Aurinkoihottumasta kärsivälle rasva?

näppyjä

Onko kellään suositella hyvää aurinko rasvaa aurinkoihottumasta kärsivälle?Iho on muuten rasvainen,joten saisi olla aika ohutta voidetta,ettei tuki kaikkia huokosia.Kohdemaana kreeta.

Olisiko lisäksi noista erilaisista kapseleista apua?

7

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta..

En tiedä noista rasvoista. Kai siinä pitää olla vain tarpeeksi korkea suojakerroin.

Itselläni oli monia vuosia aurinkoihottumaa käsivarsissa ja rinnassa. Heti meni punaiseksi ja myhkyräiseksi ja kutitus oli kestämätöntä, kun vain vähänkin saivat aurinkoa.

Nyt sitten viime kesänä tajusin, ettei minulla ollut ihottumaa koko kesänä, vaikka olin auringossa aika paljon. Olen yrittänyt miettiä, että mikähän olisi saanut tuon ihottuman katoamaan, enkä keksi mitään muuta kuin, että syön Omega-3-tabletteja ja käytän reilusti kylmäpuristettuja öljyjä ruuanlaittoon. Kaikki muut on elämässäni suunnillen kuten ennenkin. En ainakaan ole keksinut mitään muuta. Mutta ihottumaa ei enää ole.

• heti pois auringosta

Tilanne on ihan vakavasti otettava, iho reagoi siihen mitä ei pysty käsittelemään. Heti pois auringosta, pitkähihaista päälle ja varjoon plus lääkärin määräämät lääkkeet.

Ennen etelänmatkaa aurinkoihottuman kokeneen on syytä käydä ihotautilääkärin kanssa läpi ne suojatoimet, joihin pitää ryhtyä.

Monissa ihottumissa, kuten psoriasis, punajäkälä auringon vaikutus kohtuullisesti nautittuna on myönteinen. Mutta jos aurinkoihottuma, joka vastaa reaktiona nokkosihottumaa iskee, siitä on kyllä leikki kaukana. Itse kerran tämän, tosin lievänä kokeneena sain lääkäriltä todella kovat ohjeet pysyä ehdottomasti varjossa ja iho suojattuna. En ole palamisherkkää tyyppiä, rusketun helposti ja nopeasti, mutta näin vaan pääsi käymään. Kapseleita on kovasti mainostettu, mutta en ole todennut niistä mitään erityistä apua. Kalliitakin ovat.

• krisem2

Hei! Mulla on monta tuttua, jotka ovat saaneet apua aurinkoihottumaan niin, että se ei ole vaivannut enää useampaan vuoteen, ei edes kuumassa ja auringontäytteisellä Meksikon lomalla.
      Jos olet kiinnostunut, voit ottaa yhteyttä sähköpostiini [email protected]. En halua tässä toimia kenenkään mainostajana.

• aurinkoihottuma

Mulla on kokemusta apteekista myytävästä Widmerin aurinkogeelistä. Suojakerroin on 10 eli aika matala. Mutta siinä sanotaan, että se voide on tarkoitettu aurinkoihottumaankin. Se on kevyttä, ei varmasti tuki ihohuokosia ja imeytyy tosi hyvin ihoon.

• aurinkoallergiaan

On lääkärinmääräämä resepti, lääke: Oxiklorin
        ei itse asiassa ole a-allergiaan, mutta auttaa! Söin kerran kuurin ja auttoi 2 vuotta. Nyt aion pyytää uuden kuurin lääkäriltä.

• ja tyttärelläni

auttaa nivean aurinkovoiteet. Niissä myös aine joka vähentää aurinkoihottuman vaaraa...

• ja pieni

lisäys... Käytä koko matkan ajan samaa voidetta. Itse olen saanut aiemmin aina aurinkoihottumaa jos kesken loman olen vaihtanut merkistä toiseen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe