Arkipyhät

Mämmi

Aloitin autohommat viime maanantaina,eka viikolla tunteja heti 45/4pv.Kysyisinkin onko työnantaja velvollinen maksamaan Pitkäperjantailta ja Pääsiäismaanantailta palkkaa,moneltako tunnilta?AKT:n sivuilla ei mainita sanallakaan arkipyhistä.
Työajaksi sovittiin 80 tuntia/2:ssa viikossa,lisät luvattiin maksaa tessin mukaan.
Eka viikon aikana totuus näyttäisi valkenevan,ylitöistä ei makseta,vaan maksetaan parilta päivältä ylimääräinen päiväraha/jakso.

Kyseinen yritys keskisuuri(20-25 autoa),minulle tuli kyllä suurena yllätyksenä tämä palkanmaksussa luistaminen.
Tiedän kyllä että kommentteja tulee laidasta laitaan,ei se minua haittaa.

53

40791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasrb

      yleensä korvata pekkaspäivillä, ne "arkipyhät".
      Toiset ei tietenkään korvaa mitään...
      Sellaista yritystä ei olekkaan joka maksaisi ihan puhdasta rahaa sulle niistä ;)

    • kyllä kuuluu

      Siellä AKT.n sivuilla sanotaan ihan selvästi 100% korotettuna kirkollisina juhlapäivinä,siis niin monelta tunnilta kun työskentelet ko. päivinä.Pekkaset ovat työajan lyhennysvapaata ei niitä pidä sotkea pyhätyö korvauksiin.Pyhälisät on maksettava ei niistä voi luistaa,jos työntekijät vaativat ne,eikä niitä kyllä mitenkään erityisesti pitäs joutua vaatimaan ,ne on työehtosopimuksen mukaisia asioita..

      • Sika Säkkinen

        Yli- ja sunnuntaityökorvaukset

        Sunnuntaina, kirkollisena juhlapäivänä, itsenäisyyspäivänä ja vapunpäivänä suoritetusta työstä maksetaan 100 % korotettu palkka.

        Ymmärrä lukemisesi

        tsot tsot


    • ekl

      Siis sulle tuli ma-to -välillä 45 tuntia ja perjantai on vapaa? Eihän siitä perjantaista kotio makseta.
      Silloin olis toinen juttu, jos tunnit olis jäämässä vajaaks, niin silloinhan siinä vois käyttää pekkasia tai arkipyhäkorvausta.
      Tuo normi KA-TES ei ihan ole takaraivossa, mutta eiköhän se noin mene...

      • MetalliM

        ...Siitä Pitkäperjantaista kuuluu tulla arkipyhäkorvaus=8h palkka keskituntiansion mukaan.Ylityöt on ylitöitä eikä vaikuta pyhäkorvauksiin mitenkään.Näin ainakin metallialalla. Eiköhän tuo liene sama autohommissakin,jos noudatetaan sitä työehtosopimusta.


      • Mämmi

        Joo,ma-to välillä 45 tuntia.Metallin alalla ennen olin töissä,kuukausipalkka ja arkipyhistä maksettiin kotiin.


      • kuljetusalalla
        Mämmi kirjoitti:

        Joo,ma-to välillä 45 tuntia.Metallin alalla ennen olin töissä,kuukausipalkka ja arkipyhistä maksettiin kotiin.

        Pyhä korvauksia ei kuljetus alalla makseta ns.kotiin vaan tehdyt tunnit maksetaan..


      • Kasetti auto
        kuljetusalalla kirjoitti:

        Pyhä korvauksia ei kuljetus alalla makseta ns.kotiin vaan tehdyt tunnit maksetaan..

        Kuskille maksetaan kotiin perjantai- maanantai päivät.Työ sopparissa on maininta.Jos et ole ollut töissä kuuttaviikkoa ennen pyhiä et saa pyhäkorvauksia.Jos taasen on listaan merkattu työvuoro se maksetaan 100%.Pekkasia ei ole tarkoitus käyttää tällaisia päiviä varten.


    • mämmilä

      Homma menee niin et kuljetusalalla on sen takia huomattavasti enemmän pekkasia vuodessa koska ns arkipyhiä ei kuulu maksaa eli kyllä ne pekkaset tähän soppaan kuuluu sekoittaa.
      säiliöpuolella oli tänä vuonna muistaakseni 18 pekkasta.
      kyllä töissä viihtyy ilman kotiinmaksettavia arkipyhiä kun torstai illalla alkoi 200% tunnit klo 18:00 ja päättyvät lauantaina klo 6:00 josta jatkuu 100% lauantai iltaan 18:00 ja taas jatkuu 200% tunnit.
      Nyytipuolella taasen to pe yö 00:00 alkoi 100% ja päättyy pe la yö 00:00 ja jatkuu taas la su yö 00:00.
      kyllä se isäntäsi ihan oikein on maksanut ei het kannata alkaa moittii asenteella kyllä metalliliitossakin. selvitä ens asiat sellaisesta paikasta missä vastataan oikein eikä sellaisessa paikassa missä metalliliitto vastailee joka kuitenkaan ei ole akt.

      • hese

        Ensimmäinen asia joka pitää ottaa huomioon, on työvuorolista, joka pitää olla esillä, oliko se viikkoa tai kahta ennen työjakson alkua ilmoitustaululla, josta ilmenee kundin tunnit/työpäivät. Eli tästä se alkaa aukeamaan. Mutta kun missään taloissa, ei isoissa eikä pienissä, ole koko listoja vaikka pykälät vaati ne. Ainoastaan työsuojelupiiriin anomus sen vapauttamiseksi. Vielä sekin, missä ne on rustattu, eivät pidä paikkaansa, tehty varmaankin tarkastajia varten?!


      • Osa-aikainen kuljettaja
        hese kirjoitti:

        Ensimmäinen asia joka pitää ottaa huomioon, on työvuorolista, joka pitää olla esillä, oliko se viikkoa tai kahta ennen työjakson alkua ilmoitustaululla, josta ilmenee kundin tunnit/työpäivät. Eli tästä se alkaa aukeamaan. Mutta kun missään taloissa, ei isoissa eikä pienissä, ole koko listoja vaikka pykälät vaati ne. Ainoastaan työsuojelupiiriin anomus sen vapauttamiseksi. Vielä sekin, missä ne on rustattu, eivät pidä paikkaansa, tehty varmaankin tarkastajia varten?!

        Työskentelen pienessä kuljetusliikkeessä ja meillä kyllä noudatetaan tuota, että työvuorolistat on laadittu viikko etukäteen seuraavan 2 viikon jakson alkua. Palkka maksetaan ajallaan ja siitä saa selkeän kuitin josta ilmenee palkanmaksun perusteet. Kuitti tulee kotiin.

        Mutta yrittäjä hoitaakin asiat kunnolla, ei hymistele jos hommat tehdään päin helvettiä mutta jos ja kun hommat on tehty kunnolla niin sovittu homma pitää eikä tarvitse arpoa että onkohan maksettu oikein tai saakohan koko palkkaa ylipäätään.


      • MIG-hitsari
        Osa-aikainen kuljettaja kirjoitti:

        Työskentelen pienessä kuljetusliikkeessä ja meillä kyllä noudatetaan tuota, että työvuorolistat on laadittu viikko etukäteen seuraavan 2 viikon jakson alkua. Palkka maksetaan ajallaan ja siitä saa selkeän kuitin josta ilmenee palkanmaksun perusteet. Kuitti tulee kotiin.

        Mutta yrittäjä hoitaakin asiat kunnolla, ei hymistele jos hommat tehdään päin helvettiä mutta jos ja kun hommat on tehty kunnolla niin sovittu homma pitää eikä tarvitse arpoa että onkohan maksettu oikein tai saakohan koko palkkaa ylipäätään.

        Onpa autoalalla huono sopimus,jos arkipyhistä ei makseta mitään.On siinä Rätyllä neuvoteltavaa,että automiehet pääsis muiden tasolle sopimuksissa.Pekkasia ei muuten ole autoalalla enempi kuin muillakaan,kolmivuoro työssä myös metallin puolella kertyy 1,5 pekkasta/kk.


      • vielä kerran
        MIG-hitsari kirjoitti:

        Onpa autoalalla huono sopimus,jos arkipyhistä ei makseta mitään.On siinä Rätyllä neuvoteltavaa,että automiehet pääsis muiden tasolle sopimuksissa.Pekkasia ei muuten ole autoalalla enempi kuin muillakaan,kolmivuoro työssä myös metallin puolella kertyy 1,5 pekkasta/kk.

        Kuorma-autoalan (kappaletavara) sopimuksessa on maininta kirkolliset juhlapäivät 100% korotettuna.Säiliösopimuksessa on eritelty suurjuhlapyhät kuten pääsiäinen niistä 200% korotettuna.Siis tehdyt tunnit,ei makseta ns.kotiin..


      • täysperämies
        MIG-hitsari kirjoitti:

        Onpa autoalalla huono sopimus,jos arkipyhistä ei makseta mitään.On siinä Rätyllä neuvoteltavaa,että automiehet pääsis muiden tasolle sopimuksissa.Pekkasia ei muuten ole autoalalla enempi kuin muillakaan,kolmivuoro työssä myös metallin puolella kertyy 1,5 pekkasta/kk.

        mulle kertyy 2 joka kuukausi kun teen yli 200/h kuukaudessa töitä eli toi riittää mul!


      • Ex hitsari
        MIG-hitsari kirjoitti:

        Onpa autoalalla huono sopimus,jos arkipyhistä ei makseta mitään.On siinä Rätyllä neuvoteltavaa,että automiehet pääsis muiden tasolle sopimuksissa.Pekkasia ei muuten ole autoalalla enempi kuin muillakaan,kolmivuoro työssä myös metallin puolella kertyy 1,5 pekkasta/kk.

        Joo ihmeelliseltä tuntui aluksi ku siirtyi autohommiin metallitöistä. Viikolla ku oli pyhä nii pekkanen oli laitettu siihen paikkaan. Jos tunnit oli täynnä niin tasauspäivä sitten. Metallitöissä maksettiin kotiin ne pyhäpäivät. En silti katkera oo enää sille. Oon viihtyny kuljetusalalla ku on ihan hyvä firma ja eikä tarvitse niin paljon astmalääkkeitä käyttää ku ei hitsaa. Eikä tarvitse kaikkea romua itse ahdata kyytiin ku voi tulla firmasta toinen auto avuksi jos katto ja takaovet tulee liian nopeesti vastaan kuormauksessa.


      • täysperämies
        Ex hitsari kirjoitti:

        Joo ihmeelliseltä tuntui aluksi ku siirtyi autohommiin metallitöistä. Viikolla ku oli pyhä nii pekkanen oli laitettu siihen paikkaan. Jos tunnit oli täynnä niin tasauspäivä sitten. Metallitöissä maksettiin kotiin ne pyhäpäivät. En silti katkera oo enää sille. Oon viihtyny kuljetusalalla ku on ihan hyvä firma ja eikä tarvitse niin paljon astmalääkkeitä käyttää ku ei hitsaa. Eikä tarvitse kaikkea romua itse ahdata kyytiin ku voi tulla firmasta toinen auto avuksi jos katto ja takaovet tulee liian nopeesti vastaan kuormauksessa.

        Juuri ton takia kannattaa vaatia sitä TES palkkaa noiden lisien sun muiden pyhäpäivien ja pekkasten kohdalta! Minä teen paljon ylitöitä eikä isäntä mulle mitään pekkasia sinne sohlaa jos en oo pyytänyt ei niin tuu toimia palkalliset vapaat annetaan niinkuin tes:ssä lukee ja kaikki muukin vaan se on minimi!
        Itse teen noin 250/h tuntia/kk hommia eikä isäntä narise niiden suhteen mitään kun hän kyllä sen tietää että minä teen töitä enkä istu baarissa vedättämässä päivää kuin sen mitä nyt nopeet syömiset ja tyhjennykset!
        kyllä noilla elää kun esim. toi 250/h:
        160 kertaa peruspalkka (mun tapauksessa 12e.)
        20/h kertaa 50%
        70/h kertaa 100%
        ilta ja yö lisät
        PÄÄLLE päivärahat mitä tulee joka päivä
        auto kotiin!
        Ja mikä tärkeintä saan tehdä sitä työtä mikä mua kiinnostaa ja kiinnostanut jo pikkupojasta saakka ei potuta lähteä koskaan töihin 4.00!

        Toi on yksi esimerkki siitä että kyllä nää asiat toimii kun vaan etsii paikan missä ne toimii oon itsekkin ollu noissa kusetuspaikoissa nuorempana oppimassa alaa mutta poistuin kyllä hyvinkin äkkiä kun vähän sain kokemusta!
        Ei näillä töillä ikinä rikastu mutta saan ainakin ne mitä mulle kuuluukin vaatikaa tekin samaa!
        Hyvää kevättä ja kesää ja turvallisia kilometrejä kaikille raskaankaluston parissa työskentelijöille!


      • minävain2
        MIG-hitsari kirjoitti:

        Onpa autoalalla huono sopimus,jos arkipyhistä ei makseta mitään.On siinä Rätyllä neuvoteltavaa,että automiehet pääsis muiden tasolle sopimuksissa.Pekkasia ei muuten ole autoalalla enempi kuin muillakaan,kolmivuoro työssä myös metallin puolella kertyy 1,5 pekkasta/kk.

        olen saanut yhdessä kuussa jopa 3 pekkasta kun tunteja tuli 292/h eli tulee meillä autohommissa enemmän kun muissa hommissa ei näin paljon kukaan paina hommia ;)


      • ne sa....nan
        Osa-aikainen kuljettaja kirjoitti:

        Työskentelen pienessä kuljetusliikkeessä ja meillä kyllä noudatetaan tuota, että työvuorolistat on laadittu viikko etukäteen seuraavan 2 viikon jakson alkua. Palkka maksetaan ajallaan ja siitä saa selkeän kuitin josta ilmenee palkanmaksun perusteet. Kuitti tulee kotiin.

        Mutta yrittäjä hoitaakin asiat kunnolla, ei hymistele jos hommat tehdään päin helvettiä mutta jos ja kun hommat on tehty kunnolla niin sovittu homma pitää eikä tarvitse arpoa että onkohan maksettu oikein tai saakohan koko palkkaa ylipäätään.

        työt olis tehty ihan päin helvettiä niin kyllä niistä on palkka saatava se on työnantajan murhe ketä sinne on palkannut mutta kyllä joka miehelle palkka kuuluu maksaa ja vielä ihan päivälleen sovittuna ajankohtana!!!


      • KunEiNappaa
        Ex hitsari kirjoitti:

        Joo ihmeelliseltä tuntui aluksi ku siirtyi autohommiin metallitöistä. Viikolla ku oli pyhä nii pekkanen oli laitettu siihen paikkaan. Jos tunnit oli täynnä niin tasauspäivä sitten. Metallitöissä maksettiin kotiin ne pyhäpäivät. En silti katkera oo enää sille. Oon viihtyny kuljetusalalla ku on ihan hyvä firma ja eikä tarvitse niin paljon astmalääkkeitä käyttää ku ei hitsaa. Eikä tarvitse kaikkea romua itse ahdata kyytiin ku voi tulla firmasta toinen auto avuksi jos katto ja takaovet tulee liian nopeesti vastaan kuormauksessa.

        Vain hullu tekee hitsarinhommia tänä päivänä.


      • BussissaMenossaHoitoo
        KunEiNappaa kirjoitti:

        Vain hullu tekee hitsarinhommia tänä päivänä.

        ketju vuodelta 2007. Terkkuja Runosmäkeen...


      • Käkriäinen

        Runosmäen virpoja taas asialla eli TaksiEsa/Bussissa/pakettiautomaatti/pankkiautomaatti. Monenko teinipojan luona virvoit pääsiäisenä???Vai heititkö pullakeikkaa pakulla ????


      • Barricades
        KunEiNappaa kirjoitti:

        Vain hullu tekee hitsarinhommia tänä päivänä.

        Mee ajaa Uuberil sit.


      • Tietäjämiäs
        täysperämies kirjoitti:

        Juuri ton takia kannattaa vaatia sitä TES palkkaa noiden lisien sun muiden pyhäpäivien ja pekkasten kohdalta! Minä teen paljon ylitöitä eikä isäntä mulle mitään pekkasia sinne sohlaa jos en oo pyytänyt ei niin tuu toimia palkalliset vapaat annetaan niinkuin tes:ssä lukee ja kaikki muukin vaan se on minimi!
        Itse teen noin 250/h tuntia/kk hommia eikä isäntä narise niiden suhteen mitään kun hän kyllä sen tietää että minä teen töitä enkä istu baarissa vedättämässä päivää kuin sen mitä nyt nopeet syömiset ja tyhjennykset!
        kyllä noilla elää kun esim. toi 250/h:
        160 kertaa peruspalkka (mun tapauksessa 12e.)
        20/h kertaa 50%
        70/h kertaa 100%
        ilta ja yö lisät
        PÄÄLLE päivärahat mitä tulee joka päivä
        auto kotiin!
        Ja mikä tärkeintä saan tehdä sitä työtä mikä mua kiinnostaa ja kiinnostanut jo pikkupojasta saakka ei potuta lähteä koskaan töihin 4.00!

        Toi on yksi esimerkki siitä että kyllä nää asiat toimii kun vaan etsii paikan missä ne toimii oon itsekkin ollu noissa kusetuspaikoissa nuorempana oppimassa alaa mutta poistuin kyllä hyvinkin äkkiä kun vähän sain kokemusta!
        Ei näillä töillä ikinä rikastu mutta saan ainakin ne mitä mulle kuuluukin vaatikaa tekin samaa!
        Hyvää kevättä ja kesää ja turvallisia kilometrejä kaikille raskaankaluston parissa työskentelijöille!

        Paskaa puhut...


      • LoppuikoArgumentit
        Tietäjämiäs kirjoitti:

        Paskaa puhut...

        Perusteletko vielä väitteesi vai onko tapanasi vain huudella tyhjänpäiväisyyksiä keskustelupalstoille?


      • Anonyymi

        Pekkaset oltava työvuorolistassa, ei niitä lisätä jälkikäteen jotta tulee tunnit täyteen..


    • perilläoleva

      Perusasioita:
      1) Selvitä mikä on noudatettava työehtosopimus? Toisin sanoen, kysy se työnantajaltasi tai luottamusmieheltä.

      2) Onko työehtosopimus ns. "edustava", jota työnantajan tulee noudattaa ts. väh. 50% pitää olla jäsenistöstä (ay) sen piirissä, jotta vahvistamislautakunta (työehtosopimusten) hyväksyy sen edustavaksi. Näät tiedon www.finlex.fi / työehtosopimukset muistaakseni. Työnantaja voi kyllä työsopimuslain mukaisesti noudattaa ei edustavaa työehtosopimustakin jos haluaa.

      3) Suomessa on erinäisia lakeja, kuten; työsopimuslaki, työaikalaki, vuosilomalaki, jota tulee työnantajien minimissään noudattaa vaikka ei olisi työehtosopimusta ko. alalla.

      4) Työaikalaissa sanotaan, että kirkolliset juhlapyhät ovat vapaapäiviä. Ota hauksi kirkolliset juhalapyhät ja etsi netistä mitä ne on, tämän lisäksi on laki esim. siitä, että itsenäisyyspäivä on vapaapäivä.

      5) Kuukauspalkkaisen palkkaa ei alenneta sen vuoksi, että on näitä kirkollisia juhlapyhävapaita niin ei kai tuntipalkkaisenkaan palkkaa alenneta niiden takia. On eri asia maksetaanko ne normaalin tuntitaksan nimellä vai arkipyhäkorvauksen nimellä, koska ne vaikuttavat esim. loma-ajan palkkaan jne. esim. arkipyhätkorvauksen nimellä maksetut eivät ole loma-ajan palkan laskennassa mukana jne.. ( voi olla näin)

      6) Muista se, että laki on minimi ja työehtosopimuksilla sovitaan jotain yleensä lakeja "paremmin" eli jos jotain ei mainita työehtosopimuksessa, sinulla on takanasi vähintään lakien suomat korvaukset ja niitä sinun on oikeus vaatia työnantajaltasi kun se sinulle palkkaasi maksaa... Toki jos työnantaja maksaa vielä tes:n yli eihän siitä sitten kannata huolehtia

      7) Työaikalaki kertoo sinulle millä alalla voi teettää ns. jaksotyötä ( ent. periodityö), jossa ei ole vuorokautista eikä viikottaista ylityökynnystä vaan ylityö lasketaan jakson loputtua esim. 18 ensimmäiseltä ylityötunnilta 150 % palkka ja lopuilta 200% jne.. Työaikalain mukaan vuorokautisen levon pitää olla vähintään 9 tai 11 tuntia ja viikottainen lepoaika vähintään 35 h kerran viikossa, jos olet sairaana, lomalla tai palkattomalla päivänkin viikossa on lepo katsottu saaduksi! Säännöllinen viikkotyöaika on työaikalain mukaan 40 h/vko ja useissa sopimuksissa on käytössä niin sanottu työajanlyhennysvapaa ("ns. pekkaset"), joka tarkoittaa sitä, että jos teetetään 40 h työtä kesimäärin /(vko) sinun on saatava siitä erillinen ns. työajanlyhennyslisä joka tilissä korvauksena rahana tai sitten aikana pekkasvapaat jos tätä ei makseta joka tilissä vaan kun pidät pekkasvapaita, joita on n. 18 kuljetuspuolella muistini mukaan, saat esim. viikon poissaolosta täyden viikon palkan 40 h mukaan kta:n mukaan laskettuna eli tuntipalkkaasi on huomioitu ilta, yö jne. lisät ja tuntipalkkasi on pekkaspäiviltä näin ollen korkeampi

      8) Useimmissa tes:ssa sanotaan, että vuosiloma kertyy vuosilomalain mukaan eli seuraavasti, jos sinulla on vähintään esim. 14 työpvää per kuukausi kerryttää se joka kuu 2 pvää lomaa ja jos sinulla on näitä kuukausia 12 lomanmääräytymisvuoden aikana 0104xx-3103xx on lomaoikeutesi oltava vähintään 30 laskentapäivää eli yleisesti ma-la lasketaan eli käytännössä 4 viikkoa kesällä 0205-3009 ajalla ja ns. talvilomaviikko, vuosilomalaki ei velvoita lomarahan tai lomaltapaluurahan maksamiseen, se on etu joka on sovittu useimmissa työehtosopimuksissa ja on yleisesti 50 % loma-ajan palkasta eli puolenkuun palkka "noin.".

      9) Työnantaja ei voi katkaista työsuhdetta sen takia, että on lomakausi tulossa... eli lomaa ei pidä hyväksyä maksuun lomakorvauksena, johon ei aina makseta sitten lomaltapaluurahaa tai ns. lomarahaa... ja sitten ainakaan ottaa uudelleen heti lomakauden mentyä töihin takasin uutena työntekijänä. tähän ei pidä kertakaikkiaan suostua ja alistua!!

      10) akt sivuilta löydät netistä täydellisen kuljetusalan työehtosopimuksen, mutta niitä on monta osiota: tavara, linja, säiliöauto jne. selvitä tosiaan mihin alakohtaan kuulut. Työehtosopimuksessa on yhteiset alueet kaikille ja sitten alakohdat eri ammattialoille.

      11) Olet aivan oikealla tiellä, hae tietoa, äläkä usko mitä sinulle "sittiä" syötetään...

      12) sorry kirjoitusvirheet.. mutta eiköhän asia selviä kuitenkin!

    • vm.66

      Olen töissä firmassa jossa maksetaan tessin mukainen tuntipalkka ja kerran kuussa ns.pekkaspäivä jota ei saa pitää.Lomapalkka maksetaan 8*tuntipalkka päiviltä jolloin olet lomalla ja paluuraha on puolet siittä.Yhtään ylityökorvauasta,arkipyhä-,tai sunnuntaikorvausta ei makseta.Ns. hyvät kuskit ajavat arkisin mutta me normimiehet joudumme pitämään vapaat viikolla ja ajamme viikonloput ja arkipyhät.Jos asiasta mainitaan tulee ilmoitus että lahden takakana on kuskeja jonoksi asti.

      • Jai06

        Kysys mitä sanoo yrityksen tilaajaavastuu ilmotus ja joiden tavaraa kuljetat niin pitää niiden tarkastaa onko kys firman tilaajavastuulakia noudatettu ja oikein ilmotetttu


      • kyseliä666

        mikähän tällainen paskafirma on ja miksi olet siellä töissä?


    • Anonyymi

      Eihän kuljetusalan tes tunne arkipyhäkorvauksia KOSKA ne Pekkaset korvaa sen.

      • Anonyymi

        Ei kaikkiin arkipyhäkorvauksiin saa pekkasia käyttää. Pekkasia ei myöskään saa käyttää periodipalkan tuntien täyttämiseen.


    • Anonyymi

      18.6.2019 kirjoittaja on niin pihalla asioista kuin vain voi olla. Kyllä kaikki tätä asiaa koskevat kohdat on on ihan tarkasti mainittu työehtosopimuksessa. Lukeminen kannattaa aina varsinkin työehtosopimuksen lukeminen. Kun vain kuljettajat pitäisivät kiinni näistä asioista jotka heille kuuluu ja vaatisivat heille kuuluvan palkan ja pitäisivät ne pekkaset eli työajanlyhentämispäivät. Mutta ei läpituntipalkalla ajetaan vaikka se on sopimusten vastaista toimintaa.Puupääsakkia jos nyt rumasti asian ilmaisee. Silti tiedän... edellinen kirjoittaja on pesukestävä trolli joka kaivelee viestiketjuja 12 vuoden takaa.Kukaan järki-ihminen ei sellaista tee.

      • Anonyymi

        Moni vielä kehuu saavansa palkat tessin mukaan vaikka ei edes tiedä mitä pitää maksaa..


    • Anonyymi

      Arkipyhinä meillä ryypätään rankasti🚚

      • Anonyymi

        Ja se sujuu hyvin,koska maanantaisin ei tarvitse mennä töihin ,eikä muinakaan päivinä.
        Sillä eihän sinulla reppana ole edes ajokorttia. Päivät pitkät lipittelet sitä tarjouskaljaa ja kommentoit asioita. No on sekin elämäntapa,huono sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se sujuu hyvin,koska maanantaisin ei tarvitse mennä töihin ,eikä muinakaan päivinä.
        Sillä eihän sinulla reppana ole edes ajokorttia. Päivät pitkät lipittelet sitä tarjouskaljaa ja kommentoit asioita. No on sekin elämäntapa,huono sellainen.

        Lähdit sitten ruokkimaan palstan vakitrollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdit sitten ruokkimaan palstan vakitrollia.

        Ei terve ruumis työtä kaipaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terve ruumis työtä kaipaa!

        Ja trolli lipittää tarjousolutta aamusta iltaan ja ripulikakan jälkeen aamulla tasapainottaa
        oloaan muutamalla oluella jotta jaksaa taas sanoa muutaman asiantuntevan lauseen suomi 24 keskustelufoorumille. Voi teitä... keitä pitäisi avustaa.... niitä pakolaisleirien asukkaita eli Isis taistelijoita ja tuoda heidät Suomeen vai teitä perkeleen luusereita ,että saatte pirkka oluet ja jaksatte kommentoida. Ei terve ruumis töitä kaipaa... on siinäkin kommentti.. niin sellainen idiootin kommentti. Idiootillakin on äiti sellainen rakas äiti ,kun rakas äiti ei pärjää enää ominavuin niin hän tarvitsee yhteiskunnan palveluja. Jos tämä idiootti ei ole valmis tekemään töitä niin pitäisikö muiden duunareiden maksaa hänen äitinsä hyvinvointi. Siis vaippojenvaihto ja muu arkinen asia. Hyi hävetkää luuserit , sanon minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja trolli lipittää tarjousolutta aamusta iltaan ja ripulikakan jälkeen aamulla tasapainottaa
        oloaan muutamalla oluella jotta jaksaa taas sanoa muutaman asiantuntevan lauseen suomi 24 keskustelufoorumille. Voi teitä... keitä pitäisi avustaa.... niitä pakolaisleirien asukkaita eli Isis taistelijoita ja tuoda heidät Suomeen vai teitä perkeleen luusereita ,että saatte pirkka oluet ja jaksatte kommentoida. Ei terve ruumis töitä kaipaa... on siinäkin kommentti.. niin sellainen idiootin kommentti. Idiootillakin on äiti sellainen rakas äiti ,kun rakas äiti ei pärjää enää ominavuin niin hän tarvitsee yhteiskunnan palveluja. Jos tämä idiootti ei ole valmis tekemään töitä niin pitäisikö muiden duunareiden maksaa hänen äitinsä hyvinvointi. Siis vaippojenvaihto ja muu arkinen asia. Hyi hävetkää luuserit , sanon minä.

        Niin maksetuista veroista nämä vanhustenhoitoasiat hoidetaan.....
        Jos terve ruumis ei töitä kaipaa niin ei verojakaan silloin makseta..........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin maksetuista veroista nämä vanhustenhoitoasiat hoidetaan.....
        Jos terve ruumis ei töitä kaipaa niin ei verojakaan silloin makseta..........

        Miksi tehdä työtä? Siwasta saa ruokaa ja kaljaa!🦾


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tehdä työtä? Siwasta saa ruokaa ja kaljaa!🦾

        Ja ne sapuskat ja juomat maksavat ne kiltit punaposkiset kuskipoloiset jotka painavat Dimexin haalarit ( juuri vaimon pesemät siistit tottakai) pitkää päivää otsa hiessä. Matti Eskon rekkamies ja huomenta suomi soi tauotta hytissä ja Wunderbaumit keikkuu katossa.
        Ja tietysti rahtarikyltti kruunaa koko komeuden. Punaposki painaa pitkää päivää ja maksaa meidän tosimiesten oluet ja ruuat veroina valtiolle . Hän ei ole vielä tajunnut miten ihmisen kuuluu elää oikeasti. Pitää osaa relata ja ottaa selvää miten pääsee elämässä helpommalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ne sapuskat ja juomat maksavat ne kiltit punaposkiset kuskipoloiset jotka painavat Dimexin haalarit ( juuri vaimon pesemät siistit tottakai) pitkää päivää otsa hiessä. Matti Eskon rekkamies ja huomenta suomi soi tauotta hytissä ja Wunderbaumit keikkuu katossa.
        Ja tietysti rahtarikyltti kruunaa koko komeuden. Punaposki painaa pitkää päivää ja maksaa meidän tosimiesten oluet ja ruuat veroina valtiolle . Hän ei ole vielä tajunnut miten ihmisen kuuluu elää oikeasti. Pitää osaa relata ja ottaa selvää miten pääsee elämässä helpommalla.

        Tässä punaposki kertoo ,että Siwa-kauppoja ei ole ollut enää vuosiin. Ja silloinkin kun ne oli olemassa niin sinne ei köyhän kannattanut mennä sillä Siwa oli Suomen kallein kauppa.
        Ymmärrän kyllä,että nämä luuserit ei ymmärrä talousasioiden päälle mitään. Sinne mennään mikä on lähinnä. Kun asenne on se "että mitä väliiii" " ei jaksa kävellä" vittu kun bensa on loppu" ja ennemmin ostan kaljaa kuin bensaa niin askel suuntautuu mahdollisimman lähelle maksoi mitä maksoi "on se kalja aina sen arvoista". HYVÄ ME SUOMALAISET


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä punaposki kertoo ,että Siwa-kauppoja ei ole ollut enää vuosiin. Ja silloinkin kun ne oli olemassa niin sinne ei köyhän kannattanut mennä sillä Siwa oli Suomen kallein kauppa.
        Ymmärrän kyllä,että nämä luuserit ei ymmärrä talousasioiden päälle mitään. Sinne mennään mikä on lähinnä. Kun asenne on se "että mitä väliiii" " ei jaksa kävellä" vittu kun bensa on loppu" ja ennemmin ostan kaljaa kuin bensaa niin askel suuntautuu mahdollisimman lähelle maksoi mitä maksoi "on se kalja aina sen arvoista". HYVÄ ME SUOMALAISET

        Minä saan kelasta rahnaa siwasta pussikaljaa, hyvin menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tehdä työtä? Siwasta saa ruokaa ja kaljaa!🦾

        Toi on väärä ajattelu tapa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tehdä työtä? Siwasta saa ruokaa ja kaljaa!🦾

        Sä et pääse pitkälle kela rahoilla.


    • Anonyymi

      Eli arkipyhänä voi olla pekkanen jos se on merkitty työvuorolistaan. Jos itsenäisyyspäivänä on pekkanen tällöin "katsotaan lain tarkoittama itsenäisyyspäivän palkka tällöin maksetuksi" oudosti lukee työehtosopimuksessa. Tarkoittaako tämä 100% palkkaa?

      • Anonyymi

        Minun käsittääkseni AKT ei tunne arkipyhiä, vaan niihin käytetään työajanlyhennykset. Näitä kertyy poikkeavasti 18-19. Muilla aloilla on normaalit 12,5 päivää. Itsenäisyyspäivä ei tarkoita 100%, vaan ihan normisti pekkanen. Jos olet silloin töissä, niin sitten kuuluu maksaa 100%. Ja pekkaset kuuluu maksaa kta:lla. Moni työnantaja tuntuu maksavan normipalkalla ja ehkä alemmallakin. Tuo itsenäisyyspäivän lauseen sanamuoto on todellakin vähän hassu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsittääkseni AKT ei tunne arkipyhiä, vaan niihin käytetään työajanlyhennykset. Näitä kertyy poikkeavasti 18-19. Muilla aloilla on normaalit 12,5 päivää. Itsenäisyyspäivä ei tarkoita 100%, vaan ihan normisti pekkanen. Jos olet silloin töissä, niin sitten kuuluu maksaa 100%. Ja pekkaset kuuluu maksaa kta:lla. Moni työnantaja tuntuu maksavan normipalkalla ja ehkä alemmallakin. Tuo itsenäisyyspäivän lauseen sanamuoto on todellakin vähän hassu.

        AKT tuntemuksesi on kyllä ihan syvältä hanurista todella peräreiästä pitkälle suoleen...paksusuoleen asti. Kun kirjoitustasi luin niin ihmettelin todella onko edellinen kirjoittaja vitsailumielellä liikenteessä vai onko hän todella näin tyhmä vai esittää todella tyhmää. Niin hän ei ole mikään näistä vaan on tyhmä Urpo joka pilailee koko kuljetusyhteisön nimissä, Moni kuski hakee neuvoa jopa tältä urpojen foorumilta ja siksi
        on todella typerää kirjoitella potaskaa asioista jotka ovat todella tärkeitä jokaiselle kuskille jotta pärjää elämässä ja pystyy elättämään myös perheensä.Siksi työehtosopimusasioilla ei pitäisi pelleillä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AKT tuntemuksesi on kyllä ihan syvältä hanurista todella peräreiästä pitkälle suoleen...paksusuoleen asti. Kun kirjoitustasi luin niin ihmettelin todella onko edellinen kirjoittaja vitsailumielellä liikenteessä vai onko hän todella näin tyhmä vai esittää todella tyhmää. Niin hän ei ole mikään näistä vaan on tyhmä Urpo joka pilailee koko kuljetusyhteisön nimissä, Moni kuski hakee neuvoa jopa tältä urpojen foorumilta ja siksi
        on todella typerää kirjoitella potaskaa asioista jotka ovat todella tärkeitä jokaiselle kuskille jotta pärjää elämässä ja pystyy elättämään myös perheensä.Siksi työehtosopimusasioilla ei pitäisi pelleillä ollenkaan.

        Niin on vaikea toivottaa hyvää Joulua kuljetusyhteisölle kun joukossamme on tällaisia urpoja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meillä pienessä firmassa kaikki arkipyhät merkataan pekkasiksi,ylijääviä pakkasia ei makseta eikä niitä saa pitää.
      Ylityöt maksetaan max 100h asti eli pelkästään 50%(2vkoa/80h normityöt)
      Loput menevät "tuntipankkiin" mistä isäntä ei niitä maksa vaikka pyytäisikin.
      Listoja ei ole ollut ikinä eikä niitä tuleekaan.
      Lomat saa ehkä pitää,tai sitten ei,itsellä edellisen vuoden lomat (kesä talvi) pitämättä kohta 7vuoden pekkaspäivät kaikki (-arkipyhät tietenkin).
      Olisi kiva löytää kuljetusfirma mikä maksaa sääntöjen mukaan.

      • Anonyymi

        Hahahaha
        Kun on hölmö niin on hölmö.
        Meillä maksetaan ilta-yö lisät sekä päivärahat joka päivältä sekä ylityöt niinkuin pitää .Työlistat tulee 3 viikkoa ennen näkyville .Kaikkeen paskaan idiootit töihin menee.
        Just olin viikon pekkasilla niin tein viristä vuokrafirman kautta toisessa firmassa.Kuulin että tässä Firmassa on joku työaikapankki.Autot ihan paskassa kunnossa.ainakin se jolla ajoin olisi mun firmassa mennyt jo pelkän perälaudan takia käyttökieltoon.Tässä paskafirmassa kuulemma ei makseta 100 ja lomatkin saa anelemalla.Totesin että tälläiseen paskafirmaan en töihin tulisikaan.
        Että terveisiä Sinne vaan Tuusulaan,sieltä löytää todellisen "kuljetusyrityksen" johon ei kukaan selväjärkinen duuniiin mene


    • Anonyymi

      Voi voi kun kommentteja luki, vaikeaa on porukoilla kun mikään asia ei mene maaliin jos kyse on palkasta.
      Itse olen työssä kuljettajana yrityksessä joka ei ole kuljetusyritys. Kaikki lisät ja palkat tulevat särmästi joka kuukauden 15 ja 31 päivä. Nettipankista voin vielä varmistaa,että kaikki asiat on maksettu asiallisesti. Se on ihan kiinni itsestä millaiseen työpaikkaan menee töihin.
      Hyvissä työpaikoissa vaaditaan paljon eli isoja kuormia ja asiakaspalvelun osalta pitää osata hommat. Raskas työ ja
      palkka on mahdollista myös Suomessa. Eli hae mahdollisimman isoihin työpaikkoihin joissa autot saattavat olla
      perus "kauraa",mutta palkat on liiton määrittämiä ja bonukset päälle jos olet
      "hyvämies"

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe