apua! lapsi lentokoneessa!

kiliboom

Hei! Haluaisin kysyä vinkkiä miten pienen lapsen kanssa yksin matkustava selviää pitkistä lentokonematkoista. Itse olen pari kertaa ollut reissussa: ekal kerral kaksi ja tokal kerral kolmivuotiaan vilkkaan lapsen kanssa. Muuten on selvitty loistavasti terminaaleista ja paikan päällä, mutta lentoreissut on aina huono alku ja huono loppu matkalle. Olisi kiva tietää, jos jollakin on jotain hyviä ideoita joilla voi viihdyttää pientä lasta lentojen ajan (leikkejä, leluja tms.), et viiden tunnin reissu ei ole yhtä kärsimystä minulle, lapselle ja koneelliselle muita turisteja.

5

5570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiin

      niin kauan kun on pieniä lapsia ei pidä aiheuttaa kanssamatkustajille mielipahaa kun muksu huutaa koko aika

      • C&A

        Ehkä jotain rauhoittavaa tai unilääkettä hänelle voisit antaa? Ainakin me miehistön puolella ollaan aika melaantuneita näihin kirkuviin pentuihin...


    • täältä

      Siirrä unirytmiä sen verran, että väsy osuu matkan ajaksi tai uusi kuvakirja, palapelit, pilvien katselu, pientä naposteltavaa (rusinoita, hedelmää ym.) Kuulokkeet ja kasettisatu ( kuvakirja samasta sadusta). uusi lelu /koottava. Anna myös välillä kävellä käytävällä, esim. vessaan, jututtaa kivoja tätejä/setiä. Kivalle juttelijalle löytyy aina kaveri, mutta kirkujaa kaikki vihaa.. Onnea matkoille..

      • 2xäiti

        Muuten neuvot ihan hyviä, mutta olen huomannut että niillä ketkä antavat lastensa kuljeskella käytävällä on isoimmat ongelmat varsinkin kun pitäisikin istua turvavöissä... Ei lapset ymmärrä että nyt tarttis taas ne vyöt laittaa ja sitten aikaa se kassamatkustajia piinaava kiukuttelu...
        Meillä on aina sanottu lapsille, että lentokoneessa istutaan paikallaan ja koko ajan turvavöissä (kuten autossakin) Toki on tarvittaessa vessassa käyty :) Eikä ne kaikki "kivatkaan" ihmiset siitä tykkää että vieraslapsukainen käy höpöttelemässä. Normaalit ihmiset vaan noudattavat ns. hyviä käytöstapoja.
        Lentoaikataulua kannattaa tietysti miettiä, onko sopiva oman lapsen kohdalle. Mukavaa matkaa, kanssaihmisiä kunnioittaen ;)


      • enemmän matkustellut
        2xäiti kirjoitti:

        Muuten neuvot ihan hyviä, mutta olen huomannut että niillä ketkä antavat lastensa kuljeskella käytävällä on isoimmat ongelmat varsinkin kun pitäisikin istua turvavöissä... Ei lapset ymmärrä että nyt tarttis taas ne vyöt laittaa ja sitten aikaa se kassamatkustajia piinaava kiukuttelu...
        Meillä on aina sanottu lapsille, että lentokoneessa istutaan paikallaan ja koko ajan turvavöissä (kuten autossakin) Toki on tarvittaessa vessassa käyty :) Eikä ne kaikki "kivatkaan" ihmiset siitä tykkää että vieraslapsukainen käy höpöttelemässä. Normaalit ihmiset vaan noudattavat ns. hyviä käytöstapoja.
        Lentoaikataulua kannattaa tietysti miettiä, onko sopiva oman lapsen kohdalle. Mukavaa matkaa, kanssaihmisiä kunnioittaen ;)

        Oikein hyviä ja toimivia neuvoja. Matkustan lasteni kanssa useita kertoja kuukaudessa, milloin lyhempiä ja milloin pidempiä matkoja.
        Kyllä lapset oppivat helposti myös sen, että välillä voi käydä jaloittelemassa ja jutella vähän aikaa kivojen ihmisten kanssa ja heti kohta palataan "turvavöihin"
        Ja joskus pikku rupattelu on mukavaa oikeasti, ei kohteliaisuudesta, niille kivoille sedille/tädeille. (kunhan se ei toistu alituiseen tai jatku koko matkan ajan)..
        Mukavia matkoja kaikille, ja pikku lörpöttelijän huoltajalle VOI sanoa ystävällisesti, mikäli haluaa olla rauhassa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe