rotan kasvain

rottatyttö

moi kaikki!!!!
eli mitkä ovat merkit rotan syövästä eli kasvaimesta?
en oo varma onko mun rotalla se...
se yö normaalisti ja juo normaalisti...viihtyy muiden rottienkaa ja sylissäni samaan malliin ei ole muuttunut mitenkään.
auttakaa!!!!!

12

4046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura/Shamrock's

Mun rotta ei muuttunut muuten, ´kuin sen kasvaimen osalta. sille tuli kasvain vatsapuolelle toisen takajalan viereen. Kasvain kasvo nopeasti. Rotta leikattiin, mutta parin kuukauden päästä se sai neliraajahalvauksen (syytä en tiedä) ja jouduttiin lopettamaan. Kasvaimen olemassa olon huomaa ainoastaan siitä kasvaimesta:)

• Pimppi

voi pientä..kuinka vanha hän oli ja mikä hänen nimensä oli?älä vitti laittaa tommoseen sanontaan ":)" hymiötä..sehän on surullista!:(

• Moona

Niin sori mä en tiedä tohon vastausta mutta parhaimmen vastauksen saat kai lääkäriltä: eläinlääkäriltä. Siis jos tosiaan halut tietää.

• Susu

Jos rotallasi on kasvain, joka voi siis olla myös syöpä eli pahanlaatuinen kasvain, huomaat yleensä kasvaimen kun pidät rottaa kädessä, jossain tuntuu tai näkyy kumma mökkyrä. Aina kasvain ei ole pahanlaatuinen, eikä siis välttämättä haittaa rotan elämää. Älä ole huolissasi, jos rottasi käyttäytyy ihan normaalisti, syö ja juo eikä laihdu mitenkään paljon. Omalla rotallani oli kasvain jalkapohjassa, eikä se menoa haitannut. Jos kasvain on jossain sellaisessa kohdassa että se aiheuttaa rotille tuskia, silloin valitettavasti edessä on luultavimmin rotan pois nukuttaminen, mutta kute sanoin, älä ole huolissasi jos rottasi on pirteä kuten ennenkin! Kivaa kevättä ja terveisiä rotalle!

• Susu

Jos rotallasi on kasvain, joka voi siis olla myös syöpä eli pahanlaatuinen kasvain, huomaat yleensä kasvaimen kun pidät rottaa kädessä, jossain tuntuu tai näkyy kumma mökkyrä. Aina kasvain ei ole pahanlaatuinen, eikä siis välttämättä haittaa rotan elämää. Älä ole huolissasi, jos rottasi käyttäytyy ihan normaalisti, syö ja juo eikä laihdu mitenkään paljon. Omalla rotallani oli kasvain jalkapohjassa, eikä se menoa haitannut. Jos kasvain on jossain sellaisessa kohdassa että se aiheuttaa rotille tuskia, silloin valitettavasti edessä on luultavimmin rotan pois nukuttaminen, mutta kute sanoin, älä ole huolissasi jos rottasi on pirteä kuten ennenkin! Kivaa kevättä ja terveisiä rotalle!

• ROTTAPOTTA

Meitin rottapojalle ilmestyi kaulaan patti/pallukka joka on vuorokaudessa kasvanut melkein peukalon pään kokoiseksi. Eikä raasu aristele sitä ku tunnustelee. Normaalisti liikkuu, syö ja juo. Hurjan näköinen kyllä, ei puremajälkeä lähettyvillä, osaisiko joku kertoa että mistä vois olla kyse? Poitsu täytteli 2-vuotis synttäreitään 7.10.

• niin..
        ROTTAPOTTA kirjoitti:

Meitin rottapojalle ilmestyi kaulaan patti/pallukka joka on vuorokaudessa kasvanut melkein peukalon pään kokoiseksi. Eikä raasu aristele sitä ku tunnustelee. Normaalisti liikkuu, syö ja juo. Hurjan näköinen kyllä, ei puremajälkeä lähettyvillä, osaisiko joku kertoa että mistä vois olla kyse? Poitsu täytteli 2-vuotis synttäreitään 7.10.

mulla on kyl ihan sama juttu. täyttää 2 ja se ei arastele....

• rottiliini

Rotalle kasvain ilmestyy kuin tyhjästä ja se kasvaa nopeasti.
      Merkkinä on kova möykky. Kasvainta ei arista.

Meillä tapahtui sama jo tuossa 10v sitten ja rotalle lääkäri antoi vaihtoehdoiksi leikkauksen tai nukutuksen, kertoen, että kasvain uusii hyvin todennäköisesti parin/ muutaman kuukauden sisällä.

Päätin lopetukseen. Parin kuukauden vuoksi en halunnut rakkaani käyvän läpi vaativaa leikkausta ja mahdollisia kipuja.

Anna lääkärin tutkia. Hän parhaiten tietää mikä on kyseessä.

• tomega

pikkujyrsijöiden kasvaimet uusiutuu helposti. harvojen syöpä parantuu lopullisesti...armollisin hoito eläimen kannalta olisi lopetus :(
      kasvainhan ei aiheuta juuri minkäänlaista kipua,mutta koska se kasvaa nopeasti, ja yleensä mahan alueelle, se on tiellä eläimen liikkuessa. joitakin yksilöitä se voi ärsyttää niin, että alkavat purra ja raapia kasvainta, irrottaakseen sen, turhaahan se on. sen seurauksena patti voi tulehtua, mikä taas todellakin aiheuttaa kipuja....:(

• Olli 11

Minun kahdella rotalla on pehmeä lelluva möykky toisen ehdin lopettaa
      mutta sanottiin että ei ole paha,niin annan olla ja katson mitä tulee.Siinä möykyssä on kuin puremajälki ja lelluva hyllyvä löllö etujalan takana.Menoa ei haittaa,on virkeä kun peipponen rotta.

• Anonyymi

Mun rotalla joka on alle 2v ilmesty pieni pallura selkään, en ole huomannut että se kasvaisi olisiko kellään ideoita että onko kyseessä tosin kasvain vai joku muu juttu? Liikkuu ihon mukana ei arista ja on noin 1cm kokoine

• Anonyymi

moikka! Voiko rotalle tulla kasvain kaulan ympärille? Itse huomasin tänään oudon patin siinä. Vai onko se rasvapatti? Rotta on 2v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      69
      4864
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      59
      2887
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2088
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1354
    8. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      47
      1276
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe