Lombardian variremmin vaihto

Lombaukko

Vieläkö Lombardia-miehiä roikkuu palstalla??? Pitäisi vaihtaa variaattorin remmi ja vaihto-ohjeita kaivattaisiin. Jos joku osaa neuvoa miten tuon remmin helpoiten saa vaihdettua, niin pistähän ohjeita kehiin. Kiitos.

6

6756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • periaatteessahan hihnat vaihdetaan kaikkii variaattorilla varustettuihin skoottereihin samalla tavalla.
      eli ensin variaattorin ulkokoppa auki jonka jälkeen eutvarin keskeltä(kampiakselinpäästä) muttei auki ja lautaset irti... muista oikea järjestys jos alulevyjä jne...
      ongelma onkin se että et "juurikaan" saa pidettyä kampiakselia paikoillaan kun avaat sitä mutteria joten pars tapa on ottaa se mutteri auki joko paineilma tai sähkökäyttöisellä mutterin avaajalla(pulttipyssy)... osa on kokeillut kaikenmaailman öljynputsarin avaajilla pitää kiinni niistä lautasista mutta yleensä huonoin kokemuksin...
      jos/kun saat sen etuvarin auki niin putsaa kaikki osat samalla kertaa ja vaihda myös uudet rullat sinne sisään(6kpl) sillä ne rullat maksaa n.10-20euroa riippuen merkistä ja valmistajasta... rullien kunnon toteat kun katsot onko ne kuluneet joltain sivulata "sileäksi" eli niissä on pykälä joka estää niitä hyvin liukumasta...
      onnea hihnan vaihtoon...
      muuten katso tarkkaan kumpaan päin avaa sitä mutteria? esim. hyosungin jossain mallissa se aukeaakin myötäpäivään... eikä vastapäivään kuten "normaalisti"

      • fireblade

        Moi!

        Hmm, periaatteessa parasta olisi aina saada toi akseli lukittua ennenkuin etuvariaattorin mutteria avaa. Sama koskee myös kokoonpanoa.

        Niin, joku on kenties (takuuvarmasti) saattanut vaurioittaa etuvariaattoria, noilla epäonnistuneilla lukituksilla...

        Silti, parasta olisi lukita akseli ja sitten vasta avata mutteri, ihan kaikissa pyörivissä koneen osissa.

        Itse olen noita variaattorin etulautaspyöriä puristellut isoilla pihdeillä, siten, että on ollut vaikka vaimon vanhat kalsarit välissä.....ettei osat ole saaneet pahempia naarmuja....ja sitten "lukittu" akseli on avattu kohtuullisella momentilla käsin.

        Niin, onpa noita etuvariaattorin muttereita vedetty pyöreiksi tai akselista kierteet romuks liiallisella voimalla.

        Maltilla auki ja kiinni!


      • Kiki  
        fireblade kirjoitti:

        Moi!

        Hmm, periaatteessa parasta olisi aina saada toi akseli lukittua ennenkuin etuvariaattorin mutteria avaa. Sama koskee myös kokoonpanoa.

        Niin, joku on kenties (takuuvarmasti) saattanut vaurioittaa etuvariaattoria, noilla epäonnistuneilla lukituksilla...

        Silti, parasta olisi lukita akseli ja sitten vasta avata mutteri, ihan kaikissa pyörivissä koneen osissa.

        Itse olen noita variaattorin etulautaspyöriä puristellut isoilla pihdeillä, siten, että on ollut vaikka vaimon vanhat kalsarit välissä.....ettei osat ole saaneet pahempia naarmuja....ja sitten "lukittu" akseli on avattu kohtuullisella momentilla käsin.

        Niin, onpa noita etuvariaattorin muttereita vedetty pyöreiksi tai akselista kierteet romuks liiallisella voimalla.

        Maltilla auki ja kiinni!

        http://img120.imagevenue.com/img.php?image=92683_variatyokalu_123_105lo.JPG

        Eli siis metallinen öljynsuodatinavain, josta on poistettu kuminen kahva, ja laitettu sen tilalle tuollainen putki jatkovarreksi, saa sen kumin siinä kahvassa pitääkin, jos löytyy noin paksu putki, teippiä tossa on ihan vaan siksi, että avain, ja putki pysyy kasassa.

        Tuo putki ottaa sitten avatessa kiinni kytkimeen, mutta jatkovarren pehmusteiden asniosta ei tee hallaa sille, lisäksi tuo puristaa etuvaria joka puolelta, eli ei mene soikeaksi.

        Tuo metallinen suodatinavain maksaa noin vitosen, putki pari euroa, ja teippi euron, ja olen tuolla avannut useaan kertaan heron ja keewayn variaattorin


      • Lombaukko
        Kiki   kirjoitti:

        http://img120.imagevenue.com/img.php?image=92683_variatyokalu_123_105lo.JPG

        Eli siis metallinen öljynsuodatinavain, josta on poistettu kuminen kahva, ja laitettu sen tilalle tuollainen putki jatkovarreksi, saa sen kumin siinä kahvassa pitääkin, jos löytyy noin paksu putki, teippiä tossa on ihan vaan siksi, että avain, ja putki pysyy kasassa.

        Tuo putki ottaa sitten avatessa kiinni kytkimeen, mutta jatkovarren pehmusteiden asniosta ei tee hallaa sille, lisäksi tuo puristaa etuvaria joka puolelta, eli ei mene soikeaksi.

        Tuo metallinen suodatinavain maksaa noin vitosen, putki pari euroa, ja teippi euron, ja olen tuolla avannut useaan kertaan heron ja keewayn variaattorin

        Kiitos asiallisista vastauksista. Täytyy kokeilla jotain niksiä niiden lautasten irrotukseen. Tuo oli just yks työvaihe mihin remminvaihto tökkäs... Eiköhän näillä ohjeilla jo mennä pitemälle.


      • Lombaukko

        Joo... Nyt on päästy ihmettelemään variaattorin kopan sisustaa. Mitenkähän tässä Lombardiassa lähtee tuo etuvarin kampiakselinpään mutteri auki? Kiertyykö myötä- vai vastapäivään? Miten olette Lombardiassa lukinneet tuon kampiakselin?
        Öljynputsarin avain on siihen lautaseen ihan liian pieni eikä mitään järkevää lukituskeinoa meinaa millään keksiä. Pulttipyssyäkään ei ole käytettävissä.
        Nyt tarttis lisää neuvoja että pääsee projekti etenemään.


      • os..
        Lombaukko kirjoitti:

        Joo... Nyt on päästy ihmettelemään variaattorin kopan sisustaa. Mitenkähän tässä Lombardiassa lähtee tuo etuvarin kampiakselinpään mutteri auki? Kiertyykö myötä- vai vastapäivään? Miten olette Lombardiassa lukinneet tuon kampiakselin?
        Öljynputsarin avain on siihen lautaseen ihan liian pieni eikä mitään järkevää lukituskeinoa meinaa millään keksiä. Pulttipyssyäkään ei ole käytettävissä.
        Nyt tarttis lisää neuvoja että pääsee projekti etenemään.

        josta starttimoottori pyörittää. Hampaisiin voi sovittaa työkalun, joka kiinnitetään kahdella ruuvilla kopan reikiin. Pitäisi siis taivuttaa kulmaksi hampaisiin sopiva raudanpala ja hitsata se yhteen reikiin kiinnitetyn palan kanssa. Sellaisen työkalun minä tein. Sen saa kyllä ostaakin mm. Piaggio työkaluna. Ehkä sen voit sovitella omaan mopoosi poraamalla uudet reiät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe