Työaikalaain noudattaminen

vaarallista

Kiristynyt työaikalaki ja valvonta on riski. Ei voi enää mennä levolle jos alkaa nukuttamaan vaan on koitettava mennä ja pidettävä tauko silloin kun laki sanoo. Jos vaikka päivällä alkaa syömisen jälkeen nukuttaan niin olis mukava mennä maate, mutta se katsotaan työajaksi! Kyllä työaikalaki rupeaa sotimaan itseään vastaan.

24

4321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollenkaan.

      Täällä tuntuu olevan paljon kuskeja,jotka ei tarvis edes sitä kolmenvartin taukoa,eli jatketaan ruuan jälkeen ajelua välittömästi!
      Tuntuu olevan synti kun vähän himmaillaan?

    • unilukkari

      Luen tarkemmin,tämä mahdollistaa levon.

      • ymmärtää

        Jokainen ylimääräinen tauko on pois sun päivittäisestä työajasta. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?


      • unilukkari
        ymmärtää kirjoitti:

        Jokainen ylimääräinen tauko on pois sun päivittäisestä työajasta. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

        Kokonaisaika on nytkin 13 tuntia ja saat tehdä 9 tuntia joten tirsat edit vetää. Kokemusta on vuosikymmenien ajalta.


      • stycke
        unilukkari kirjoitti:

        Kokonaisaika on nytkin 13 tuntia ja saat tehdä 9 tuntia joten tirsat edit vetää. Kokemusta on vuosikymmenien ajalta.

        Lieneekö kokemusta, kun ei vaikuta johdonmukaiselta. 9 tuntia on ajoaika, taukojen lisäksi pitää useimpina päivinä tehdä muutakin kuin ajaa. Sen lisäksi voit joutua odottamaan jossakin, ja jos on ottanut tirsat se odotus saattaa venyttää päivää niin että se loppuu kesken.


      • Hulluko?
        ymmärtää kirjoitti:

        Jokainen ylimääräinen tauko on pois sun päivittäisestä työajasta. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

        ei pidetäkkään mitään taukoja 9-10 tunnin työpäivän aikana.Päällikön mukaan 8 tunnin työpäivään kuuluu 2 kpl 10min taukoja ja loppu töitä..no ei niit kymmen minuuttisia kukaan kiekolle merkkaa enää kun ei sil oo merkitystä virkavallalle.Luotamme tuuriin ja ihmettelemme millä vuosikymmenellä piällikkö elää!!


    • Ohjaamotarkkailija

      Tämä työrajoitukset kaikkineensa. Eivät palvele muutakuin "järjestelmää" joka on rakennettu kansalaisia vastaan. Varmistettu sakkotulojen saatavuus.

      • Pönttöorja

        Kusee tosiaan kintuille ja kääntyy itseään
        vastaan.
        AKT:n olisi korkea aika ryhtyä toimiin
        työaikalainsäädännön järkeistämiseksi,olisi
        jotain iloa siitäkin putiikista.
        Voisi harkita jopa jäseneksi liittymistä.


      • tähän
        Pönttöorja kirjoitti:

        Kusee tosiaan kintuille ja kääntyy itseään
        vastaan.
        AKT:n olisi korkea aika ryhtyä toimiin
        työaikalainsäädännön järkeistämiseksi,olisi
        jotain iloa siitäkin putiikista.
        Voisi harkita jopa jäseneksi liittymistä.

        kyllä jos noi tauot tosta 8-9h yhtämittasesta paljo kasvaa niin tää touhu menee siihen että kuskit rupee ryyppään ventillä ja sit ollaa entistä väsynempiä tekemään töitä tai vielä juovuksis niin ei sekään hyvä.


      • menee
        tähän kirjoitti:

        kyllä jos noi tauot tosta 8-9h yhtämittasesta paljo kasvaa niin tää touhu menee siihen että kuskit rupee ryyppään ventillä ja sit ollaa entistä väsynempiä tekemään töitä tai vielä juovuksis niin ei sekään hyvä.

        Ulkomaanliikentessä esim. kun vietetään viikkolepoa jossain huoltsikan pihassa niin kyllä ne taitaa aika ryyppäjäisiä olla. Siitä sitten pirteästi baanalle!


      • huoltsikoilla
        tähän kirjoitti:

        kyllä jos noi tauot tosta 8-9h yhtämittasesta paljo kasvaa niin tää touhu menee siihen että kuskit rupee ryyppään ventillä ja sit ollaa entistä väsynempiä tekemään töitä tai vielä juovuksis niin ei sekään hyvä.

        jo suomessakin, monessa paikassa kuultu että kuorma-auto kuskit ostaa iltasella mäyräkoiran hyttin ja myös huomattu että "ABC:n" parkkipaikan roskikset on täynnä tuontikalja purkkeja jotka ei käy suomessa palautukseen.
        Tauko ryyppäämisen kanssa kehitys on nyt kääntynyt hieman huolestuttavaan suuntaan.


      • uneta
        huoltsikoilla kirjoitti:

        jo suomessakin, monessa paikassa kuultu että kuorma-auto kuskit ostaa iltasella mäyräkoiran hyttin ja myös huomattu että "ABC:n" parkkipaikan roskikset on täynnä tuontikalja purkkeja jotka ei käy suomessa palautukseen.
        Tauko ryyppäämisen kanssa kehitys on nyt kääntynyt hieman huolestuttavaan suuntaan.

        yhtään enempää ,vaikka laki määräis pitkän yö-tauon.
        Nyt vaan pistetään kaikki lailla samaan kastiin.Osa meistä nukkuu jopa 10 tuntia jos on mahdollisuus,ja osa 5-6tuntia.Kaikki ollaan unitarpeiltamme erilaisia,vaan ymmärtääkö laki sitä.


      • Juoja
        huoltsikoilla kirjoitti:

        jo suomessakin, monessa paikassa kuultu että kuorma-auto kuskit ostaa iltasella mäyräkoiran hyttin ja myös huomattu että "ABC:n" parkkipaikan roskikset on täynnä tuontikalja purkkeja jotka ei käy suomessa palautukseen.
        Tauko ryyppäämisen kanssa kehitys on nyt kääntynyt hieman huolestuttavaan suuntaan.

        Alkolukko pakolliseksi,joka autoon.


      • Unilukkari
        Juoja kirjoitti:

        Alkolukko pakolliseksi,joka autoon.

        Aika on ohi kaljanjuojat.Euroopa ja muu maailma on hyväksynyt 8 tunnin työajan samalla kurinalaisen työskentelyn.Nämä ovat seurausta pitkistä kalja- ym.tauoista


      • stycke
        Unilukkari kirjoitti:

        Aika on ohi kaljanjuojat.Euroopa ja muu maailma on hyväksynyt 8 tunnin työajan samalla kurinalaisen työskentelyn.Nämä ovat seurausta pitkistä kalja- ym.tauoista

        Kirjoittaisit selvin päin, eihän tuota saa muuttumaan johdonmukaiseksi millään.

        Kysehän on kuitenkin siitä, että lepoaikojen venyessä moni ottaa jokusen kaljan siinä illalla, harva ottaa niin ettei olisi lepoajan päätyttyä ajokunnossa. Jos työaikaa lyhennetään, pidennetään lepoaikoja ja lisätään sitä kurlaamisen houkutusta. Tuo sinun mainitsemasi 8 tuntia on varsinainen kummitus, se ei nykyisessä ajo- ja lepoaikalainsäädännössä esiinny häävin monessa kohtaa.


      • stycke
        Pönttöorja kirjoitti:

        Kusee tosiaan kintuille ja kääntyy itseään
        vastaan.
        AKT:n olisi korkea aika ryhtyä toimiin
        työaikalainsäädännön järkeistämiseksi,olisi
        jotain iloa siitäkin putiikista.
        Voisi harkita jopa jäseneksi liittymistä.

        Taitaa AKT olla enemmän tuon lepäilyn kannalla, veikkaisin?


      • Pönttöorja
        stycke kirjoitti:

        Taitaa AKT olla enemmän tuon lepäilyn kannalla, veikkaisin?

        Mutta kenen asiaa AKT oikein ajaa?
        Eihän siinä ole mitään järkeä,jos puolet vuorokaudesta täytyy makoilla tien poskessa!
        Paljon järkevämpää olisi tehdä hommat kuntoon
        ja lähteä kotio saunaan ja huilimaan!
        Jos AKT vastustaa tätä,niin en TODELLAKAAN
        käsitä,miksi moiseen liittoon kannattaisi
        liittyä.


      • Säiliökuski
        Pönttöorja kirjoitti:

        Mutta kenen asiaa AKT oikein ajaa?
        Eihän siinä ole mitään järkeä,jos puolet vuorokaudesta täytyy makoilla tien poskessa!
        Paljon järkevämpää olisi tehdä hommat kuntoon
        ja lähteä kotio saunaan ja huilimaan!
        Jos AKT vastustaa tätä,niin en TODELLAKAAN
        käsitä,miksi moiseen liittoon kannattaisi
        liittyä.

        Kyl se sillee on ettei akt ole mikään lakeja laativa elin,nää lait tulee hyvin pitkälle EU.n pykälistä eikä eduskunnallakaan kovin isoja muutosmahollisuuksia ole. Kunhan työ koltiaiset tarpeeks ajatte ni ehkä tulette huomaamaan ajo-ja lepoaikalakien tarpellisuuden/ jopa hyvyyden...Eihän uusienkaan määräysten mukaan tarvii puolta vrk.ta maata. kolme kertaa viikossa voi vrk.lepo olla 9h.Toivottavasti valvonta lisääntyy,jotta päästään eroon noista ylipitkän päivän tekijöistä/teettäjistä..


      • täysin munaton liitto
        stycke kirjoitti:

        Taitaa AKT olla enemmän tuon lepäilyn kannalla, veikkaisin?

        joka häiritsee kuskeja taukopaikoilla. puolustelee korkeita jäsenmaksujaan että verovähennyskelpoisia. kukas ne verot maksaa? siinä yks rasite lisää veronmaksajille. ne dokaa ja reissaa kuskien maksuilla. sen nimi pitäis muuttaa satamaliitoks.


      • Pönttöorja
        Säiliökuski kirjoitti:

        Kyl se sillee on ettei akt ole mikään lakeja laativa elin,nää lait tulee hyvin pitkälle EU.n pykälistä eikä eduskunnallakaan kovin isoja muutosmahollisuuksia ole. Kunhan työ koltiaiset tarpeeks ajatte ni ehkä tulette huomaamaan ajo-ja lepoaikalakien tarpellisuuden/ jopa hyvyyden...Eihän uusienkaan määräysten mukaan tarvii puolta vrk.ta maata. kolme kertaa viikossa voi vrk.lepo olla 9h.Toivottavasti valvonta lisääntyy,jotta päästään eroon noista ylipitkän päivän tekijöistä/teettäjistä..

        Olet ymmärtänyt asian aivan oikein!
        AKT ei (onneksi) ole lakeja säätävä elin,mutta
        se voisi edes jollain tasolla pitää melua
        lakien / niiden tulkinnan järkeistämisen puolesta!
        Ja mikä on ylipitkä päivä?Kortisto on pullollaan
        tyyppejä,joille TYÖpäivä on aina ylipitkä,vaika vain 8h.
        Jos itse olen viikon reissussa,niin 8h yöuni ja
        normaalit kahvi- ja ruokatauot/vrk riittää hyvin.
        Ja muuten yöllä tosiaan nukun.
        Mieluummin olen perjantaina aikaisemmin kotona,
        kuin että makaan 11h/vrk tien poskessa.
        Tarkoitan että se 9h/vrk olisi mielestäni
        riittävä vrk lepo.Ainakin niin kauan kun lepoajalta ei makseta palkkaa.


    • kun lepäät

      Kun muistat levätä vapaa ajalla niin ei nukuta työ ajalla.
      Valitettavasti ympäri vuorokauden ajaneet töpänneet hommat siksi tarvittu tiukat lait.

      • minusta

        Minusta olisi järkevämpää antaa enemmän joustoa ajoaikoihin ( sitä myötä myös työaikoihin) mutta sitten taas pitäisi vaatia myös ne viikkolevot tarkemmin , eli mielestäni niin että voisit ajaa / tehdä töitä enemmän kun tilanne sitä vaatii ja/tai itsellä jaksamista mutta kunhan esim. viikon kokonaislepoaika pysyy riittävän suurena. Eli esim aja kun jaksat vaikka sitten yli kymmenen tuntia mutta kunhan tulee lepoa tarpeeksi , onhan kuitenkin paljon ihmisiä jotka ei saa aamulla nukutuksi ja ajaisi mielellään aamuyöstä ja nukkuisivat illalla aikaisin. Toki tuokaan ei sovi kaikkiin ajoihin mutta ajatuksena


      • Toiminimellä

        Silloin ei koske työaikalaki..ainoastaan ajo ja lepoaika laki..niin tein ite..eli jos nukuttaa ottaa vartin tirsat millon huvittaa..ja työnantajathan suosii nykyään paljon toiminimellä tekijöitä..verotus hyödynkin takia


    • Digipiirturien yleistyessä homma helpottuu reilusti

      Kannattaa toki muistaa että piirutrin omalla "laskurilla" ei ole juridista arvoa, eli vaikka piirturi hylkäisi tauon minuutin liian lyheyn tauon vuoksi, niin se ei vaikuta käytännössä mihinkään.

      Poliisitkinn tarkistelee vaan aikajanana mitä on tehty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 473
      6753
    2. Kun katsoin häntä

      Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2501
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

      kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      218
      2457
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

      On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      139
      1752
    5. Haluisin niin

      Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1698
    6. Minkälainen koti

      kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1113
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

      Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      60
      1103
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

      Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1095
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

      Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1017
    10. Ei lumous lopu koskaan

      Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      897
    Aihe