Katsoin ja itkin

kiirastorstaina

Kristuksen kärsimysnäytelmää ykköseltä.Todella vaikuttava elokuva, vaikka siinä mässäiltiinkin verellä ja väkivallalla.Kosketti, ainakin minua.En tiedä, mihin kategoriaan viestini kuuluu, mutta laitoinpahan sen nyt tänne.

2

826

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen, äiti, historiasta k...

Itse asiassa äidin tuska lapsestaan oli se tekijä, joka itkun kirvoitti. Muutoin elokuva olisi ollut enemmän väkivallalla mässäily, tunnetta ei siihen saanut (paitsi juuri tuon äiti-poika -suhteen takia).

Tosin en katsonut elokuvaa alusta, vasta siitä Juudaksen kavalluksen jälkeen.

Valitettavasti en osaa suhtautua elokuvaan, muuten kuin historiallisena väritettynä totuutena, koska niin paljon faktaa on piilotettu ja salattu noista päivistä. Uusi testamentti on "puoluellinen" ja nykyään esim. Juudaksen evankeliumi -löydös paljastaa paljon asioita, samoin kuin Naq Hammadin löydöt.

Uskon, että Maria Magdaleenalla on paljon enemmän vaikutusta Jeesukseen ollut kuin mitä nykykirkko tunnustaa. Eikä hän ollut prostutioitu, minkä jopa Vatikaani on jo 60-luvulla myöntänyt olleen virhetulkinta.

Voi, millainen maailma olisikaan ollut viimeisen 2000 vuoden aikana, jos naisia ei olisi painettu synnintekijöiksi, vaan heidät olisi otettu tasa-arvoisiksi ihmisiksi. Voi kirkkoa.

• .....

Kyllä on niin kammottavan huono elokuva saatu tehtyä, ettei paskemmasta väliä. Dokumentti se ei ole missään tapauksessa, johonkin gore/splatter/väkivalta -kategoriaan sopisi paremmin. Elokuvassa kun on koko juoni jätetty silmitttömän väkivallan alle. Ainekset olisivat olleet hyväänkin rainaan, mutta kun ei niin ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      910
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      788
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      496
      766
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      682
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      553
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      171
      522
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe