Ronkin rautalangalla tänään lämmönvaihtajan raakavesipuolen pilliputkistoa, aika likainen tuntui olevan. Olisko puhdistus kotikonstein mahdollista, vai pitäiskö se hoitaa ammattilaisella?
Lämmönvaihtajan puhdistus
8
1328
Vastaukset
- Yanmarissa onnistuu
Laitoin Yanmarin lämmönvaihtimen päiväksi saippuaveteen, jonka jälkeen suihkutin painepesurilla raakavesiputket puhtaaksi. Lämmönnousut loppui siihen.
lauhduttimen pystyy itse putsaamaan. muutamat pultit auki ja sitä kun hetken tutkii niin ymmärtää miten aukeaa päädyt. mulla oli ainakin uskomaton määrä paskaa lauhduttimessa. jopa tupakka-askin muovi kelmu...
- lauhduttimessa
No nythän voi sitten itse tykönään miettiä että miten olisi helposti tarkistettavaan paikkaan asennettu merivesisuodatin?
- on ehdoton
lauhduttimessa kirjoitti:
No nythän voi sitten itse tykönään miettiä että miten olisi helposti tarkistettavaan paikkaan asennettu merivesisuodatin?
Mut ei lämmönvaihtimen likaantumiseen auta. Isot kökkäreet pysyy poissa, mut muta yms. menee läpi.
- Sene
on ehdoton kirjoitti:
Mut ei lämmönvaihtimen likaantumiseen auta. Isot kökkäreet pysyy poissa, mut muta yms. menee läpi.
Joo, ei kyse nyt ollutkaan suodattimesta. Lämmönvaihtajan pilleihin tuntuu kiinnyttyvän kovaa kerrostumaa, joka on vaikea saada rassaamalla pois(ehkä joku messinkiharja?) Ammattilaiset tekee jonkinlaista liotushoitoa, olisko jokin kemikaali, joka laitetaan virtaamaan läpi?
- R K-S
Sene kirjoitti:
Joo, ei kyse nyt ollutkaan suodattimesta. Lämmönvaihtajan pilleihin tuntuu kiinnyttyvän kovaa kerrostumaa, joka on vaikea saada rassaamalla pois(ehkä joku messinkiharja?) Ammattilaiset tekee jonkinlaista liotushoitoa, olisko jokin kemikaali, joka laitetaan virtaamaan läpi?
lipeäkylpyä (voimakasta emästä). Itse olen käyttänyt mietoa happoa (oksaalihappoa). Tiedän, että toiset ovat käyttäneet suolahappoa. Tulee puhdasta, mutta on vähän vaarallista.
- ??????????
Jos olis joku tuttu firma jossa on ultraäänipesuri, lähtisköhän sillä? Omakohtaista kokemusta ei ole. Onko kellään?
- olenkäyttänyt
Malmilla asustavaa U Kinanen nimistä jäähdytinhuoltoa, takuuhommia tekevät, olettaisin Volvopentankin tuota käyttävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu756042Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275617Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213158- 1832664
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2732605- 222276
- 1041629
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3851516- 751364
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171236