Millaisia kokemuksia on keittiön kivitasoista? Olen kuullut miinuksina tietenkin hinnan lisäksi kovuuden, astian saa helposti särkymään, jos sen vähänkin varomattomasti asettaa tasolle. Myös kivitasoon tullut tahra ei koskaan lähde pois. Päädynkö laminaattiin?
kokemuksia kivitasosta
8
5469
Vastaukset
- taso
mikä tahra siihen kiveen jää ??? meillä puoli vuotta ollut 7 metriä aurooraa. just senkin takia valittiin kun siihen ei mikään kiinni jää. mutta laminaattia/muovia on kohta varmaan ihmisillä taloissa seinätkin.
- taso
Tervehdys
Mulla on ollut kivitasot reilun 10 vuotta. Pari vuotta sitten laitoin uuden pikkukeittiön alakertaan ja valitsin taaskin kiven. On totta, että se on kova materiaali ja siinä saa varmasti astiat rikki, jos on huolimaton, mutta niin saa kyllä monessa muussakin tilanteessa. Parasta on, että tasolle voi laskea mitä vain, vaikka kiehuvan perunakattilan. Kivi on, ainakin minun mielestäni, näyttävän näköistä ja graniittiin, jota minulla on, ei ole jäänyt yhtään tahraa. Johonkin kovin huokoiseen ja vaaleaan kiveen saattaa jotakin jäädäkin. En tarkkaan tiedä millaista Finlandiatalon marmori on, mutta voisin kuvitella, että jos sitä olisi pöydän pintana ja siihen kaataisi mustakkisoppaa, niin tahra saattaa jopa jäädä. - kivi on hyvä
Ei anakaan minun kivitasoon, joka on graniittia ole jäänyt mitään tahroja. Totta on toiset kivilajit ovat huokoisempia kuin toiset. Käsittääkseni graniitti on parhaasta päästä imemättömyydessään, joskin eri graniittilaatujen välillä on myös hieman eroja.
Milestäni kivi on ehdottamasti paras taso varsinkin vesipisteen ja lieden ympäsistössä. Ei tarvitse pelätä vettä eikä kuumuutta. Lisäksi siihen saa huulosaltaan, mikä entisestään helpottaa puhtaana pitoa.
Hinta on tosin kova jos vertaa laminaattiin, mutta ainakin itselläni virosta tilatut tasot ovat osoittautuneet erittäin kilpailukykyisiksi hinnaltaan sekä laadultaan. Lisäksi niihin kuuluu asennus, joten ei tarvitse pelätä asennuksen yhteydessä tason katkeamisen aiheuttamaa lisäkustannusta. - aslödfkj
kivi on hyvä kirjoitti:
Ei anakaan minun kivitasoon, joka on graniittia ole jäänyt mitään tahroja. Totta on toiset kivilajit ovat huokoisempia kuin toiset. Käsittääkseni graniitti on parhaasta päästä imemättömyydessään, joskin eri graniittilaatujen välillä on myös hieman eroja.
Milestäni kivi on ehdottamasti paras taso varsinkin vesipisteen ja lieden ympäsistössä. Ei tarvitse pelätä vettä eikä kuumuutta. Lisäksi siihen saa huulosaltaan, mikä entisestään helpottaa puhtaana pitoa.
Hinta on tosin kova jos vertaa laminaattiin, mutta ainakin itselläni virosta tilatut tasot ovat osoittautuneet erittäin kilpailukykyisiksi hinnaltaan sekä laadultaan. Lisäksi niihin kuuluu asennus, joten ei tarvitse pelätä asennuksen yhteydessä tason katkeamisen aiheuttamaa lisäkustannusta.Laitatko osoitteen tms. mistä ostit tasot. Mitä maksoi, toimittiko firma ne suomeen vai pitikö itse hakea...
- kivi on hyvä
aslödfkj kirjoitti:
Laitatko osoitteen tms. mistä ostit tasot. Mitä maksoi, toimittiko firma ne suomeen vai pitikö itse hakea...
Laita sähköpostiosoitteesi niin voin kertoa tarkemmin. Tällä palstalla kun ei saa mainostaa...
- remppari...
Meille olis tulossa kivitasot mutta rupesin ihmettelemään kun tutulle oli pistetty kivitaso (kalustefirman puolesta) niin hellan edessä oleva ohut siivu oli irtonainen, liimattu. Eikö se pitäisi olla yhtenäinen juttu jossa on upotetut tasot?
- 89kjsdfas
Niin käytössä on kahta eri tapaa toteuttaa aukot tasoon. Aukot voidaan työstää yhtenäiseen tasoon tai sitten katkaista se aukon kohdalta ja laittaa erilliset kaistaleet aukon kohdalle. Tämä katkaistu-ratkaisu on halvempi.
Oikeastaan kivitasossa suora kivimetri ei ole kovinkaan kallista vaan ne aukot ja mahdolliset allashuullokset tekevät hintaan aika moisen osan.
Kai tiedät mitä olet tilannut? - Kivenkovaa
89kjsdfas kirjoitti:
Niin käytössä on kahta eri tapaa toteuttaa aukot tasoon. Aukot voidaan työstää yhtenäiseen tasoon tai sitten katkaista se aukon kohdalta ja laittaa erilliset kaistaleet aukon kohdalle. Tämä katkaistu-ratkaisu on halvempi.
Oikeastaan kivitasossa suora kivimetri ei ole kovinkaan kallista vaan ne aukot ja mahdolliset allashuullokset tekevät hintaan aika moisen osan.
Kai tiedät mitä olet tilannut?Yhtenäinen kivitaso vaiko paloista koottu. Asia ei ole pelkästään hintaan perustuva juttu. Jos samaa kivitasolevyyn tehdään sekä lieden aukko, että altaan aukko, niin varmuudella sellainen taso ei tahdo kestää kuljetusta ehjänä. Muutamat liesitasot ovat niin suuria, ettei ehjää kiveä jää kuin 3 cm:n kaitale molemmin puolin. Silloin parempi ratkaisu on tehdä se osista, jotka yhdistetään asennusvaiheessa.
Kivi on kova materiaali, mutta lasimaisen hauras, kun joutuu taivutukselle altiiksi taikka kuljetuksen aikana kolhituksi. Joskus jopa kuoppainen tie voi olla kuljetettavan tavaran turma.
Nämä ovat tapauskohtaisia juttuja. Molemmat toteutustavat ovat käyttökelpoisia, toimivia ja hyväksyttäviä.
Hyviä vinkkejä kivistä ja niiden laatuasioista saa kiviteollisuusliiton sivuilta. Fiksu valinta, KIVI !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733