Erikoisia kommentteja

luminara

Eli kyäsäisenpä tällaista että mikä on erikoisin /loukkaavin kommentti mitä ootte uskonnostanne kuullu? Itselläni eräs jehovan todistaja sanoi käydessään ja uskontoni kuullessaan että "Haassu uskonto" Mielipiteitä moisesta kommentista?

16

1729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtaan kommentin:

      Häh siis mikäääh? Ja sitten hiljaisuus...

    • Tanith

      Vicca...picca...pick-your-own-ass-o
      ja
      Eikö noita hommia kuulu jättää angstisille teineille, hyvänen aika olet sentään aikuinen ihminen!
      Tällaisia kommenteja minulle on sadellut, siis.

      • luminara

        lähinnä toi kommentti herätti hilpeyttä ei siis mitään herneiden nenään vetoa suinkaan


    • Tania_88*

      Minulle ei ole vielä koskaan tullut negatiivisia kommentteja, päinvastoin. Kauheeta kiinnostusta asian suhteen niin paljon että omakin pää mene pyörälle kun settiä vaan tulee ja tulee tulvimiseen asti eli kysymyksiä. Eli hyvin pitkä ja syvällinen keskustelu yleensä kommenttina. :'D

      Syrjimistä en ole kertaakaan havainnut. Ehkä pientä ilkkumista "loitsimisen" suhteen, mutta muuten ok. :)

    • Suvi3

      Esim.kerran,kun sanottiin,et"onko aina pakko haamuilla jotain,eikö tää todellisuus vois vaan riittää?".Ja toisen kerran,et"jotain Kuun palvontaa(halveksivaan sävyyn)se on."Ei vain pidä ottaa niin vakavasti;se on vain teidon puutetta.

    • Muutamia

      Sen suuntaisia, että outoa että täysjärkiseltä vaikuttava aikuinen nainen touhuilee jotain noitaleikkejä.

      Eräs henkilö, kovan linjan helluntalainen,
      kysyi opetanko "saatanallista noituuttani" lapsillenikin ja oli sitä mieltä että minulta pitäisi huostaanottaa lapset.
      No jaa, itse hän kyllä pelottelee omia lapsiaan päivittäin helvetin tulimereen joutumisella.

      Tässä typerimmän tyyliset kommentit.

      Plus sitten tietysti on tullut ihan leikkimielisiä heittoja puittenhalailusta, kivien kanssa keskustelemisesta ja yleisestä hörhöydestä.
      Sekä ihmettelyä siitä, miksi ihmeessä
      pidän autoa, kun luuta tulisi halvemmaksi ja olisi helpompi peruuttaa parkkiruutuun :D

      • luminara

        Noi läpät on ihan ykkösiä, siis tuollaiset jotka on huumoripohjalla sanottu... Itse kuulen ja myös käytän saman kkaltaisia sanoja joskun ( siis tyyliin: Pari maagista liikettä...


    • Chrono S

      "Onnesi on Saatanasta!" taitaa olla rankin kommentti, jonka tuiki tuntematon helluntailaisnuori heitti minulle bussipysäkillä päin naamaa, kun vastasin hänen uteluihinsa, että elämässäni on kaikki ihan oikeasti hyvin, en tarvitse mihinkään hänen Jumalaansa, ei ahista, perhe ja ystävät on ihania, ammattini on mielenkiintoinen ja fyrkkaakin sen verran, ettei tarvi senttejä laskea.

      Joo ja ystäväni, joka on hellari, kummeksuu noituutta ja varoittelee, miten Raamattu kieltää sellaisen touhun. Noh, onneksi en usko Raamattuun! Työpaikalla saa välillä olla suu supussa, kun syntyy henkeviä keskusteluita - olen nimittäin ammatiltani opettaja.

      • luminara

        Johan on ollu kommentti ja vielä ihan tuntemattomalta nuorelta... Jotkut taitaa tosissaan kuvitella että vain heidän jumalansa on oikea ja muuhun uskovat automaattisesti pahoja... sairasta kyllä toisinaan...


      • Chrono S
        luminara kirjoitti:

        Johan on ollu kommentti ja vielä ihan tuntemattomalta nuorelta... Jotkut taitaa tosissaan kuvitella että vain heidän jumalansa on oikea ja muuhun uskovat automaattisesti pahoja... sairasta kyllä toisinaan...

        Kommentti oli rankka, mutta jollain tavoin tragikoominen. Raukalla oli uskonnollinen ahdistus päällä, identiteetti hukassa ja sitten tulee tämmöinen keski-ikäinen setä, joka kokemuksen syvällä rintaäänellä toteaa, että onni on tässä ja nyt, kunhan suo sille mahdollisuuden... Onhan se jotain mikä on kaiken kristillisyyden vastaista.

        Muuten, fillaroin tänään metsän halki ja vääntelin matkalla vanhoja sananlaskuja uuteen uskoon. Kummallista, miten jotkut itsestäänselvyydet saavat syvällisemmän luonteen, kun niitä katsoo uudesta näkökulmasta. Innoittajanani toimi Tolstoi, joka aikoinaan totesi: "Onni ei tule siitä, että teet mitä tahdot, vaan siitä, että tahdot mitä teet." Hmm...

        Entäpä sitten:

        - Älä sano mitä ajattelet, vaan ajattele mitä sanot.
        - Kristitty sanoo: "Vihatkaa syntiä sillä se ei ole Jumalasta", mutta humanisti sanoo: "Rakastakaa syntiä, sillä se on inhimillistä".
        - Kristitty sanoo: "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, sillä se on Jumalan tahto", mutta mnä sanon "Kunnioita lapsiasi, niin hekin kunnioittavat sinua, sillä kaikki kunnioitus on ansaittava".
        - Raamatussa sanotaan: "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä", mutta ketkäs tätä ohjetta ovatkaan ensimmäisinä rikkomassa...
        - Kristitty sanoo "Nainen vaietkoon seurakunnassa", mutta minä sanon teille: "Seurakunta vaietkoon naisen edessä, sillä nainen on pyhä".
        - Kun tähtää pitkälle, lähitienoo jää yleensä huomaamatta.
        - Vesipuistossakin eteneminen uralla päättyy yleensä siihen, että vajoaa perse edellä pinnan alle. Sitten kiipeily on taas aloitettava alusta.

        Joo. Vallan mainio alan opus on Alivaltiosihteerin "Elämä edessä, tukka takana". Siinäpä monta antoisaa monimielistä ajatelmaa. Suosittelen!


    • Fenris_1

      "Tuollainen kristinuskon vastainen toiminta on uskonvapauslain väärinkäyttämistä"

    • * * * * *

      Mulle on joku sanonut joskus, että mikä Sabrina teininoita sä kuvittelet olevasi?

      Olen 30...

      • Herself

      • hyvin menee
        Herself kirjoitti:

        Törmäsin tällaiseen blogiin ja pisti silmään eräs tyyliltään pompöösi "runo". Olisikohan tämä olevinaan jonkin sortin wicca-kommentti?

        http://wihaz.wordpress.com/2007/02/05/the-return-of-the-witches/

        nyt taitaa olla puurot ja vellit aika sekaisin. voin kertoa, että kataja ei ihan taida mihinkään wicca-leiriin kuulua tai sellaisista eklektikkopelleistä innostua. mutta, lue hänen blogiaan enemmän, niin homman juju saattaa aueta eteenpäin. erinomainen blogi!


      • Noitainen
        hyvin menee kirjoitti:

        nyt taitaa olla puurot ja vellit aika sekaisin. voin kertoa, että kataja ei ihan taida mihinkään wicca-leiriin kuulua tai sellaisista eklektikkopelleistä innostua. mutta, lue hänen blogiaan enemmän, niin homman juju saattaa aueta eteenpäin. erinomainen blogi!

        Suomessakin varmaan jostakin löytyy kristittyjä, jotka paasaa tähän tyyliin Wiccasta. Aivan älyvapaaksi menee:

        http://www.iidb.org/vbb/archive/index.php/t-7859.html


    • Blessed be

      Viime kuussa, tarkemmin sanottuna vappuna, mainitsin uskonnostani veljelleni ja hän huusi minulle päin naamaa, että satanisti kun olen tulen vielä tappamaan ihmisiä. Korjasin veljen puheita kiireesti, kertomalla, että olen wicca, en satanisti. Tähänkin veljellä oli vastaus valmiina. "Lue Raamattu", kuului ateistimiehen suusta. Muistan ajatteleeni, että naurettavaksihan tämä menee, mutta tiesin, että tietyissä tilanteissa on mahdoton saada veljeä muuttamaan mieltään joten se keskustelu jäi siihen, enkä ole veljeni kanssa sen jälkeen asiasta puhunut. Muilta perheen jäseniltä kuulee lähinnä, että: "Mitä se sellainenkin on?" tai "Palaisit välillä todellisuuteen", mutta eivät he suuremmin tuomitse.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe