Kutsu/Gambia

kulkijan kaveri

Kutsun ystäväni Gambiasta lyhyelle lomamatkalle Suomeen. Voisiko joku asiallisesti kertoa millainen kutsun tulisi olla.

28

4995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiygf

Tarkoitatko, että he tarvitsevat kutsun voidakseen tulla tänne?

• kulkijan kaveri

Asioista tietämättömänä oletan että se auttaa asiaa, visan saamista? Koska en tiedä niin kysyn
        kyseessä on siis vain lomamatka hän ei ole tulossa jäädäkseen eikä töihin. Kiitos etukäteen.

• ne tarvitsevat
        kulkijan kaveri kirjoitti:

Asioista tietämättömänä oletan että se auttaa asiaa, visan saamista? Koska en tiedä niin kysyn
        kyseessä on siis vain lomamatka hän ei ole tulossa jäädäkseen eikä töihin. Kiitos etukäteen.

kyllä ne tarvitsevat sen kutsun maastapoistumislupaan... näin meille kertoi meidän tuttava. etivät pääse lähtemään edes lomamatkalle ilman tuollaista lupaa - aivan niin kus ennen neuvostoliitossa. mutta miten ihmeessä se kutsu tehdään virallisesti? tietääkö joku?

• meidän

myös meidän pitäisi tehdä kutsu. tiedän vain sen verran, että kutsun pitäisi olla virallinen ja kirjallinen. hän menee sitten jonnekin ministeriöön sen kanssa ja saa maastapoistumisluvan sen kutsun perusteella. sauraan nyt mitä vastauksia sinulle tulee!

• gemini66

Moikka, töiden puolesta noita viisumijuttuja selvitelleenä kehotan että tutstutte ulkominiseriön kotisivuihin, sieltä löytynee mallikirjeitä joita voi soveltaa ja ohjeita koskien afrikkalaisia, itsekin tuon kutsun varmaan väsään mutta vasta seuraavalle vuodelle, suunniteltu suomen loma vasta sinne ajoitettu

• kulkijan kaveri
        gemini66 kirjoitti:

Moikka, töiden puolesta noita viisumijuttuja selvitelleenä kehotan että tutstutte ulkominiseriön kotisivuihin, sieltä löytynee mallikirjeitä joita voi soveltaa ja ohjeita koskien afrikkalaisia, itsekin tuon kutsun varmaan väsään mutta vasta seuraavalle vuodelle, suunniteltu suomen loma vasta sinne ajoitettu

Kaveri tulee vain lyhyelle lomamatkalle Gambiasta
        suomeen eli max 2kk, tarvitseeko edes kutsua, tyhmiä kyselen, koska en tiedä?

• vain tarvitsee
        kulkijan kaveri kirjoitti:

Kaveri tulee vain lyhyelle lomamatkalle Gambiasta
        suomeen eli max 2kk, tarvitseeko edes kutsua, tyhmiä kyselen, koska en tiedä?

Tarvitsee. Ulkoministeriön ja monen muunkin mielestä on suuri riski, että kaveri Schengen-alueelle tultuaan häipyy sen siliän tien jonnekin muualle eurooppaan laittomaksi siirtolaiseksi. Voi olla ettei Schengen-viisumin saatuaan edes Suomessa käykään vaan menee jonnekin muualle.
        Voipa tietenkin olla ihan vain kyläilemäänkin tulossa.

• vastauksia

odotan.Saman ongelman kanssa minäkin olen pähkäillyt.Tarkoitus olisi kutsua ystävä gambiasta kesällä käymään täällä.
      Ulkoministeriön sivuilta olen ymmärtänyt ettei gambiassa ole suomen suurlähetystöä eli mistä sitä viisumia anotaan? Vai voinko minä anoa sitä täältä vieraalleni? Mitä maksaa?
      Eli kaikenlainen informaatio ko asiasta kiinnostaa..
      mm. se että miten lähettää turvallisesta rahaa lentolippua varten/tai lentoliput niin,että ne menee takuulla perille.

• letter

Suomen Ulkoministeriö yleensä 99% haluaa kutsun suomalaiselta hostilta, kun kyseessä on afrikasta tuleva henkilö. Tämä helpottaa viisumin saantia, mutta todennäköisyys on silti alle 50%, koska matka liittyy vapaa-aikaan, eikä opiskeluun tai töihin. Afrikkalaiset yleensä tarvitsevat viisumia hakiessa-> vakuutuksen, lentoliput, hostin nimi, osoite yms. yhteystiedot (oli sitten matkanjärjestäjä, firma tai yksityinen henkilö) rahaa (varattomat harvoin viisumia saa, koska niillä tuppaa olla tapana menemättä takaisin, kun ei ole mitään syytä palata kurjuuteen), tietty passi. Jos kaverisi on joskus hakenut turvapaikkaa EU maista ja saanut kielteisen päätöksen, niin viisumia ei tule enää koskaan saamaan. Kaikki maksaa (käsittelyt yms. lentoliput) vaikka viisumia ei irtoa. Rahoja ei saa takaisin vaikka kielteinen päätös tulee. Sinuna en kyllä kenellekään rahaa lentolippuihin lähettäisi, varaa mielummin ne itse. Lähin lähetystö löytyy kyllä UM:n sivuilta ja mailia voit varmaan sinne lähettää. Suhtautuvat kyllä nihkeästi tällaisiin lomalla tavattuihin tuttavuuksiin, koska suurin osa ei palaa takaisin, ja osa jatkaa suoraan helsinki vantaalta berliiniin tms. Kun on ensin jonkun pösilön saaanut lähettämään rahaa itselleen ja shenghen viisumin. Tämä ei ollut mitään V......lua, vaan tätä nyt sattuu usein, kun on kyse köyhästä maasta tulevasta henkilöstä, jonka tähtäimessä on parempi elintaso. Puhuvat kyllä mitä sattuu, kaikkea ei kannata sinisilmäisesti uskoa. Ei kukaan turvapaikan tms. hakija ilmoita siitä koskaan etukäteen, muista se.

• Africa

Näistä kutsujista huomaa kuinka lapsellisen tyhmiä suomalaiset ovat. Niitä on helppo huijata maailmalla. "Hei, meillä on ystävä arfrikassa". Tosi ystävä onkin. Lähettäkää vaan rahaa lentolippuun. Gambialainen ystävä lomalle suomeen. Lomalle joo. HEH HEH ja HALOO...

• kulkijan kaver
        Africa kirjoitti:

Näistä kutsujista huomaa kuinka lapsellisen tyhmiä suomalaiset ovat. Niitä on helppo huijata maailmalla. "Hei, meillä on ystävä arfrikassa". Tosi ystävä onkin. Lähettäkää vaan rahaa lentolippuun. Gambialainen ystävä lomalle suomeen. Lomalle joo. HEH HEH ja HALOO...

En siis todellakaan ole maksamassa ystäväni lentolippuja, enkä muitakaan kuluja, majoitan
        ainoastaan hänet kotiini. Kiitos niistä asiallisista vastauksista. Tässä on nyt vaan menneet asiat ja ihmiset ja kysyjät sekaisin.

• gemini66
        kulkijan kaver kirjoitti:

En siis todellakaan ole maksamassa ystäväni lentolippuja, enkä muitakaan kuluja, majoitan
        ainoastaan hänet kotiini. Kiitos niistä asiallisista vastauksista. Tässä on nyt vaan menneet asiat ja ihmiset ja kysyjät sekaisin.

sen haluaako kutsun lähettää ja ottaa vastuun vieraastaan. Itse ajattelin myös kutsua ystävän 2-3 viikoksi ja olen tietoinen että joudun olemaan isäntänä suomen päässä ja myös maksamaan kuluja jonkin verran, majoitan siis kotiini ja uskon omaan ihmistuntemukseeni sen verran ettei kyseessä ole turvapaikan hakija ja ajattelin ihan saattaa vieraani koneeseen takaisinkin päin :)
        Jos joku siis saa toimivan kutsupaketin aikaiseski niin saapi laittaa ohjeita, kiitos

• opasgambiassa

Heippa!

Asustelen talvet Gambiassa ja viime keväänä auttelin paljonkin gambialaisia jotka olivat saaneet kutsuja ystäviltään.

Lähin lähetystö on Nigeriassa Abujassa. Kutsukirjeen voit lähettää Gambialaiselle ystävällesi ja hän liittää sen viisumianomuksen mukaan. Gambialaiset valitettavasti eivät juurikaan osaa täyttää netistä printattua viisumianomusta, monet käsitteet jo ovat hankalia ja vaikka toki noin 80 % osaa lukea niin lukemisen ymmärtäminen on usein vaikeaa. Kun hakemus on epätäydellinen hylky on helppo antaa. Kaikki neuvovat Gambiassa tietävät ne sitten tai eivät.

Gambialaisen pitää myös ottaa vakuutus ja liittää se hakemuksen liitteeksi.

Sitten raeliteetteihin. Gambialaiset ovat köyhiä joten jotain apua he lomaansa tarvitsevat. Ennenkuin hylkäävä tai hyväksytty anomus on kädessä niin rahaa on vakuutuksineen ja DHLn maksuineen(paperit pitää lähettää Gambiasta DHLllä nigeriaan) kulunut hiukka alle 200 euroa. Aika usein lomaviisumiin tulee hylkäävä päätös.

On selvinnyt minulle tässä viime viikkojen aikana että moni taitaa hakea turvapaikkaa täältä, mutta onko se väärin vai oikein ei ole minun asiani. itse usein mietin mihin kaikkeen itse olisin valmis jos asuisin samanlaisissa oloissa ja eurooppaan lähteneet kaverini soittelisivat ja kertoisivat hurjia juttuja siitä miten ovat miljonäärejä ja kuinka helppoa elämä euroopassa on.

• tylyä kieltä lähetystöstä

hei
        Haluaisin kysyä,onko sinulla tietoa tapauksista, että kun tuli viisumista kielteinen päätös, onkohan mahdollista hakea sitä uudestaan vai onko turhaa työtä. Tuntuu, että on liiankin tiukka seula tuolla lähetystössä. Kääntyy heitä itseään vastaan, kun eväävät viisumin, edes kutsumatta haastatteluun. Koska kuitenkin sinne sitten matkustetaan täältä pian uudelleen, siis gambiaan ja mennään siellä naimisiin, ja aviopuoliso tulee mukana suomeen. Itse aion tehdä näin, koska ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa, ja koska ollaan ihan kaksi rakastunutta aikuista. Tulee väkisin myös rasismi tässä mieleen ja kaikista ajatellaan että ovat rikollisia. Lomaviisumin myöntäminen suomeen voisi olla parempi juttu, koska näkisivät onko tämä tosissaan sellainen onnela, kuin kuvittelevat siellä, ja ehkä näin vältyttäisiin epäonnistumiset. Kiitos jos osaat vastata minulle tuohon viisumin uudelleen hakemiseen.

• paljon ole
        tylyä kieltä lähetystöstä kirjoitti:

hei
        Haluaisin kysyä,onko sinulla tietoa tapauksista, että kun tuli viisumista kielteinen päätös, onkohan mahdollista hakea sitä uudestaan vai onko turhaa työtä. Tuntuu, että on liiankin tiukka seula tuolla lähetystössä. Kääntyy heitä itseään vastaan, kun eväävät viisumin, edes kutsumatta haastatteluun. Koska kuitenkin sinne sitten matkustetaan täältä pian uudelleen, siis gambiaan ja mennään siellä naimisiin, ja aviopuoliso tulee mukana suomeen. Itse aion tehdä näin, koska ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa, ja koska ollaan ihan kaksi rakastunutta aikuista. Tulee väkisin myös rasismi tässä mieleen ja kaikista ajatellaan että ovat rikollisia. Lomaviisumin myöntäminen suomeen voisi olla parempi juttu, koska näkisivät onko tämä tosissaan sellainen onnela, kuin kuvittelevat siellä, ja ehkä näin vältyttäisiin epäonnistumiset. Kiitos jos osaat vastata minulle tuohon viisumin uudelleen hakemiseen.

nähnyt ja hoitanut näitä "rakastumisen" tuloksia lastensuojelun puolella, joten please, eihän kukaan yritä edes väittää, että tänne elämän suuren rakkauden perässä tullaan?! Isukin kadottua hedelmät ovat huonossa asemassa, ja jos "vaimo" Suomesta on riittävän vanha, ei edes jälkikasvua tarvitse ajatella, vaan painua vapaaseen Eurooppaan, kunhan on riittävän kauan "kituuttanut" sos.varoilla Suomessa.

Ja onko Suomi onnela, kyllä totisesti, jos lähtömaahan verrataan!

• se edellinen
        paljon ole kirjoitti:

nähnyt ja hoitanut näitä "rakastumisen" tuloksia lastensuojelun puolella, joten please, eihän kukaan yritä edes väittää, että tänne elämän suuren rakkauden perässä tullaan?! Isukin kadottua hedelmät ovat huonossa asemassa, ja jos "vaimo" Suomesta on riittävän vanha, ei edes jälkikasvua tarvitse ajatella, vaan painua vapaaseen Eurooppaan, kunhan on riittävän kauan "kituuttanut" sos.varoilla Suomessa.

Ja onko Suomi onnela, kyllä totisesti, jos lähtömaahan verrataan!

Niin, tätähän se täällä juuri on, vain suomalaisiin ja valkoihoisiin saisi rakastua, muu on humpuukia, kaikkien kohdalla.Miten moni suomalainen mies häipyy toisen naisen matkaan, jättää ehkä perheensä sosiaaliavustuksen varaan, niin mutta hänhän onkin valkoinen mies, heistä et maininnut mitään. Jopa äidit meillä jättävät perheensä, kun löytyykin yht äkkiä se tosi rakkaus. Tiedätkö sellaista tapahtuvan esim. gambiassa Tänäpäivänä suomalaisissa perheissä voidaan aika pahoin, Minä näen sitä joka päivä ! Rikkaat Afrikkalaiset ovat tervetulleita tänne käyttämään meidän sosiaaliavustuksiamme, ja vielä käyttäytyvät röyhkeästi suomalaisia kohtaan ja miehet lorvivat pitkin kauppakeskuksia, näen heitä joka päivä? Et ole sosiaalialalla kun et näistä asioista maininnut mitään. Kysyin neuvoa gambiassa olleelta oppaalta, en sinulta. Koita jaksaa selvittää ne kaikki miljoonat mustien hylkäämien lasten avustusjutut! En kaipaa sinulta mitään vastausta.

• sosiaalialalla.
        se edellinen kirjoitti:

Niin, tätähän se täällä juuri on, vain suomalaisiin ja valkoihoisiin saisi rakastua, muu on humpuukia, kaikkien kohdalla.Miten moni suomalainen mies häipyy toisen naisen matkaan, jättää ehkä perheensä sosiaaliavustuksen varaan, niin mutta hänhän onkin valkoinen mies, heistä et maininnut mitään. Jopa äidit meillä jättävät perheensä, kun löytyykin yht äkkiä se tosi rakkaus. Tiedätkö sellaista tapahtuvan esim. gambiassa Tänäpäivänä suomalaisissa perheissä voidaan aika pahoin, Minä näen sitä joka päivä ! Rikkaat Afrikkalaiset ovat tervetulleita tänne käyttämään meidän sosiaaliavustuksiamme, ja vielä käyttäytyvät röyhkeästi suomalaisia kohtaan ja miehet lorvivat pitkin kauppakeskuksia, näen heitä joka päivä? Et ole sosiaalialalla kun et näistä asioista maininnut mitään. Kysyin neuvoa gambiassa olleelta oppaalta, en sinulta. Koita jaksaa selvittää ne kaikki miljoonat mustien hylkäämien lasten avustusjutut! En kaipaa sinulta mitään vastausta.

Ja vuosia lastensuojelussa, nähty jo kotimaasta riittävästi. Kun et tiedä, niin et tiedä, minä tiedän.

Sinun elämäsi lienee sekaisin, kuka tahansa voi lukea esikoulutasoisesta kirjoituksestasi paljon ihan rivien välistä.

Sääli sinua. Jos täällä vuodatat tuskaasi, on tilanteesi juuri niin epätoivoisen "rakastunut" kuin pitääkin olla.

Afrikkalaisia lorvijoita näkee esim. Espoon keskuksessa riittävästi.

Ja toden totta, Gambiassa oleva "opashan" onkin varmin tiedonlähde. Ei hyvää päivää tätä ihmisten tyhjäpäisyyttä..

• mahtavat
        se edellinen kirjoitti:

olla täällä lorvivat RIKKAAT afrikkalaiset? En ole ihan äsken törmännyt yhteenkään rikkaaseen. Rikkaita kyllä naapurustossa muuten ja itsekin vähintään keskituloinen.

• Edellinen esikoululainen
        sosiaalialalla. kirjoitti:

Ja vuosia lastensuojelussa, nähty jo kotimaasta riittävästi. Kun et tiedä, niin et tiedä, minä tiedän.

Sinun elämäsi lienee sekaisin, kuka tahansa voi lukea esikoulutasoisesta kirjoituksestasi paljon ihan rivien välistä.

Sääli sinua. Jos täällä vuodatat tuskaasi, on tilanteesi juuri niin epätoivoisen "rakastunut" kuin pitääkin olla.

Afrikkalaisia lorvijoita näkee esim. Espoon keskuksessa riittävästi.

Ja toden totta, Gambiassa oleva "opashan" onkin varmin tiedonlähde. Ei hyvää päivää tätä ihmisten tyhjäpäisyyttä..

Jätän arvostelusi kommentoimatta. Varmaan itse tiedät, miksi sinä kirjoittelet täällä palstoilla. Olet väärässä virassa. Edelleen odotan vastausta tältä oppaalta joka aikaisemmin neuvoi tällä palstalla, hän on ehkä auttanut näiden hakemusten täyttämisessä, ystävällisenä ihmisenä.

• johtuu se,
        tylyä kieltä lähetystöstä kirjoitti:

hei

ettei viisumeita myönnetä? Jos Gambian rajat avattaisi, väki olisi tunnin sisällä kaikonnut ja olisi hyvää vauhtia matkalla Eurooppaan. Niistä oloista lähdetään keinolla millä hyvänsä, vaikka epätoivoisesti menemällä naimisiin 2-3 kertaa vanhemman ämmän kanssa. Ja sittenkö pitäisi heti olla pääsy maasta? Maallikkokin ymmärtää, että kysymys on naisen puolelta ehkä rakastumisesta, ukon puolelta ei missään tapauksessa. Kun muijat ovat helposti höynäytettävissä, onneksi viranomaiset eivät ole.

• this is life
        johtuu se, kirjoitti:

ettei viisumeita myönnetä? Jos Gambian rajat avattaisi, väki olisi tunnin sisällä kaikonnut ja olisi hyvää vauhtia matkalla Eurooppaan. Niistä oloista lähdetään keinolla millä hyvänsä, vaikka epätoivoisesti menemällä naimisiin 2-3 kertaa vanhemman ämmän kanssa. Ja sittenkö pitäisi heti olla pääsy maasta? Maallikkokin ymmärtää, että kysymys on naisen puolelta ehkä rakastumisesta, ukon puolelta ei missään tapauksessa. Kun muijat ovat helposti höynäytettävissä, onneksi viranomaiset eivät ole.

Kyllä on katkeria ihmisiä tällä palstalla,kuinka viitsit edes kirjoittaa jotain tälle palstalle, kun tämä on Gambiaan liityvä palsta. Onneksi minulla on vielä uskoa ihmisten rehellisyyteen, se ei tarkoita samaa kuin olisi höynäytettävissä. Et varmaan ole käynyt edes kyseisessä maassa. Toivottavasti pysyt suloisessa suomessa musta-valkoisine ajatuksinesi. Olet onneton, etkä soisi onnea muillekaan !

• samaa
        this is life kirjoitti:

Kyllä on katkeria ihmisiä tällä palstalla,kuinka viitsit edes kirjoittaa jotain tälle palstalle, kun tämä on Gambiaan liityvä palsta. Onneksi minulla on vielä uskoa ihmisten rehellisyyteen, se ei tarkoita samaa kuin olisi höynäytettävissä. Et varmaan ole käynyt edes kyseisessä maassa. Toivottavasti pysyt suloisessa suomessa musta-valkoisine ajatuksinesi. Olet onneton, etkä soisi onnea muillekaan !

Olen samaa mieltä kanssasi. Uskon,että häntä on höynäytetty pahemman kerran gambialaisen miehen taholta, kuten minuakin.Nyt hän on katkera eikä sosisi onnea muille. Toivon, että hän pääsee asian yli ajan kanssa ja onnea ja viisautta sinulle.

• mitä uskot.
        samaa kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi. Uskon,että häntä on höynäytetty pahemman kerran gambialaisen miehen taholta, kuten minuakin.Nyt hän on katkera eikä sosisi onnea muille. Toivon, että hän pääsee asian yli ajan kanssa ja onnea ja viisautta sinulle.

Suurimmalla osalla on kuitenkin järkeä päässään, ne joilla ei ole, haluavat väkisin hinatä elätin omaksi ja muittenkin "iloksi". Tekeehän se kipeää, kun totuuden tietää itsekin, vaikkei sitä myönnäkään, puhumattakaan siitä, että ympärillä naureskellaan.

Katkeria olette te mustan miehen perässä juoksijat, joilla ei ole miestä, joka kustantaa perheelleen mukavan elämän. Mutta sitähän saatte Gambiasta, mitä tilaatte.

• henkeä
        this is life kirjoitti:

ja anna pulssin tasoittua. Kukaan ei näet ole kateellinen sinulle eikä kaltaisillesi. Jos naurulta ehdimme, säälimme sinua kyllä.

• mustaa magiaa
        henkeä kirjoitti:

ja anna pulssin tasoittua. Kukaan ei näet ole kateellinen sinulle eikä kaltaisillesi. Jos naurulta ehdimme, säälimme sinua kyllä.

Siitä vaan,naura vaan,jos on noin kapea sinun maailman katsomuksesi. Toivottavasti tulet siitä hyvin onnelliseksi. Maailmassa on onneksi sellaisiakin ihmisiä jotka hyväksyvät muut rodut ja kansallisuudet. Pistä hakaristi hihaasi, niin muutkin näkee mikä olet !

• ,,,,,

Olen myös kutsumassa ystäväni Gambiasta 2vkn lomalle Suomeen. Olen tuntenut hänet yli vuoden. Kaikki kulut hän maksaa itse ja kertoikin että raha ei ole ongelma. Olen melko selvillä kutsun laatimisesta, mutta tarvitsisin vielä tietoa mitä kaikkea kutsuun pitää liittää (passin valokopio, tiliote, leimaus jossain suomen virastossa?)ja pitääkö se lähettää ensin Nigeriaan (suurlähetystö) vaiko pelkästään kutsuttavalle? Haluaisin myös tietää kuinka kauan viisumin saamisessa suunnilleen menee, jos kaikki menee oikein. kiitos etukäteen:)

• naimisiiiiin

Hei. Ihan vaan kyselen kuinka sinun ystäväsi viisumi hakemuksen kanssa kävi? Minun ystävä ei saanut viisumia.Vastaus: Suomessa olemisen ja suomeen tulon syy epävarma. Seuraavan kerran voi hakea lokakuussa uutta viisumia. Tuntuu ettei varmaan saa on niin tylyä kieltä nigerian suomen lähetystössä, kun olen sinne soittanut. tsemppiä!

• ......
        naimisiiiiin kirjoitti:

Hei. Ihan vaan kyselen kuinka sinun ystäväsi viisumi hakemuksen kanssa kävi? Minun ystävä ei saanut viisumia.Vastaus: Suomessa olemisen ja suomeen tulon syy epävarma. Seuraavan kerran voi hakea lokakuussa uutta viisumia. Tuntuu ettei varmaan saa on niin tylyä kieltä nigerian suomen lähetystössä, kun olen sinne soittanut. tsemppiä!

Me päätettiin siirtää se vasta seuraavaan kesään, kun tämä kesä menikin aika kiireessä:) Harmi, että ystäväsi ei saanut viisumia.. toivottavasti seuraavalla kerralla onnistaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe