Kokemuksia?

Kiva kokemus

Muurilla, Tiananmenilla, Kielletyssä kaupungissa jne. kulmilla on käyty ja tietysti Silk Streetillä kovasti tingitty. Nyt olisi taas reissu edessä, mutta kertokaapa mitä kaikkea voisimme vielä nähdä ja kokea Pekingissä? Mitkä jutut ovat tehneet vaikutuksen, mitä suosittelette?

6

1109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekku1706

      kiinalainen ooppera(yleensä "tea house") on todellakin kokemisen arvoinen vaikka ei ymmärrä kieltä. karaoke baarit on hyvä käydä kokemassa. Tietenkin erityyliset ravintolat esim. korea, japani, thai, vietnam ja tietenkin kiinalainen keittiö kaikessa mahdollisessa erilaisuudessaan "erivariaatiot" esim. HOTPOT ja sellaiset jossa paikalliset syövät niissä hinta alhaisempi ja ruoka loistavaa tosin se vaatii seikkailumieltä tai sitten kiinankielen hallintaa. siinäpä jotain noin aluksi. DIMSUM syödään yleensä aamulla myös hyvää HONG KONGIN erikoisuus mutta eiköhän pekigistä löydy. jos on paikallisia apuja siellä niin se on plussaa tietysti. jos ei satu olemaan kannattaa yrittän tutustua niin se on korvaamaton apu. aamulla mennä johonkin isompaan puistoon katsomaan kun paikalliset harjoittavat TAI JI:ta.

      • Shanghaista

        Hutong-ajelut, eli ennen ainakin oli siella Tian An men aukion etelapuolella yksi hutong, missa naita ajeluja jarjestettiin.

        Hutong on siis perinteinen vanha pekingilainen asumisalue, joita on valtavasti purettu pois.

        Hutong-ajelulla (riksha-polkupyoralla) on mukana engl.kielinen opas, ajelun aikana kaydaan mm. hutongin lastentarhassa, paikallisessa kodissa, markkinoilla, olen nahnyt teeseremonian ja amatooriversioita kiinal. oopperata. Ohjelma on ollut vahan eri eri kerroilla. Suosittelen lampimasti!!

        Jos haluat kayda vahan erilaisessa paikassa syomassa kiinalaista ruokaa, mene syomaan Red Capital Clubiin
        http://www.redcapitalclub.com.cn/

        heilla on mm. vanhaan bunkkeriin tehty baari ym. vahan erilaista kokemista ja nakemista, koska olit jo Pekingissa paljon nahnyt.


      • dao
        Shanghaista kirjoitti:

        Hutong-ajelut, eli ennen ainakin oli siella Tian An men aukion etelapuolella yksi hutong, missa naita ajeluja jarjestettiin.

        Hutong on siis perinteinen vanha pekingilainen asumisalue, joita on valtavasti purettu pois.

        Hutong-ajelulla (riksha-polkupyoralla) on mukana engl.kielinen opas, ajelun aikana kaydaan mm. hutongin lastentarhassa, paikallisessa kodissa, markkinoilla, olen nahnyt teeseremonian ja amatooriversioita kiinal. oopperata. Ohjelma on ollut vahan eri eri kerroilla. Suosittelen lampimasti!!

        Jos haluat kayda vahan erilaisessa paikassa syomassa kiinalaista ruokaa, mene syomaan Red Capital Clubiin
        http://www.redcapitalclub.com.cn/

        heilla on mm. vanhaan bunkkeriin tehty baari ym. vahan erilaista kokemista ja nakemista, koska olit jo Pekingissa paljon nahnyt.

        Red capital clubilla tulee varmasti meidänkin käytyä.En ollut moisesta paikasta ennen kuullutkaan.Kiitos sinulle vihjeestä.Olisiko muita paikkoja tiedossa, missä kannattaisi käydä ja nähdä jotain uutta?


      • Shanghaista
        dao kirjoitti:

        Red capital clubilla tulee varmasti meidänkin käytyä.En ollut moisesta paikasta ennen kuullutkaan.Kiitos sinulle vihjeestä.Olisiko muita paikkoja tiedossa, missä kannattaisi käydä ja nähdä jotain uutta?

        Olen muuttanut Pekingista Shanghaihin lahes 5v sitten, enka ole sen jalkeen Pekingissa kaynyt, eli, mulla ei ole muita vinkkeja.

        Oletko katsonut Pekingin suomalaiten nettisivut, jos sielta loytyisi jotain? en nyt muista osoitetta, mutta googleta "pekingin suomalaiset", varmasti loytyy, ehka se oli www.beijingfinns.com, en ole varma.

        Jos olisi talvireissu, niin ihan muurin tuntumassa on laskettelukeskus/keskuksia, vastaa about Etela-Suomen rinteita, olen kerran kaynyt, ihan asialliset sukset ym, kiinalaiset vaan ovat todellisia kamikaze-laskijoita, itse pelotti, etta ne syoksyvat holtittomasti paalle.

        Tolla Red Cap. clubilla on tosiaan hauska bunkkeribaari, se on maan alla ja "oviaukko" on bunkkerin oviaukko, sinne piti lahes ryomia, se ei ole tuon ravintolan yhteydessa vaan sinne mentiin riksha-pyoralla.


      • hutong
        Shanghaista kirjoitti:

        Hutong-ajelut, eli ennen ainakin oli siella Tian An men aukion etelapuolella yksi hutong, missa naita ajeluja jarjestettiin.

        Hutong on siis perinteinen vanha pekingilainen asumisalue, joita on valtavasti purettu pois.

        Hutong-ajelulla (riksha-polkupyoralla) on mukana engl.kielinen opas, ajelun aikana kaydaan mm. hutongin lastentarhassa, paikallisessa kodissa, markkinoilla, olen nahnyt teeseremonian ja amatooriversioita kiinal. oopperata. Ohjelma on ollut vahan eri eri kerroilla. Suosittelen lampimasti!!

        Jos haluat kayda vahan erilaisessa paikassa syomassa kiinalaista ruokaa, mene syomaan Red Capital Clubiin
        http://www.redcapitalclub.com.cn/

        heilla on mm. vanhaan bunkkeriin tehty baari ym. vahan erilaista kokemista ja nakemista, koska olit jo Pekingissa paljon nahnyt.

        on valitettavasti häviämässä. Tulin juuri eilen Pekingistä ja totesin, että varmaan neliökilometrin suuruinen osa alueesta on aidattu ja puskutraktorien dieselit jyskyttää. Joku helkkarin turistiloukku ja elintasoparatiisi tuostakin kuulemma tehdään. No on niitä hutongeja vielä jäljellä ja jokunen suojeltunakin, mutta perinteinen Pekingin kaupunkiasutus jää kyllä myllerryksessä vähiin.


      • dao
        Shanghaista kirjoitti:

        Olen muuttanut Pekingista Shanghaihin lahes 5v sitten, enka ole sen jalkeen Pekingissa kaynyt, eli, mulla ei ole muita vinkkeja.

        Oletko katsonut Pekingin suomalaiten nettisivut, jos sielta loytyisi jotain? en nyt muista osoitetta, mutta googleta "pekingin suomalaiset", varmasti loytyy, ehka se oli www.beijingfinns.com, en ole varma.

        Jos olisi talvireissu, niin ihan muurin tuntumassa on laskettelukeskus/keskuksia, vastaa about Etela-Suomen rinteita, olen kerran kaynyt, ihan asialliset sukset ym, kiinalaiset vaan ovat todellisia kamikaze-laskijoita, itse pelotti, etta ne syoksyvat holtittomasti paalle.

        Tolla Red Cap. clubilla on tosiaan hauska bunkkeribaari, se on maan alla ja "oviaukko" on bunkkerin oviaukko, sinne piti lahes ryomia, se ei ole tuon ravintolan yhteydessa vaan sinne mentiin riksha-pyoralla.

        Olen kyllä surffannut monilla sivuilla etsien kokemattomia kohteita, mutta en ole löytänyt.No, onhan siellä menemistä ja näkemistä tutuissakin paikoissa.Kyllä me tungetaan ittemme sinne bunkkeriin, vaikka väkisin :-). Oikein mukavaa kesän odotusta ja kiitos vielä opasteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe