Hei,kaikki jotka tiedätte diabeteksestä jotain.
Miehelläni se todettiin pari vuotta sitten.Ei joudu itseään pistämään(ainakaan vielä),nyt vasta suositeltiin pillerihoitoa ja hän aloittaneekin sen pian.mutta kysyisin sitä että eikös kaikilla diabeetikoilla tulisi olla sellainen ranneke???Mun miehelle ei ainakaan lääkäri ole siitä puhunut mitään.luulisin että se olisi tosi tärkeää olla sairastavalla...saako sellaisen jostain vai pitääkö sellainen itse kustantaa,ja ylipäätään mistä sellaisen saa?
Hyvää kevättä kaikille!!!
miehen diabetes
3
607
Vastaukset
- Alan ammattilainen
Ranneke tai riipus on omakustanteinen ja niitä saa diabetesliitosta.Voit selata sivuja www.diabetesliitto.fi. Vasemmalle aukeaa valikko. Täppää kohtaa aineistot ja tilaukset. Valikko laajenee->täppää kohtaa tunnukset. Saat esille tarjolla olevia tunnuksia, hintatietoineen. On myös tilausmahdollisuus.
Jos diabeteksen kanssa on ongelmia, voi miehesi hakeutua diabeteskurssille. Työelämässä mukana oleville kustantaa kela ja muille RAY(raha-automaattiyhdistys). Kelan kursseissa ei ole omavastuuta.RAY;n kursseissa on, mutta niihin voi hakea maksusitoumusta omasta kunnasta.
Kelan kursseja voitte itse selata sivuilta www.kela.fi. Täppää kohtaa kuntoutukseen. Vasemmalle avautuu valikko, josta täppäilemällä pääsette itse selaamaan ja hakemaan kuntoutuskursseja.
Diabetesliiton sivuilla löytyy myös paljon tietoa, mm RAY:n kurssit(näissä oli se omavastuu).- lullero
Kiitos tosi paljon viestistäsi!Nyt on helppoa alkaa tutkimaan asiaa :D Hyvää kevättä ja kesää!!!
- Jore55
Joo kaikilla idiooteilla vois olla sellanen punainen panta päässä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763143
- 622877
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322415- 802246
- 622079
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191583Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416