pääsiäinen on kohdalla

revolting

Kansa viettää juhlapyhiä, mutta pyörien pitää pyöriä. Ja kukapa muu niitä pyöriä pyörittäisi kuin rahtari. Menossa ollaan eikä aleta parkumaan. Morjestetaan ja halataan kun tullaan kohdakkain. Jooko!

18

2144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet valinnut,

tietääkseni töihin ei pidä mennäkään pitkin hampain ja valittaen, jos näin olisi, niin alan vaihto on ajankohtainen.

• revolting

tntuu aika hasssulta se asia että kun yöl tulin ajettuani seitsemän ja puol sataa km paikalle johonkin Jyväskylän eteläpuolelle, piirturi näytää tarkan ajanklo 02.29. Siel oli taas joku pikkumopo lähtenyt pois käsistä ja jouduin meneen kattomaan. Nyt on kädet täynnä haavoja ja ruhjeita kun vedin sen kundin ulos purkista. Ja eka kommenntti oli paikalletulleilta ns auttajilta mulle ett taas nainen ratissa mitäs täälä on tapahtunut.
        Onneks oli lähelä taukomesta jossa voin painaa pään tutun rahtarin olkaan ja tirauttaa pienet kyyneleet.

• ohhoh!
        revolting kirjoitti:

tntuu aika hasssulta se asia että kun yöl tulin ajettuani seitsemän ja puol sataa km paikalle johonkin Jyväskylän eteläpuolelle, piirturi näytää tarkan ajanklo 02.29. Siel oli taas joku pikkumopo lähtenyt pois käsistä ja jouduin meneen kattomaan. Nyt on kädet täynnä haavoja ja ruhjeita kun vedin sen kundin ulos purkista. Ja eka kommenntti oli paikalletulleilta ns auttajilta mulle ett taas nainen ratissa mitäs täälä on tapahtunut.
        Onneks oli lähelä taukomesta jossa voin painaa pään tutun rahtarin olkaan ja tirauttaa pienet kyyneleet.

"Ja eka kommenntti oli paikalletulleilta ns auttajilta mulle ett taas nainen ratissa mitäs täälä on tapahtunut."

Kyllä tuon kaltaisissa tilanteissa kuulee joskus tosi fiksuja kommentteja.

• stycke
        ohhoh! kirjoitti:

"Ja eka kommenntti oli paikalletulleilta ns auttajilta mulle ett taas nainen ratissa mitäs täälä on tapahtunut."

Totta, Suomessahan katsotaan kolaripaikalla ensin että menikö auto miten paskaksi, sitten vasta ruvetaan pohtimaan että ovatkohan nuo autossa olijat millaisessa hapessa.

• revolting
        ohhoh! kirjoitti:

helvetisti yli. Sitä varten on jotenki pakko ottaa puudutukset.

• Rekkahenkilo
        revolting kirjoitti:

helvetisti yli. Sitä varten on jotenki pakko ottaa puudutukset.

Kokeiles mennä juoksulenkille ja vetää itsesi suht piippuun kun tarttet puudutusta. Silloin ei nääs työasiat eikä paljon mitkään muutkaan pyöri vähään aikaan mielessä. Homman jippo on vain siinä, että saa itsensä raahattua liikkeelle kun niitä hyviä syitä olla lähtemättä näkyy aina löytyvän pilvin pimein:-)

• revolting
        Rekkahenkilo kirjoitti:

Kokeiles mennä juoksulenkille ja vetää itsesi suht piippuun kun tarttet puudutusta. Silloin ei nääs työasiat eikä paljon mitkään muutkaan pyöri vähään aikaan mielessä. Homman jippo on vain siinä, että saa itsensä raahattua liikkeelle kun niitä hyviä syitä olla lähtemättä näkyy aina löytyvän pilvin pimein:-)

olen kyl tietoinen lenkkeilyn hyvää tekevästä vaikutuksesta ja käyn aika paljon kävelemäs kun ehin.
        Nytkin on kulhossa ihania koivunoksia joita oon hakenut, ne on täydessä vihreydessä.
        Mutta silti joskus bisse on paras lääke. niinkö mulla nytte.

• "Morjestetaan ja halataan kun tullaan kohdakkain. Jooko!"

Joo, morjestellaan ja halitaan vain :)

• Lady-Rahtari

Haluaisinpa todella sen päivän nähdä kun kaksi raavasta rahtaria taukopaikalle sattuessaa kapsahtaisivat toistensa kaulaan sen nuivan nyökkäyksen sijaan :D Meikäläisen kohdalla saa ainakin naispuoliset sen halauksen unohtaa...

• Lady-Rahtari kirjoitti:

Haluaisinpa todella sen päivän nähdä kun kaksi raavasta rahtaria taukopaikalle sattuessaa kapsahtaisivat toistensa kaulaan sen nuivan nyökkäyksen sijaan :D Meikäläisen kohdalla saa ainakin naispuoliset sen halauksen unohtaa...

Joo, olisihan se metkaa kun kaksi karskia miestä syleilisivät toisiaan ja vaihtaisivat siinä poskisuudelmat :)

• revolting

että silloin kun tapaa jotain omiaan, niin halaus ei ole koskaan pahitteeksi ja niinkö olen kertonutkin niin rahtareiden välinen kaveruus ei tunne oikeestaan mitään rajoi

• revolting
        Lady-Rahtari kirjoitti:

niinpä. Sun kirjotus henkii jonkinlaista alemmuustunnetta. Itse olen nähnyt ja kokenut melkein joka yö sen että halaukset ja muut asiat on olennainen osa ystävyyttä. Jonset ole niitä kokenut, kantsisko katsoo peiliin?

• Lady-Rahtari
        revolting kirjoitti:

niinpä. Sun kirjotus henkii jonkinlaista alemmuustunnetta. Itse olen nähnyt ja kokenut melkein joka yö sen että halaukset ja muut asiat on olennainen osa ystävyyttä. Jonset ole niitä kokenut, kantsisko katsoo peiliin?

Nimenomaan YSTÄVYYTEEN! Jos meidän firman pojat alkaisivat minua halailla niin kehottaisin hakeutumaan hoitoon. En yleensäkään ole mikään halailijatyyppi, saati sitten että tuntemattomia alkaisin lääppiä, vielä vähemmän naisia.

• revolting
        Lady-Rahtari kirjoitti:

Nimenomaan YSTÄVYYTEEN! Jos meidän firman pojat alkaisivat minua halailla niin kehottaisin hakeutumaan hoitoon. En yleensäkään ole mikään halailijatyyppi, saati sitten että tuntemattomia alkaisin lääppiä, vielä vähemmän naisia.

niinpä. sellasta kaikki maailmas on. Mutta kun joskus satutaan nokakkain, ei halata van ollaan muuten frendejä. Kaikkee hyvää Sulle.

• Lady-Rahtari
        revolting kirjoitti:

niinpä. sellasta kaikki maailmas on. Mutta kun joskus satutaan nokakkain, ei halata van ollaan muuten frendejä. Kaikkee hyvää Sulle.

Se sopi kyllä, kättä nostetaan kun kohdakkain satutaan :)

• Rekkahenkilo
        revolting kirjoitti:

että silloin kun tapaa jotain omiaan, niin halaus ei ole koskaan pahitteeksi ja niinkö olen kertonutkin niin rahtareiden välinen kaveruus ei tunne oikeestaan mitään rajoi

Kysehän on paljolti siitä, mihin on tottunut, sillä eurooppalaistyylinen halailu tervehdittäessä ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, vaikka lisääntymään päin onkin.
        Olin tossa taannoin tavallaan työmatkalla Italiassa ja siellä piti tavata jos minkälaista projekti-ihmistä ja italiaanoa ja voi totta mooses, että alussa tuntui karseelta halailla kaikkia tullen mennen, kun se kuului olennaisesti sikäläiseen kulttuuriin...mutta ei auttanut kuin olla kohtelias ja toimia maassa maan tavalla ettei olis ihan töykeältä vaikuttanut.

Ja kyllähän siihen alkoi jopa muutamassa päivässä tottua...vaikka kyllä maar meikä on vieläkin sen verran jäyhä ja tapoihinsa kangistunut härmäläinen, että sen muutaman päivän kulttuurikylvynkin jälkeenkin käsipäivää tuntuu paljon luontevammalta tavalta tervehtiä ja muiden kuskien kanssa vaan pelkkä sanallinen moi tai terve tuntuu ihan riittävältä.
        Mutta kukin tekee niin kuin hyväksi näkee. Kaikki eivät ole jäyhiä härmäläisiä härmässäkään ja se on sitä elämän rikkautta se, että ajatellaan asioista eri tavalla ja toimitaan eri tavalla.

• Itsekin käynyt
        Rekkahenkilo kirjoitti:

Kysehän on paljolti siitä, mihin on tottunut, sillä eurooppalaistyylinen halailu tervehdittäessä ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, vaikka lisääntymään päin onkin.
        Olin tossa taannoin tavallaan työmatkalla Italiassa ja siellä piti tavata jos minkälaista projekti-ihmistä ja italiaanoa ja voi totta mooses, että alussa tuntui karseelta halailla kaikkia tullen mennen, kun se kuului olennaisesti sikäläiseen kulttuuriin...mutta ei auttanut kuin olla kohtelias ja toimia maassa maan tavalla ettei olis ihan töykeältä vaikuttanut.

Ja kyllähän siihen alkoi jopa muutamassa päivässä tottua...vaikka kyllä maar meikä on vieläkin sen verran jäyhä ja tapoihinsa kangistunut härmäläinen, että sen muutaman päivän kulttuurikylvynkin jälkeenkin käsipäivää tuntuu paljon luontevammalta tavalta tervehtiä ja muiden kuskien kanssa vaan pelkkä sanallinen moi tai terve tuntuu ihan riittävältä.
        Mutta kukin tekee niin kuin hyväksi näkee. Kaikki eivät ole jäyhiä härmäläisiä härmässäkään ja se on sitä elämän rikkautta se, että ajatellaan asioista eri tavalla ja toimitaan eri tavalla.

Juttu oli skeidaa. Ei ne halaa kun läheisempiä ja ne painaa kevyesti posken vasten poskea ja korostan vain läheisilleen. Oudot ja ulkomaalaiset saa kevyen päännyökkäyksen kun tervehditään.

• Rekkahenkilo
        Itsekin käynyt kirjoitti:

Juttu oli skeidaa. Ei ne halaa kun läheisempiä ja ne painaa kevyesti posken vasten poskea ja korostan vain läheisilleen. Oudot ja ulkomaalaiset saa kevyen päännyökkäyksen kun tervehditään.

Jos ymmärsit lukemasi, niin ymmärsit, että olin siellä tavallaan työmatkalla seminaari ja muissa sellaisissa tilaisuuksissa. Kyllä maar näissä tilaisuuksissa italialaiset halailivat tuntemattomia ja ulkomaalaisia eli meitä suomalaisia. No, tavallaan tietysti oltiin samaa porukkaa vaikka ikinä en heistä ennen ollut kuullutkaan, saati heitä nähnyt.

Siinä olet kyllä oikeassa, että sikäläinen halaushan ei ole mikään rutistus, vaan lähinnä kevyt hipaisu.
        Ja käytäntöhän on tietenkin erilainen jos menee kuljettajan ominaisuudessa vaikka jonnekkin Italiaan tai Ranskaan purkamaan kuormaa. Ei siellä kukaan tuntematon halaamalla ole ainakaan meikäläistä tervehtinyt.
        Nämä olivat omia kokemuksiani, eivät siis kuulopuhteita. Kaikki siis eivät ole samaan muottiin valettuja, eivätkä toimi kuten matkaoppaissa opetetaan. Uskoo ken tahtoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe