Kaliiperi 7.62x53R. Hylsy Lapua, boxer nalli. Laatikoissa tunnukset: JVA 0247 7,62 KIV
D 47 tarkkp
Luoti ¤7,85-7,84
Osa nalleista lakattu. Eniten ihmettelen tuota boxer-nallia..
Eli alkuperä ja alkuperäinen käyttötarkoitus kiinnostavat, arvon lisäksi. Voisiko olla esim. SA-kilpa-ampujalle tehtyjä latauksia vaikka TAK-85 vakiokivääriin?.
MIkä patruuna? Mihin käyttöön? Arvo?
5
3823
Vastaukset
- eerik 777
ainakin veikkaisin näin..
- fennoman
käyttää vain ja ainoastaan D166 luotia.
- Ruuti*
Itsellänikin on melkoinen määrä PV:lle ladattua D47 ja D46 luodeilla Lapuan patruunaa, lakatulla niippauksella(musta ja punainen).Ja kaikki on tarkoitus syöttää omalle Pystykorvalle eikä myydä hyvää tavaraa. Eikös TAK85 edeltäjä 28-30 Tarkkuuskivääri oltu pesitetty juuri D47 luodille kuten muutkin SAKO 28-30 laatuaseet.
- fennoman
...ja ovat edelleen ellei ole lyöty D leimausta aseisiin.Tuo D tarkoitti pesitystä D166 luodille.
- Anonyymi
Ei, vaan vanhempiin suojeluskuntakiväärin pesällä varustettuihin tarkkuuskivääreihin (M/28-76 jne.) ja alkuperäisiin suojeluskuntakivääreihin. Nimenomaan mallin 85 kiväärissä ei saa käyttää D46/D47-luotista patruunaa, koska niitä käytettäessä tapahtuu ylimenokartiota kuluttavaa ohivirtausta, ainoastaan D166-luotinen on sallittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 152216
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1722182- 1051067
Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢114892Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46857Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah165849Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs35806Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises30756- 131755
- 43714