Hong Kong, saarelle vai?

Terttuli 62

Kannattako Hong Kongissa majottua saarelle vai Kowlonin puolelle? Onko saarella muuta kun pilvenpiirtäjiä?

4

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shanghaista

Hong Kong on loppujen lopuksi aika pieni paikka, eli on mun mielesta aivan sama, kummalle puolelle majoitut. Julkinen liikenne on hyva ja tehokas ja kattava ja nopea, joten liikkuminen puolelta toiselle ei ole ongelma.

HK:ssa ei taida hirveasti muuta olla kuin pilvenpiirtajia :-) Saaren puolella esim. Stanleyssa on matalempaa rakennusta.

Miksi kysyt naista pilvenpiirtajista? :-)

• HK fan

Juu ihan sama kummalle puolella majoitut,kauppoja ja ruuhkaisia katuja kaikkialla.Aivan ihanaa!Itse olin Kowloonissa mutta kävin toisella puolella melkein joka päivä,lauttamatka maksoi ihan pennejä eikä kestänyt kuin hetken.Pilvenpiirtäjiä on paljon ja nehän juuri tekevät Hong Kongista Hong Kongin!Shoppailusta tykkäävälle suosittelen!

• ole pieni...
        HK fan kirjoitti:

Juu ihan sama kummalle puolella majoitut,kauppoja ja ruuhkaisia katuja kaikkialla.Aivan ihanaa!Itse olin Kowloonissa mutta kävin toisella puolella melkein joka päivä,lauttamatka maksoi ihan pennejä eikä kestänyt kuin hetken.Pilvenpiirtäjiä on paljon ja nehän juuri tekevät Hong Kongista Hong Kongin!Shoppailusta tykkäävälle suosittelen!

Saari/Kowloon -valintaa tärkeämpi pointti asuinpaikkaa valitessa on katsoa, että olet metron eli MTR:n lähellä tai että hotellilta on vähintäänkin bussikuljetus lähimälle asemalle.

Taksilla tai busseilla ajelu on edullista tietenkin myös, mutta ruuhka-aikaan vähän turhauttavaa ja bussireittien opetteluun menee ensikertalaisella ihan turhaa aikaa ja vaivaa, ovat vähän kaoottisia.

Ja huom! ei Hongkong todellakaan ole pieni! Näkemistä on muuallakin kuin Nathan Roadilla ja Centralissa. Siksi on järkevää olla metron varrella.

• kattis
        ole pieni... kirjoitti:

Saari/Kowloon -valintaa tärkeämpi pointti asuinpaikkaa valitessa on katsoa, että olet metron eli MTR:n lähellä tai että hotellilta on vähintäänkin bussikuljetus lähimälle asemalle.

Taksilla tai busseilla ajelu on edullista tietenkin myös, mutta ruuhka-aikaan vähän turhauttavaa ja bussireittien opetteluun menee ensikertalaisella ihan turhaa aikaa ja vaivaa, ovat vähän kaoottisia.

Ja huom! ei Hongkong todellakaan ole pieni! Näkemistä on muuallakin kuin Nathan Roadilla ja Centralissa. Siksi on järkevää olla metron varrella.

Hei, kerroppas kaikki vinkkisi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4178
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2685
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1561
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1300
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1273
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe