ISÄ HAKKAA!!!!!

Minä olen minä!!!

Moi kaikki!

Mun iskä sanoo et se ei haluu kurittaa mua henkisesti (esim. aresti tai muu sellanen) vaan se lyö kerran ja se sattuu vaan hetken. Se ei oo totta! se on muistissa koko elämän ja periytyy niin et mäki rupeen lyömään omia lapsianiki.
Iskä suuttuu ku oon tehny jotai ja sit se lyö, ei enää niin kovaa ku ennen... Läpsästäki se voi tai jotai sellasta...
Mä en oikeen tiiä mitä mun pitäs tehä ku en tiiä kuinka vakavaa se on. Onks teil sillee? Mailatkaa pleaze!!! En oo kertonu kellekkää, enkä tiiä pitäskö. Pelkään välil isääni..! Ku kyl mä ymmärrän sitä, mut parempi olis jos ei tarvis pelätä et se satuttaa.
Terv. [email protected]

27

2861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grapetree

      Homma hoituu kun oot kuuliainen isälles, niin sen ei tarvi kurittaa.Kyllä mun isä mulle aina keppiä anto ja joskus löiki kun tein pahuuksia.Mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, niin rakkaudesta se isä kuritti, että kasvais kunnon poika.

      • äiti

        ... poika että nyt stten sinäkin hakkaat lapsias jotta niistä kasvais kunnon poikia a tyttöjä? Ettet vain vähän vaimoakin rukkais parempaan suuntaan?!


      • Grapetree
        äiti kirjoitti:

        ... poika että nyt stten sinäkin hakkaat lapsias jotta niistä kasvais kunnon poikia a tyttöjä? Ettet vain vähän vaimoakin rukkais parempaan suuntaan?!

        Kyllä mä oon sitä mieltä, jos kotona laitetaan säännöt mitä noudatetaan ja niitä rikkoo tahallaan, niin sietää keppiä saadakin.Ei tietenkään turhaa saa lyödä ja pitäis aina pystyä puhumaan ne asiat.


      • äiti
        Grapetree kirjoitti:

        Kyllä mä oon sitä mieltä, jos kotona laitetaan säännöt mitä noudatetaan ja niitä rikkoo tahallaan, niin sietää keppiä saadakin.Ei tietenkään turhaa saa lyödä ja pitäis aina pystyä puhumaan ne asiat.

        ... mutta ei saa lyödä eikä antaa keppiä. Tiedän mistä sinä puhut ja tajuan näkökulmasi, noin mnäkin ennen ajattelin. Mutta tajusin asian vakavuuden, kun lapseni kasvoi siihen ikään että alkoi hakata takaisin.

        Miksi hakata kun asiat hoituvat puhumallakin. Tiedäthän istekin että ei ole mitään 'rankaisevampaa' kun vaikka vaimo/mies sanoo ettei rakasta sinua. Sitä ei tarvitse sanoa nyrkein ja silti se tuntuu kuin potkaistais.

        Väkivallan ketju poikki!


    • ria siivonen

      mun äiti on saMAMLAINEN MUTTA MUN ÄITI RAAPII

      • ÄITI

        .. SAMAT NEUVOT SULLE KUIN TUOLLE EKALLE KIRJOITTAJALLE. NOLLATOLERANSSI= NOLLA SIETORAJA: EI MITÄÄN RAAPIMISIA´, LÄPSÄSYJÄ, TUKISTUKSIA, EI MITÄÄN FYYSISTÄ VÄKIVALTAA EDES PIENTÄ.


    • ÄITI

      Juokse ulos ja huuda apua jos se lyö.

      Soita poliisille. KETÄÄN EI SAA LYÖDÄ.
      Sano sille jo tänään ENNEN kuin se lyö, että seuraavan kerran jos se lyö sä soitat poliisille.

      Sano tämä niin että seisot ulkona tai jossain mistä pääse helposti ulos jos se suuttuu niin että meinaa käydä kimppuun. Älä mieti seuraamuksia että jos poliisit vie sun isän (ei ne vie, ne on niin löpsyjä lähteen liikkeelle sieltä Iltalehden takaa ja kahvikupin äärestä)mutta se säikäyttää isääs.

      Lisäksi (nää ei oo vaihtoehtosia)kun joku ihminen on kylässä sano isäs ja sen kuullen että hei by the way mun isä lyö mua. Sitten et mitään selitä että se ei lyö kovaa etkä mitään muutakaan höpötä: olet vain hiljaa tuon lausees päälle.

      Voi olla että se toinen aikuinen on niin raukka että alkaa puolustaa isääs, mutta tämäkin kuitenkin säikäyttää isääs vaikka se ei sitä päällepäin näyttäis ja se alkaa ajatella asioita.

      Jos sitä hävettää, selitelköön itse ystävälleen että tuo valehtelee, mutta sä et saa puolustella isääs.

      Mä olen ite ennen lyöny lastani, ja kadun sitä ihan hirveästi. Nuorempia lapsia en ole lyönyt. Tajusin jossain vaiheessa että asiaan on oltava nollatoleranssi että ei MINKÄÄNLAISTA EDES LÄPSÄSYÄ SAA TEHDÄ. Menin lääkäriin ja pitkään terapiaan. mua on itseä lapsena kuritettu ruumiillisesti ja halusin katkaista tämän ketjun.


      Ketään ei saa lyödä. Ei vaikka toinen sanois mitä. Vaikka toinen olis kuinka nenäkäs. Sanan säilällä saa sivaltaa, ei tietenkään loukata toisen itsetuntoa ja sovittava on sanaharkankin päälle.

      EN tietenkään puolusta sitä, jos olet puhunut isälles hävyttömään sävyyn tai nenäkkäästi, mutta siltikään se ei sais lyödä: JO LAKI KIELTÄÄ LYÖMISEN; MYÖS TUKISTAMISEN.

      • Minä olen minä (t)

        En mä mielestäni sillon tee kovinkaan väärin kun iskä jo rupee hakkaamaan, mutta tietenkin itse ajattelen näin.. Ei siitä näkyvää jälkee tuu, mutta kyllä se muistiin jää...!


      • Grapetree
        Minä olen minä (t) kirjoitti:

        En mä mielestäni sillon tee kovinkaan väärin kun iskä jo rupee hakkaamaan, mutta tietenkin itse ajattelen näin.. Ei siitä näkyvää jälkee tuu, mutta kyllä se muistiin jää...!

        Silloin se ei ole oikein, jos isäs rankasee sua jos et oo tehny pahaa!!


      • ÄITI
        Grapetree kirjoitti:

        Silloin se ei ole oikein, jos isäs rankasee sua jos et oo tehny pahaa!!

        ... Lyödä ei saa vaikka olisit tehnyt pahaa.

        Rangaista saa ja pitää rangaista mutta ei lyödä.

        Mikään syy ei oikéuta lyömiseen.

        Jos olet tehnyt pahaa, isäs voi vetää viikkorahan pois tai antaa kohtuullisen ajan/teon vakavuuteen suhteutettuna sopivan ajan kotiarestia.

        Isäs on turha yrittää esittää,e ttä hän on muka hieno ihminen kun ei harrasta 'henkistä väkivaltaa' vaan lyö tai läpsäsee, sillä ei ole henkistä väkivaltaa jos annetaan pieni viikkoraharangaistus tai kotiaresti tai jokin ylimääräinen keljumpi kotityö.


    • apua...

      Vanhempien tärkein tehtävä lasten kasvattamisessa on lasten rakastaminen ja hyvän itsetunnon luominen tulevaa elämää varten. Lyöminen ei ole rakastamista eikä se todellakaan kasvata itsetuntoa. Luulen, että isälläsi on paha olo jota hän purkaa sinuun tai sitten hän luulee oikeasti luovansa sinulle rajoja väkivallalla. Olen itse perheestä, jossa asioita hoidettiin lyömällä. Joka päivä sai pelätä kun oli kotona ja kun ei ollut sai pelätä mitä siellä muille tapahtuisi. Se ei todellakaan tee hyvää kenenkään mielelle. Ja kierre jatkuu jollei sitä katkaista. Isä hakkaa poikaansa, poika hakkaa äitiään, sisko ja veli tappelee... onneksi ei tarvitse enää kestää sitä.

      En tiedä onko poliisien soittaminen välttämättä hyvä vaihtoehto, jos väkivalta on lievää. Kehottaisin enemmin puhumaan kouluterveydenhoitajalle asiasta, joka tarvittaessa laittaa asiaa eteenpäin. Jos väkivalta pahenee tai muuten tuntuu siltä, että poliisit pitää soittaa paikalle niin tottakai sen saa ja pitää tehdä. Mutta niin kauan kuin asuu hakkaajan kanssa saman katon alla eikä lyöjä ole missään hoidossa en provosoisi häntä. Tahallinen lyöjän ärsyttäminen voi johtaa tilanteen pahenemiseen. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi.

      • äiti

        ... ajatus, allekirjoitan. Laitoin poliisin vain siksi, että sillä VOI UHATA, sillä isä ehkä tajuaa asian vakavuuden, sillä asiahan ON poliisiasia. Ja hätätilanteessa voit soittaa poliisin. Kouluterveydenhoitaja ok, mutta jos teillä ei synkkaa (monet kouluterv. hoitajat kivoja, mutta aina ei käy hyvä tuuri) voit ottaa terveyskeskuksenin sairaanhoitajiin yhteyttä.


    • tyttö83

      Munkin isä lyö ja hakkaa, eikä nyt oo kyse mistään pienestä läppäsystä vaan oikeen kunnon iskusta takaraivoon niin että tuntee kuinka aivot hyllyy sisällä. Eikä jää edes lyömiseen vaan sitten tulee monen tunnin saarna ja huuto enkä saa lähtee kotoota pois mut suurinpiirtein lukitaan omaan huoneeseen. Eikä mun välttämättä tarvi tehä mitään väärää, se keksi ihan omia syitä välillä huutaa ja raivota.

      Jos tollasella yrittää saada aikaan kunnioitusta tai vastaavaa niin jo on vähän väärä tapa. Muutan tässä vuoden sisällä pois kotoota ja aion katkasta kaikki yhteydet ainakin faijaan, nyt sitä jotakuinkin sietää niin kauan kun pysyy rauhallisena. Lapsellista varmaan tollanen "en enää ikinä haluu nähä sua" -ajattelu mut ihan sallittavaa kai sillon kun ei enää rakasta sitä enkä edes nää sitä isänä.

      • äiti

        ...johonkin aikuiseen ja käske kaikkien muidenkin hakattujen tehdä niin.

        Lopeta tuo ketju että et saa enempää fyysisä ja henkisiä vammoja. Minua hakattiin lapsena ja olen lyönyt poikaani ja saanut terapialla ketjun katkaistua (toivottavasti poikani ei mahdollisia lapsiaan lyö, toivon hartaasti).

        Kouluterveydenhoitajalle heti tai terveyskeskukseen. JO TÄNÄÄN!


      • äiti

        ... vaikka muutat pois kotoa. Sun pitää päästä työstämään tuo asia. Menet muuten liittoon miehen kanssa joka hakkaa sinua. Näin käy useille tytöille jotka on sietäneet isän hakkausta.

        sitäpaitsi sinähän asut vielä vuoden kotona joten se voi vahingossa vaikka tappaa sinut. Isku päähän voi olla kohtalokas tai töytäisy rappuun.


      • Nuoriso-ohjaaja
        äiti kirjoitti:

        ... vaikka muutat pois kotoa. Sun pitää päästä työstämään tuo asia. Menet muuten liittoon miehen kanssa joka hakkaa sinua. Näin käy useille tytöille jotka on sietäneet isän hakkausta.

        sitäpaitsi sinähän asut vielä vuoden kotona joten se voi vahingossa vaikka tappaa sinut. Isku päähän voi olla kohtalokas tai töytäisy rappuun.

        Voit puhua myös jollekin tutulle aikuiselle, esim. alueesi nuoriso-ohjaajalle. HÄnkin voi viedä asiaa eteenpäin. Pääasia, ettet siedä hakkaamista enempään, se ei ole kenenkään velvollisuus. Lyöminen on aina väärin. Tsemppiä!


      • tyttö87
        Nuoriso-ohjaaja kirjoitti:

        Voit puhua myös jollekin tutulle aikuiselle, esim. alueesi nuoriso-ohjaajalle. HÄnkin voi viedä asiaa eteenpäin. Pääasia, ettet siedä hakkaamista enempään, se ei ole kenenkään velvollisuus. Lyöminen on aina väärin. Tsemppiä!

        Minun lapsuudessani väkivalta oli ainainen juttu. Isäni oli jonkin sortin raivohullu, ja kun hän sai näitä kohtauksia, hän löi, kuristi ja potki lapsiaan sekä vaimoaan. Pienenä en uskaltanut nukkua, kun pelkäsin äitini takia.

        Meille myös opetettiin että kenellekkään ei saa puhua väkivaltaisuudesta kotona. Se oli häpeä juttu ja on vieläkin.

        Silti olen sitä mieltä, että pieni ruumiillinen kuritus on paikallaan silloin kun lapsi ei tottele. Ei tietenkään aina. Jos lapsi tekee jotain uhallaan väärin on mielestäni äiti tai isä oikeutettu nippaamaan tai tukistamaan. Lyöntejä en salli. Pieni ruumiillinen kuritus on tervettä ja lapsi oppii tottelemaan paremmin sanallisia käskyjä.

        vielä niille, joiden kotona on väkivaltaa. Älkää jääkö yksin ongelmien kanssa, kuten meidän perheessä piti tehdä. Se tuo jonkin sortin traumoja. Puhukaa jollekkin, se auttaa.


    • takas

      Väkivalta on se viimeinen keino, joka on toiminut aina 100%sti! Semmosia poikia tai lähes jo miehiä on, jotka voivat antaa sellaisen opetuksen jo aikuisellekkin, ettei siinä aikuista enää naurata. Itse olen kerran tämän tehnyt -erään tuttavani isä. Korvani tulivat vain jo täyteen näitä keromuksia ja pistäydyin eräänä iltana kylässä "vähän jututtamassa" tätä isukkia. Seuraavana päivänä ei kyseinen henkilö oli kuulemma "flunssa" eikä pystynyt menemään töihin... Ei ole sen jälkeen käyttänyt käsiään tyttöänsä kohtaan kuin halaamiseen..
      Kyllä niitä 18-vuotiaita voimapesäikkäitä jo löytyy, jotka voivat antaa saman laista opetusta sitä "vaativille". Kuulosta rankalta mutta toimi!

      • äiti

        ...tuo on sikäli vaarallinen tie, että helposti otetaan aseet esille. Et voi koskaan tietää, jos tämä hakattu isä sitten tulee joku kirkas päivä ja ampuu...Tai vaikka hullu ampuu tyttönsä..


      • aivan
        äiti kirjoitti:

        ...tuo on sikäli vaarallinen tie, että helposti otetaan aseet esille. Et voi koskaan tietää, jos tämä hakattu isä sitten tulee joku kirkas päivä ja ampuu...Tai vaikka hullu ampuu tyttönsä..

        Kyllähän tuo pätee. Mutta niinhän se on jokatapauksessa, vaikka sen asian muillakin tavoin olisi järjestellyt... Aina ei voi olla 100:n varma kaikesta toimivuudesta mutta yritetään päästä mahdollisimman lähelle sitä.


    • trgdssg

      Miun äiti hakkaa vetää korvista potkii..jne..Sun pitää kertoa kouluterveydenhoitajalle tai muulle.

    • HANKI APUU?

      Juttele kuraattorille tosta. Ei sun tartte kestää tollasta.

    • nähden?!

      Moikka!
      Oletko ikinä joutunut ottaa piiskaa muiden

    • KuunteleSitä

      Kuuntele isääsi, niin noin ei tapahdu.

    • Entinen.hakattu

      Kun menet pituudessa ja painossa isän ohi, hakkaaminen loppuu taatusti.

    • Sadlife

      Minun isäni on käyttänyt hirveää väkivaltaa minua kohtaan jo siitä asti ku olin 5v. Se aina heittää mut pihalle yms... hakkaa ja töllä tulee lyömään ja heittää lunta naamaan.. aina ku oon yrittäny kertoo äitille nii iskä alkaa väittää että ei oo ikinä tehny mitää sellasta ja äiti uskoo siihen.... nykyää 18v ajattelen katkerasti koko lapsuuttani :(

    • Ihmin

      Kerro jollekin aikuselle

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe