miehen diabetes

lullero

Hei,kaikki jotka tiedätte diabeteksestä jotain.
Miehelläni se todettiin pari vuotta sitten.Ei joudu itseään pistämään(ainakaan vielä),nyt vasta suositeltiin pillerihoitoa ja hän aloittaneekin sen pian.mutta kysyisin sitä että eikös kaikilla diabeetikoilla tulisi olla sellainen ranneke???Mun miehelle ei ainakaan lääkäri ole siitä puhunut mitään.luulisin että se olisi tosi tärkeää olla sairastavalla...saako sellaisen jostain vai pitääkö sellainen itse kustantaa,ja ylipäätään mistä sellaisen saa?
Hyvää kevättä kaikille!!!

3

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alan ammattilainen

Ranneke tai riipus on omakustanteinen ja niitä saa diabetesliitosta.Voit selata sivuja www.diabetesliitto.fi. Vasemmalle aukeaa valikko. Täppää kohtaa aineistot ja tilaukset. Valikko laajenee->täppää kohtaa tunnukset. Saat esille tarjolla olevia tunnuksia, hintatietoineen. On myös tilausmahdollisuus.

Jos diabeteksen kanssa on ongelmia, voi miehesi hakeutua diabeteskurssille. Työelämässä mukana oleville kustantaa kela ja muille RAY(raha-automaattiyhdistys). Kelan kursseissa ei ole omavastuuta.RAY;n kursseissa on, mutta niihin voi hakea maksusitoumusta omasta kunnasta.

Kelan kursseja voitte itse selata sivuilta www.kela.fi. Täppää kohtaa kuntoutukseen. Vasemmalle avautuu valikko, josta täppäilemällä pääsette itse selaamaan ja hakemaan kuntoutuskursseja.

Diabetesliiton sivuilla löytyy myös paljon tietoa, mm RAY:n kurssit(näissä oli se omavastuu).

• lullero

Kiitos tosi paljon viestistäsi!Nyt on helppoa alkaa tutkimaan asiaa :D Hyvää kevättä ja kesää!!!

• Jore55

Joo kaikilla idiooteilla vois olla sellanen punainen panta päässä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      76
      3143
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2877
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2415
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      62
      2079
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1583
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      36
      1416
    Aihe