Ammatti on vaarallinen. Kuski joutuu usein tekemisiin juopuneiden ja huumehörhöjen kanssa.
Tulisiko kuskit aseistaa? Ainakin pitäisi saada laki, jolla oikeutetaan henkensä ja omaisuutensa puolustamisen. Nykyisin voi helposti joutua puolustautumisesta kaltereiden taakse. Toivottavasti joskus saadaan asiaan korjaus.
Ambulanssikuskeihin kohdistuva väkivalta.
7
1557
Vastaukset
- Opiskelijatar
Puhu mieluummin ensihoitajista. Sairaankuljettaja-nimikekin on vähän vanhentumaan päin. Luotiliivejä käytetään riskitilanteissa, lisäksi ilman poliisin tukea ei vaarallisiksi epäiltyihin kohteisiin mennä.
- Palomies - Sairaankuljettaja
Ensihoitaja termiä tykkäävät käyttää lähinnä lähihoitajaopiskelijat taikka juuri valmistuneet ensihoitoon suuntautuneet lähärit. Kuitenkin ainoat alan työpaikat, joihin niillä papereilla käytännössä voi päästä, on yksityiset lanssit, jotka ajavat D-siirtoja ja satunnaisesti jotain C-keikkaa.
Palomies-Sairaankuljettaja on ainakin viralinen ammattinimike, joten miksi sairaankuljettaja sana pitäisi korvata jollain ensihoitsutermillä? - sama
Palomies - Sairaankuljettaja kirjoitti:
Ensihoitaja termiä tykkäävät käyttää lähinnä lähihoitajaopiskelijat taikka juuri valmistuneet ensihoitoon suuntautuneet lähärit. Kuitenkin ainoat alan työpaikat, joihin niillä papereilla käytännössä voi päästä, on yksityiset lanssit, jotka ajavat D-siirtoja ja satunnaisesti jotain C-keikkaa.
Palomies-Sairaankuljettaja on ainakin viralinen ammattinimike, joten miksi sairaankuljettaja sana pitäisi korvata jollain ensihoitsutermillä?Ensihoitaja AMK:ta tarkoitin, tehdään ihan hoitotason keikkaa. 4 vuoden koulutus, ihan eri asia kuin suuntautunut lähäri :)
- kksksdfk
On poliisin tehtävä suojata ambulanssimiehistöä, että he saavat työnsä tehtyä. Ei pelkkä aseistaminen riitä, vaan pitäisi myös kouluttaa jatkuvasti.
- Nimetön
Terv.
Aarre
- Yks vaan
"olla oikeutetaan henkensä ja omaisuutensa puolustamisen. Nykyisin voi helposti joutua puolustautumisesta kaltereiden taakse. Toivottavasti joskus saadaan asiaan korjaus."
Kyse on ns hätävarjelu-laista , jonka mukaan hyökkääjää vastaan saa käyttää voimakeinoja niin paljon , että hyökkäys saadaan loppumaan. Laki kuitenkin tuntee myös Hätävarjelun liioittelun , jossa uhri on käyttänyt liiallisia voimakeinoja hyökkääjää vastaan. Käytännössä tämä tarkottaa sitä , että jos menet hakkaamaan sinua ensin kerran lyöneen ihmisen sairaalakuntoon, niin olet silloin syyllistynyt hätävarjelun liioitteluun. Ja kyllä, siitäkin rikosesta voi pahimmillaan linnaa saada - Anonyymi
Olen eläkeläinen ja kauppareissulla ulkomaalaistaustainen ampulanssi kuski kiusasi minua kaupan ovella. yritin mennä.kauppaan sisälle ja tämä sankari meni eteeni seisomaan ja esti minun kauppaan pääsemisen. Nauroi vittumaisesti, kun käännyin pois. vetäkää tätä porukkaa huolella turpaan, aina kun tulee mahdollisuus. kusipää porukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1151626
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988