Huomasin sattumalta meidän kisun korvassa jotain tummaa "möhnää", ei tykkää että tarkemmin tutkin ni en väkisin oo vielä kattonut..
Kutittaako kissaa jos kyseessä on korvapunkki vai voiko olla ihan oireeton?
Korvapunkki?
10
817
Vastaukset
- taavi
kyllä kai se kutittaisi, putsaa möhnä pois ja jos ei tule parissa päivässä uutta niin se oli vain likaa. punkki on myös melko varmasti myös molemmissa korvissa eikä vain toisessa.
- oireetonkin
myös korvatulehdus voi laittaa korvat mustaksi.
- ainakin
raapustelivat korviaan aika paljon kun niillä oli korvapunkki. huomasi selvästi että niitä kutitti ja että ne yrittivät kaivaa sieltä jotain pois. ja siinä paikassa missä ne korviaan rapsuttelivat esim. sohvalla, niin siihen sohvalle tippui sellaista mustaa "purua".
apteekista saa lääkettä kissan korvapunkkiin. se on aika ärjyä tavaraa eikä kissa saisi nuolla korviaan, mutta en minä ainakaan sitä pystynyt hirveästi estelemään, eikä kissat siihen kyllä kuollutkaan.. - heinäkissa
Kissa raapii korvia ja niissä näkyy tummia pisteitä, ikäänkuin kahvinporoa, sellaisia murusia.
Ostin lääkkeen apteekista ja hävisivät. Kysy apteekissa neuvoa, jos et löydä tippoja. Niitä saa ilman reseptiä. Kannattaa hoitaa, koska ne vaivaa kissaa ja voi raapia korvat verille, sitten tulehtuu!
Tosiaan, meidän kissalla meni kaksi purkkia ennen kuin hävis.- tanjuska
Suosittelen että käyt näyttämässä korvaa lääkärille, mikäli ei kotikonstein häviä. Ja jos on muita lemmikkejä esim toinen kissa, niin se täytyisi myös hoidattaa.
- heinäkissa
tanjuska kirjoitti:
Suosittelen että käyt näyttämässä korvaa lääkärille, mikäli ei kotikonstein häviä. Ja jos on muita lemmikkejä esim toinen kissa, niin se täytyisi myös hoidattaa.
mutta kissan korvapunkki ei ole vaikea tunnistaa ja siksi ehkä apteekista saa siihen lääkettä ilman reseptiä. Kissa tosiaan raapii silloin korviaan jatkuvasti.
Minä en ainakaan mennyt haaskaamaan rahojani eläinlääkärimaksuun korvapunkin takia, kun sen näkee selvästi "kahvinporot" korvassa ja kutina. Tämä kissa hoidettiin meille tullessaan, entinen omistaja ei ilmeisesti osannut hoitaa, eikä ole ollut korvissa mitään vikaa sen jälkeen. - hoitaa
heinäkissa kirjoitti:
mutta kissan korvapunkki ei ole vaikea tunnistaa ja siksi ehkä apteekista saa siihen lääkettä ilman reseptiä. Kissa tosiaan raapii silloin korviaan jatkuvasti.
Minä en ainakaan mennyt haaskaamaan rahojani eläinlääkärimaksuun korvapunkin takia, kun sen näkee selvästi "kahvinporot" korvassa ja kutina. Tämä kissa hoidettiin meille tullessaan, entinen omistaja ei ilmeisesti osannut hoitaa, eikä ole ollut korvissa mitään vikaa sen jälkeen.esim. myös bakteeritulehdus voi aiheuttaa samankaltaisia oireita. eli aina ei ole helposti havaittavissa.
jos kyseessä onkin tulehdus, voi väärä hoito pahentaa tilannetta.
joskus voi olla myös niin paha punkki tartunta, että reseptivapaalääke ei tehoakaan. - heinäkissa
hoitaa kirjoitti:
esim. myös bakteeritulehdus voi aiheuttaa samankaltaisia oireita. eli aina ei ole helposti havaittavissa.
jos kyseessä onkin tulehdus, voi väärä hoito pahentaa tilannetta.
joskus voi olla myös niin paha punkki tartunta, että reseptivapaalääke ei tehoakaan.kahvinpurun näköiset mustat muruset korvissa! Niitä ei voi sekoittaa korvatulehdukseen, en ole ikinä moista kuullut. Raapiminen jne, kyllä, ne voivat olla tulehduksenkin merkkejä.
Sinä et ole tainnut ikinä nähdä kunnon korvapunkkitaruntaa? (nimimerkillä ylki 20 vuotta kissojen omistaja)
Mielestäni jos merkit on selviä, reseptivapaan lääkkeen kokeilussa ei ole mitään väärää. Ja niitähän on vain yhtä merkkiä, eli valinnanvaraa ei ole!
Eikä eläinlääkärimme ole ainakaan mitään korvista koskaan sen jälkeen sanonut, että eiköhän nuo ole hävinneet.
- bunkkis
Itse veisin kissan lääkärille niin että korvassa olevasta eritteestä otettaisiin labranäyte mitä se oikeasti on.
Voi olla punkkia tai myös tulehdusta. Molempien olen nähnyt kissaa kutittavan, mutta myös olevan kutittamatta - eli silmämääräisesti et itse kyllä voi tietää mistä on kyse. - aloittaja
Muistin vihdoin eilen illalla tutkailla kissan korvaa.
Sain yllättävän hyvin (=en saanut verta vuotavia kynnen tai hampaan iskuja) puhdistettua korvan, eikä ollut "purumaista" se möhnä, näytti vain lialta.
Seuraan nyt tuleeko sitä pian uudelleen ja soittelen sitten lääkärille jos ilmaantuu uudet mömmöt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669