Löytyykö pelkkiä ulkoseinäelementtejä?

Metrielementti

Onko kenelläkään valmistajalla sellaista "metrielementtiä"? Eli ulkoseinäelementtejä ilman ovi- ja ikkuna-aukkoja ja näihin soveltuvia kattotuoleja, joista rakentaja voisi laatia omanlaisen talonsa? Aukot sitten puhkaistaan paikan päällä sen mukaan mitä ostaja elementeillä päätti tehdä. Muistan hämärästi joskus kuulleeni jostakin tällaisesta, mutta en tiedä mistä etsiä lisätietoa asiasta.

7

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kysymäsi

rakenne. Osta seinät umpeen ja laita ikkunat jos tarpeen myöhemmin.

• hoh--hoijaa

Kyllähän niitä saa jokaiselta talotehtaalta.
      Mutta pitäähän talosta olla jo rakennuslupaa varten
      piirustukset. Ikkuna- ja oviaukot saa valmiina tehtaalta jos haluaa. Mitä järkeä niitä seiniä on itse alkaa puhkomaa? Ja pitäähän ne runkotolpatkin olla sitten oikealla kohdalla ..

• Metrielementti

Voihan kysymykseni toki ajatella huumorinkin kannalta, mutta kyllä se on ihan vakavalla mielellä esitetty. Toki talosta pitää olla suunnitelma eikä ikkunan ja oven paikkoja mietitä viime hetkellä moottorisaha kourassa, että tuohon...tai ei sittenkään.

Idea kysymyksessäni perustuu hinta-laatu-järkevyyssuhteeseen. Käytettävissä oleva oma aika ja omat ersurssit väkisinkin vievät suunnitelmat valmiiden elementtien puolelle. Aika monta valmista talopakettimallia olen katsastanut läpi, mutta ovat minulle liian isoja ja monimutkaisia. Kun sitten keskustellaan ihan itse suunnitellusta talosta, lienee kustannusmielessä järkevämpää perustaa suunnitelmansa elementtien standardimitoille. Kelpasiko selitykseksi?

• ongelmia
        Metrielementti kirjoitti:

Voihan kysymykseni toki ajatella huumorinkin kannalta, mutta kyllä se on ihan vakavalla mielellä esitetty. Toki talosta pitää olla suunnitelma eikä ikkunan ja oven paikkoja mietitä viime hetkellä moottorisaha kourassa, että tuohon...tai ei sittenkään.

Idea kysymyksessäni perustuu hinta-laatu-järkevyyssuhteeseen. Käytettävissä oleva oma aika ja omat ersurssit väkisinkin vievät suunnitelmat valmiiden elementtien puolelle. Aika monta valmista talopakettimallia olen katsastanut läpi, mutta ovat minulle liian isoja ja monimutkaisia. Kun sitten keskustellaan ihan itse suunnitellusta talosta, lienee kustannusmielessä järkevämpää perustaa suunnitelmansa elementtien standardimitoille. Kelpasiko selitykseksi?

Kun sinulla on talon piirustukset niin saat talosi elementit juuri sen kokoisina ja mallisina kuin haluat ne saada. Jos joku firma ei ole kiinnostunut niin kysy toista.

• niiden mukaisia reikiä sein...
        Metrielementti kirjoitti:

voi herranjumala näitä neroja.

• Timpuri-Tane

Tuollaasella systeemillä et saa kun ongelmia aikaiseksi. Ei niitä reikiä voi mihin tahansa tehda. Kokonaisvaltainen rakennussuunnittelu on a ja o.
      Kyl sulla pitää olla tiedossa aukko koot, ennenkun rupeet huskilla reikiä tekee.

Mikset tee pystykuusikosta taloa, saat pätkäistyä runkotolpatkin haluamaasi pituuteen ja paksuuteen.
      Jätä juuret vielä maahan, saat perustukset ilmatteeks, oikee rossipohja.
      Talosta tulee samalla monimuotoinen, eikä kellään oo samanlaista.
      Naulaat vaan laudat runkojen kylkeen ja katto päälle.
      Himpun laitat sekaan sammalta eristeeks.
      Mut älä ihan Vantaan kupeeseen tuollaasta rupia tekemähän.

• ainakin tiedän

Haapavedellä on tällainen firma. Nimeä en tähän hätään muista, mutta varmaan löytyy Haapaveden kaupungin yritysluettelosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe