Vantaankosken koulusta on rullut jonkunlainen kaaoksen pesä.
Nuuskan ,tupakan ja alkoholin käyttö on päivittäistä oppilaiden keskuudessa ja MARTINLAAKSOSSA kioskit myyvät nuuskaa ja tupakkaa sekä olutta jopa 10 vuotiaille koululaisille viranomaisten estelemättä.
Tumma kioskinpitäjä pyytää kiskurihintoja nuuskapurkista ja lasten viikkorahat menevät nuuskaan ja tupakkaan.
Koulu on niin kuin ei mitään.
vajaa kuukausi sitten eräs 8 luokkalainen teki ennätykset ja puhalsi poliisin alkometriin pohjat 2,4 PROMMILLEA keskellä koulupäivää.
Vielä toistaiseksi koululla ei saa polttaa tunnilla ja ei sisällä mutta jos tämä välinpitämättömyys jatkuu niin pian puolet porukasta on huumepöllyissä koulupäivän aikana.
Opettajat eivät tee mitään asialle vaan sulkevat silmänsä ja pokkuroivat toisilleen että ei meidän koulussa ....
Jos edes nämä viinanmyyjät ja epärehelliset kioskinpitäjät saataisiin kuriin niin tilanne voisi korjaantua.
Jäämme odottamaan mitä viranomaiset ja koulu tekevät vai tekevätkö mitään?????????
vantaankosken koulu
4
2370
Vastaukset
- Vesimies
vanhemmat? Lapset ovat heidän eikä yhteiskunnan huolehdittavina.
Ei kuulu koululle järjestää vanhempien kokousta vaan tehkää se itse ja siellä pohtikaa mitä asialle pitäisi tehdä. Sitten sitä kautta vaatimukset mitä koulu pitää tehdä asian parantamiseksi.
Meillä vanhemmat päättivät että kouluaikana ei juosta kioskille, kioskin pitäjä oli kutsuttu myös kokoukseen kuten lähikauppiaskin. Myös vanhemmat vaativat tupakanpolton koulualueella ja järjestivät esitelmä tilaisuudet koululle näistä eri aineiden käytöstä ja niin edelleen.- vantaalta
Ruusuvuoren koulu on kuulemani mukaan myös eräänlainen metelöinnin ja huonon käytöksen tyyssija. Seinät on töhritty, opettajille haistatellaan, koulusaa vieraileville aikuisille huudellaan ja haistatellaan, välitunnille ei viitsitä mennä jne jne.
Joo, ei yhteiskunnan vastuu olekaan lasten kasvatus, se on vanhempien vastuulla. Mutta kaikki vanhemmat eivät kykene siihen ja silloin pitäisi muiden aikuisten puuttua sen verran kiun voi. Ei yhteiskunta ole mikään kasvoton byrokratia, virastotalo, yhteiskunta on ME, me ihmiset jotka tässä asumme ja elämme, ME teemme ja olemme tämä yhteiskunta.
Koulussa on tietyt säännöt ja käytöstavat niinkuin kaikkialla muuallakin yleisesti ottaen. MInusta kyllä koulun: opettajien, rehtroin, kuuluu valvoa, että koulussa noudatetaan koulun sääntöjä. Vanhempien ei sitä kuulu tehdä. Niiniin, yhteys vanhempiin kun jotain tapahtuu, mutta koulun tehtävä on ottaa yheyttä vanhempiin silloin, kun kouluaikana tehdään jotain sääntöjen tai lain vastaista. Sehän tapahtuu kouluaikana. Silloin vastuu on myös koululla.
- äiti
Tee ilmoitus poliisille ( jos ei ole oikea paikka, neuvovat kyllä mihin ilmoitus pitää tehdä) että ko kioskeista myydään alaikäisille nuuskaa ym. Eiköhän homma lopu siihen sen kioskien osalta!
- anne
Itse kävin kyseistä "Vantiksen" koulua muutama vuosi sitten.silloin oli siisti ja hieno.oppilaatkin oli kivoja,mitä nyt muutamia lukuunottamatta.Aika outo,että opettajat eivät reagoi asiaan,sillä minun aikanani oli todella tiukat säännöt tupakointia ja kesken päivää juopottelun suhteen.Olen tehnyt eräästä kioskista ilmoituksen poliisille.kävivät katsastamassa paikan ja sanoivat;"ei sieltä alaikäisille mitään myydä,te olette arvoineet asiakkaiden iän väärin."Enkä varmasti ole!Tiesin tasan tarkkaan kyseisten poikien iät.Ikävä vaan etten nimiä tai muuta tietänyt,että poliisi olis voinut vierailla heidän kotonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197