlaisen takuun, joten tästä syystä kampe on varmasti tarkastettu huolella ja viat korjattu ennen myyntiin laittamista.

      Uudemmissa pyörissä takuu voi olla kirjallinen ja peräti yhden vuoden mittainen. Tällaisen antavat ainakin jotkut BMW:n merkkiliikkeet Saksassa myymilleen BMW-pyörille. Kertoivat Bremenissä, josta pyöräni ostin, että takuu toimii myös Suomessa. Viepi vain pyörän paikalliseen merkkiliikkeeseen tarvittaessa korjattavaksi ja homma hoituu.

      Jos hakee pyörän pakettiautolla, niin se lienee vaivattomin tapa. Sen voi tietysti myös rekisteröidä paikanpäällä ja ajaa kotiin. Myyjä kyllä useimmiten auttaa paperisodassa. Bremenissä kyllä pyörittelivät päätään, kun ilmoitin, että aion ajaa Tornion kautta kotiin. Ilmeisesti ajattelivat, että hullu mikä hullu, mutta ei siinä mitään, ajo sujui hienosti, vaikka matkaa tulikin reilusti yli 2000 km. Tanskan tullikin pysäytti ja kysyi minne olen matkalla. Kun sanoin, että Suomeen, niin virkailija vain vislasi ja vinkkasi kädellään, että antaa mennä.

      Kyllähän kustannuksia hakemisesta tulee, mutta ei kai niitä kannata laskea. Hakureissun voi yhdistää kesälomailuun, eikä lomailun kustannuksia yleensä lasketa, ja onhan se mielenkiintoinen kokemus. Seikkailuksikin voisi sanoa. Itse en ostaisi sieltä mitään kauhean kallista pyörää. Pettymys on kyllä sitten kalliimman kanssa suurempi, jos saakin epäkuranttia tavaraa. Riskihän kuitenkin on suurempi Saksasta, kuin jos pyörän ostaa Suomesta.

    • similja

      Tuotatin tänä keväänä LT1200:n vm-99. Ajettu 36tkm. Hinta saksassa 8800€, tuontipalkkio 1000€ vero n. 3200€ = 13000€. Vastaava kampe suomessa 14900-15900€. Eli 2-3t€ halvempi tuotettuna kuin ostaa " suomipyörä".

      • mokoma?

        Hiukan panee ajatteluttamaan; kannattaneeko moinen ruljanssi noilla voitoilla!


    • Nimetön

      Vaikka sen hakisi Saksasta ! Tietysti säästö on
      aina mahdollista saada jäämään omaan pussiin jos
      onni on myötä ! Mut jos murphy on pelissä mukana
      niin samat murheet on edessä kuin Suomesta ostetun käytetyn kanssa tai sit vielä suuremmat !

    • jos taitaa Saksaa

      ja ostaa BMW liikkeestä, takuulla. Voitto noin 2000 - 3000 €. Mulle ainakin rahaa. BMW R1100RS kaikilla "mausteilla", kokokatteella ja kaikilla laukuilla, uusin renkain, huoltokirjoin, kuin uusi. Toimii kuin ajatus. Kiva oli kotiin ajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe