Miten tuhoan korput?

Pääsiäispupunen

No niin.. Täällä yksi avuton pupunen vailla
järkeä:D
Eli kysymykseni on niinkin ihmeellinen, että
miten tuhoan korput? Niitä en nykyiseen tietokoneeseen edes tarvi. Iso pussillinen vanhoja ja ovat tyhjennetty.
Haluan heittää ne roskiin, mutta ihan varmuuden vuoksi en kokonaisina.

Otan vastaan vinkkejä miten ne saa rikki, ettei
vaan uteliaat pääse niitä käyttämään.

Kiitos
Aurinkoista pääsiäisen jatkoa

18

6602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirves.

      käteen ja pistä pillun päreiks, niitähän nyt on miljoona potenssiin miljoona tapaa miten saa jonki hajalle.

    • mutta vastataan kuitenkin

      Tuo oli varmaan vitsi mutta vastataan kuitenkin tuohon kysymykseen.

      Eli vanhat korput menee helpoimmin rikki vääntämällä niitä kaksin käsin niin että väännät toisella kädellä toiseen suuntaan ja toisella vstasuuntaan. Sitten niistä kuuluu poks ja päälyja alapuolen kuoret irtoavat toisistaan hieman. Sen jälkeen irroita kouret kunnolla irti toisistaan. Lopuksi voi vaikka leika jokaisen levykkeen sisällä olevasta magnettidatakiekosta irti pienen palan saksilla jolloin levyn sisältöä ei voi enää ottaa talteen vaikka joku näppärä kasaisikin tuon toimivaksi.

      • Jukolan Jussi

        Mie en tajjuu miksi koroppuja pittää tuhota ku ne voi syyväkki! Tiälläkin on nälkäjonoja ja sie vua toroloit koroppujen tuhhoomisest!

        Sitäpaitsi tiällä on tarakotus puhhuu kuitulevyistä eikä koropuista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kovalevy
        "Kovalevy on puukuiduista valmistettu rakennusmateriaali. Sen valmistukseen käytetään puuta joka hajotetaan hienoksi kuiduiksi. Puun oma liima-aine pitää levyn kasassa. Yleensä kovalevy on toiselta puolelta sileä ja toiselta kuviollinen. Kovalevy on yksi kuitulevytyyppi."


    • sillä pyyhit
      • Iso Arni

        Toimiiko eraser myös ilman korppuasemaa?


      • vaan se
        Iso Arni kirjoitti:

        Toimiiko eraser myös ilman korppuasemaa?

        asennetaan kovalevylle. Toki Eraserista on tuon ohjelman mukana myös dos-versio jonka voi halutessaan laittaa korpulle ja ajaa siltä.

        Eraser pystyy siis pyyhkimään niin korput kuin kovalevytkin tyhjäksi.


      • ohjelma?!
        vaan se kirjoitti:

        asennetaan kovalevylle. Toki Eraserista on tuon ohjelman mukana myös dos-versio jonka voi halutessaan laittaa korpulle ja ajaa siltä.

        Eraser pystyy siis pyyhkimään niin korput kuin kovalevytkin tyhjäksi.

        Ei vaadi korppuasemaa? Korput laitetaan nipussa koneen viereen ja siitä se ne sitten tuhoaa?


      • tietenkin jos
        ohjelma?! kirjoitti:

        Ei vaadi korppuasemaa? Korput laitetaan nipussa koneen viereen ja siitä se ne sitten tuhoaa?

        korppuja pyyhitään niin tarvitaan korppuasema. Mistä noita idioottimaisia kysymyksiä tuleekin? Tarkoitin että jos ei pyyhitä korppuja niin silloin ei tarvita korppuasemaa. Pitääkö teille kaikki selostaa rautalankaa käyttäen???


      • Miten tuhoan korput?
        tietenkin jos kirjoitti:

        korppuja pyyhitään niin tarvitaan korppuasema. Mistä noita idioottimaisia kysymyksiä tuleekin? Tarkoitin että jos ei pyyhitä korppuja niin silloin ei tarvita korppuasemaa. Pitääkö teille kaikki selostaa rautalankaa käyttäen???

        Miten tuhoan korput?


      • Iso Arni eli Eraser
        tietenkin jos kirjoitti:

        korppuja pyyhitään niin tarvitaan korppuasema. Mistä noita idioottimaisia kysymyksiä tuleekin? Tarkoitin että jos ei pyyhitä korppuja niin silloin ei tarvita korppuasemaa. Pitääkö teille kaikki selostaa rautalankaa käyttäen???

        Nono, kelle tässä nyt pitääkään vääntää asiat rautalangasta.

        Jos joku kysyy että miten tuhoan laatikollisen korppuja kun ei ole enää korppuasemaa, niin oikea vastaus ei siis ole hanki Eraser-ohjelma.


    • keittiösakset

      ja leikkaat halki.

      Menee joutuisasti.

    • Nimimerkki

      Minä revin joka korpun auki ja leikkasin vielä saksilla itse levyn palasiksi. Sitten vaan roskapussiin, enkä usko että kukaan alkaa noista enää tietoja palauttelemaan.

      Eli sormet vain korpun puoliskojen väliin ja revit sen verran auki että saa rusken kiekon ulos. Se kannattaa viela tuhota, helpoiten ja varmimmin juuri leikkaamalla saksilla palasiksi. Ei ole kovin iso homma, muutama sata korppua oli äkkiä tuhottu.

      • olette

        kaikki. Miksi ne tuhota pitää? Toiset sitten ostaa kaupasta vanhoihin koneisiinsa uusia jos sattuvat löytämään.
        Miksi et voi kaverin vabhalla koneella formatoida niitä ja vaikka halvalla myydä tarvitsevalle? Todella harvassa on ne, jotka formatoidusta korpusta kaivavat esiin siinä joskus olleet tiedostot!


    • Anonyymi

      Utelias/rohkea, Pankin rikos sanasto puritko korpuasi.

    • Anonyymi

      Syömällä. Korput ovat hyviä kahvin kanssa 😋

    • Anonyymi

      Uuniin 220 astetta 15 minuuttia.

    • Anonyymi

      Nuotioon.

    • Anonyymi

      Syö ne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      121
      7920
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6648
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4765
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      244
      3239
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2744
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      107
      2256
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1906
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1895
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe