Miten "kuplataustaa" PS:lla?

allu

http://www.turunmessukeskus.fi/index.html?n=5224
ja puna-oranssi "Myy yrityksesi" - boxi oikealla, jossa tasainen taustaväri muuttuu pienenevien ympyröiden kautta toiseksi väriksi.

Näitä kun näkee aika paljon, niin haluaisi oppia itsekin. Siis miten tällainen tehoste saadaan aikaan PS 7:lla?

1

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trolliolli

Tuo on periaatteessa helppo tehdä, mutta kuitenkin vähän hankalempi miltä lopputulos näyttää.

1
      Avaa tyhjä dokumentti. Lisää objekti (vaikkapa tuo liukuväri), johon haluat tuollaisen rasteriefektin, uudelle tasolle ja tee valinta sen ympärille (ctrl-klikkaa tason kuvaketta).

2
      Siirry pikamaskitilaan painamalla q-näppäintä tai kuvaketta työkalupalkissa.

3
      Filter -> Pixelate -> Color Halftone. Oletusasetukset kelpaavat aivan hyvin, mutta myöhemmin voit kokeilla miten eri asetukset vaikuttavat efektiin. Voit muuttaa rasteripisteen kokoa ja kulmaa. Huomaat kyllä.

4
      Lisää tarvittaessa filtteriä useamman kerran (Ctrl F).

5
      Poistu pikamaskitilasta painamalla uudestaan q. Täytä alue haluamallasi värillä (ctrl backspace).

6
      Deselect

Jos teit kaiken oikein, tai jos selitin kaiken oikein, pitäisi olla haluttu lopputulos silmiesi edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      82
      4787
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      186
      2103
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1782
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      175
      1415
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1291
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1106
    7. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      17
      1103
    8. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      993
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      302
      989
    10. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      976
    Aihe