Löytyykö pelkkiä ulkoseinäelementtejä?

Metrielementti

Onko kenelläkään valmistajalla sellaista "metrielementtiä"? Eli ulkoseinäelementtejä ilman ovi- ja ikkuna-aukkoja ja näihin soveltuvia kattotuoleja, joista rakentaja voisi laatia omanlaisen talonsa? Aukot sitten puhkaistaan paikan päällä sen mukaan mitä ostaja elementeillä päätti tehdä. Muistan hämärästi joskus kuulleeni jostakin tällaisesta, mutta en tiedä mistä etsiä lisätietoa asiasta.

7

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kysymäsi

rakenne. Osta seinät umpeen ja laita ikkunat jos tarpeen myöhemmin.

• hoh--hoijaa

Kyllähän niitä saa jokaiselta talotehtaalta.
      Mutta pitäähän talosta olla jo rakennuslupaa varten
      piirustukset. Ikkuna- ja oviaukot saa valmiina tehtaalta jos haluaa. Mitä järkeä niitä seiniä on itse alkaa puhkomaa? Ja pitäähän ne runkotolpatkin olla sitten oikealla kohdalla ..

• Metrielementti

Voihan kysymykseni toki ajatella huumorinkin kannalta, mutta kyllä se on ihan vakavalla mielellä esitetty. Toki talosta pitää olla suunnitelma eikä ikkunan ja oven paikkoja mietitä viime hetkellä moottorisaha kourassa, että tuohon...tai ei sittenkään.

Idea kysymyksessäni perustuu hinta-laatu-järkevyyssuhteeseen. Käytettävissä oleva oma aika ja omat ersurssit väkisinkin vievät suunnitelmat valmiiden elementtien puolelle. Aika monta valmista talopakettimallia olen katsastanut läpi, mutta ovat minulle liian isoja ja monimutkaisia. Kun sitten keskustellaan ihan itse suunnitellusta talosta, lienee kustannusmielessä järkevämpää perustaa suunnitelmansa elementtien standardimitoille. Kelpasiko selitykseksi?

• ongelmia
        Metrielementti kirjoitti:

Voihan kysymykseni toki ajatella huumorinkin kannalta, mutta kyllä se on ihan vakavalla mielellä esitetty. Toki talosta pitää olla suunnitelma eikä ikkunan ja oven paikkoja mietitä viime hetkellä moottorisaha kourassa, että tuohon...tai ei sittenkään.

Idea kysymyksessäni perustuu hinta-laatu-järkevyyssuhteeseen. Käytettävissä oleva oma aika ja omat ersurssit väkisinkin vievät suunnitelmat valmiiden elementtien puolelle. Aika monta valmista talopakettimallia olen katsastanut läpi, mutta ovat minulle liian isoja ja monimutkaisia. Kun sitten keskustellaan ihan itse suunnitellusta talosta, lienee kustannusmielessä järkevämpää perustaa suunnitelmansa elementtien standardimitoille. Kelpasiko selitykseksi?

Kun sinulla on talon piirustukset niin saat talosi elementit juuri sen kokoisina ja mallisina kuin haluat ne saada. Jos joku firma ei ole kiinnostunut niin kysy toista.

• niiden mukaisia reikiä sein...
        Metrielementti kirjoitti:

voi herranjumala näitä neroja.

• Timpuri-Tane

Tuollaasella systeemillä et saa kun ongelmia aikaiseksi. Ei niitä reikiä voi mihin tahansa tehda. Kokonaisvaltainen rakennussuunnittelu on a ja o.
      Kyl sulla pitää olla tiedossa aukko koot, ennenkun rupeet huskilla reikiä tekee.

Mikset tee pystykuusikosta taloa, saat pätkäistyä runkotolpatkin haluamaasi pituuteen ja paksuuteen.
      Jätä juuret vielä maahan, saat perustukset ilmatteeks, oikee rossipohja.
      Talosta tulee samalla monimuotoinen, eikä kellään oo samanlaista.
      Naulaat vaan laudat runkojen kylkeen ja katto päälle.
      Himpun laitat sekaan sammalta eristeeks.
      Mut älä ihan Vantaan kupeeseen tuollaasta rupia tekemähän.

• ainakin tiedän

Haapavedellä on tällainen firma. Nimeä en tähän hätään muista, mutta varmaan löytyy Haapaveden kaupungin yritysluettelosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe