Onko kukaan käynyt Komodon saarella? Kokemuksia?
Komodon saari
4
965
Vastaukset
- on käyty pari kertaa
Mukava paikka. Matkat työn ja tuskan takana, mutta saarella mahtavia eläimiä ja näköaloja.
- hki76
Miten sinne pääsee? Näkeekö siellä komodon varaaneja esim. jossain eläintarhassa vai pitääkö mennä itse ettimään? Olen aina halunnut nähdä sellaisen.
- jkl78
hki76 kirjoitti:
Miten sinne pääsee? Näkeekö siellä komodon varaaneja esim. jossain eläintarhassa vai pitääkö mennä itse ettimään? Olen aina halunnut nähdä sellaisen.
Lentokoneella pääsee lähisaarille ja siitä venekyydillä Komodolle. Varaaneja näkyy kyllä, kuten myös muitakin eläimiä.
- mmä
Joo, olen käynyt Komodolla, upeaaa oli, samoin lähisaari Rinca, joka kuuluu samaan kansallispuistoon. Itse olin siellä matkalla Lombokilta Floresille, se oli semmonen reppumatkailijoille suunnattu pakeeti, 5 päivää alkeellisella kalastaja-aluksella, nukuttiin kannella, miehistö kokkasi loistavat sapuskat, pysähdyttiin matkalla upeille rannoille uimaan, snorklaamaan yms, ja siis käytiin myös Komodon kansallispuistossa.
Oli TOSI kuumaa (reilusti yli 40 astetta), paljon kärpäsiä, varaanit oli hurjan isoja, mukava jännityksen tuntu kansallispuistossa vaeltessa, kun ne varaanit kumminkin voi käydä kimppuunkin. Kansallispuistossa opas on pakollinen, ja naiset, joilla on kuukautiset, tai kuka vaan jolla on avohaavoja ei saa tulla, koska varaanit haistaa veren kaukaa ja voi käydä kimppuun.
Rincalla oli sekä varaaneja, että nähtiin myös kauriita ja muita eläimiä.
Eli sinne vaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671561
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901154Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su143938- 89809
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud205743