Miksi kannettava ei sammu?

Ulla

Ostinpa uuden kannettavan Acer Aspire 9302WSMi. Olen käyttänyt nyt sitä pari päivää ja se on muutaman kerran tehnyt sen, ettei sammuta konetta muutoin kuin akun ottamalla irti? Onko koneessa vikaa vai missä? En löydä koneesta mitään reset nappia josta koneen voisi sammuttaa jos jämppää. Kone ei sammu käynnistä/sammuta napista.

Kannattaako kone paluttaa vai onko tämä ihan normaalia kannettaville?

23

8287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokone

      sammuu kun painaa sitä käynnistysnappia pitempään, esim. 5 sekuntia.
      Onko niin ettei kone sammu käynnistä valikon sammuta toiminnolla?

      • Ulla

        Sammuu välillä eihan ok, mutta illan päätteeksi kun yritän sammuttaa käynnistä valikon kautta niin menee siihen "kirjaudutaan ulos" tilaan ja jää siihen. Mulla on akku koko ajan paikallaan kun käytän konetta verkkovirralla. Pitääkö tuo akku ottaa pois paikaltaan kun se on ladannut täyteen jos ei käytä akulla? Onko jotain haittaa? Mietin vaan, että voiko se vaikuttaa tohon ettei sammu?


      • ......
        Ulla kirjoitti:

        Sammuu välillä eihan ok, mutta illan päätteeksi kun yritän sammuttaa käynnistä valikon kautta niin menee siihen "kirjaudutaan ulos" tilaan ja jää siihen. Mulla on akku koko ajan paikallaan kun käytän konetta verkkovirralla. Pitääkö tuo akku ottaa pois paikaltaan kun se on ladannut täyteen jos ei käytä akulla? Onko jotain haittaa? Mietin vaan, että voiko se vaikuttaa tohon ettei sammu?

        kuluttajan oikeuksiasi. Uuden ja periaatteessa vanhemmankin laitteen pitää sammua muutenkin kuin kikkailemalla.


      • vielä kysymys
        Ulla kirjoitti:

        Sammuu välillä eihan ok, mutta illan päätteeksi kun yritän sammuttaa käynnistä valikon kautta niin menee siihen "kirjaudutaan ulos" tilaan ja jää siihen. Mulla on akku koko ajan paikallaan kun käytän konetta verkkovirralla. Pitääkö tuo akku ottaa pois paikaltaan kun se on ladannut täyteen jos ei käytä akulla? Onko jotain haittaa? Mietin vaan, että voiko se vaikuttaa tohon ettei sammu?

        Ei vaikuta sammumiseen, onko akku paikallaan tai ei.
        Siinä sammuta toiminnossa on vaihtoehtona: Kirjaudu ulos tai sammuta tai käynnistä uudelleen ym.
        Oletko valinnut "Sammuta" vaihtoehdon? Jos olet, eikä sammu, niin silloin on jotain häikkää.


      • Ulla
        vielä kysymys kirjoitti:

        Ei vaikuta sammumiseen, onko akku paikallaan tai ei.
        Siinä sammuta toiminnossa on vaihtoehtona: Kirjaudu ulos tai sammuta tai käynnistä uudelleen ym.
        Oletko valinnut "Sammuta" vaihtoehdon? Jos olet, eikä sammu, niin silloin on jotain häikkää.

        Olen sammuttanut tietokoneen sieltä käynnistä valikon kautta ja valinnut "sammuta" vaihtoehdon. Välillä siis sammuu oikein, mutta välillä ei ollenkaan (ilman akun irrotusta). Olen kerran kokeillut myös käynnistä uudelleen vaihtoehtoa,mutta ei käynnistänyt uudelleen kun ei ensin edes sammunut. Otin taas akun irti. Sen jälkeen kun käynnistin koneen niin tuli ilmoitus jostain vikasietotila vaihtoehdosta. En valinnut sitä vaan ihan windowsin normaali käynistys vaihtoehdon. Onkohan näissä kannettavissa jossain sellainen "reset" nappula niin kuin meidän pöytäkoneessakin on? Ymmärsinkö oikein, että akun voi pitää koko ajan koneessa paikallaan vaikkei käytä sitä? Taidan paluttaa koneen jos kerran näin huonosti toimii...


      • Ulla
        Ulla kirjoitti:

        Olen sammuttanut tietokoneen sieltä käynnistä valikon kautta ja valinnut "sammuta" vaihtoehdon. Välillä siis sammuu oikein, mutta välillä ei ollenkaan (ilman akun irrotusta). Olen kerran kokeillut myös käynnistä uudelleen vaihtoehtoa,mutta ei käynnistänyt uudelleen kun ei ensin edes sammunut. Otin taas akun irti. Sen jälkeen kun käynnistin koneen niin tuli ilmoitus jostain vikasietotila vaihtoehdosta. En valinnut sitä vaan ihan windowsin normaali käynistys vaihtoehdon. Onkohan näissä kannettavissa jossain sellainen "reset" nappula niin kuin meidän pöytäkoneessakin on? Ymmärsinkö oikein, että akun voi pitää koko ajan koneessa paikallaan vaikkei käytä sitä? Taidan paluttaa koneen jos kerran näin huonosti toimii...

        Tohon mun edelliseen viestiin. Olen aivan neuvoton täällä ja odottelen vastauksia...


      • koneesi
        Ulla kirjoitti:

        Tohon mun edelliseen viestiin. Olen aivan neuvoton täällä ja odottelen vastauksia...

        täysin käyttökunnossa kun ostit vai oliko Windows esiasennettuna ja itse piti "asentaa" eli vastailla muutamiin kysymyksiin ennenkuin voi käyttää? Jos siinä tuli jokin virhe. Oli niin tai näin, kun se on noin äsken ostettu, niin minusta kannattaisi mennä liikkeeseen heti pääsiäisen jälkeen ja palauttaa kone.
        Kyllä se pitäisi sammua aina. Mahdollisesti Windowsissa on virhe tai voihan olla koneessakin.

        Itse pidän akun aina koneessa, kunhan joskus käyttää akun tyhjäksi ja lataa uudestaan, vaikka viikottain.


      • Ulla
        koneesi kirjoitti:

        täysin käyttökunnossa kun ostit vai oliko Windows esiasennettuna ja itse piti "asentaa" eli vastailla muutamiin kysymyksiin ennenkuin voi käyttää? Jos siinä tuli jokin virhe. Oli niin tai näin, kun se on noin äsken ostettu, niin minusta kannattaisi mennä liikkeeseen heti pääsiäisen jälkeen ja palauttaa kone.
        Kyllä se pitäisi sammua aina. Mahdollisesti Windowsissa on virhe tai voihan olla koneessakin.

        Itse pidän akun aina koneessa, kunhan joskus käyttää akun tyhjäksi ja lataa uudestaan, vaikka viikottain.

        Oli asennettu englanninkielisenä. Muutin vaan sen suomenkieliseksi ja vastailin kyllä joihinkin kysymyksiin..hmm..testailen tätä nyt pääsiäisen ajan sammuttelemalla ja käynnistelemällä usein, että jatkuuko vika. Ja sitten jos ei toimi kuiten pitäisi niin palautan koko paskan! :(


      • Star Mule
        Ulla kirjoitti:

        Olen sammuttanut tietokoneen sieltä käynnistä valikon kautta ja valinnut "sammuta" vaihtoehdon. Välillä siis sammuu oikein, mutta välillä ei ollenkaan (ilman akun irrotusta). Olen kerran kokeillut myös käynnistä uudelleen vaihtoehtoa,mutta ei käynnistänyt uudelleen kun ei ensin edes sammunut. Otin taas akun irti. Sen jälkeen kun käynnistin koneen niin tuli ilmoitus jostain vikasietotila vaihtoehdosta. En valinnut sitä vaan ihan windowsin normaali käynistys vaihtoehdon. Onkohan näissä kannettavissa jossain sellainen "reset" nappula niin kuin meidän pöytäkoneessakin on? Ymmärsinkö oikein, että akun voi pitää koko ajan koneessa paikallaan vaikkei käytä sitä? Taidan paluttaa koneen jos kerran näin huonosti toimii...

        Hei.

        Itse käytän aina kannettavaa kotona ilman akkua, melko vähän tulee oltua tien päällä, jossa virtaa ei olisi saatavilla. Olen itse siinä käsityksessä, että akun ollessa koneessa kiinni, se jatkuvasti hieman purkautuu ja latautuu. Ja tämä käsittääkseni tekee hallaa akulle, vaikka olisi kuinka litium-polymeeri elektrolyyttinä. Jos purkautuminen / latautuminen tapahtuisi alusta loppuun asti, siitä tuskin olisi mitään haittaa.

        En tiedä onko tätä akun pitämistä kannettavassa jotenkin tieteellisesti tutkittu mutta tällainen käsitys on tullut maalaisjärjellä.

        Elektroniikkamerkkejä maailmalla riittää. Yksityinen kuluttaja voi vaikuttaa laatuun esim. lopettamalla merkkien ostamisen huonojen kokemusten perusteella. Tästä syystä meidän talouteemme ei tule enää milloinkaan Acer tai Panasonic-nimisiä laitteita.


      • MP33
        Ulla kirjoitti:

        Oli asennettu englanninkielisenä. Muutin vaan sen suomenkieliseksi ja vastailin kyllä joihinkin kysymyksiin..hmm..testailen tätä nyt pääsiäisen ajan sammuttelemalla ja käynnistelemällä usein, että jatkuuko vika. Ja sitten jos ei toimi kuiten pitäisi niin palautan koko paskan! :(

        Suosittelen kyllä palautusta. Tosin ainoa oikea ratkaisu on hankkia tilalle toimintavarmin tietokone eli Macintosh tietokone. Se että vaihdat Windows konetta toiseen ei auta mitään kun se Windows on yleensä missä noita vikoja on.

        Miksi Mac on niin mukava:
        http://www.apple.com/fi/getamac/

        Halvimman Mac kannettavan saa 999euroon Humac maccikaupasta (http://www.humac.fi ). Halvimmassa mallissa tule vain DVD comboasema eli ei kirjoittavaa DVD asemaa. Ominaisuudet kuitenkin ovat sellaiset että jos ei tuota DVD kirjoittavaa välttämättä tarvitse niin se on loistovalinta.

        Kannattaa katso myös uusin Mikrobitti jossa oli arvostelu Apple Macbookista.


      • pohjasta
        Ulla kirjoitti:

        Tohon mun edelliseen viestiin. Olen aivan neuvoton täällä ja odottelen vastauksia...

        onko siellä reset-nappia, sellainen hammastikun mentävä reikä. Joissain Acerin malleissa se on, omassani ei. Itse annan akun olla aina paikallaan, joskus käytän akun tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Ulla kirjoitti:

        Sammuu välillä eihan ok, mutta illan päätteeksi kun yritän sammuttaa käynnistä valikon kautta niin menee siihen "kirjaudutaan ulos" tilaan ja jää siihen. Mulla on akku koko ajan paikallaan kun käytän konetta verkkovirralla. Pitääkö tuo akku ottaa pois paikaltaan kun se on ladannut täyteen jos ei käytä akulla? Onko jotain haittaa? Mietin vaan, että voiko se vaikuttaa tohon ettei sammu?

        Windows ongelma siis!
        Palstalla on paljon kirjoituksia joissa haukutaan Windowsia. Jos ei jakeseta Windowsia niin sitten aletaan haukkumaa... Mutta ongelma on siinnä MS tekele ei vaan toimi, Päivitykset vaihtaa asetuksia ja mikään ei toimi kuin pitäisi, Siis muissa käyttöjärjestelmissä. Siksi Windowsia haukutaan!
        Päivittyvät ajurit lakkaa toimimasta laitteiden kanssa, Joka päivitys palauttaa aina jotain asetuksia oletuksiin. Ja vähän väliä päivitys päätyy kumitukseen.
        Windowsin Wifi on hidas ja katkoo, äänentoisto surkea ja tulee viiveellä.
        Peleissä taustat sumennetaan, lisänäytön resoluutioita se ei muista ja ne on aina päin honkia ja lisänäytön kytkeminen voi sotkea läppärinkin näytön resoluution.

        MS ei osaa tehdä käytöjärjestelmää.


      • Anonyymi
        Ulla kirjoitti:

        Tohon mun edelliseen viestiin. Olen aivan neuvoton täällä ja odottelen vastauksia...

        Winkusolmut on kamalia.


      • Anonyymi
        koneesi kirjoitti:

        täysin käyttökunnossa kun ostit vai oliko Windows esiasennettuna ja itse piti "asentaa" eli vastailla muutamiin kysymyksiin ennenkuin voi käyttää? Jos siinä tuli jokin virhe. Oli niin tai näin, kun se on noin äsken ostettu, niin minusta kannattaisi mennä liikkeeseen heti pääsiäisen jälkeen ja palauttaa kone.
        Kyllä se pitäisi sammua aina. Mahdollisesti Windowsissa on virhe tai voihan olla koneessakin.

        Itse pidän akun aina koneessa, kunhan joskus käyttää akun tyhjäksi ja lataa uudestaan, vaikka viikottain.

        Ettei olisi esisaastunut.


    • Kaale Koojo

      Tuttavani temppuilee par'aikaa Acerin kanssa. Yrittää ladata 3 viikkoa vanhaan Aceriin IE7:aa mutta ei suostu latautumaan kuin englanninkielisenä versiona vaikka käyttäjärjestelmä onkin Suomi

      On se hyvä että hommasin HP:n Acerin sijasta.

      • MP33

        Toivon mukaan tuttavasi tietää minkä merkkinen hänen seuraava kone EI AINAKAAN tule olemaan.


      • Vistassa
        MP33 kirjoitti:

        Toivon mukaan tuttavasi tietää minkä merkkinen hänen seuraava kone EI AINAKAAN tule olemaan.

        Jaa samanlaisia ongelmia mullakin on. Kone on kylläkin itse kasattu pöytäkone. Ja Vista tekee samanlaisen ongelman. Englannin kielisenä asensin ---> suomenkieliseksi muutin.. Sammutettaessa "kirjautuu ulos" ja sit musta näyttö... Pitkän aikaa kone pysyy päällä eikä mitään tapahdu, mutta n. 10 min odottelun jälkeen tulee "Blue screen" eri häiriöilmoituksineen näkyviin ja sitten kone buuttaa itse itsensä...

        Mistäköhän näkisi mitä tolla blue screenillä lukee, kun vilahtaa vain n. sekunniksi näyttöön ennenkuin kone buuttaa...


      • llhh
        Vistassa kirjoitti:

        Jaa samanlaisia ongelmia mullakin on. Kone on kylläkin itse kasattu pöytäkone. Ja Vista tekee samanlaisen ongelman. Englannin kielisenä asensin ---> suomenkieliseksi muutin.. Sammutettaessa "kirjautuu ulos" ja sit musta näyttö... Pitkän aikaa kone pysyy päällä eikä mitään tapahdu, mutta n. 10 min odottelun jälkeen tulee "Blue screen" eri häiriöilmoituksineen näkyviin ja sitten kone buuttaa itse itsensä...

        Mistäköhän näkisi mitä tolla blue screenillä lukee, kun vilahtaa vain n. sekunniksi näyttöön ennenkuin kone buuttaa...

        Kone on tuo yllä mainittu ja ostettu n. viikko sitten. Huomattu sama ongelma eli kun sammuttaa käynnistä valikosta ihan normaalisti, jää kone jumiin kirjautuessaan ulos tai sammutus vaiheessa. Onkohan ongelma VISTA- vai rautapohjainen, onko samoja ongelmia ollut vistalla koneen merkistä riippumatta?? Vit...taa kun uudet vehkeet ei toimi :(


    • tietokonefani

      Terve kaikille minulla on semmonen combag 615 ja se ei sammu ihan normaalisti. Esimerkiksi se sanoo kun sammuttaa että äläkatkaise koneen virtaa tai irrota sen virta johtoa asennetaan päivitystä. Että mikäköhän neuvoksi auttaisikohan jos laittaisi windows XPn. Meinaan vaan kun sitä ei enää päivitetä. Niin voisi tietokone sammua heti eikä jäädä päivittämään koska se ei yksin kertasesti sammu ollenkaan muuta kuin nappi sammutuksella. Vai onko koneessa vikaa. Olen myös kuullut että Combag olisi sama kuin HP. Pitääkö paikkaansa? :D .Aceria ei kannata ostaa itellä oli ja ei toiminut ees youtubessa. Ei tämäkään toimi peleissä mutta kyllä tämä youtubessa pyörii. Sori näin pitkästä viestistä :D

      • onpa-tarjolla

        Windowsissa ovat ominaista jatkuvat päivitysyritykset, niiden epäonnistumiset, systeemin palautukset, ja näistä johtuvat ilmoitukset ja ajanhukka.

        Tarjolla on myös käyttöjärjestelmiä, myös sellaisia jotka luultavasti toimivat koneessasi, joissa et joutuisi kärsimään kertomistasi ongelmista.


    • tietokonefani

      Ok kiitos vastauksesstasi:D

    • Anonyymi

      Se on virtapainike, jonka tehtävä on pitää koneen suoritus kyky mahdollisimman korkealla, ja tällöin tietokone ei sammu.

      • Anonyymi

        Kollivapunen se taas nostaa vanhoja.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2574
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      319
      2355
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      93
      2124
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1694
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1420
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      60
      1397
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe