Siideriä?

Olut ei maistu

Miten sieltä saa siideriä? Makuja? Mitä kustantaa?

10

1913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyä...

      kuin hyvällä tuurilla jotain crowmooria ehkä... juo vaikka viiniä...

      • aidot maut

        Tuo sun "jotain crowmooria", kertoo ettet ole oikein asiantuntija juomien suhteen. Crowmoor on aito, hyvä, KUIVA siideri, kuten siiderin tulee olla. Kyllä ranskalaiset, irkut ja britit nauraa näille suomalaisten limsanmakuisille murkkujuomille, joita siiderinä myydään. Muuten Prahassa ei ole pakko juoda sitä todella hyvää olutta, jos on vaikka keliaakikko. Viiniä saa ja muita juomia. Hintataso taas riippuu siitä, käykö tavanomaisessa turistirysässä, vai uskaltautuuko yhden korttelin sivummalle.


      • v****
        aidot maut kirjoitti:

        Tuo sun "jotain crowmooria", kertoo ettet ole oikein asiantuntija juomien suhteen. Crowmoor on aito, hyvä, KUIVA siideri, kuten siiderin tulee olla. Kyllä ranskalaiset, irkut ja britit nauraa näille suomalaisten limsanmakuisille murkkujuomille, joita siiderinä myydään. Muuten Prahassa ei ole pakko juoda sitä todella hyvää olutta, jos on vaikka keliaakikko. Viiniä saa ja muita juomia. Hintataso taas riippuu siitä, käykö tavanomaisessa turistirysässä, vai uskaltautuuko yhden korttelin sivummalle.

        sanoinko että crowmoor on pahaa???!!
        -EN

        "jotain crowmooria" voi olla monella sävyllä ajateltu tai kirjoitettu tai sanottu...


      • p....
        v**** kirjoitti:

        sanoinko että crowmoor on pahaa???!!
        -EN

        "jotain crowmooria" voi olla monella sävyllä ajateltu tai kirjoitettu tai sanottu...

        Tässä tapauksessa se kyllä kuulostaa yhdeltä ja ainoalta vaihtoehdolta ...


    • Johanna M.

      Siideriä saa irkkupubeista, hinta on suhteellisen kallis. Paikan tunnistaa mm. englantilaisten humalaisten huudosta ja riehunnasta (raaempi versio suomalaisista Tallinnassa ... vaikkei uskoisi ...). Pissaavat missä tahansa, joten irkkupubin edessä haisee aina "kuselle" ...

      Maista kuitenkin olutta, Prahassa se on AIVAN ERI tuote kun nuo tuntemasi suomalaiset mauttomat laihat ja viinalle haisevat litkut.

      Kokeile sekä tummaa että vaaleaa! Itse en juo Suomessa olutta ja alkoholipitoisia juomia lainkaan, poikkeuksena Prahan matkat, siellä olut maistuu tosi hyvältä.
      Tilaa olutta ruokajuomaksi - yhdestä olueesta ei humallu ja ruoka maistuu vielä paremmalle. Näin sitä paikallisetkin juovat.

      Ellet saa kuitenkaan olutta alas, kokeile valkoviiniä ja sekoita siihen vettä suhteessa 1:1.

      • tebis

        Itse en juo olutta, eli kun olut ei maistu niin SE EI MAISTU! Olkoon erilaista kuin suomessa, olutta se on kuitenkin ;)

        Etköhän keksi muuta juotavaa,jos et siideriä löydä,eli en laita muuta vinkkiä....


      • Kake.
        tebis kirjoitti:

        Itse en juo olutta, eli kun olut ei maistu niin SE EI MAISTU! Olkoon erilaista kuin suomessa, olutta se on kuitenkin ;)

        Etköhän keksi muuta juotavaa,jos et siideriä löydä,eli en laita muuta vinkkiä....

        Tebis sä oot yksinkertainen! Mihin se sun vastaukses vaikuttaa? Mikä on sen informaatio?


      • tebis
        Kake. kirjoitti:

        Tebis sä oot yksinkertainen! Mihin se sun vastaukses vaikuttaa? Mikä on sen informaatio?

        Se, että jos ihiminen toteaa ettei pidä oluesta, niin on aika nuijaa suositella täällä siitä huolimatta tsekkiolutta, koska se on erilaista kuin esim. suomikaljat! Ja tuskin aloittaja on niin "avuton" ettei osaa itse valita esim. valkkaria siiderin sijaan jne. se oli pointtina tuossa aiemmassa kirjoituksessani, josta ei varmaankaan saanut selville sitä mitä tarkoitin...eli en siis suosittele mitään siiderin tilalle, kun ap kysyi siis siideristä....ärsyynnyin (ehkä turhaan...) vaan nosita vastauksista,koska en itsekkään juo kaljaa, ni rasittaa että kaljan ystävät silti vakuuttelevat kuinka erinomaista esim. täyteläinen tsekki olut on, itse join siellä smirreä ja irish kahvia :) Juotavaa löytyy siis laidasta laitaan, mutta siiderit kiven alla.

        p.s. ymmärsitkö nyt Kake?

        p.p.s. mun mielestä irkkupubit oli ihan siistejä (siis sisältä ja ulkoakin)


      • en juo
        tebis kirjoitti:

        Se, että jos ihiminen toteaa ettei pidä oluesta, niin on aika nuijaa suositella täällä siitä huolimatta tsekkiolutta, koska se on erilaista kuin esim. suomikaljat! Ja tuskin aloittaja on niin "avuton" ettei osaa itse valita esim. valkkaria siiderin sijaan jne. se oli pointtina tuossa aiemmassa kirjoituksessani, josta ei varmaankaan saanut selville sitä mitä tarkoitin...eli en siis suosittele mitään siiderin tilalle, kun ap kysyi siis siideristä....ärsyynnyin (ehkä turhaan...) vaan nosita vastauksista,koska en itsekkään juo kaljaa, ni rasittaa että kaljan ystävät silti vakuuttelevat kuinka erinomaista esim. täyteläinen tsekki olut on, itse join siellä smirreä ja irish kahvia :) Juotavaa löytyy siis laidasta laitaan, mutta siiderit kiven alla.

        p.s. ymmärsitkö nyt Kake?

        p.p.s. mun mielestä irkkupubit oli ihan siistejä (siis sisältä ja ulkoakin)

        KUn aikuisia (?) ihmisiä ollaan, niin eiköhän voida heittää pois nuo ennakkoasenteet. En minäkään aikanaan oluesta pitänyt, mutta maailmalla sitä kuitenkin suostuin uudelleen maistamaan... ja kas kummaa, alkoi maistua lopulta jopa Suomessa!
        Maistaa siis pitää, vaikka olutihmisiä ei olekaan. Mauthan ovat osa matkailuelämyksiä.
        Sitten siidereistä: tavallisissa oluttuvissa sellaisia ei ole edes tarjolla, kun ei niitä kukaan tilaa. Joissain kahviloissa ja em. irkkupubeissa siidereitä saa.


      • Johanna M
        tebis kirjoitti:

        Se, että jos ihiminen toteaa ettei pidä oluesta, niin on aika nuijaa suositella täällä siitä huolimatta tsekkiolutta, koska se on erilaista kuin esim. suomikaljat! Ja tuskin aloittaja on niin "avuton" ettei osaa itse valita esim. valkkaria siiderin sijaan jne. se oli pointtina tuossa aiemmassa kirjoituksessani, josta ei varmaankaan saanut selville sitä mitä tarkoitin...eli en siis suosittele mitään siiderin tilalle, kun ap kysyi siis siideristä....ärsyynnyin (ehkä turhaan...) vaan nosita vastauksista,koska en itsekkään juo kaljaa, ni rasittaa että kaljan ystävät silti vakuuttelevat kuinka erinomaista esim. täyteläinen tsekki olut on, itse join siellä smirreä ja irish kahvia :) Juotavaa löytyy siis laidasta laitaan, mutta siiderit kiven alla.

        p.s. ymmärsitkö nyt Kake?

        p.p.s. mun mielestä irkkupubit oli ihan siistejä (siis sisältä ja ulkoakin)

        Olet täysin oikeassa, ärsyynnit aivan turhaan, koska et ole ymmärtänyt asian ydintä. Ehkä kannattaisi lukea viestini uudestaan tai saattaa olla, ettei se ollut ollenkaan tarkoitettu Sinulle, viesti siis ei mene perille.

        Mikäli ymmärsin oikein, kävit Prahassa noin kuukausi sitten eikä Sinulla ole sen kummempaa kokemusta Prahasta. Englantilaisten juoppojen kausi alkaa hieman myöhemmin ja kestää koko kesän yli. Toki viime aikoina tilanne rauhoitui pikkusen tämän kamalan porukan suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe