Kertokaas joku diaboloja harrastava tyyppi että miten mittaan oikean pituisen narun keppieni väliin. Olen kuullut että naru pitää olla maasta hartiaan mutta siitähän tulee kamalan pitkä enkä halua niin pitkää. Että onko siihen joku lyhempi mittaus tyyli vai pitääkö se vain silmä mitalla leikellä? =)
Diabolo
73
15603
Vastaukset
- jatka pyörittelyä :)
Narun tulee todellakin olla lattiasta hartioihin!
Tietenkään ei mikään estä sinua laittamasta omiin keppeihisi lyhyempää narua, jos sinusta on niin helpompi temppuilla.
Diabolon pyöritys on hieno harrastus, enkä soisi sitä kenenkään lopettavan sen takia, että narut ovat liian pitkät!!- Nimetön
En aio lopettaa vaikka narut on pitkiä =D
- diaboloilia
oon samaa mieltä. ite käytän jalasta ehkä viis senttii lyhempää narua ku hartiaa mutta mä en huomaa mitää eroa siinä
- Larry13
diaboloilia kirjoitti:
oon samaa mieltä. ite käytän jalasta ehkä viis senttii lyhempää narua ku hartiaa mutta mä en huomaa mitää eroa siinä
tässä on mun pätkiä : DD http://www.youtube.com/user/DiaboloTube
- bolottaja
Se kuulostaa kovin pitkältä, mutta ei se oikeasti ole sitä. Siitä jos narua lähtee lyhentämään niin bolottamisesta tulee vain hankalampaa. Tai no mielipidekysymys totta kai... Mutta itsehän sinä päätät minkä pituisella narulla hyrrääsi heittelet! :)
- joku
olkapäähän on oikea pituus
- diamolo
tulkaa kaikki tänne!
www.freewebs.com/diamolo - =9 diabolo
diamolo kirjoitti:
tulkaa kaikki tänne!
www.freewebs.com/diamoloMikä ois hyvä sivusto ku www.diabolotricks.com siel on vaa helppoi kerroo!! ??? =))
- diaboloilia
=9 diabolo kirjoitti:
Mikä ois hyvä sivusto ku www.diabolotricks.com siel on vaa helppoi kerroo!! ??? =))
mä teen nii et katon youtubesta niit parempii ja sitte yritän ite samoja temppuja. sillä lailla mä oon oppinu.
- Bolopoika
=9 diabolo kirjoitti:
Mikä ois hyvä sivusto ku www.diabolotricks.com siel on vaa helppoi kerroo!! ??? =))
Jos osaat kaikki temput diabolotrickistä, suosittelen alkaa katsomaan youtubesta opetusvideoita.
Tässä oma opetusvideoni kahden diabolon vortex suicideen:
http://www.youtube.com/watch?v=KgVe9J2vB8g
- ale12345432345654323456
jotkut mittaavat polvesta olkapäähän ,mutta minun mielestä narun pitäisi olla vähintään 160 cm ,että pystyy tehdä kaikki temput.
- jotka tollasen vaatii..
kyllä 150cm pitkällä narulla pystyy quadruble sprinklerin vääntämään.. ja kolmen bolon stallit menee lyhyemmälläkin.. sen pidempää narua vaativia temppuja en helpolla keksi.. ja jos puhutaan vartalonympäri tehtävistä solmuista niin onko niitä nyt sitten tarpeellista tehdä juuri sillä tavalla, on siitä pitkästä narusta aikalailla haittaakin, eikös?
- aloitelija
autaisko joku muo mä en oikein osaa tätä hommaa ku mä yritän pyörittää sitä niin se mene sen diapolonn ympäri joten AUTAISKO JOKU FIKSUMPI MUO PLIIS
- pyörittelijä
Jos olet vasta-alkaja, suosittelen, että ostat
kahdella eurolla diabolo-vihkosen, missä on ihan alkeista alkaen ohjeet. miten biabolon anssa edetään.
Tässä on vaikeaa alkaa kertomaan, kun ei voi näyttää, miten homma käytännössä pelaa.
Ainakin Pilailu-Puodissa on näitä vihkosia myytävänä. - diaboloilia
pyörittelijä kirjoitti:
Jos olet vasta-alkaja, suosittelen, että ostat
kahdella eurolla diabolo-vihkosen, missä on ihan alkeista alkaen ohjeet. miten biabolon anssa edetään.
Tässä on vaikeaa alkaa kertomaan, kun ei voi näyttää, miten homma käytännössä pelaa.
Ainakin Pilailu-Puodissa on näitä vihkosia myytävänä.eikö niit saa hommattua funtonestaki?
- bolo master
kun käytät vauhtisolmuu pitä kädet etäällä toisistaan etäällä toisistaan ja ota vauhtia liikuttelemalla niitä sivulta sivulle etkä ylös alas
- orsssss
Itse mittaan nykyään lattiasta leukaan, PLUS solmuvarat. Harrastusta takana yli kymmenen vuotta.
Pieni video:
http://www.youtube.com/watch?v=cNdE7qbaubo - MOO
Mitäs satuli :D
- diaboloja harrastava tyyppi
Oikeasti se riippuu siitä käytätkö yhtä vai kahta boloa mutta yhdelle bololle on hyvä narun pituus sellainen maasta vähän alaspäin hartiasta :)
- lkö.lk
se vaan täytyy kattoo m ikä sun mielest on sopivan kokoinen
- abdifdgdfg
VOisko joku kertoo miten ovin säätäää narun pituutta?
- aijaiajaijaijaj
juu se pitää olla hartiaan tai "vähän" yli
- niklasleppanoro
jos haluut tarkan niin pistä kaverin leikaa sanoettä sais vähä pienemmä
- Äffä
Hyvä mitta on maasta olkapäähän mutta jos vedät 2-3 diabololla niin kannattaa vetää vähän yli olkapään
- diabolo man
joo narun suositellaan olevan varpaista solisluuhun asti... (varmaan tiiät mikä se on)
- Jimmy (Jipa)
Moi Joni!
mä osaan mitata diabolon narun pituuden.
se kuuluu olla hartiasta maahan. siis koko narun pituus. mulki on hartiast maaha (se mun naru on vaa
varmaa 10cm pidempi ku hartiast maaha.
ni mittaa vaa hartiast maaha.
T: Jimmy (Jipa) - Schleich
Ammattilausten suositus on kädet levitettyinä keskisormen päiden väli. Ainakin mulla on jotakuinkin niin.
- bolottaja
Joo, niin mäki oon kuullu. Ite en oo bolottanu ku vuoden harvakseltaan, ja bolon hallinta paranee kun ottaa lyhemmän narun, mutta se rajottaa temppujen tekemistä...
- Tossu
laita toinen keppi maahan ja narun pitäisi olla kainaloon saakka. En tiedä onko se ihan oikein mutta minulle se on oikein sopiva pituus.
- Diabolottaja
- Bolopoika
en suosittele pitämään narua maasta olkapäähän. tulee liian pitkä. Suunnilleen maasta vyötärön ja kaulan keskelle on hyvä ainakin yhdelle diabololle. mutta kokeile ihan rauhassa mikä sopii parhaiten...
- boloilu
Kertokaas mikä on paras diabolo!! mulla on semmoinen perus ARLEQUINO diabolo. Olen harrastanut diaboloilua jotain 3 vuotta.. hinta sais olla enintään 30e..
- yo-ho
boloilu kirjoitti:
Kertokaas mikä on paras diabolo!! mulla on semmoinen perus ARLEQUINO diabolo. Olen harrastanut diaboloilua jotain 3 vuotta.. hinta sais olla enintään 30e..
Yoho taitaa olla kovin brändi noissa diaboloissa. Ei kai ihan syyttäkään?
- 3dpupil
yo-ho kirjoitti:
Yoho taitaa olla kovin brändi noissa diaboloissa. Ei kai ihan syyttäkään?
Suosittelen hankkimaan sundia sunit, taibolot taikka finesset.
- Anz
boloilu kirjoitti:
Finesse on hyvä diabolo. maksaa 28 €
- bolokone
boloilu kirjoitti:
mr babache finesse
- mä vaan...
Anz kirjoitti:
Finesse on hyvä diabolo. maksaa 28 €
arlequino on parempi bolo ku finesse keskiverroille!!!! ite harrastanut 4-5 vuotta
- sds bolottaja
3dpupil kirjoitti:
Suosittelen hankkimaan sundia sunit, taibolot taikka finesset.
Itsekkin päteisin sundiaan... Omaan mieleen on ainakin:))
- omglolw
Kannattaa tehä niin ku muutkin sanoo mulla ainaki on sen pitunen saa tehtyy enemmän temppuja.
- jujuhjkh
voiko joku kertoa miten saan bolon heitettyä jalan ympäri esimerkiksi kymmenen kertaa peräkkäin
- 3dpupil
Jalan yli heitettäessä vasemmalla heitetään jalan yli ja oikealla painetaan alaspäin kun diabolo tulee narulle.
- ?
3dpupil kirjoitti:
Jalan yli heitettäessä vasemmalla heitetään jalan yli ja oikealla painetaan alaspäin kun diabolo tulee narulle.
voisko joku kertoo mikä ois paras diapolo?
- ?
? kirjoitti:
pitääkö diapolo keppien naru leikkaa saksilla lyhdeks vai jotenki muuten??
- Spoir
? kirjoitti:
Suosittelen Sandia Fly Diaboloa.. Hintaahan sillä on sen 36€ Mutta on sillä polottaminen sen arvoista :)
- p.a.si.l.a
? kirjoitti:
Arlequino (14e) on hyvä jos on keskiverto.Jos on parempi niin kannattaa investoida sundia:boloon (32e) . harrastanut ite 4-5 vuotta.
- harjottelia
p.a.si.l.a kirjoitti:
Arlequino (14e) on hyvä jos on keskiverto.Jos on parempi niin kannattaa investoida sundia:boloon (32e) . harrastanut ite 4-5 vuotta.
Miten niit temppuja vois opetella? Onks jotain hyvää sivustoo mist näkis niit temppuja ja miten niit tehään?
- diabolo friikki
harjottelia kirjoitti:
Miten niit temppuja vois opetella? Onks jotain hyvää sivustoo mist näkis niit temppuja ja miten niit tehään?
kirjota diabolo temppu ohjeet nii ehdotuksiin tulee diabolo tricks homeen
- harjottelia
diabolo friikki kirjoitti:
kirjota diabolo temppu ohjeet nii ehdotuksiin tulee diabolo tricks homeen
ok, täytyy kokeilla.
- paras bolomies
harjottelia kirjoitti:
ok, täytyy kokeilla.
mäpä osaanki jo melkeen bolottaa kahel repikää siiiit !!!!!!!!!!!! :D
- bolo alottaja
paras bolomies kirjoitti:
ostin tänään markkupurhosta diabolo new galaxy ja alumiini kepit (24.50 plus postikulut)
- diabolottaja parempi
bolo alottaja kirjoitti:
ostin tänään markkupurhosta diabolo new galaxy ja alumiini kepit (24.50 plus postikulut)
eilen tilasi diabolo finesse ja prisma evolution kit 5 flashy se on sellane peili aluks mulla oli aluks diabolo new galagsy ei kauhee hyvä aloittijan diabolo ja alumiini kepit ja tilasi 4 metrii vihreetä narua
- bolottaja parempi
diabolottaja parempi kirjoitti:
eilen tilasi diabolo finesse ja prisma evolution kit 5 flashy se on sellane peili aluks mulla oli aluks diabolo new galagsy ei kauhee hyvä aloittijan diabolo ja alumiini kepit ja tilasi 4 metrii vihreetä narua
tilasi 4 metrii ei vaan tilasi 5 metrii
- cgjhghj
bolottaja parempi kirjoitti:
tilasi 4 metrii ei vaan tilasi 5 metrii
köyhät, mul on 25 metrii oranssii, pimees hohtavaa naruu. siin on siis paljo pienii heijastimii
- diabolo poika97
paras bolomies kirjoitti:
osaan neljällä diabololla saman aikaisesti ja oon ollu diabolotuksen sm kisassa ja tuli hopeaa
mun diabolot toimii hyvin - DiaXuz
diabolo poika97 kirjoitti:
osaan neljällä diabololla saman aikaisesti ja oon ollu diabolotuksen sm kisassa ja tuli hopeaa
mun diabolot toimii hyvinMitä diaboloja käytät?
Ite pitäis investoida uusiin ku oma on jo halkeemilla. Ajattelin ruveta opettelee kahella, mitkä ois siihen parhaat? - DiaXuz
DiaXuz kirjoitti:
Mitä diaboloja käytät?
Ite pitäis investoida uusiin ku oma on jo halkeemilla. Ajattelin ruveta opettelee kahella, mitkä ois siihen parhaat?Ja sitten oon käyttäny pari vuotta arlequinoa, mut se tuntuu aika painavalt kahelle.
Muutki vois sanoo mitkä on hyviä. - =)
DiaXuz kirjoitti:
Mitä diaboloja käytät?
Ite pitäis investoida uusiin ku oma on jo halkeemilla. Ajattelin ruveta opettelee kahella, mitkä ois siihen parhaat?Moi! ite oon diabolottanu 5 v ja suosittelen henrys circucsii tai finessejä tai sundia suneja kahden diabolon harjoitteluun itellä on circukset =)
- ...
Spoir kirjoitti:
Suosittelen Sandia Fly Diaboloa.. Hintaahan sillä on sen 36€ Mutta on sillä polottaminen sen arvoista :)
sundia fly on surkea ostakaa sundia sun se tai taibolo v2.Opin 2 diabolon niillä (sundia sun) nopeasti ja se on mahtava yhden diabolon tempuissa.
- rqrrwarqrttyipiufssf
jjjuhuhJHHOEJHOHOMFFJIJEIIOHOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIhhhhhhhhhhhhioffffffehwwwwwdjnoiWWWWEUWIuohdiuwerh
- ko
Mistä noita temppujen nimiä voi oppia ? ku osaan vähä kaiken näköstä mutta en tiiä mikä niitten temppujen nimet on ....
- tietäväinen!
Kato niit temppui vaikka www.diabolotricks.com :ista ja sit ku tulee tutunnäkönen temppu ni paina nimi mielee!!!
Ja oikea pituus on:
- kahdella bololla maasta hartioihin
- yhdellä bololla 5-10cm hartioista alaspäin- riku l
ei oo! oikee pituus on maasta hartioihin yhellä bololla
- Pikkubolottaja
No mulla on ostettu prismasta 9.90 semmone keltaoranssi bolo ja ihan ajaa asiansa sekin , mitä nyt ihan huvikseni bolotan veljieni ja siskojeni kanssa. Ainoo vaan että sillä on huono krindata ku puukepit. Ajateltiin jakaa semmonen vähän parempi bolo ensikesänä siskojen ja veljien kanssa, siihen nyt olis rahaa kerätty jo 40 e , millaisen sillä saisi? Metallikepit sais olla ni vois harjotella sitä krindaustakin!
- diabolo poika97
osta rubber king se on hyvä ja itelläki on se ja toimii ja on hyvä tehä temppuja.Myös arleguino mediumikin on iha hyvä paitsi on paksu akseli ja rubber kingissä on ohut.ja mul on viel arleguino mini ja ´rubber king ja arleguino medium ja alumiinikepit osta sellaset niin ja kans toimii
ohut akselinen diabolo pyörii nopeampaa kuin paksu akselinen,
olen harrastanut diabolotusta 7 vuotta ja kokemustakin on paljon. - haistanyvittu
diabolo poika97 kirjoitti:
osta rubber king se on hyvä ja itelläki on se ja toimii ja on hyvä tehä temppuja.Myös arleguino mediumikin on iha hyvä paitsi on paksu akseli ja rubber kingissä on ohut.ja mul on viel arleguino mini ja ´rubber king ja arleguino medium ja alumiinikepit osta sellaset niin ja kans toimii
ohut akselinen diabolo pyörii nopeampaa kuin paksu akselinen,
olen harrastanut diabolotusta 7 vuotta ja kokemustakin on paljon.7vuotta harrastanu ja noin paskoja boloja käytät??? Kusetat...
- Ihmettelijä
haistanyvittu kirjoitti:
7vuotta harrastanu ja noin paskoja boloja käytät??? Kusetat...
Jos se on sm hopeamitalisti ni ei nuo nyt nii huonoja boloja voi olla...
- nuub
Ostin Triple Bearing Sundian, mutta en osaa koota sitä, auttakaa pliis! se jää löysälle eikä oo varaa kiristää tai tjn o_O
- riku l
se pitää olla olka-päähän asti
- myyrä:D
auttaako laakerit diabolossa mitään????
- aaataamaa
löytyykö mistään kaupasta keskiötä/akselia jota käytetään triple bearingissa?
- lollololl
ite tykkään sillee että on maasra rintakehään asti
- moi:)
mikä naru ois hyvää? en oikeen tiiä mitä kannattas ostaa. oon joskus pari vuotta sitte bolottanu puol vuotta ja nyt ajattelin alottaa taas ja naru kulunu kohta poikki.
- olp
napaan asti naru
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212267- 701146
- 1151036
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.13918Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50856