miehen diabetes

lullero

Hei,kaikki jotka tiedätte diabeteksestä jotain.
Miehelläni se todettiin pari vuotta sitten.Ei joudu itseään pistämään(ainakaan vielä),nyt vasta suositeltiin pillerihoitoa ja hän aloittaneekin sen pian.mutta kysyisin sitä että eikös kaikilla diabeetikoilla tulisi olla sellainen ranneke???Mun miehelle ei ainakaan lääkäri ole siitä puhunut mitään.luulisin että se olisi tosi tärkeää olla sairastavalla...saako sellaisen jostain vai pitääkö sellainen itse kustantaa,ja ylipäätään mistä sellaisen saa?
Hyvää kevättä kaikille!!!

3

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alan ammattilainen

      Ranneke tai riipus on omakustanteinen ja niitä saa diabetesliitosta.Voit selata sivuja www.diabetesliitto.fi. Vasemmalle aukeaa valikko. Täppää kohtaa aineistot ja tilaukset. Valikko laajenee->täppää kohtaa tunnukset. Saat esille tarjolla olevia tunnuksia, hintatietoineen. On myös tilausmahdollisuus.

      Jos diabeteksen kanssa on ongelmia, voi miehesi hakeutua diabeteskurssille. Työelämässä mukana oleville kustantaa kela ja muille RAY(raha-automaattiyhdistys). Kelan kursseissa ei ole omavastuuta.RAY;n kursseissa on, mutta niihin voi hakea maksusitoumusta omasta kunnasta.

      Kelan kursseja voitte itse selata sivuilta www.kela.fi. Täppää kohtaa kuntoutukseen. Vasemmalle avautuu valikko, josta täppäilemällä pääsette itse selaamaan ja hakemaan kuntoutuskursseja.

      Diabetesliiton sivuilla löytyy myös paljon tietoa, mm RAY:n kurssit(näissä oli se omavastuu).

      • lullero

        Kiitos tosi paljon viestistäsi!Nyt on helppoa alkaa tutkimaan asiaa :D Hyvää kevättä ja kesää!!!


    • Jore55

      Joo kaikilla idiooteilla vois olla sellanen punainen panta päässä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe