HDTV lykkääntyi kaapelipuolella

TV4Sweden

Ylen raukkamainen päätös sallia keskusdigiboxit,
aikaansai myös kaapelipuolella vastaavanlaisen
toimenpiteen = kaapeliboxia ei tarvita. Päätös vain
tarkoittaa että HDTV aikakausi siirtyy kauemmaksi,
kun analogilähetykset jatkuu 'toistaiseksi'
jonnekkin vuoteen 2100 asti. Kaapeliboxien kysyntä
tulee laskemaan radikaalisti, kaupan olevan dvd
tallentimet analogivirittimien kera jatkuu,
mahdollisesti tuloillaan olleet julkistukset
digivirinmallein on nyt peruttu. Myös
kaapeliverkon kaapelimodeemeille suunitellut
taajuudet on peruttu, ahtaus jatkuu
kun tilaa ei ole. Ilmeisesti kohta perutaan koko
digisiirtymä vouhotuskin......

6

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommentti tähän

      Mun mielestä digillä rahastus on Suomelle häpeä.
      Se ei ole kunniaksi myyjille eikä idean keksineille. Rauha heille silti molemmille.

      • justus103

        Nyt ne loputkin digi boxia ehkä hankkivat on entistä sekaisimmin .Missä on keskudigiboxi eikä verkko vastaa digi aikaa, ehkä joku hankki laitteen ja kiroo miks ei toimi.


    • Telkuntöllääjä

      Niin. Kansa sai, mitä halusi. Hyvä Suomi.

      • halusi!

        näin se meni!


    • YLE on niin heikosti sitoutunut HDTV:hen. Kaapelijakeluun tuodaan joka tapauksessa ensin muiden yhtiöiden tuotantoa.

      • TV4Sweden

        :YLE on niin heikosti sitoutunut HDTV:hen.
        :Kaapelijakeluun tuodaan joka tapauksessa ensin
        :muiden yhtiöiden tuotantoa.

        Näinhän se on, ulkomaiset maksukanavat aloittaa
        HDTV siirtymän, Canal on avannut pelin,
        seuraavaksi tulee Discovery HD. Melkovarmaa on kun
        peli oikeasti alkaa niin lähete on MPEG4 AVC1
        vahvat salaukset jollain Macrovision lisäkkeellä
        ryhditettynä, toki DTS / Dolby äänet löytyy.
        Hinta varmaan 10 - 60 EUR jokin 1 - 6 kanavan paketti.

        Yle ehkä joskus siihen siirtyy, jahka on konkurssin
        kautta päätynyt
        TimeWarnerin/Sonyn/Canalin/TV1000/Sky/Premierin
        ostamaksi, sekä siirtyneeksi puhtaaksi maksutv
        taloksi. HD tulee olemaan kaapelin / sateliitin
        juttu, ehkä osin myös IPTV kautta, jonka aika
        näyttää, itse siihen en juuri usko....
        Moinen ihme odotettavista joskus 2010 kun SVT
        on korvannut Ylen TV1 - TV2 kanavat, sekä
        suomenkielinen ohjelmisto löytyy Yle Suomi
        kanavalta, TV lupa tuolloin 'vain' 600 EUR/v.
        Tai siis oli juuri ennen konkurssia. MaksuTV
        Yle sitten maksaa 0 - 1 000 EUR/v, ilmaiseksi
        saa FTA kännypelikanavia tuubikanavia katsella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe