zx9r

hankkimassa

Elikkä olen ostamassa vm-96 ninjaa... Ajettelin kysellä täällä et mitä tulisi ottaa huomioon tuon ikästä pyörää ostaessa jolla on ajettu n:50000 km.

Kannattaako hankkia ensi pyöräksi ja mitenköhän tuommosen vaihelaatikko ja kone kestää??

Saa antaa hyviä ja huonoja palautteita... ;)

13

4289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratakone

Älä osta mitään yli 10v vanhaa sen ajan "superpyörää", jos haluat ajaa, etkä tyhjentää rahojasi lähimpään huoltoon. Sitä paitsi kawasaki ei todellakaan ole kuulu hyvästä laadustaan. Varsinki ekoissa ysiärrissä on laatikkovikoja, tämä koskee vielä seuraavaa 98-00 malliakin. Ko. pyörämallilla on historiassa vedetty kovaa ja korkeelta eli hytitelty vitusti ja siitä ei kawan laatikko ja sen kakkosvaihde juuri tykkää. Mene pankinjohtajan puheille ja osta esim. vanhempi R1. Laatu ja ulkonäkö toistatasoa.

• zx12...

Jos varmuutta hakee niin onhan noita tietysti parempiakin vaihtoehtoja olemassa... Tiedä vain onko toi edellä mainittu R1:kään siellä listan terävimmässä kärjessä... Hondaan kallistuisin, jos varmuus ja kilometrien sietokyky on kriteeri nro1...

Mallina zx9 kaiketi on aika tilava ja maatiellä suht' mukava laitos taittaa matkaa. Kestävyys lienee aika historiariippuvainen ja sen osalta voi kuin toivoa parasta... Mutta jos jonkinlainen käsitys pyörän historiasta, tekniikka tuntuu toimivalta ja jousituksen säätöt ja vaimennukset yms. toimivat niin miksei tommosesta riitä iloa vielä pitkäksi aikaa. Kunhan vain hinta alkaa 4:lla...

• Ratakone

ZX12 puhuu asiaa Hondan osalta. Vanhoista pyöristä Bleidi on varmasti luotettavin, mutta ei myöskään omaa R1:n asennetta, tehoja ja ulkonäköä.

On aina liikuttavaa lukea, kun joku pohtii nollan kilometrin kokemuksella, onko 100hv hänelle tarpeeksi.

Sitten vielä tälle yhelle, jonka vielestä vanha ysiärrä on tänäpäivänä vielä mageen näkönen, niin oot aika perverssi. Se on kyllä niin last year kuin olla ja voi. Kai sulla on se vielä 15 eri värillä?

• despe

katso ulkonäkö,miten pidetty selviää aika hyvin tämän ikäisestä päältäpäin.kuuntele ja kokeile moottori jousitus ...kyllä näillä ajetaan paljon pitempäänkin...

• happy owner

nokkaketjun vaihto ....aika raju ensipyöräksi

• hankkimassa

Joo... oon katellu muitakin pyöriä ja ei tunnu tuohon noin 5000€ budjettiin mahtuu kun nuo kawat. Oon katellu myös 750gsx-r, r-6, zx6r ym ym... mutta kun ei oo noista kyykyistä kokemusta et mikä ois hyvä ajaa ja riittääkö se 100hv sitten jos hankkii esim -98 r-6:sen?? Oon kuitenkin harrastanu 2-pyöräsiä ja kelkkoja koko ikäni.

• kans

ostin 95vm vuonna 97, oon kiusannu sitä ihan normaalisti ja vielä on ehjä. tosin vesipumppu on tyyppivika, vaihdoin jokuvuosisitten ja taas näkyy tihkuvan.
        en oo pyörää vaihtanu kun se on isorunkoinen, oon 191cm ja ajoasento on hyvä. pinenelle kaverille voi olla aika etunoja.
        mielestäni pyörä ei ole vieläkään vanhan näköinen, ainoastaan liian painava. kakkonen kuulemma voi hajota mutten ole tapausta päässyt todistamaan.
        itse käytän aina kytkintä ja vaihdan huolellisesti.

kyllä tolla vakiollakin kerkiää mutta itse laitoin siihen ahtimen välijäähdyttimellä, en hae mitään mahdottomia mutta kyllä kolmeesataa olis kiva päästä oikeesti. pakko pitää blowoffi löysällä, ääni saa aina hymyn korviin.
        taitaa mennä kestävyys koetukselle..

mulla jäi nokkaketju vaihtamatta kun siinä ei ole lukkoa, ei kai kai se helpolla katkea jos kiristin toimii??
        ei kannata luottaa myyjän puheisiin huolloista, monet pyörät vaihtaa omistajaa parinvuoden välein eikä ketään halua maksaa kalliita huoltoja. venttiilinvälykset ovat pienet ja kun venttiili painuu kanteen niin välys pienenee. kun nokka alkaa kantaan niin venttiili palaa. välys on helppo mitata ja säätökin onnistuu kun on huolellinen.

• lejo.,.-

Mulla 2001.malli.Hyvä pyörä,vanhoissa kansivikoja sekä venttiili vikoja,loota,no kaikkihan saadaan rikki kun ei oikein käsitellä.R1,no ihan hyvä pyörä mutta ei niin paljon parempi että kannattaisi mennä pankin johtajalle puhuu rahasta,jos ne muuten riittää 9,ärrään.SÄÄNNÖLLINEN HUOLTO/öljyt ym,

• 1995

Kansiviat ovat ilmeisen yleisiä ainakin Saksasta käytettyinä tuoduissa vanhemmissa ysiärrissä. Saksassa ajetaan ymmärrettävästi kovaa. Eikä siinä varmaan mitään, sillä eiköhän nuo koneet ole siihen hommaan alunperin suunniteltukin. Ongelmia tulee ilmeisesti siinä vaiheessa, kun noista nopeuksista sitten pysähdytään kaffelle ja sammutetaan moottori välittömästi.

Penkkaus kertonee omaa kieltään ja paljastanee mm. nämä mahdolliset kansiviat. Myös huoltoväleistä, jotka ovat esim. venttiilien suhteen tiuhemmat, on syytä pitää kiinni.

• ,että
        1995 kirjoitti:

Kansiviat ovat ilmeisen yleisiä ainakin Saksasta käytettyinä tuoduissa vanhemmissa ysiärrissä. Saksassa ajetaan ymmärrettävästi kovaa. Eikä siinä varmaan mitään, sillä eiköhän nuo koneet ole siihen hommaan alunperin suunniteltukin. Ongelmia tulee ilmeisesti siinä vaiheessa, kun noista nopeuksista sitten pysähdytään kaffelle ja sammutetaan moottori välittömästi.

Penkkaus kertonee omaa kieltään ja paljastanee mm. nämä mahdolliset kansiviat. Myös huoltoväleistä, jotka ovat esim. venttiilien suhteen tiuhemmat, on syytä pitää kiinni.

Saksassa ajetaan joka paikassa jatkuvasti huippunopeuksia ja sitten juodaan kahvia? Nyt teet palveluksen kaikille ja lopetat noiden typeryyksien kirjoittamisen.

• Ja höh!
        ,että kirjoitti:

Saksassa ajetaan joka paikassa jatkuvasti huippunopeuksia ja sitten juodaan kahvia? Nyt teet palveluksen kaikille ja lopetat noiden typeryyksien kirjoittamisen.

Ketjun aloittaja käsittääkseni pyytää kokemuksia ja näkemyksiä ko. pyörän suhteen huomioitavista seikoista sekä huonot että hyvät puolet huomioiden. Ja näitä ei nyt ilmeisesti tässä foorumissa saa mennä antamaan?! Itselläni TODELLAKIN on -95 ZX-9R ja Saksan tuonti. Minua ainakin valistettiin taannoin edellisessä viestissä mainitsemastani MAHDOLLISESTA kansiongelmasta. En siis tarkoittanut, että joka vermeessä moinen ongelma olisi, mutta että se on mahdollinen. Ja onpa tuo samainen ongelma vilahdellut muissakin tämän ketjun viesteissä...

Mutta kiitokset Sinulle kommenteistasi! Sä varmaan ajat täällä Suomessakin nopeusrajoitusten mukaan moottoria ryntäyttämättä :-). Ja kahvia et mitä ilmeisimmin juo. Hyvä valinta!

• enää ketään
        1995 kirjoitti:

mielestäni tuo kovista lämmöistä sammuttaminen rikkoo vain rautakansia kun lämpölaajeneminen palautuu ja aiheuttaa vetojännityksiä joita valurauta ei kestä.
        yksi ongelma voisi olla että kaasarit säädetään turhan laihalle, tai säätötarkkuus on huono ja laihalla seoksella lämmöt nousee.

• 1995
        enää ketään kirjoitti:

mielestäni tuo kovista lämmöistä sammuttaminen rikkoo vain rautakansia kun lämpölaajeneminen palautuu ja aiheuttaa vetojännityksiä joita valurauta ei kestä.
        yksi ongelma voisi olla että kaasarit säädetään turhan laihalle, tai säätötarkkuus on huono ja laihalla seoksella lämmöt nousee.

Juu, voi olla todella noinkin. Kerroin vain tuohon mahdolliseen kansivikaan liittyen sen, mitä minulle taannoin kerrottiin. Ja eikö tuo "jäähdyttely" rajumman ajosession jälkeen säästä ainakin jarrulevyjä, jos ei muuta. Ainakin ratasession jälkeen voi vetää levyt kieroon, jos ei kanttaa paria kierrosta hieman maltillisemmin ennen varikkostoppia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe