poikaset..

hiiriii^^

ajattelin tuossa kun unduni kesyyntyisivät, jos kokeilisi laittaa pesämökin häkkiin. mutta, jos poikasia tulee, niin voiko ne jättää kasvamaan häkkiin, tietenkin jättäisin vain pari niitä, kun muuten häkki oisi liian pieni.., niin, voinko jättää pari undupoikasta häkkiin vanhempiensa kanssa, ja myisin loput?(luultavasti jättäisin uroksen ja naaraan), siis, voiko kaikki undupoikaset kasvattaa samassa häkissä vanhempiensa kanssa niin kauan kun ne ovat 6kk jolloin suurin piirtein näkee niiden sukupuolen? ja vasta sitten erottaa osan poikasista? vai täytyykö jo luovutus iässä päättää mitkä niistä myy? kiitos jos joku jaksaa vastata tälle tietämättömälle undujen omistajalle!

3

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Undulatus

      Poikaset kyllä pärjäävät samassa häkissä vanhempiensa kanssa, jos häkki on tilava.
      Myytäviä ja itselläsi pidettäviä poikasia ei tarvitse erottaa toisistaan, vaan ne voi aivan hyvin pitää samassa häkissä emojen kanssa.
      Uusiin koteihin lähtevät vain sitten valitaan kun lähtö on ajankohtainen.
      Joskus emot yrittävät ajaa entiset poikasensa pois reviiriltään, kun alkavat pyöräytellä pönttöön uusia munia. Kahta pesyettä ei kannata kuitenkaan tehdä peräjälkeen, vaan uudet munat ravistellaan ja pönttö otetaan pois kun poikaset lähtevät pesästä.
      Usein undulaatit yrittävät tehdä toisen poikueen heti ensimmäisten kasvettua isommiksi.
      Voit jättää itsellesi poikasista uroksen ja naaraan, kunhan jälkikasvua ei sukulaisilta tule.
      Kannattaa varautua pitämään poikasista ainakin väliaikaisesti useampikin, jos eivät heti luovutusiässä löydä uusia omistajia.
      Minkä kokoinen häkkisi muuten on?
      Kesyyskään ei ole vaadittavaa pesityksessä, yhtä hyvin pesiminen onnistuu aroiltakin linnuilta.
      Ikä ja terveys kun ovat kunnossa.

      Tässä olisi pari hyödyllistä sivua joilla voisit käydä:

      www.papukaijayhdistys.fi

      (Sivuilta löytyy keskustelufoorumi, jossa liikkuu paljon kokeneita lintuharrastajia. Neuvoja löytyy paremmin kuin täältä. Ja rekisteröityminenkin on ilmaista...)

      http://www.undulaatti.com/

      http://finaviary.tripod.com/undunkasvatus.htm

      • hiiriii^^

        joo kiitos paljon. antamastasi tiedosta oli paljon apua! häkkini on noin.. ääh, en muista, mutta ihmisten antamien tietojen mukaan sinne voisi mahtua vielä lintuja..


    • ett....

      jättämällä koiraan ja naaraan saat niiltä taas lisää poikasia, en suosittele. Nehän ovat sitte sisaruksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe