kysynpähän vaan

minne ovat sätistä

kadonneet eräät nikit, jotka joskus kyllä täällä näyttäytyvät? Tulkaa takaisin, !

73

3195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peräänkuulutettu karkuri

      Kuka siellä viitsii pyöriskellä? On mukavampiakin tapoja tylsistyä kuin noukkia sydämiä, kukkia, naamoja ja muita vakiokuvia. Ei sellainen luonnistu kirjoitustaitoisille.
      Kannattaa ennemmin tehdä vaikka sudokuja. Saa aivovoimistelua eikä tule ennen aikojaan höperöksi.

    • apunikki

      Te lauseenpätkänikit olette tehneet palstasta kelvottoman. Liikutte siellä puskissa ampumassa loukkaavia nuolianne ja teitä voi vain yleisesti kritisoida.

      Rekisteröityneet ja vakinikit ovat häipyneet pois tai muuttuneet tavallanne puhekupliksi.

      Tämänkin viestin kirjoittaja on, monine ystävineen, lopettanut tai siirtynyt muille palstoille.

      Nämä palstat ovat henkireikiä, joilla monet yksinäiset ovat voineet kohdata saman-ja erihenkisiäkin ystäviään. Nyt tämä "reikä" on tukittu, eikä mitään annettu tilalle.

      • ¤¤¤¤

        sen tiettyyn nikkiin, joka sai öin ja päivin
        kuulla miten huono oikein on.

        Samoin lemmentuskansa sai kohdistettua, ja silloin käsityökin helpottui.

        Mutta nyt pelkkää keskustelupalstaa, erilaisia melipiteitä ja puhetta, sanoja. Miksi on säännöt ja lait laadittu näin? Miksi emme saa haukkua ja lempiä vakinikkejä rauhassa.

        Tansseissakaan ei kannata käydä ei siellä tule toimeen, eikä muita live-tilaisuuksiakaan ole, joissa meikkä pärjäisi.

        Ainoa paikka jossa pääsin kunkuksi on ollut aikoinaan tämä palsta, silloin kun pari naista omasi tuon tappamisen taidonkin.


      • ¤¤¤¤
        ¤¤¤¤ kirjoitti:

        sen tiettyyn nikkiin, joka sai öin ja päivin
        kuulla miten huono oikein on.

        Samoin lemmentuskansa sai kohdistettua, ja silloin käsityökin helpottui.

        Mutta nyt pelkkää keskustelupalstaa, erilaisia melipiteitä ja puhetta, sanoja. Miksi on säännöt ja lait laadittu näin? Miksi emme saa haukkua ja lempiä vakinikkejä rauhassa.

        Tansseissakaan ei kannata käydä ei siellä tule toimeen, eikä muita live-tilaisuuksiakaan ole, joissa meikkä pärjäisi.

        Ainoa paikka jossa pääsin kunkuksi on ollut aikoinaan tämä palsta, silloin kun pari naista omasi tuon tappamisen taidonkin.

        Mikä ilo oli lyödä joku kuoliaaksi koko joukon
        voimin!!!
        JoukkokiusAMINEN ON IHANAA!
        Mutta se ei onnistu, ellei ole vakinikit!

        Vakinikit takaisin!


      • älä unohda sitä
        ¤¤¤¤ kirjoitti:

        Mikä ilo oli lyödä joku kuoliaaksi koko joukon
        voimin!!!
        JoukkokiusAMINEN ON IHANAA!
        Mutta se ei onnistu, ellei ole vakinikit!

        Vakinikit takaisin!

        Virtuaalinenkin lempi on parempaa kuin ona..a!


      • nämä kaksi
        älä unohda sitä kirjoitti:

        Virtuaalinenkin lempi on parempaa kuin ona..a!

        asiaahan voi yhdistää!


      • mutta entäs
        nämä kaksi kirjoitti:

        asiaahan voi yhdistää!

        täällä?

        Aggression purku ja suvunjatkaminen,

        siinä kaikkein vahvimmat tarpeemme.


      • kyllä siinä
        mutta entäs kirjoitti:

        täällä?

        Aggression purku ja suvunjatkaminen,

        siinä kaikkein vahvimmat tarpeemme.

        ohessa aggressiotKIN purkaantuu


      • silloinhan nekin
        ¤¤¤¤ kirjoitti:

        Mikä ilo oli lyödä joku kuoliaaksi koko joukon
        voimin!!!
        JoukkokiusAMINEN ON IHANAA!
        Mutta se ei onnistu, ellei ole vakinikit!

        Vakinikit takaisin!

        jokka sillon täälä oli eri mieltä
        kiusaajajoukon kanssa ei uskaltanee tehdä mittää, ois tullu het turpaan, oli vaa oltava kuin ei mittää.
        Kaikki haukkuivat kute rakkilauma,,
        ja johtajanansa oli yksi vakinikki.
        Mutta senora Lyyli ei menny haukkumaan
        muitten mukana,
        asettui puolustamaan häntä, joka
        sitten sairastuikin kait
        eikä kyllä ihme ollutkaan kuka tahansa olisi hänen
        kengissään kyllä sairastunutkin.
        Ja oli monia jotka poistui.
        Nykin täälä on niitä, jotka ovat sitä mieltä että jos on ollu pitkään täällä saa määrätä säännöt,,
        muttei se niin ole.


      • kerro lisää
        silloinhan nekin kirjoitti:

        jokka sillon täälä oli eri mieltä
        kiusaajajoukon kanssa ei uskaltanee tehdä mittää, ois tullu het turpaan, oli vaa oltava kuin ei mittää.
        Kaikki haukkuivat kute rakkilauma,,
        ja johtajanansa oli yksi vakinikki.
        Mutta senora Lyyli ei menny haukkumaan
        muitten mukana,
        asettui puolustamaan häntä, joka
        sitten sairastuikin kait
        eikä kyllä ihme ollutkaan kuka tahansa olisi hänen
        kengissään kyllä sairastunutkin.
        Ja oli monia jotka poistui.
        Nykin täälä on niitä, jotka ovat sitä mieltä että jos on ollu pitkään täällä saa määrätä säännöt,,
        muttei se niin ole.

        nykyisin on ihan nynnyporukkaa!


      • X palstalainen
        silloinhan nekin kirjoitti:

        jokka sillon täälä oli eri mieltä
        kiusaajajoukon kanssa ei uskaltanee tehdä mittää, ois tullu het turpaan, oli vaa oltava kuin ei mittää.
        Kaikki haukkuivat kute rakkilauma,,
        ja johtajanansa oli yksi vakinikki.
        Mutta senora Lyyli ei menny haukkumaan
        muitten mukana,
        asettui puolustamaan häntä, joka
        sitten sairastuikin kait
        eikä kyllä ihme ollutkaan kuka tahansa olisi hänen
        kengissään kyllä sairastunutkin.
        Ja oli monia jotka poistui.
        Nykin täälä on niitä, jotka ovat sitä mieltä että jos on ollu pitkään täällä saa määrätä säännöt,,
        muttei se niin ole.

        Kuka sairastui. Milloin. Olen ollut parivuotta poissa näiltä palstoilta ja ajattelin tulla hiukan kirjoittelemaan.


      • ja ilman

        nikkiänsä, jota juuri itse paheksuu. ^ Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin sanon.^


      • 436
        ¤¤¤¤ kirjoitti:

        sen tiettyyn nikkiin, joka sai öin ja päivin
        kuulla miten huono oikein on.

        Samoin lemmentuskansa sai kohdistettua, ja silloin käsityökin helpottui.

        Mutta nyt pelkkää keskustelupalstaa, erilaisia melipiteitä ja puhetta, sanoja. Miksi on säännöt ja lait laadittu näin? Miksi emme saa haukkua ja lempiä vakinikkejä rauhassa.

        Tansseissakaan ei kannata käydä ei siellä tule toimeen, eikä muita live-tilaisuuksiakaan ole, joissa meikkä pärjäisi.

        Ainoa paikka jossa pääsin kunkuksi on ollut aikoinaan tämä palsta, silloin kun pari naista omasi tuon tappamisen taidonkin.

        Sellainen luuseri, joka ei osaa tunnustaa olevansa väärässä. Oli oikein Ruuneperin ^ystävä.^
        Ei kai enää ole täällä? en tiijjä.


      • 865
        kyllä siinä kirjoitti:

        ohessa aggressiotKIN purkaantuu

        hauskasti ja todenmukaisesti olette asiat kertoneet.
        Noin se meni silloin.


      • amaalia38
        865 kirjoitti:

        hauskasti ja todenmukaisesti olette asiat kertoneet.
        Noin se meni silloin.

        ovat kaksi eri asiaa,että kumman kaa??


      • sinisirkku-
        silloinhan nekin kirjoitti:

        jokka sillon täälä oli eri mieltä
        kiusaajajoukon kanssa ei uskaltanee tehdä mittää, ois tullu het turpaan, oli vaa oltava kuin ei mittää.
        Kaikki haukkuivat kute rakkilauma,,
        ja johtajanansa oli yksi vakinikki.
        Mutta senora Lyyli ei menny haukkumaan
        muitten mukana,
        asettui puolustamaan häntä, joka
        sitten sairastuikin kait
        eikä kyllä ihme ollutkaan kuka tahansa olisi hänen
        kengissään kyllä sairastunutkin.
        Ja oli monia jotka poistui.
        Nykin täälä on niitä, jotka ovat sitä mieltä että jos on ollu pitkään täällä saa määrätä säännöt,,
        muttei se niin ole.

        tullut kokemusta...tietää mihin mikin johtaa! Parempi olis kyllä, jos ei huppupäät vois ollenkaan häiriköidä! Vakaasti olen jo sitä mieltä!


      • tee itse
        sinisirkku- kirjoitti:

        tullut kokemusta...tietää mihin mikin johtaa! Parempi olis kyllä, jos ei huppupäät vois ollenkaan häiriköidä! Vakaasti olen jo sitä mieltä!

        niin kuin muita neuvot. DDDDD


      • sinisirkku-ek
        sinisirkku- kirjoitti:

        tullut kokemusta...tietää mihin mikin johtaa! Parempi olis kyllä, jos ei huppupäät vois ollenkaan häiriköidä! Vakaasti olen jo sitä mieltä!

        Tarttisko vain olla vastaanottavainen, mites se olis oikeudenmukaista? Mutta olen varma, jos jokainen olisi pakkorekiteröity, jäis pois kamalimmat solvaukset! Niihin kun en ole syyllistynyt. Oikoa yritän minkä ehdin, mutta turhauttavaa se joskus on. Minun piikkiin kun laitetaan paljonkin ilman että olen ees ollut paikalla.

        Huumorilla siitäkin on pakko selvitä, mutta onhan se harmi sellainen sotku!


      • amaalia38
        sinisirkku- kirjoitti:

        tullut kokemusta...tietää mihin mikin johtaa! Parempi olis kyllä, jos ei huppupäät vois ollenkaan häiriköidä! Vakaasti olen jo sitä mieltä!

        vanhaa riidansiementä maahan ja uudelleen kuokkia sitä ylös? Kuka siitä hyötyy?Meillä nykyisyys ja entisen voimme haudata ja syvälle sivistyneet ihmiset


    • Nyt on vaan muotia vaihtaa nikkiä.

    • VanhaTamma

      Tuli koettua sättäilyn lumo muttei kuitenkaan siitä riippuvaiseksi tullut.Alkuinnostuksissa oli paljonkin iloa,mutta pohjimmiltaan älylliselle ihmiselle ei hyvää päivää kirvesvartta-tyyli riitä.
      Ikävä kyllä huoneesta muodostui,kuinka nyt nätisti kuitenkin sanoisi,aivankuin erään rouvan dynastia.Olohuone,jossa kyllä iloisesti ja hymyillen tervetulleeksi toivotetaan-käyhän peremmälle,kiva kun tulit.Mutta toisen olohuoneessahan yleensä toivotaan vieraan käyttäytyvän talon tapojen mukaan.Silloin vaikea saada aikaiseksi keskustelua,joka vierasta tyydyttäisi.Tavoistani poiketen kirjoitan tällä nikillä,vaikka tiukkaa tekee itselleni rehellisenä ihmisenä.
      Yleensä muuten sopuisana ihmisenä "alkukantaiset"-heh-reaktiot nousevat esiin,tulee väkisinkin omien mielipiteitten puolustamisen tarve,kun olisikin keskustelulinjoista eri mieltä.Pitäisi sopeutua talon tavoille-kahviako pikkusormi pystyssä juoda-hih.Kun ärsyyntyy latteuksista,tulee nimitetyksi jopa riidan haastajaksi.Vielä huomautukset,että oma valintahan sinne tulla-piste iin päälle.No niin,valinta on silloin tehtävä....vähänkään enemmän ajattelevana ihmisenä.Jaa,no kahvilla kyllä silloin tällöin voi pistäytyä...hyvää kahvia talossa!

      • VanhaTamma

        tietysti toistemme suvaitsemisessa,ei tapella ja "jos et ole samaa mieltä,olet meitä vastaan".
        Tämä sättäily on tärkeä henkireikä monelle.Meidän ikäisemmehän,no..55-70-vuotiaat eniten yksinäistä eloa,lapset perheissään,puoliso kuollut tms.
        Jokin aika sitten teinkin Bilmanille eteenpäin vietäväksi ehdotuksen kahdesta huoneesta,toinen vaikka ns.hurlumhei-huone ja toinen vakavammallekin pohtimiselle.Voisi sitten mielialansa tai luonteensa mukaan valita,en minä ainakaan aina samanlaisella mielellä.Aatelkaas,miten suuri ilo yksinäisinä hetkinä...valinnanmahdollisuus.
        Parempi toistaan ei kukaan,siitä ei kyse,vaan erilaisuus.En minäkään AINA OIKEASSA...heh!


      • nuori ori

        Ehkä on niin,ettei kaikki pysty "älylliseen "keskusteluun,,ja kyllä tuntuu mukavalta,kun joku viitsii es tervehtiä.Oikeassa olet oma valinta,voihan sieltä olla poissa,jos tympee nikki on paikalla.Minkähän vuoksi sitten juuri sinun tapa olisi oikea?eikö tuolla liene tilaa kaikille.Ei arvosteleminen ainakaan tilannetta paranna.Onhan "älyllisille" keskusteluille omia huoneita vaikka kuinka paljon.Mitä vikaa on ilosesti hymyillen tervetulleeksi toivotuksissa????


      • Kypsääkin kypsempi
        nuori ori kirjoitti:

        Ehkä on niin,ettei kaikki pysty "älylliseen "keskusteluun,,ja kyllä tuntuu mukavalta,kun joku viitsii es tervehtiä.Oikeassa olet oma valinta,voihan sieltä olla poissa,jos tympee nikki on paikalla.Minkähän vuoksi sitten juuri sinun tapa olisi oikea?eikö tuolla liene tilaa kaikille.Ei arvosteleminen ainakaan tilannetta paranna.Onhan "älyllisille" keskusteluille omia huoneita vaikka kuinka paljon.Mitä vikaa on ilosesti hymyillen tervetulleeksi toivotuksissa????

        ja sinun kaltaisesi nikit kertoo jo selvää kieltä, millä "asioilla" te liikutte mummujen joukossa.
        Siinä on älyllinen keskustelu valahtanut muutaman kerroksen alaspäin.
        Tässä syy siihen, että ei kiinnosta mokoma sättäily.


      • VanhaTamma
        nuori ori kirjoitti:

        Ehkä on niin,ettei kaikki pysty "älylliseen "keskusteluun,,ja kyllä tuntuu mukavalta,kun joku viitsii es tervehtiä.Oikeassa olet oma valinta,voihan sieltä olla poissa,jos tympee nikki on paikalla.Minkähän vuoksi sitten juuri sinun tapa olisi oikea?eikö tuolla liene tilaa kaikille.Ei arvosteleminen ainakaan tilannetta paranna.Onhan "älyllisille" keskusteluille omia huoneita vaikka kuinka paljon.Mitä vikaa on ilosesti hymyillen tervetulleeksi toivotuksissa????

        edes tällaisiin kommentteihin,mutta nuori "ori",tässä se taas nähtiin...viittaan ylläoleviin kannanottoihini ja lopetan keskusteluun osallistumiseni tähän.Mielipiteeni minulla on tapana sanoa suoraan.


    • entinen sättäilijä

      70 -sätissä jo siellä näkyvät ns. nikit kertovat paljon:siunmietä ja miunsietä, tyyppiä läheltä ja kaukaa,paljasta uneksijaa ,huonon tien naista, muutama vakiopäivystäjä.
      Ne hymiöt on järkyttäviä: rekliini pusunaama, nielurisat näyttävä hohottaja, pirun kuva. Pusuja ja sydämiä jakavat naiset ja varmaan miehetkin toisilleen estottomasti, samallekin sukupuolelle.On nyt amerikkalainen small talk lyönyt läpi Suomen vanhusten keskuudessa. Ollaan niin nuorekasta ja estotonta että oksat pois!"Keskustelu" on jotain käsittämätötä sanailua, yleensä nuolilla kahdenkesken, kaapeissa lymyillään.Mitään järkevää aihetta ei käsitellä, tai jos yrittää mennä mukaan, kaikki tyrehtyy siihen.Tervehtiminenkin on niin ja näin, jos ei ole tuttu. Uskomattoman paljon sielläkin on solvausta ja herjaa, yksityisasioitten setvimistä -omien ja toisten.
      Kakaroita siellä silloin tällöin käy häiriköimässä, nuorempien palstojen väkeä myös vierailee, mutta kyllä 70 -ikäiset itse ovat myös laskeneet riman turhan alas.
      Onneksi on muitakin keinoja pitää yhteyttä.

      • yli 70 vee

        Ensin "puskasta huutelijoille" yritettiin panna luu kurkkuun ja haukuttiin aina.
        Sitten jouduttiin siihen, että oli pakko haukkua vakinikkejä, koska vakinikkejä alkoi olla runsaasti.
        Mielipiteen vaihto sallittiin presiis niin kauan, kun oltiin samaa mieltä.
        Joka poikkesi, sai silmilleen loukkaantuneen vakinikin, joka oli ollut palstoilla jo vuosikausia, joten on siis ehdottoman oikeassa.

        Vähitellen vakinikit jättivät palstan. Onko ne ainaoikeassaolevat voittaneet?

        Muutama vielä sinnittelee omalla nikillä. Osa on siirtynyt puskiin.


      • siellä

        70 huoneessa on ns. puheenjohtaja joka jakaa puheenvuorot koska saa puhua ja kelle.
        Mutta onneksi löytyy huoneita joissa voi laskea huumoria nii paljo ku vaan jaksaa.
        Sättäily ei ol e muuttunut mutta sättäilijät kylläkin....harmi vaan.


      • kunkku
        siellä kirjoitti:

        70 huoneessa on ns. puheenjohtaja joka jakaa puheenvuorot koska saa puhua ja kelle.
        Mutta onneksi löytyy huoneita joissa voi laskea huumoria nii paljo ku vaan jaksaa.
        Sättäily ei ol e muuttunut mutta sättäilijät kylläkin....harmi vaan.

        ja kuningatar ja joukko hovinaisia ( lue:riettaita vanhoja akkoja).
        Kunkku on harvemmin paikalla.


      • En luovuta pois
        yli 70 vee kirjoitti:

        Ensin "puskasta huutelijoille" yritettiin panna luu kurkkuun ja haukuttiin aina.
        Sitten jouduttiin siihen, että oli pakko haukkua vakinikkejä, koska vakinikkejä alkoi olla runsaasti.
        Mielipiteen vaihto sallittiin presiis niin kauan, kun oltiin samaa mieltä.
        Joka poikkesi, sai silmilleen loukkaantuneen vakinikin, joka oli ollut palstoilla jo vuosikausia, joten on siis ehdottoman oikeassa.

        Vähitellen vakinikit jättivät palstan. Onko ne ainaoikeassaolevat voittaneet?

        Muutama vielä sinnittelee omalla nikillä. Osa on siirtynyt puskiin.

        Naurettavia muutamat kommentit.Kuinka joku voi kuvitella vaikuttavansa mielipiteen ilmaisuun, näillä palstoilla? Minä ainakin ilmaisen omia mielipiteitäni, viis siitä miten muut kommentoivat. Yksikään tänne kirjoittava, EI PYSTY VAIKUTTAMAAN KOMMENTEILLAAN MINUUN! Kuinka joku voi tällaista kuvitellakkaan? Kirjoittakaa mitä kirjoitatte,minä teen samoin,itse päätän mitä kirjoittelen. Näin se vaan on!


      • Itsenäisyys, se
        En luovuta pois kirjoitti:

        Naurettavia muutamat kommentit.Kuinka joku voi kuvitella vaikuttavansa mielipiteen ilmaisuun, näillä palstoilla? Minä ainakin ilmaisen omia mielipiteitäni, viis siitä miten muut kommentoivat. Yksikään tänne kirjoittava, EI PYSTY VAIKUTTAMAAN KOMMENTEILLAAN MINUUN! Kuinka joku voi tällaista kuvitellakkaan? Kirjoittakaa mitä kirjoitatte,minä teen samoin,itse päätän mitä kirjoittelen. Näin se vaan on!

        on a i k u isen luovuttamaton oikeus,
        oli sitten mies tai nainen,
        siitä se ei saa olla kiinni.

        Suomessa olivat maailman ensimmäiset 19 naista parlamentissa jo vuonna 1907.
        Älkää naiset antako periksi täälläkään!


      • periksiantaja
        Itsenäisyys, se kirjoitti:

        on a i k u isen luovuttamaton oikeus,
        oli sitten mies tai nainen,
        siitä se ei saa olla kiinni.

        Suomessa olivat maailman ensimmäiset 19 naista parlamentissa jo vuonna 1907.
        Älkää naiset antako periksi täälläkään!

        annan kyllä periksi, erittäin mielelläni annankin.


      • vain miellyttääkseen
        periksiantaja kirjoitti:

        annan kyllä periksi, erittäin mielelläni annankin.

        Jotain rajaa vois pitää.


    • Mummu-65v.

      Olen joskus kurkannut kuuskymppisten sättiin ja mun mielestäni siellä on keskustelu sellaista, että ei siellä huvita olla. Jo ne hyppivät hymiöt ärsyttää ja eihän siellä mistään asioista voi keskustella. Taitaa olla eri nikit kuin näillä keskustelupalstoilla, ei yhtään tuttua ole näkynyt.

    • inhoan nimilistoja

      ei kai taas ole tulossa nimilistaa kaivatuista fiksuista väärinymmärretyistä kirjoittajista, jotka ovat siirtyneet arvoiseensa ympäristöön.Kaikella on aikansa, he ovat saaneet tarpeekseen ja ehkä heistäkin on muut saaneet tarpeeksi.Kukaan ei ole korvaamaton.

      • onks sellainenkin joskus ollut,missä?(hymiö silmät pyöreinä).Jaa...no ehkipä hauta kaikkein arvokkain (hymiö miettivä),mulla se toivon mukaan onkin tuhkineni Itämeressä (hymiö hymyilevä).
        Tänään mulla tänään tällainen hymiöpäivä (myhäilevän hymyilevä).Eivätkös muuten kummasti elävöitä replikointia,kun katsotte tarkkaan (hymiö hehe).


      • ovat
        susmorsian kirjoitti:

        onks sellainenkin joskus ollut,missä?(hymiö silmät pyöreinä).Jaa...no ehkipä hauta kaikkein arvokkain (hymiö miettivä),mulla se toivon mukaan onkin tuhkineni Itämeressä (hymiö hymyilevä).
        Tänään mulla tänään tällainen hymiöpäivä (myhäilevän hymyilevä).Eivätkös muuten kummasti elävöitä replikointia,kun katsotte tarkkaan (hymiö hehe).

        raivostuttavia - onneksi niitä ei ole näillä palstoilla!


      • haliiiii
        ovat kirjoitti:

        raivostuttavia - onneksi niitä ei ole näillä palstoilla!

        illoooo, vallooooo, kukkasiiii, mehiläisiiiii
        siul kultasein, miul kans ilman muuta ja muut ilman


    • Sens-Ori

      Vilahti tuo aika Canarialla - oli niin mukavaa porukkaa ympärillä.
      Hauskaa pidettiin halvalla ja kuntoiltiin; tulihan noita uusia ystäviäkin.

      • En tiedä..mistä johtuu tämä kamala ryöppy 70 :saa
        kohtaan?? Mikä siinä voi olla noin ärsyttävää..Onhan meillä usein ihan hyviä keskusteluja,,kun joku vain avaa sellaisen. Tänään oli joku,joka ei pitänyt hymiöistä..minusta ne piristää (henk.koht. mielipide) En odota,että joku on samaa mieltä..Onhan nopeampaa pistää hymiö,kuin kirjoittaa saman asian.
        Iloinen naama,kun joku tulee ..Olisi hitaampaa kirjoittaa: "Olen iloinen, kun jaksoit tulla tänne."
        Se hapannaama kuvaa hyvin;"Tämä päivä tai asia on kenkku" Kukat ovat mukavia,,en kai muita kukkia saakkaan,jos en itse mene ostamaan..Mitä pahaa niissä on? Tervehtiminen on mukavaa..ei aina huomaa,jos kirjoittelee jonkun kanssa,,mutta ehtiihän myöhemminkin moikata.On ystävällistä huomata kanssaihmiset. Ja ystävällisyydestä...en ole vieläkään keksinyt ,mitä pahaa siinä on,,vaikka se on kovasti ärsyttänyt joitakin..
        En livessäkään ole epäystävällinen kenellekään,miksi täällä alkaisin...Ja tuo huomautus,että olemme riettaita vanhoja naisia,
        on minusta todella loukkaavaa..Ei ole todella tapana puhua kovin riettaita..jos joskus jotain vitsejä kirjoitellaan,,niin ovat aika siistejä todella..Minulle tulee hyvä mieli,kun joku toivottaa iloisesti tervetulleeksi ja sanoo hei ,kun lähden pois...Edelleen korostan, että tämä on minun mielipiteeni..Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sama oikeus koskee minuakin.
        Minä kirjoitan, joka paikassa omalla nickelläni.
        Tietysti aikaa kuluu,kun kysymme toistemme kuulumisaia..Kai niin toimitaan ihan normaalielämässäkin..Jos tulee nuorisoa,,yritämme olla ystävällisiä..Jos alkaa vinoilu..niin
        emme vastaa..Asia on sillä selvä..Minusta siellä otetaan kaikki hyvin vastaan..Mitä muuta pitäisi tehdä?Onhan se meistä itsestämme kiinni ,onko mukavaa vai ei.Terve tuloa vaan sinne!
        Ihanaa ja iloista pääsiäistä kaikille! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        En tiedä..mistä johtuu tämä kamala ryöppy 70 :saa
        kohtaan?? Mikä siinä voi olla noin ärsyttävää..Onhan meillä usein ihan hyviä keskusteluja,,kun joku vain avaa sellaisen. Tänään oli joku,joka ei pitänyt hymiöistä..minusta ne piristää (henk.koht. mielipide) En odota,että joku on samaa mieltä..Onhan nopeampaa pistää hymiö,kuin kirjoittaa saman asian.
        Iloinen naama,kun joku tulee ..Olisi hitaampaa kirjoittaa: "Olen iloinen, kun jaksoit tulla tänne."
        Se hapannaama kuvaa hyvin;"Tämä päivä tai asia on kenkku" Kukat ovat mukavia,,en kai muita kukkia saakkaan,jos en itse mene ostamaan..Mitä pahaa niissä on? Tervehtiminen on mukavaa..ei aina huomaa,jos kirjoittelee jonkun kanssa,,mutta ehtiihän myöhemminkin moikata.On ystävällistä huomata kanssaihmiset. Ja ystävällisyydestä...en ole vieläkään keksinyt ,mitä pahaa siinä on,,vaikka se on kovasti ärsyttänyt joitakin..
        En livessäkään ole epäystävällinen kenellekään,miksi täällä alkaisin...Ja tuo huomautus,että olemme riettaita vanhoja naisia,
        on minusta todella loukkaavaa..Ei ole todella tapana puhua kovin riettaita..jos joskus jotain vitsejä kirjoitellaan,,niin ovat aika siistejä todella..Minulle tulee hyvä mieli,kun joku toivottaa iloisesti tervetulleeksi ja sanoo hei ,kun lähden pois...Edelleen korostan, että tämä on minun mielipiteeni..Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sama oikeus koskee minuakin.
        Minä kirjoitan, joka paikassa omalla nickelläni.
        Tietysti aikaa kuluu,kun kysymme toistemme kuulumisaia..Kai niin toimitaan ihan normaalielämässäkin..Jos tulee nuorisoa,,yritämme olla ystävällisiä..Jos alkaa vinoilu..niin
        emme vastaa..Asia on sillä selvä..Minusta siellä otetaan kaikki hyvin vastaan..Mitä muuta pitäisi tehdä?Onhan se meistä itsestämme kiinni ,onko mukavaa vai ei.Terve tuloa vaan sinne!
        Ihanaa ja iloista pääsiäistä kaikille! t.Irkku

        on hyvä ja on huono.Kumpikaan ei passaa kirjoitteluun kyllästyy välillä niinkuin kaikkeen mikä ei tuota toivottua tulosta.Kun liian suurin odotuksin aloitetaan eikä tämä ole mitään.tämä vie liian paljon aikaa pitää olla muutakin elämää.Ne vanhat kirjoittajat ovat eri levissä.Ei siellä ole sen kummempaa.Ketään ei voi moittia.


      • mummeli-36
        pääsky kirjoitti:

        on hyvä ja on huono.Kumpikaan ei passaa kirjoitteluun kyllästyy välillä niinkuin kaikkeen mikä ei tuota toivottua tulosta.Kun liian suurin odotuksin aloitetaan eikä tämä ole mitään.tämä vie liian paljon aikaa pitää olla muutakin elämää.Ne vanhat kirjoittajat ovat eri levissä.Ei siellä ole sen kummempaa.Ketään ei voi moittia.

        Kyllä niin on että vanhimmat nikit ovat vaan kyllääntyneet sekä sättäilyyn että kirjoitteluun. Olen itse ollut vasta 4 kuukautta mukana kirjoittelussa ja sättäilyssä vielä kuukauden vähemmän ja jo nyt etsin välipäitä etten koko aikaa olisi koneen vieressä.
        On muutakin elämää ja jos sitten löytää jotain mielekästa niin ei enää tule niin usein koneen viereen istuttua.
        Mitä taas tulee tuohon, että 70 on vain riettaita vanhoja naisia. Kuka pystyy niin sanomaan kun ei tunne henkilöitä joita siellä on?
        Olen nyt oppinut tuntemaan näistä ihmisistä muutamia jopa livenä ja tiedän ettei tuo pidä paikkaansa. Tietysti pitää paikkansa se vanha sanonta, että "niin metsä vastaa miten sinne huudetaan."
        Kuitenkin ihmisistä joita siellä olen oppinut tuntemaan on minulle muodostunut suuri ystävä piiri sinne ja joita haluan tavata päivittäin. Tämä ei liene liian suuri asia tajuttavaksi.
        Näinkin voi yksinäinen ihminen kontakteja hoitaa. Tämä on monelle ehkä ainoa tie ulkomaailmaan ja sitä ei vielä liikkuvat ihmiset ehkä tajua.


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Kyllä niin on että vanhimmat nikit ovat vaan kyllääntyneet sekä sättäilyyn että kirjoitteluun. Olen itse ollut vasta 4 kuukautta mukana kirjoittelussa ja sättäilyssä vielä kuukauden vähemmän ja jo nyt etsin välipäitä etten koko aikaa olisi koneen vieressä.
        On muutakin elämää ja jos sitten löytää jotain mielekästa niin ei enää tule niin usein koneen viereen istuttua.
        Mitä taas tulee tuohon, että 70 on vain riettaita vanhoja naisia. Kuka pystyy niin sanomaan kun ei tunne henkilöitä joita siellä on?
        Olen nyt oppinut tuntemaan näistä ihmisistä muutamia jopa livenä ja tiedän ettei tuo pidä paikkaansa. Tietysti pitää paikkansa se vanha sanonta, että "niin metsä vastaa miten sinne huudetaan."
        Kuitenkin ihmisistä joita siellä olen oppinut tuntemaan on minulle muodostunut suuri ystävä piiri sinne ja joita haluan tavata päivittäin. Tämä ei liene liian suuri asia tajuttavaksi.
        Näinkin voi yksinäinen ihminen kontakteja hoitaa. Tämä on monelle ehkä ainoa tie ulkomaailmaan ja sitä ei vielä liikkuvat ihmiset ehkä tajua.

        itsekseen kotona.En ole kuullutkaan niistä riettaista naisista.Minusta täällä ja 70 palstalla on niin fiksuja naisia että saa olla paremmassa seurassa kokoajan.

        Se vain että jos tulee suurin odotuksin tänne niin pettyy kohta.
        Ystävyyssuhteita tulee paremmin kun livenä.Joka täällä on ja catissa etenkin.


      • En ehdi,
        irkku-37 kirjoitti:

        En tiedä..mistä johtuu tämä kamala ryöppy 70 :saa
        kohtaan?? Mikä siinä voi olla noin ärsyttävää..Onhan meillä usein ihan hyviä keskusteluja,,kun joku vain avaa sellaisen. Tänään oli joku,joka ei pitänyt hymiöistä..minusta ne piristää (henk.koht. mielipide) En odota,että joku on samaa mieltä..Onhan nopeampaa pistää hymiö,kuin kirjoittaa saman asian.
        Iloinen naama,kun joku tulee ..Olisi hitaampaa kirjoittaa: "Olen iloinen, kun jaksoit tulla tänne."
        Se hapannaama kuvaa hyvin;"Tämä päivä tai asia on kenkku" Kukat ovat mukavia,,en kai muita kukkia saakkaan,jos en itse mene ostamaan..Mitä pahaa niissä on? Tervehtiminen on mukavaa..ei aina huomaa,jos kirjoittelee jonkun kanssa,,mutta ehtiihän myöhemminkin moikata.On ystävällistä huomata kanssaihmiset. Ja ystävällisyydestä...en ole vieläkään keksinyt ,mitä pahaa siinä on,,vaikka se on kovasti ärsyttänyt joitakin..
        En livessäkään ole epäystävällinen kenellekään,miksi täällä alkaisin...Ja tuo huomautus,että olemme riettaita vanhoja naisia,
        on minusta todella loukkaavaa..Ei ole todella tapana puhua kovin riettaita..jos joskus jotain vitsejä kirjoitellaan,,niin ovat aika siistejä todella..Minulle tulee hyvä mieli,kun joku toivottaa iloisesti tervetulleeksi ja sanoo hei ,kun lähden pois...Edelleen korostan, että tämä on minun mielipiteeni..Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sama oikeus koskee minuakin.
        Minä kirjoitan, joka paikassa omalla nickelläni.
        Tietysti aikaa kuluu,kun kysymme toistemme kuulumisaia..Kai niin toimitaan ihan normaalielämässäkin..Jos tulee nuorisoa,,yritämme olla ystävällisiä..Jos alkaa vinoilu..niin
        emme vastaa..Asia on sillä selvä..Minusta siellä otetaan kaikki hyvin vastaan..Mitä muuta pitäisi tehdä?Onhan se meistä itsestämme kiinni ,onko mukavaa vai ei.Terve tuloa vaan sinne!
        Ihanaa ja iloista pääsiäistä kaikille! t.Irkku

        niin yksinkertaista se on.
        Täällä joskus käyn.


    • fiiuliN

      Täällä on muita kauemmin olleita kuin minä nikkeineni, mutta omasta mielestänikin olen ollut liian kauan.
      Tosin silloin kun 65 palsta hajoitettiin ja tuli kaksi palstaa 60 ja 70, niin olin ekana aivan sattumalta kirjoittamassa tälle palstalle.
      Tuntui ensin mukavalta kun 70:tkin huomioitiin perustamalla uusi palsta. Eihän meitä tätä ikäluokkaa silloin edes montaa ollut ja ei taida olla vieläkään, mutta kivalta se tuntui.

      Nyt kun on muutama vuosi vierähtänyt tulee ajatelleeksi olisiko sittenkin ollu parempi ettei näitä ikäluokka palstoja olisi niin monia seinillä eroteltu.

      Silloin aikoinaan olimme niinkuin yhtä perhettä, nyt ainakin minusta tuntuu että perhe on vähän hajonnut.
      Kun oli samoilla sivuilla useamman ikäisiä tultiin enemmän tutuiksi keskenämme, nyt 60 :t ovat toisessa huoneessa ja nikit ovat tulleet vieraammiksi. Ehkä sekin jonkunverran aiheuttaa vieraantumista ja poistumisia toisille foorumeille.
      Moni muuttaa nikkiänsäkin aika usein, kun just oppii tuntemaan saakin opetella taas uuteen nimeen.

      Ihan kivoja kirjoittajia on mukaan tullut, kiitos kaikille, eikä noista törkyviesteistä kannata välittää, niitä on aina ollut ja tulee olemaankin.

      Olen nykyisin harvemmin kirjoitellut ja minun alkuaikaisistani nikeistä ei ole säilynyt kuin Anu ja Ruuneperi ja hekin harvoin poikkeavat. (ehkä nikittöminä useammin, en tiedä.

      Sätissä en juuri käy kuin kurkkaamassa, en ole oikein sitä ominut itselleni.

    • Luutalentäjä

      Sit ko mie lopetan, kyssyyköhä kukkaa miun perrää, et ko mie olin nii mukava ja höveli?
      Eihä siel sätis kukkaa pitkää aikaa viihy. Semmost merkkikieltähä siel etupääs kirjotellaa.
      Ko ei oo mittää pakistavvaa, pannaa tuost yks hymiö!
      Miuta on par kertaa pyyetty kahenkeskisee. Ensmäine kysymys molemmil kerroil oli, et oonks mie vappaa! No, en mie oo!

      • sualas

        Ei kukaan ole perääni kysellyt, mutta en toki ole sitä odottanutkaan.
        Mukava täällä on kirjoitella silloin kun itselle sopii. En ole sitäkään ihmetellyt vaikka kukaan ei olisi vastannutkaan juuri minun kirjoituksiini. Eihän jokainen vastausta kaipaakaan.


    • 70+sätissä

      Täällä päivitellään vanhojen akkojen riettautta sätissä, mutta minä ihmettelen, mitä siellä tekee päiväkaudet 14 vuotias tyttö. Eikö hän ole vielä oppivelvollinenkin?Olen siellä vähän katsellut ja näyttää lapsi olevan pitkissä kahdenkeskisissä keskusteluissa miesten kanssa aamusta iltaan päiväkaudet.

    • Puska Bush

      Kestoaihe täällä on pähkäillä aihetta rekatut/puskatut. Tarttee kyllä näiden rekattujen miettiä, miksei heidän jaloon seuraansa ole tunkua. Minäpä kerron oman näkemykseni:

      Kun kirjoitat omalla vakionimelläsi, sinuun pääsevät ilkimykset käsiksi. Näin etenkin silloin, jos olet taitava kynäilijä. Kaikki eivät tässäkään iässä vielä kestä tätä loanheittoa, joten he itseään säästääkseen verhoutuvat piiloon. Ihailtavaa tietenkin on esim. susmorsion, maalaismiehen jne tapaan puhua omalla nimellään, mutta kaikista meistä ei siihen yksinkertaisesti ole. Piste.

      Niin. Missä ovat Mdk-Mdk, ullamirjami, main-eko, Carolus, fiuliN, pääsky, Sinikynä, Lokari1, KaidePuu jne jne

      Tympäännyittekö tekin vai muutenko vain poistuitte? Jokin muu sosiaalinen elämä viehättää enemmän?

      • 72743

        kerrakseen palstasta!


      • susmorsian ek.
        72743 kirjoitti:

        kerrakseen palstasta!

        tuossa oli enimmäkseen kyse.Justiinsa-juu, siellä sitä joskus lauottiinkin mitä sattui, susmorsian alias Vanha Tammakin riehaantui niin, ettette ennää tuntis täällä nykysin niin hillitysti käyttäytyväks ja seestyneeksi vanhemmanpuoleiseksi leskirouvaksi!! Täytyy sanoa, että voi niitä aikoja...hauskaa oli, minäkään 2006 -tulokkaana en tienny, miten siellä pitäis "käyttäytyy." Ihan rehellisesti myönnän, että joskus ihan mahotonkin olin. Tuo Vanha Tamma-nikki olikin niitä riehakkampia hetkiä varten, sillon kyllä oli punasella tapana jo tutuiksi tulleille ilmoittaa, että minähän täällä häntääni huiskin ja harjaani hulmutan. Ensin yritin 60:ssä jutella ja siellä ikäisteni keskustelupalstalla sainkin tuntuman naisten julmuuteen, kun minut yritettiin listiä provosoivan kirjoitukseni takia Suomen ja Viron naisten eroista. Ikävä kyllä poistin sen lopulta, varmaan satoja kirjoittajia oli. En itseni takia kylläkään poistanut, vaan ihan hävetti joittenkin kirjoittajien puolesta. Lopulta väitettiin minun korkokengät jalassa nukkuvanikin...heh. Ihan nuoruus tullee tässä mieleen!


      • susmorsian ek. kirjoitti:

        tuossa oli enimmäkseen kyse.Justiinsa-juu, siellä sitä joskus lauottiinkin mitä sattui, susmorsian alias Vanha Tammakin riehaantui niin, ettette ennää tuntis täällä nykysin niin hillitysti käyttäytyväks ja seestyneeksi vanhemmanpuoleiseksi leskirouvaksi!! Täytyy sanoa, että voi niitä aikoja...hauskaa oli, minäkään 2006 -tulokkaana en tienny, miten siellä pitäis "käyttäytyy." Ihan rehellisesti myönnän, että joskus ihan mahotonkin olin. Tuo Vanha Tamma-nikki olikin niitä riehakkampia hetkiä varten, sillon kyllä oli punasella tapana jo tutuiksi tulleille ilmoittaa, että minähän täällä häntääni huiskin ja harjaani hulmutan. Ensin yritin 60:ssä jutella ja siellä ikäisteni keskustelupalstalla sainkin tuntuman naisten julmuuteen, kun minut yritettiin listiä provosoivan kirjoitukseni takia Suomen ja Viron naisten eroista. Ikävä kyllä poistin sen lopulta, varmaan satoja kirjoittajia oli. En itseni takia kylläkään poistanut, vaan ihan hävetti joittenkin kirjoittajien puolesta. Lopulta väitettiin minun korkokengät jalassa nukkuvanikin...heh. Ihan nuoruus tullee tässä mieleen!

        pitää sanoa, melkoinen!

        ...

        Mutta tuo ITSETUNTO- käsitteesi minua ihmetyttää, se on jotenkin kieropeilin heijastama.

        Ei hyvä itsetunto tarkoita sitä, että omalla nimellään ja naamallaan laukoo ilkeyksiä.

        Korostat usein u s k a l t a v a s i sanoa toisille suoraan vaikka mitä,
        ja perään lisäät, kun on niin hyvä itsetunto.

        Minusta taas hyvän itsetunnon tuntee siitä, että uskaltaa mennä loukattua puolustamaan, vaikka yksin,
        tai että kun joku loukkaa vaikkapa yleisön edessä, niin kuin täällä, on kanttia olla vastaamatta yhtä öykkäröivästi.

        Ainakaan itse en loukkaannu helposti, joten 'juu-juu juustossa löytyy', tai siis itsetunnossa!

        Johtunee siitäkin kyllä, etten ota tätä kovin vakavasti.

        :)


      • satu kirjoitti:

        pitää sanoa, melkoinen!

        ...

        Mutta tuo ITSETUNTO- käsitteesi minua ihmetyttää, se on jotenkin kieropeilin heijastama.

        Ei hyvä itsetunto tarkoita sitä, että omalla nimellään ja naamallaan laukoo ilkeyksiä.

        Korostat usein u s k a l t a v a s i sanoa toisille suoraan vaikka mitä,
        ja perään lisäät, kun on niin hyvä itsetunto.

        Minusta taas hyvän itsetunnon tuntee siitä, että uskaltaa mennä loukattua puolustamaan, vaikka yksin,
        tai että kun joku loukkaa vaikkapa yleisön edessä, niin kuin täällä, on kanttia olla vastaamatta yhtä öykkäröivästi.

        Ainakaan itse en loukkaannu helposti, joten 'juu-juu juustossa löytyy', tai siis itsetunnossa!

        Johtunee siitäkin kyllä, etten ota tätä kovin vakavasti.

        :)

        asiat aika vakavasti, tai tosissaan, olen kyllä aina sanojeni takana.
        Puolustuslinjalle minun ei tarvitse mennä, sen "oman totuuteni" kyllä sanon, jos mielestäni siihen on syytä.
        Ilkeyttä en harrasta , en ainakaan tarkoita...voihan joku niinkin ajatella.
        Mitään häpeämistä ei sanomisissani ole, onhan selvää, ettemme kaikkien kanssa samalla aaltopituudella aina ole. Sehän on luonnotonta, petosta, myötäillä kaikkien mielipiteitä ja tapoja. Enkä ainakaan teeskentele olevani muuta kuin olen, liekö sekin sitten jonkinlaista itsekkyyttä, mutta tervettä "itsekkyyttäkin" pitänee olla.
        Katselepa tarkemmin, kyllä ainoastaan yhdelle ainoalle "nikille", en sano ihmiselle, koska emme toisiamme tunne täällä, olen näitä "myllykirjeitä" lähetellyt, niin paljon poikkeavat ajatusmaailmamme joskus....sanon joskus , tyylimme ja osallistumisemme täällä palstalla kirjoitteluun.Loukkausmielessä en varmasti.
        Kyllä aika hyvin tiedän epätäydellisyyteni, en todellakaan virheetön, mutten turhan vaatimatonkaan.

        Kuules, kun tätä itsetunto-sanaa en ole koskaan omalla kohdallani toitottanut, inhoan koko sanaa. Sanoisin paremminkin itsenäinen...realistinen kuva itsestäni, vaihteleva persoonallisuus, silti itsestään pitävä, hyväksyvä (klisee-sana), kaikkine heikkouksineeni.
        Jokaisella on sitäpaitsi oma käsityksensä toisen itsetunnosta, jos sitä sanaa nyt käytämme. Hyvinkin poikkeava voi olla ns. totuudeesta, joka on vain oman itsensä tiedossa....useimmiten. Eikä ole ylimielisyyttä, jos ei piittaa toisten sanomisista, jos tuntee ne vääriksi.

        Mutta kiitos kuitenkin, kun vaivauduit "oikaisemaan" minua, se on ihan asiallista. Yritä pysytellä "sivistyneissä tavoissa", vaikka joskus tiukkaa tekeekin. Ympäripyöreästi, kaunosanaisesti julistaminen ei ole mun juttu.
        Ohhoh, pitempi tulikin tää "puolustuspuhe" kuin olin aikonut.
        Pimeydestä kohtapuoliin alkaa valjeta tääkin aamu, ja aamukynttilöitä jo polttelen, se on minun syksyn merkkini....paras vuodenaika muuten.


      • amaalia38
        satu kirjoitti:

        pitää sanoa, melkoinen!

        ...

        Mutta tuo ITSETUNTO- käsitteesi minua ihmetyttää, se on jotenkin kieropeilin heijastama.

        Ei hyvä itsetunto tarkoita sitä, että omalla nimellään ja naamallaan laukoo ilkeyksiä.

        Korostat usein u s k a l t a v a s i sanoa toisille suoraan vaikka mitä,
        ja perään lisäät, kun on niin hyvä itsetunto.

        Minusta taas hyvän itsetunnon tuntee siitä, että uskaltaa mennä loukattua puolustamaan, vaikka yksin,
        tai että kun joku loukkaa vaikkapa yleisön edessä, niin kuin täällä, on kanttia olla vastaamatta yhtä öykkäröivästi.

        Ainakaan itse en loukkaannu helposti, joten 'juu-juu juustossa löytyy', tai siis itsetunnossa!

        Johtunee siitäkin kyllä, etten ota tätä kovin vakavasti.

        :)

        Tamma ajoilta,joten en voi kommentoida.Minua hän ei ole koskaan loukannut.Sanonut ehkä suoraan,että älä ryve itsesäälinsuossa kompuroi ylös sieltä ja se on mielestäni ihan oikeaa puhetta.
        Turha täällä on vaivojaan vaikertaa,saati olla niiden vanki.
        Suskella on mielestäni hyvä ulosanti ja luen kaikki hänen kirjoitelmansa,vaikken puoliinkaan voi ottaa kantaa,kun sivistystasoni on niin alakantissa.


      • susmorsian kirjoitti:

        asiat aika vakavasti, tai tosissaan, olen kyllä aina sanojeni takana.
        Puolustuslinjalle minun ei tarvitse mennä, sen "oman totuuteni" kyllä sanon, jos mielestäni siihen on syytä.
        Ilkeyttä en harrasta , en ainakaan tarkoita...voihan joku niinkin ajatella.
        Mitään häpeämistä ei sanomisissani ole, onhan selvää, ettemme kaikkien kanssa samalla aaltopituudella aina ole. Sehän on luonnotonta, petosta, myötäillä kaikkien mielipiteitä ja tapoja. Enkä ainakaan teeskentele olevani muuta kuin olen, liekö sekin sitten jonkinlaista itsekkyyttä, mutta tervettä "itsekkyyttäkin" pitänee olla.
        Katselepa tarkemmin, kyllä ainoastaan yhdelle ainoalle "nikille", en sano ihmiselle, koska emme toisiamme tunne täällä, olen näitä "myllykirjeitä" lähetellyt, niin paljon poikkeavat ajatusmaailmamme joskus....sanon joskus , tyylimme ja osallistumisemme täällä palstalla kirjoitteluun.Loukkausmielessä en varmasti.
        Kyllä aika hyvin tiedän epätäydellisyyteni, en todellakaan virheetön, mutten turhan vaatimatonkaan.

        Kuules, kun tätä itsetunto-sanaa en ole koskaan omalla kohdallani toitottanut, inhoan koko sanaa. Sanoisin paremminkin itsenäinen...realistinen kuva itsestäni, vaihteleva persoonallisuus, silti itsestään pitävä, hyväksyvä (klisee-sana), kaikkine heikkouksineeni.
        Jokaisella on sitäpaitsi oma käsityksensä toisen itsetunnosta, jos sitä sanaa nyt käytämme. Hyvinkin poikkeava voi olla ns. totuudeesta, joka on vain oman itsensä tiedossa....useimmiten. Eikä ole ylimielisyyttä, jos ei piittaa toisten sanomisista, jos tuntee ne vääriksi.

        Mutta kiitos kuitenkin, kun vaivauduit "oikaisemaan" minua, se on ihan asiallista. Yritä pysytellä "sivistyneissä tavoissa", vaikka joskus tiukkaa tekeekin. Ympäripyöreästi, kaunosanaisesti julistaminen ei ole mun juttu.
        Ohhoh, pitempi tulikin tää "puolustuspuhe" kuin olin aikonut.
        Pimeydestä kohtapuoliin alkaa valjeta tääkin aamu, ja aamukynttilöitä jo polttelen, se on minun syksyn merkkini....paras vuodenaika muuten.

        yksi kirjain voi suomenkielessä muuttaa koko asian. Tietysti piti kirjoittaa yritän pysytellä.


      • Satu*
        susmorsian kirjoitti:

        asiat aika vakavasti, tai tosissaan, olen kyllä aina sanojeni takana.
        Puolustuslinjalle minun ei tarvitse mennä, sen "oman totuuteni" kyllä sanon, jos mielestäni siihen on syytä.
        Ilkeyttä en harrasta , en ainakaan tarkoita...voihan joku niinkin ajatella.
        Mitään häpeämistä ei sanomisissani ole, onhan selvää, ettemme kaikkien kanssa samalla aaltopituudella aina ole. Sehän on luonnotonta, petosta, myötäillä kaikkien mielipiteitä ja tapoja. Enkä ainakaan teeskentele olevani muuta kuin olen, liekö sekin sitten jonkinlaista itsekkyyttä, mutta tervettä "itsekkyyttäkin" pitänee olla.
        Katselepa tarkemmin, kyllä ainoastaan yhdelle ainoalle "nikille", en sano ihmiselle, koska emme toisiamme tunne täällä, olen näitä "myllykirjeitä" lähetellyt, niin paljon poikkeavat ajatusmaailmamme joskus....sanon joskus , tyylimme ja osallistumisemme täällä palstalla kirjoitteluun.Loukkausmielessä en varmasti.
        Kyllä aika hyvin tiedän epätäydellisyyteni, en todellakaan virheetön, mutten turhan vaatimatonkaan.

        Kuules, kun tätä itsetunto-sanaa en ole koskaan omalla kohdallani toitottanut, inhoan koko sanaa. Sanoisin paremminkin itsenäinen...realistinen kuva itsestäni, vaihteleva persoonallisuus, silti itsestään pitävä, hyväksyvä (klisee-sana), kaikkine heikkouksineeni.
        Jokaisella on sitäpaitsi oma käsityksensä toisen itsetunnosta, jos sitä sanaa nyt käytämme. Hyvinkin poikkeava voi olla ns. totuudeesta, joka on vain oman itsensä tiedossa....useimmiten. Eikä ole ylimielisyyttä, jos ei piittaa toisten sanomisista, jos tuntee ne vääriksi.

        Mutta kiitos kuitenkin, kun vaivauduit "oikaisemaan" minua, se on ihan asiallista. Yritä pysytellä "sivistyneissä tavoissa", vaikka joskus tiukkaa tekeekin. Ympäripyöreästi, kaunosanaisesti julistaminen ei ole mun juttu.
        Ohhoh, pitempi tulikin tää "puolustuspuhe" kuin olin aikonut.
        Pimeydestä kohtapuoliin alkaa valjeta tääkin aamu, ja aamukynttilöitä jo polttelen, se on minun syksyn merkkini....paras vuodenaika muuten.

        sanasta 'itsetunto' se vain oli, enhän sinun tekstejäsi muuten arvostellut, ja miksi olisinkaan, hyvinhän sinä kirjoitat ja mukaansatempaavasti, eivät jätä kylmäksi sinun heittosi varmaan ketään.

        Käsiteanalyysit voisivat silti meille jokaiselle tehdä terää aina silloin tällöin. Sanat voivat saada eri ihmisillä aivan eri merkityksiä, joku voi mieltää itseyunto-sanankin aivan eri tavalla kuin toinen. Jotku erimielisyydetkin voivat lähteä liikkeelle vain väärinymmärryksistä.

        Se, että täällä on eri tyyppisiä kirjoittajia, on palstan rikkaus - ehdottomasti.

        Loukata en halunnut minäkään,
        en tiedä mikä puuska minut sai lauantai-iltana käsiteanalyysiä peräämään.

        Hyvää sunnuntaita!

        :)


      • Maalaismies*
        Satu* kirjoitti:

        sanasta 'itsetunto' se vain oli, enhän sinun tekstejäsi muuten arvostellut, ja miksi olisinkaan, hyvinhän sinä kirjoitat ja mukaansatempaavasti, eivät jätä kylmäksi sinun heittosi varmaan ketään.

        Käsiteanalyysit voisivat silti meille jokaiselle tehdä terää aina silloin tällöin. Sanat voivat saada eri ihmisillä aivan eri merkityksiä, joku voi mieltää itseyunto-sanankin aivan eri tavalla kuin toinen. Jotku erimielisyydetkin voivat lähteä liikkeelle vain väärinymmärryksistä.

        Se, että täällä on eri tyyppisiä kirjoittajia, on palstan rikkaus - ehdottomasti.

        Loukata en halunnut minäkään,
        en tiedä mikä puuska minut sai lauantai-iltana käsiteanalyysiä peräämään.

        Hyvää sunnuntaita!

        :)

        Kysyn kirjoittaessani itseltäni oletko nyt varmasti tuota mieltä? Siinä mielessä kirjoitan tosissani. Olen aina pitänyt kirjoittamisesta niin kuin kävelemisestäkin. Siinäkin lajissa testaan itseäni. Huomaan kuinka lenkit lyhenevät, mutta en luovuta ennen kuin on pakko.

        Palstakirjoitteluun joutuu suhtautumaan eri tavalla kuin perinteiseen päiväkirjaan. Tässä teksti julkaistaan omalla nimimerkillä tai ilman. Yhdellä nikillä kirjoittaja panee itsensä alttiiksi.

        Kirjoitan tavallaan itselleni. Luen mielelläni muiden tekstejä. Pidän sellaisista kirjoittajista joiden ymmärrän kirjoittavan ajatuksistaan ja pähkäilyistään suoraan ja sellaisenaan.


      • sinisirkku-
        amaalia38 kirjoitti:

        Tamma ajoilta,joten en voi kommentoida.Minua hän ei ole koskaan loukannut.Sanonut ehkä suoraan,että älä ryve itsesäälinsuossa kompuroi ylös sieltä ja se on mielestäni ihan oikeaa puhetta.
        Turha täällä on vaivojaan vaikertaa,saati olla niiden vanki.
        Suskella on mielestäni hyvä ulosanti ja luen kaikki hänen kirjoitelmansa,vaikken puoliinkaan voi ottaa kantaa,kun sivistystasoni on niin alakantissa.

        minäkin kirjoitan. Silloin ei tarvitse samalla lailla pitäytyä tosiasioissa,
        kun asiatekstiä valitusta aiheesta kirjoittaessaan. Silloinkaan en halua kopioida, vaan yritän ottaa olennaisen esiin ennen omaksutuista käsityksistä.Pidän kyllä siitäkin, varsinkin jos syntyy mielenkiintoisia näkemyksiä, joita itse ei ole tajunnut.

        Mutta saada antaa ajatustensa virrata ihan kokemassaan arkielämässä, on monta kertaa hauskempaa.
        Samoin lukea muiden ajatuksia ja mietteitä.

        Susmorsiamen teksti herättää joskus hymyä, joskus oppositiota voimakkuudellaan, myös pakoittaa oikaisemaan
        rakennelmia, jotka palvelevat oman minän pönkittämistä, mikä sekään ei ole kiellettyä, läpinäkyvää vain joskus! Jokainen meistä pitää kiinni oman minän oikeudentajusta, muutenhan jäisikin kovin latteaksi koko kirjoittelu. Joidenkin kirjoittajien ajatusmaailma onkin niin selkeä, että sanoma menee suoraan tajuntaan, ollen vielä jopa niin nautittavaa ja ajatusta herättävää, että odottaa eikö tuo jo avaisi sanaisen arkkunsa!

        Hauskaa ja antoisaa on saada olla mukana, niin monien eri personallisuuksien muodostamassa yhteisössä:D


      • mikä tarve
        sinisirkku- kirjoitti:

        minäkin kirjoitan. Silloin ei tarvitse samalla lailla pitäytyä tosiasioissa,
        kun asiatekstiä valitusta aiheesta kirjoittaessaan. Silloinkaan en halua kopioida, vaan yritän ottaa olennaisen esiin ennen omaksutuista käsityksistä.Pidän kyllä siitäkin, varsinkin jos syntyy mielenkiintoisia näkemyksiä, joita itse ei ole tajunnut.

        Mutta saada antaa ajatustensa virrata ihan kokemassaan arkielämässä, on monta kertaa hauskempaa.
        Samoin lukea muiden ajatuksia ja mietteitä.

        Susmorsiamen teksti herättää joskus hymyä, joskus oppositiota voimakkuudellaan, myös pakoittaa oikaisemaan
        rakennelmia, jotka palvelevat oman minän pönkittämistä, mikä sekään ei ole kiellettyä, läpinäkyvää vain joskus! Jokainen meistä pitää kiinni oman minän oikeudentajusta, muutenhan jäisikin kovin latteaksi koko kirjoittelu. Joidenkin kirjoittajien ajatusmaailma onkin niin selkeä, että sanoma menee suoraan tajuntaan, ollen vielä jopa niin nautittavaa ja ajatusta herättävää, että odottaa eikö tuo jo avaisi sanaisen arkkunsa!

        Hauskaa ja antoisaa on saada olla mukana, niin monien eri personallisuuksien muodostamassa yhteisössä:D

        selitellä kirjoituksiaan ja tehdä listaa parhaista. Kyllä ne puntaroidaan ihan muilla mitoilla kuin näiden omasta mielestään huippukirjoittajien kehuilla.Vaaitisi ammattitaitoa tuoollaiset arvostelut ! Eikä tämä ole kirjoituskilpailu vaan keskustelupalsta.


      • @@@@@
        mikä tarve kirjoitti:

        selitellä kirjoituksiaan ja tehdä listaa parhaista. Kyllä ne puntaroidaan ihan muilla mitoilla kuin näiden omasta mielestään huippukirjoittajien kehuilla.Vaaitisi ammattitaitoa tuoollaiset arvostelut ! Eikä tämä ole kirjoituskilpailu vaan keskustelupalsta.

        keskustelupalsta tämä on, jossa voidaan keskustella erilaisista asioista, kunkin mieltymyksen mukaan.

        Kaikissa keskusteluryhmissä, löytyy vastaavia piirteitä kuin täällä. Mutta, niin live-elämässä kuin kirjoitteluryhmissä löytyy erilaisia keskustelijoita. Kuka lyhyesti ja ytimekkäästi asiansa esiin tuova, toinen taas saattaa monisanaisuudesta huolimatta jättää asiansa arvoitukseksi.


      • susmorsian ek.
        Satu* kirjoitti:

        sanasta 'itsetunto' se vain oli, enhän sinun tekstejäsi muuten arvostellut, ja miksi olisinkaan, hyvinhän sinä kirjoitat ja mukaansatempaavasti, eivät jätä kylmäksi sinun heittosi varmaan ketään.

        Käsiteanalyysit voisivat silti meille jokaiselle tehdä terää aina silloin tällöin. Sanat voivat saada eri ihmisillä aivan eri merkityksiä, joku voi mieltää itseyunto-sanankin aivan eri tavalla kuin toinen. Jotku erimielisyydetkin voivat lähteä liikkeelle vain väärinymmärryksistä.

        Se, että täällä on eri tyyppisiä kirjoittajia, on palstan rikkaus - ehdottomasti.

        Loukata en halunnut minäkään,
        en tiedä mikä puuska minut sai lauantai-iltana käsiteanalyysiä peräämään.

        Hyvää sunnuntaita!

        :)

        Sinulle....onneksi olin minäkin suhteellisen lempeällä tuulella!
        Tv. tuultensa riepottelema sus


      • Satu*
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Sinulle....onneksi olin minäkin suhteellisen lempeällä tuulella!
        Tv. tuultensa riepottelema sus

        ja kun Maalaismies jäi haliemme väliin,
        niin hänkin tuli samalla halauksiemme kohteeksi.

        :)


      • Maalaismies*
        Satu* kirjoitti:

        ja kun Maalaismies jäi haliemme väliin,
        niin hänkin tuli samalla halauksiemme kohteeksi.

        :)

        Aurinkokin alkoi paistamaan!


    • Neito Etsivä

      Ei ole kenkään kadonnut lammas ilmestynyt. On siis aihetta laittaa asiasta erillinen katoamisilmoitus. Sen menen tekemään, nyt.

      • oisko joku

        näistä perään kuulutetuista täällä uudella nikillä ?


      • mult ei puutu ketään
        oisko joku kirjoitti:

        näistä perään kuulutetuista täällä uudella nikillä ?

        mitätöidä entisen tunnistettavuutensa, ja alkaa uusiksi ? Ei ominaisuuksiaan voi muuttaa ymmärtääkseni.

        Jos ei viihdy, lähtee tietysti, ei ole saanut ehkä arvoistaan seuraa. Jos taas lähtee häntä koipien varassa, on sen itse aiheuttanut tai ei kestä sakin hivutusta.

        Miksei uudelleenkin voi tulla, jos taas mieli tekee...

        Vielä on luonnollinen poistuma mahdollinen, sairastuminenkin, väsymys.


      • täällähän voi
        mult ei puutu ketään kirjoitti:

        mitätöidä entisen tunnistettavuutensa, ja alkaa uusiksi ? Ei ominaisuuksiaan voi muuttaa ymmärtääkseni.

        Jos ei viihdy, lähtee tietysti, ei ole saanut ehkä arvoistaan seuraa. Jos taas lähtee häntä koipien varassa, on sen itse aiheuttanut tai ei kestä sakin hivutusta.

        Miksei uudelleenkin voi tulla, jos taas mieli tekee...

        Vielä on luonnollinen poistuma mahdollinen, sairastuminenkin, väsymys.

        esittää vaikka mitä. Miksi pitää aina tunnistaa, siksikö ettei vaan väärälle vastaa, jollekkin joka ei ole tarpeeksi hieno ja nimekäs.


      • Selvittelijä
        täällähän voi kirjoitti:

        esittää vaikka mitä. Miksi pitää aina tunnistaa, siksikö ettei vaan väärälle vastaa, jollekkin joka ei ole tarpeeksi hieno ja nimekäs.

        jos vielä sellaista hyvää ominaisuutta arvostetaan.


      • Ei täällä juurikaan
        Selvittelijä kirjoitti:

        jos vielä sellaista hyvää ominaisuutta arvostetaan.

        enää sellaista näe, viidakon laki vallitsee, eikä ylläpito tai seriffi ole taaskaan olleet paikallaan.


      • nuuskija
        Ei täällä juurikaan kirjoitti:

        enää sellaista näe, viidakon laki vallitsee, eikä ylläpito tai seriffi ole taaskaan olleet paikallaan.

        samaa jauhamista taaskin, missä asiain ja elämän ajattelu ja pohdintakin. Toivoin piipahtaessani
        löytäväni sitä vähäistäkin asiallisuutta, mutta nynnyilyksi menee aina vain.


      • aloita sinä
        nuuskija kirjoitti:

        samaa jauhamista taaskin, missä asiain ja elämän ajattelu ja pohdintakin. Toivoin piipahtaessani
        löytäväni sitä vähäistäkin asiallisuutta, mutta nynnyilyksi menee aina vain.

        *asiain ja elämän ajattelu ja pohdintakin* ketju. Mukaan tullaan.


    • täällä ollaan, vaikka teksti siulta onkin vähän jo vanhentunut, mut haitanneeko tuo vuosiluku 2007.

      • 16+19

        etsintäkuulutuksesta, niin toivo heidän ilmaantumisestaan on mennyt.
        Joitain uusia on kyllä täällä käynyt, ilman nimimerkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe