Canon Pixma MP 600:n skanneri

ei toimi

Ostettin Canon Pixma MP 600 monitoimilaite. Emme saa skanneria toimiaan. Canonin suomalaiselta sivulta ladattiin ajuri, mutta sen asennus ei onnistunut. Meillä on Vista käyttöjärjestelmä.

Canonin sivuun laitoimme kohtaan Operating system Windows Vista ja kohtaan Language Finnish. Seuraavalta sivulta Latasimme Mp Drivers (1.10) ja MP Navigator (3.02). Emme löydä mistään ladattuja ohjelmia tietokoneeltamme. Skannausohjelma ilmoittaa yhä, että ajuri puuttuu. Tässä Canonin sivu http://software.canon-europe.com/products/0010396.asp

9

9683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toimi

      Kysyn vielä. En saa skannattua mitään suoraan Canon Pixma MP 600 monitoimilaitteen käyttöpanelista ilman skannausohjelmaa, vaikka sen pitäisi onnistua. Voitteko neuvoa, miten skannaus tapahtuu.

      • Skannaillaan

        Saitteko laitteen toimimaan? Ostin kyseisen monitoimilaitteen ja koin saman ongelman ubuntu-linuxin kanssa. Toimimattomuus ei sinänsä ollut yllättävää, koska linuxille ei ole ajureita kyseisellä laitteella, mutta siitä huolimatta tulostus toimii ja kopiointi pelaa (kopiointiinhan ei tarvita ajureita). Skannaus vaatisi ajurit ja olenkin miettinyt, josko asentaisin tähän wintoosan ja kokeilisin sillä laitteen toimivuutta. Kiinnostaa vaan tietää, että saitteko skannerin toimimaan wintoosaalla?


      • ei toimi
        Skannaillaan kirjoitti:

        Saitteko laitteen toimimaan? Ostin kyseisen monitoimilaitteen ja koin saman ongelman ubuntu-linuxin kanssa. Toimimattomuus ei sinänsä ollut yllättävää, koska linuxille ei ole ajureita kyseisellä laitteella, mutta siitä huolimatta tulostus toimii ja kopiointi pelaa (kopiointiinhan ei tarvita ajureita). Skannaus vaatisi ajurit ja olenkin miettinyt, josko asentaisin tähän wintoosan ja kokeilisin sillä laitteen toimivuutta. Kiinnostaa vaan tietää, että saitteko skannerin toimimaan wintoosaalla?

        Saatiin skannaus toimimaan Windows Vistalla ja suoraskannaus toimii nyt käyttöpanelista. Ladattiin Canonin sivulta MP Drivers (1.10) ajuri ensin ja sen jälkeen MP Navigator (3.02). Ohjelma kysyy suoritetaanko vai tallennetaanko se. Meillä oli aluksi siinä virhe, valittiin vaihtoehto suorita ohjelma, vaikka piti valita tallenna ohjelma.


    • Vihainen

      Olen niin vihainen mulla ei skannaus toimi ja xp:lle on vaan versio 1.01 saatavalla ja sillä se vika ei poistu
      Pitäisi olla se ryhmäkanne nyt käytettävissä
      Milloin mahtaa XP:lle tulla korjaus

      • ei toimi

        Kokeile ladata ohjelmat Canonin sivulta. Laita kohtaan Operating system Windows XP ja kohtaan Language Finnish. Seuraavalta sivulta lataa ensiksi MP Drivers (1.01) ja sitten MP Navigator (3.01). Kone kysyy mitä on tehtävä mitäkin osiota varten. Meillä oli vikana se, että kun kone kysyi suoritetaanko vai tallennetaanko ohjelma painoimme aluksi suorita nappia vaikka piti painaa tallenna nappia. Tuossa aikaisemmassa viestissä on Canonin lataussivu.


      • ei toimi kirjoitti:

        Kokeile ladata ohjelmat Canonin sivulta. Laita kohtaan Operating system Windows XP ja kohtaan Language Finnish. Seuraavalta sivulta lataa ensiksi MP Drivers (1.01) ja sitten MP Navigator (3.01). Kone kysyy mitä on tehtävä mitäkin osiota varten. Meillä oli vikana se, että kun kone kysyi suoritetaanko vai tallennetaanko ohjelma painoimme aluksi suorita nappia vaikka piti painaa tallenna nappia. Tuossa aikaisemmassa viestissä on Canonin lataussivu.

        Olen kokeillut kaikkia mutta ei vielä toimi
        latasin ohjelmat canonin sivuilta mutta mikään ei auttanut olen aika vihainen tähän vehkeeseen kalliskin se oli ei minulle ainakaan nämä päivitykset auttaneet


      • MP160 Paska
        LeijonacM kirjoitti:

        Olen kokeillut kaikkia mutta ei vielä toimi
        latasin ohjelmat canonin sivuilta mutta mikään ei auttanut olen aika vihainen tähän vehkeeseen kalliskin se oli ei minulle ainakaan nämä päivitykset auttaneet

        Tuntuu olevan enemmänkin kanssaihmisiä, jotka ovat ostaneet monitoimilaitteen ilman monitoimisuutta. Nämä Canon Pixman ongelmat ovat naurettavia.
        Huomenna lähtee vaihtoon Canon. Ja on viimeinen Canon mikä taloon tulee. Aiemmin oli myös ongelmia vastaavan merkin kanssa, mutta hölmö ei oppinut. Jos asuisin kerrostalossa ja olisi lätkän MM-kisat niin heittäisin parvekkeelta alas tuon paskan.


      • Toivo

        Minulla ei toimi skannaus,kuin järjestelmän valvojan sivulla.Siis muut perheenjäsenet ei voi käyttää,vaikka tarvetta olisi. XP on käyttöjärjestelmä.Canonilta ei annettu opastusta siihen,ei ollut sallittua antaa.


      • ---
        ei toimi kirjoitti:

        Kokeile ladata ohjelmat Canonin sivulta. Laita kohtaan Operating system Windows XP ja kohtaan Language Finnish. Seuraavalta sivulta lataa ensiksi MP Drivers (1.01) ja sitten MP Navigator (3.01). Kone kysyy mitä on tehtävä mitäkin osiota varten. Meillä oli vikana se, että kun kone kysyi suoritetaanko vai tallennetaanko ohjelma painoimme aluksi suorita nappia vaikka piti painaa tallenna nappia. Tuossa aikaisemmassa viestissä on Canonin lataussivu.

        sain omani toimimaan taas :) kyse win7 mutta tuolta löytyi asetukset siihenkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe