Kannattaako kosia sormuksella vai ilman? Entä kannattaako kihlasormukseksi ostaa timanttisormus? Sormuksen kanssa kosimisessa mietityttää jos sormus ei olekaan mieleinen. Kuuluuko minun ostaa samalla myös itselleni sormus ja pujottaako sen mahdollinen tuleva vaimoni sormeeni vai laitanko sen itse?
Kosinta
11
2293
Vastaukset
- Jari
Kyllä se kosinta on ihan sinun itsesi päätettävillä. Kun minä aikoinaan kosin, en käyttänyt sormusta. Myöhemmin ostimme kihlasormukset, joissa ei ole timanttia. Jos ostat tulevalle morsmaikulle sormuksen, ei sinun ole pakko ostaa itsellesi, jos et halua. Jos taas ostat, ja nainen kieltäytyy, on sinulla kaksi turhaa sormusta.
Jokainen kosii omalla tyylillään, ja uskon että se on paras tyyli. - elisa
..tiedät tai saat selville, millaisesta sormuksesta tuleva morsian pitää, niin ehdottomasti sormuksella! timantitkin riippuvat ihan siitä, haluaako hän niitä.. eikös se morsian osta sinun sormuksesi?
- hermoraunio
En minä tiedä miten se menee. Luulin, että sulhanen ostaa molemmat sormukset. Eikö se olekaan käytäntö? Minä en tiedä näistä asioista mitään.
- elisa
hermoraunio kirjoitti:
En minä tiedä miten se menee. Luulin, että sulhanen ostaa molemmat sormukset. Eikö se olekaan käytäntö? Minä en tiedä näistä asioista mitään.
.. onko sama käytäntö kaikkialla. meilläpäin sulhanen ostaa sormuksen morsiamelle ja morsian sulhaselle. poikkeuksiahan on tietysti suuntaan ja toiseen.
mitäs jos kysyisit asiaa jo kihlautuneilta kavereilta/sukulaisilta? kerro sitten minullekin, mikä on tapana teilläpäin? (meilläpäin ollaan pohjois-pohjanmaalla) - tietäjä blondi
hermoraunio kirjoitti:
nainen ostaa miehelle kihlasormuksen ja mies ostaa naiselle kihlasormuksen.se tapahtuu yleensä siten että toinen kosii ja toinen hyväksyy,sitten vasta mennää yhdessä ostamaan sormukset.
LISÄKSI naisellehan tarvitaan vielä yksi sormus sitten myöhemmin kun mennään naimisiin.luonnollisesti varmaan mies ostaa..?
jos olet noin epävarma ,ettekä ole keskustelleet ilmeisesti niin keskustelkaa yhdessä avoimesti kihloihin menosta ja mietitte asioita ..
niin ne parisuhteet toimii kun yhdessä uskalletaan puhua tämmöset mieltä askarruttavat asiat ja siinä vaiheessa kun ei sit puhuta ni parisuhde lakkaa toimimasta.
ei todellinen elämä ole sitä mitä rikkailla leffoissa.että mies ostaa kallii sormuksen ja kosii sen kanssa.ei ikävä kyllä tää toimi niin.se on arkisempaa,todellista.yhessä ne ostetaa ja nainen voi olla kosija..olishan se kiva jos mies kosisi sormuksen kanssa mutta ei se oo niin ehkä kuitenkaan kovin toimivaa.kivempi loppujen lopuksi ensin jutella kihlauksesta yhdes ja miettii...
- naitu
Miten me ventovieraat ihmiset voisimme neuvoa, miten sinun kannattaa kosia? Emmehän me tunne naistasi, itse varmaan tiedät paremmin, pitääkö hän timanteista tai sormuksista yleensäkään. Ei ole olemassa mitään sääntöjä, miten pitää kosia tai kenen pitää ostaa tai maksaa sormukset jos sellaisia edes hankitaan. Kosi siis juuri niinkuin itse haluat (tai niinkun kuvittelet tulevan morsiamesi haluavan), äläkä turhaan mieti, miten "kuuluu" toimia!
- naitunainen
että kosit naistasi ilman sormusta. sillä sormuksen malli on tärkeä naiselle.
Mieheni vaatimattomana toi kapean kultarinkulan. Olin aina haaveillut 6millin puolipyöreistä sormuksista. aikani nieleskeltyä sain kakaisteltua, että mennään vain naimisiin, mutta sormukset menee vaihtoon. Minä en kapeita sormuksia sormiinin laita.
- Elma
Hei
tosiaan mitään oikeaa tapaa ei ole olemassa. omasta mielestäni sormukset mennään ostamaan yhdessä kun kosinta on tehty; silloin molemmat saavat tosiaan sellaisen kun haluavat.
kihlasormus voisi mielestäni olla yksinkertaisempi, varsinkin jos vihkipäivä päätetään kihlauksen yhteydessä; timantit ja arvokkaammat tuotteet voi säästää sitten vihkisormukseen ostovaiheeseen.
ja minunkin mielestäni puolisoiden "kuuluu" molempien ostaa sormus toinen toisilleen.
sormusten käytöstä olen huomannut että suht yleistä on että nainen käyttää sekä kihla- että vihkisormusta ja mies vain toista (mieluummin sitä arvokkaampaa vihkisormusta :)).
jos haluat kosiessa jotain antaa, anna vaikka pääsiäismunan sormus (siis vitsinä, jos huumori riittää :)) siksi aikaa kunnes oikea mennään ostamaan tai vaikka ruusu... :).
onnea matkaan!- Alannah
..on oikeanlainen juuri sellaisena kuin sinä sen rakkaallesi esität. Niin yksinkertaista se on.
Perinteen mukaan pari ostaa toisilleen kihlat, mutta nykyään ne usein ostetaan yhdessä.
Meillä taas mies osti sormukset.
Ja minä olin se joka kosi. :D
Usein kihlasormus on yksinkertaisempoi, kuin vihkisormus, mutta mitään sääntöä siitä ei ole.
Oma kihlasormukseni on suunnillee 4mm leveä ja siinä on yksi timantti.
Miehen sormus on hieman leveämpi ja siinä on kolme pientä timanttia.
Naimisiin mentäessä laitamme myös kummallekin vihkisormuksen.
- kihloissa
Miehen kuuluu perinteiden mukaan maksaa aina molemmat sormukset. Eihän ole reilua että mies kosii ja siitä aiheutuu naiselle menoa. Totta kai sormus ostetaan etukäteen, sillä ajatushan on tärkein. Ja jos naisesi haluaa kihloihin niin ei sillä sormuksen ulkonäöllä ole silloin väliä. Pääasia että olet sen suurella rakkaudella hänelle valinnut. Oma mies kosi ja maksoi tietenki molempien sormukset. Myös hän valitsi mulle sormuksen. Sain valkokultasen 0.20 karaatin timantilla. Tosin olisi ollut ihan sama onko timanttia vai ei eli ajatus tärkein.
- erimieltä
kun sitä joutuu koko loppuelämänsä käyttämään..miehen tulisi vaivik´hkaa ottaa selvää millanen olisi mieleinen sormus..
ja ei sekää oo oikeen että ies ostaa kaikki sormukset..ehei.nainen miehelle ja mies naicelle..et semmosta.
olisi se upeeta jos mies ostelis kaikki sormukset ja kalliit semmoset,mutta ei se oo tasa-arvoo..ja mun miehel ei olis edes varaa ostaa sormuksii,kun ollaan opiskelijoita,ei muuten saada edes näitä paljon puhuttaja opintotukia,ne olisi ruhtinaallisia!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5278910Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1606134Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3615168Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664739Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s984351Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664053SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1843932- 921856
- 1031404
- 47959