Aurinkoihottumasta kärsivälle rasva?

näppyjä

Onko kellään suositella hyvää aurinko rasvaa aurinkoihottumasta kärsivälle?Iho on muuten rasvainen,joten saisi olla aika ohutta voidetta,ettei tuki kaikkia huokosia.Kohdemaana kreeta.

Olisiko lisäksi noista erilaisista kapseleista apua?

7

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta..

      En tiedä noista rasvoista. Kai siinä pitää olla vain tarpeeksi korkea suojakerroin.

      Itselläni oli monia vuosia aurinkoihottumaa käsivarsissa ja rinnassa. Heti meni punaiseksi ja myhkyräiseksi ja kutitus oli kestämätöntä, kun vain vähänkin saivat aurinkoa.

      Nyt sitten viime kesänä tajusin, ettei minulla ollut ihottumaa koko kesänä, vaikka olin auringossa aika paljon. Olen yrittänyt miettiä, että mikähän olisi saanut tuon ihottuman katoamaan, enkä keksi mitään muuta kuin, että syön Omega-3-tabletteja ja käytän reilusti kylmäpuristettuja öljyjä ruuanlaittoon. Kaikki muut on elämässäni suunnillen kuten ennenkin. En ainakaan ole keksinut mitään muuta. Mutta ihottumaa ei enää ole.

    • heti pois auringosta

      Tilanne on ihan vakavasti otettava, iho reagoi siihen mitä ei pysty käsittelemään. Heti pois auringosta, pitkähihaista päälle ja varjoon plus lääkärin määräämät lääkkeet.

      Ennen etelänmatkaa aurinkoihottuman kokeneen on syytä käydä ihotautilääkärin kanssa läpi ne suojatoimet, joihin pitää ryhtyä.

      Monissa ihottumissa, kuten psoriasis, punajäkälä auringon vaikutus kohtuullisesti nautittuna on myönteinen. Mutta jos aurinkoihottuma, joka vastaa reaktiona nokkosihottumaa iskee, siitä on kyllä leikki kaukana. Itse kerran tämän, tosin lievänä kokeneena sain lääkäriltä todella kovat ohjeet pysyä ehdottomasti varjossa ja iho suojattuna. En ole palamisherkkää tyyppiä, rusketun helposti ja nopeasti, mutta näin vaan pääsi käymään. Kapseleita on kovasti mainostettu, mutta en ole todennut niistä mitään erityistä apua. Kalliitakin ovat.

    • krisem2

      Hei! Mulla on monta tuttua, jotka ovat saaneet apua aurinkoihottumaan niin, että se ei ole vaivannut enää useampaan vuoteen, ei edes kuumassa ja auringontäytteisellä Meksikon lomalla.
      Jos olet kiinnostunut, voit ottaa yhteyttä sähköpostiini [email protected]. En halua tässä toimia kenenkään mainostajana.

    • aurinkoihottuma

      Mulla on kokemusta apteekista myytävästä Widmerin aurinkogeelistä. Suojakerroin on 10 eli aika matala. Mutta siinä sanotaan, että se voide on tarkoitettu aurinkoihottumaankin. Se on kevyttä, ei varmasti tuki ihohuokosia ja imeytyy tosi hyvin ihoon.

      • aurinkoallergiaan

        On lääkärinmääräämä resepti, lääke: Oxiklorin
        ei itse asiassa ole a-allergiaan, mutta auttaa! Söin kerran kuurin ja auttoi 2 vuotta. Nyt aion pyytää uuden kuurin lääkäriltä.


    • ja tyttärelläni

      auttaa nivean aurinkovoiteet. Niissä myös aine joka vähentää aurinkoihottuman vaaraa...

      • ja pieni

        lisäys... Käytä koko matkan ajan samaa voidetta. Itse olen saanut aiemmin aina aurinkoihottumaa jos kesken loman olen vaihtanut merkistä toiseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe