Eli koitan asentaa koneelle windows xp:tä. Esim tällaisia neuvoja seurasin:
1. Paina Enter (asenna Windows XP painamalla Enter).
(Toimi)
2. Aukeaa Windows XP -käyttöoikeussopimus, hyväksy se painamalla F8.
(Toimi)
3. Paina Esc, mikäli ikkunasta löytyy kohta ”jos haluat ohittaa korjauksen ja asentaa kokonaan uuden kopion Windows XPstä, paina Esc”.
(Toimi)
4. Seuraavasta ikkunasta löytyy Osio 1, jolle Windows on tällä hetkellä asennettu. Jos kiintolevy on jossain vaiheessa osioitu, voi osioita löytyä useampiakin.
(Toimi)
5. Poista Osio 1 painamalla P-kirjainta näppäimistöltä
(Toimi)
6. Paina Enter
7. Hyväksy poisto painamalla S-kirjainta. Mikäli osioita oli enemmän kuin yksi, voit poistaa muutkin osiot samalla tavalla.
(Toimi)
8. Luo uusi osio painamalla L-kirjainta
(Toimi)
9. Asennusohjelma ehdottaa osiolle kokoa, voit hyväksyä sen painamalla Enter. Jos haluat luoda useamman osion, määritä haluamasi koko ja luo sitten toinen osio painamalla jälleen L-kirjainta.
(Toimi)
10. Paina sitten Enter asentaaksesi Windowsin valittuun osioon
(Toimi)
11. Valitse listasta ”Alusta osio käyttämään NTFS-tiedostojärjestelmää” ja paina Enter
(Toimi)
12. Asennusohjelma alustaa osion ja aloittaa asennuksen. Odota koskematta mihinkään. Jos tietokone käynnistyy itsestään uudelleen, älä paina mitään, vaikka tietokone kehoittaa painamaan jotain näppäintä.
(Toimi periaatteessa) Eli kone käynnistyi uudestaan ihan niinkuin pitikin, mutta vain tuohon alustus/asennus kohtaan taas, sen sijaan että olisi tarjonnut jotain uusia vaihtoehtoja. Koitin vaihtaa biosista ensimmäiseksi boottaajaksi cd:n tilalle hard driven ja käynnistää uudestaan, mutta kone tyssäsi seuraavanlaisen tekstin kanssa: "Verifying dmi pool data"?
13. Jossain vaiheessa asennusohjelma kysyy käyttäjältä asetuksia. Vastaa niihin, jotta saat tehtyä asennuksen loppuun. Sinulta kysytään mm. alue- ja kieliasetuksia.
(Ei toiminut!) Eli en päässyt tähän asti kun edellisessä kohdassa kone käynnistyy automaattisesti uudelleen vain käynnistyäkseen samaan kohtaan jossa jo olin.
Eli mitähän teen väärin? :/
14. Kun asennus on valmis ja Windows käynnistyy, on suositeltavaa päivittää Windowsin mahdollisimman pian. jne
(ei toiminut) Eli windows ei todellakaan käynnistynyt :)
Windows XP asennus
12
1160
Vastaukset
- ketttunen
mainitaan nyt vielä, että alustin kyllä levyn..
- sen alustusvaiheen
ohi niin älä käynnistä sitä konetta cd:ltä minun kone ainakin kysyy käynnistetäänkö cd:ltä niin en anna sen käynnistyä tätä cd:ltä käynnistystä kutsutaan boottaukseksi(buuttaus)sieltä pitäisi buuttauskohdan jälkeen jatkua win xp asennus
- ketttunen
sen alustusvaiheen kirjoitti:
ohi niin älä käynnistä sitä konetta cd:ltä minun kone ainakin kysyy käynnistetäänkö cd:ltä niin en anna sen käynnistyä tätä cd:ltä käynnistystä kutsutaan boottaukseksi(buuttaus)sieltä pitäisi buuttauskohdan jälkeen jatkua win xp asennus
Jos biosista on valittuna että buuttaa cd:ltä, niin siltä se sitten tuntuisi boottaavan teki mitä teki, sen sijaan jos pistän hard diskin siihen vaihtoehdoksi tulee valitusteksti jonka ensimmäiseen viestiin kirjoitin :/
- wintoosailija
- 2 vastaaja
Tapa 2: Windows XP:n uudelleenasentaminen käynnistämällä tietokone Windows XP:n CD-levyltä
Voit asentaa Windows XP:n käynnistämällä tietokoneen Windows XP:n CD-levyltä seuraavasti:
1. Aseta Windows XP:n CD-levy tietokoneen CD- tai DVD-asemaan ja käynnistä tietokone sitten uudelleen.
2. Käynnistä tietokone Windows XP:n CD-levyltä painamalla jotain näppäintä, kun järjestelmä pyytää tekemään niin tietokoneen käynnistämiseksi CD-levyltä.
Huomautus Tietokone on määritettävä käynnistymään CD- tai DVD-asemasta. Lisätietoja tietokoneen määrittämisestä käynnistymään CD- tai DVD-asemasta saat tietokoneen ohjeista tai valmistajalta.
3. Seuraava sanoma tulee näkyviin asennusohjelman näyttöön:
Asennusohjelman tämä osa valmistelee Microsoft Windows XP:n käytettäväksi tietokoneessa:
Asenna Windows XP painamalla ENTER.
Korjaa tai palauta Windows XP:n asennus painamalla R.
Lopeta asennusohjelma asentamatta Windows XP:tä painamalla F3.
Määritä Windows XP painamalla ENTER.
4. Hyväksy käyttöoikeussopimus Windows XP:n käyttöoikeussopimussivulla painamalla F8-näppäintä.
5. Varmista, että nykyinen Windows XP -asennus on valittuna ruudussa ja korjaa Windows XP -asennus painamalla R-näppäintä.
6. Asenna Windows XP uudelleen noudattamalla näyttöön tulevia ohjeita. Kun olet korjannut Windows XP:n, saatat joutua aktivoimaan Windows XP -versiosi uudelleen. - tehnyt jo tämän
http://images.pcworld.com/news/graphics/125325-windowsSetup2_b.jpg
eli onko windows kopioinut asennustiedostot kiintolevylle?jos tämä kohta on suoritettu windows pitäisi käynnistyä uudelleen suoraan maa asetuksiin tai vastaaviin!- ketttunen
Saan nuo asennettua, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen päädyn nimenomaan juuri tuota edeltävään vaiheeseen. Jolloin vaihtoehtoina on exit asentamatta windowsia tai sitte asentaa juuri nuo tiedostot.
Jos painan exit, niin exit tulee eikä mitään muutosta. Uuudelleen käynnistyksen yhteydessä sama taas edessä.
Jos painan että asenna tiedostot (taas kerran) niin tiedostot asennetaan jonka jälkeen seuraa automaattinen uudelleenkäynnistyminen. Koneen käynnistyttyä olen taas samassa kohtaa. Exit tai asenna tiedostot.
- xyz...
Let professionals handle it.
- kettttunen
Nääh, kyllä tämän 'itse' kondikseen hoidan vaikka sitte olisi viimeinen tekoni :)
- ketttunen
onnistuneesti sain asennettua windowsin toiseen koneeseen testimielessä, mutta siihen mihin se tarkoitus olisi niin ei kirveelläkään. Lienee bios säädöissä jotain vikaa? :/
- ketttunen
poistin toisen kovalevyn ennen asennusta jonka jälkeen ongelmia ei enää ollut :)
- kaverin, kaverin,
kaverilta lainattu kopio. Alkuperäinen xp menee, että läsähtää koneeseen.Kokenut kaikki tietää.. Minäkin yritin f-securen kopiota koneeseen vaan ei onnistunut. Ostin alkuperäisen ja sepä kelpasi jopa kolmeen koneeseen.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241