Haluaisin jotain torakoita, sirkkoja, tai kotiloita. Ostin viljakäärmeelleni uuden terraarion, ja vanhasta tulisi ötököitten asumus. (faunaboksi noin 15-20l) Tahtoiusin mahdollisimman helppohoitoisia, (ei ärhäköitä) jotain 2-5cm kokoisia täysikasvuisina, rajana on oikeestaan vain että niillä on hyvä olla faunaboksissa.
Eli, kysyisin;
Mitä ne maksavat?
mikä olisi hyvä lemmikki?
jne...
Mikä mulle?
3
865
Vastaukset
Sinulle saattaisi sopia ruusukuoriaiset (tai muut kuoriaiset/torakat) tai pienet kotilolajit. Kotiloista esimerkiksi Helix aspersa tai suomalaiset luontokotilot ovat aika pieniä (Helix aspersa aikuisena 5cm, luontokotilot korkeintaan 2-3cm). Kummitussirkkoja ei juuri ole alle 5-senttisiä, ainakaan Suomessa. Rukoilijasirkoilla taitaa olla sama juttu. Kenttä- ja kulkusirkat ovat tuon 2-5cm.
En oikein tuon paremmin osaa sanoa. Sinun täytyy itse miettiä, mitä siihen terraan haluat. Käy vaikka eläinkaupoissa katselemassa ja surffaile netissä. Herppi.net on hyvä paikka aloittaa.- Ruusunen<33
Ruusukuoriaset ovat veikeitä ja mukavia hyönteisiä...kamulla on semmosia :D ota sellaane
- Zirppo
torakoista Argentiinantorakka on aika pieni, en muista tarkkaan mihin mittoihin kasvaa mutta ei yli 5cm ainakaan. niitä kannataa hankkia usempi. torakkaa helpompaa hoidokkia ei taida ollakkaan.
sirkoista ei alle 5cm kokoisia ole kuin koti -tai kenttäsirkka. niitä myydään eläinkaupoissa ruokaeläimenä kylläkin. miksi ei sellaista lemmikikisikin voisi ottaa :) ne tosin sukukypsyyden saavutettuaan alkavat sirittämään ikävästi.
kotiloista lehto-, pensas-, takku-, valkohuuli-, mustahuuli -ja meripihkakotilot ovat alle 5cm pituisia. oikeastaan kaikki mitä suomesta löytyy :D
myös sagriini -ja viinimäkikoitloita elää jonkin verran suomen luonnossa. oikeasti sagriinit jäävät usein 3-4cm mutta ei yli 5cm. viinimäki kotilot voivat kasvaa jopa 6cm. kotilot tarvitsevat seuraa joten älä ota vain yhtä eläintä.
se ruusukuoriainenkin on varmasti kiva :) kauniita ainakin ovat.
kannattaa rekata tuonne --> www.herppi.net.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483