Moi...
Olisin ostamassa syyrialaiselle naaras hamsulleni uutta, isoa häkkiä..mutta jäin miettimään, että kannattaisiko ostaa duna, terra vai häkki??..mitä mieltä te olette terra, duna vai häkki???Kyseessä on nuori yksilö vain n.3kk vanha..
Häkki, Duna, Terra?
10
1619
Vastaukset
- iso.
Kokoinen terra vaikka merkiltään Duna...
- deiippu
terraario on kaikken paras ja turvallisin vaihtoehto!
- suski87
Syyrialaiselle sopii mikä tahansa noista, jokaiselle löytyy omat kannattajansa. Häkissä (esim. Ferplast Mary, 80*50*37,5cm olisi hyvä) hamsteri pääsee kiipeilemään, virikkeiden kiinnitys on helpompaa ja ilmanvaihto on parhain. Monet hamsterit alkavat kuitenkin jyrsiä häkissä kaltereita ja saattavat viskoa kuivikkeet niistä ulos, josta syystä moni on vaihtanut hamsterin häkistä terraarioon. Duna on keveytensä tähden helppo puhdistaa ja sen saa esim. mökkireissua varten pienempään tilaan. Monien mielestä dunat eivät tosin ole kovin esteettisen näköisiä. Lasiterraariot ovat täysin jyrsimisvarmoja, vuotavina tai käyettyinä hankittuina usein halpoja ja kokonaan läpinäkyvän seinän läpi hamsteria on hyvä tarkkailla ja terrasta saa sisustettua oikein näyttävän. Reilun kokoisilla lasiterraarioilla on kuitenkin painoakin sitten enemmän.
Jos itselleni vielä tulisi hamsteri, hankkisin sille varmaan lasiterraarion, tai sitten dunan.- hmmmmm.....?
Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..
- Moi.
hmmmmm.....? kirjoitti:
Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..
http://isopekka.tripod.com/isopekkakotisivu/
Tuolta saa mielestäni kohtuullisen hintaisia ja hyvän näköisiäkin terroja. Hamsteri.infossa monet ovat kehuneet kyseisen paikan terroja.
Ja kyllähän se ilma siellä terrassa vaihtuu, ellei siinä kannen päällä ole mitään. :) - Anonyymi
hmmmmm.....? kirjoitti:
Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..
Sinne voi ostaa kaiken laisia kiipeilytelineitä laitat vaan paljon purua niin saa tehtyä tunneleita lisäksi siemenseoksen ripottelu puruun on hyvä vaihtoehto pinterestistä tai netistä muutenkin saa varmasti hyviä inspiraatio kuvia myös YouTube kanavalta tassuttelua löytyy hyvä video luonnollisen häkin sisustuksesta ja nimenomaan luonnollinen on minusta ainakin hamsterin kannalta paras vaihtoehto toivottavasti tästä oli apua:)
Syyrialaisnaaras on parhaimmillaan suuressa häkissä, jossa se voi melskata mielinmäärin. Häkin pinnat ovat loistava virike, sillä hamsterit pitävät kiipeilystä. Pinnoihin saa myös kiinnitettyä monenlaisia virikkeitä, kuten tikkaita, riippumattoja ja köysiä. Terraarioissa ei tätä mahdollisuutta juuri ole.
Mutta loppuenlopuksi se on ihan mielipidekysymys, pitääkö enemmän häkistä vai terraariosta. Duna on myös terraario. Hamsterin luonne kannattaa ottaa huomioon. Vilkkaalle ja ulospäinsuuntautuneelle hamsterille sopii häkki todella hyvin, kun taas ujommalle hamsterille terraario on parempi, sillä siellä se saa olla rauhassa hajuilta ja pahimmalta melulta/hälinältä.- hmmm..??
Onpas todellakin halpoja nuo terrat tuolla isopekalla!!!!Mutta ajttelin nyt kuitenkin ostaa häkin, koska tämä minun vilkas neiti on kova mellastamaan ja häkkiin saa helposti kaiken laisia hauskoja virikkeitä:)...elikkäs voisitteko laitaa joatin hyviä linnkkejä mihin olette törmänneet, missä on isoja ja halpoja häkkejä myynnissä, ei niiden tarvitse halpoja olla, mutta ei nyt mielettömän kalliitakaan..haluaisin kuitenki panostaa hamsuni viihtyvyyteen kunnolla:)
- elina_
hmmm..?? kirjoitti:
Onpas todellakin halpoja nuo terrat tuolla isopekalla!!!!Mutta ajttelin nyt kuitenkin ostaa häkin, koska tämä minun vilkas neiti on kova mellastamaan ja häkkiin saa helposti kaiken laisia hauskoja virikkeitä:)...elikkäs voisitteko laitaa joatin hyviä linnkkejä mihin olette törmänneet, missä on isoja ja halpoja häkkejä myynnissä, ei niiden tarvitse halpoja olla, mutta ei nyt mielettömän kalliitakaan..haluaisin kuitenki panostaa hamsuni viihtyvyyteen kunnolla:)
joku muu kuin häkki, ettei käy niin kuin minulla (jyrsii kaltereita, huonoksi hampaille)
- Anonyymi
Terraario on paras
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483