Kertoisiko joku, kun olen vaihtamassa
öljyjä talviseisonnan jälkeen. (edelliset öljyt vaihdettu n.3000km sitten.) Tarviseeko öljynsuodatin vaihtaa jokaisen öljynvaihdon
yhteydessä??? Kiitokset vastaajalle:)
Mp:n öljynvaihto
7
2145
Vastaukset
- öljynvaihtelija
Itse en vaihda ainakaan öljynsuodatinta, kilometrejä itelle tuli viimekautena n. 4000km ja tällä kaudella tulee varmaan noin 5000km. Joka toisella öljynvaihdolla vaihdan vasta öljynsuodattimen autostakin. Hyvin ne suodattimet toimii prätkissäkin vaikkei joka kerta vaihtas, ajokilometreistä se on kiinni millonen kannattaa vaihtaa. Ite pidän takarajana prätkissä 10tkm ja autoissa 20tkm. Mulla jäi prätkään syksyllä vaihdetut Castrolin huippuöljyt sisään, joilla ei ole ajettu paljoa mitään. Näytti vielä mittatikusta kirkkaalle, joten en taida vaihtaa öljyjäkään, ainakaan nyt keväällä. Eli tässäkin käytän järkeä enkä turhaa vaihda.
- MOTO
Koska varsinkin jos pyörä on talven kylmässä, saattaa kondensoitua öljyihin ja suodattimeen vettä.
Eikä niihin pyöriin ainakaa, joita itsellä on ollut, suodatin ole maksanut 10 Eur enempää, ettei se nyt niin suuri kustannuskaan ole. - Fireblade
Moi!
Oma mopo on siis Honda Fireblade 2000-mallinen ruiskupeli.
Syksyllä talviseisonnan ajaksi vaihdan jotkut 20w-50 "halpisöljyt", suodatinta en vaihda.
Keväällä vaihdan uudet "mopoöljyt" ja suodattimen.
Vaihdaisin sun tapauksessa siis nyt keväällä molemmat.
Öljynvaihto se on halvin koneremontti! - Oileri
Tämä on taas näitä tosiaan ikuisuusjuttuja...
Viitaten tuohon alkuperäiseen kysymykseen siitä tarviiko suodatinta vaihtaa.....
No ei tietenkään.. siis jos aletaan nyt näin ajattelemaan niin eihän mitään tarvii.. öljyäkin kunhan on koneessa ja lisäilee vain jos vajuu... eihän niitäkään varmaan sitten vaihtaa kannata.
Siis mitä siitä hyötyy jos jättää vaihtamatta? Suodatin maksaa vanhaa valuuttaa muutaman kympin. Mikä säästö se sitten on kaikkien muiden kulujen rinnalla?? Itse en edes viitsi räknätä mokomaa vaan vaihdan kummatkin öljyn ja suodattimen.
Sama öljy pyörii vaihteistossa, moottorissa ja kytkimessä. Siellä on monta paikkaa mistä irtoaa ei kuuluvaa paskaa öljyyn. Onhan se nyt selvää että toi suodin kannattaa vaihtaa. Tietysti jos meinaa ajaa mopolla vain tämän kesän niin eihän niitä öljyjä ja varsinkaan suodatinta kannata missään tapauksessa vaihtaa... pääasia että toimii vain sen ajan kun on itsellä. - Boxeri
myöhässä tuo öljyn vaihtosi!Talveksi vaihdetaan yleensä uudet öljyt suodatin.Käytetyssä öljyssä sattaa olla kaikenlaista "moskaa" esim. rikkiä( moottori syöpyy).Itse vaihdan aina suodatin/mootoriöljyt riittävän usein.Siitäkin huolimatta vaikka moottori/vaihteisto/perä ,jokaisessa on erillis öljyt.Suosittelen Sinua vaihtamaan myös öljynsuodattimen joka kerta.
- rafa
pikku vinkkejä kirjoitti:
Ja jos kaikki edellämainittu tuntuu itsestä turhalta ja liikaa aikaa vievältä,kannattaa kyseiset toimenpiteet jättää suosiolla tekemättä.En henkilökohtaisesti suosittele kenellekään turhan stressin ottamista harrasteen takia,niin oikeita kuin ohjeet lienevätkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792