Olen ajatellut laittaa Golf III:n. Onko niissä havaittu jotain tyyppivikoja? Olis hyvä tietää, kun olis tarkoitus ostaa sellainen auto mikä kestäis vähän pidempään ku jotku halvat rutkut...
Onko Golf III:ssa tyyppivikoja?
9
4552
Vastaukset
- Golf3
Olen samaa mieltä...oon kans harkinnu sen ostoa ja ostankin sen auton vielä! :)
- Golf Variant 2.0
Tässä muutamia ilmeisesti tyypillisiä vikoja:
-ainakin 2.0 8v koneessa venttiilien ohjurit voivat kulua melko nopeasti
-mittariston matkamittarin nestekidenäyttö voi himmentyä
-väljyyttä etualatukivarsien takapuslissa (ei kallis vaihtaa), taka-akselin puslissa voi myös olla väljää (kalliimpi vaihtaa)
-voi olla ruostetäpliä, koska sinkitystä ilmeisesti ei juuri käytetty
-takajarrujen jarrupaineen säädin voi olla jumissa
-muutaman tapauksen olen kuullut, jossa vaihdelaatikon peruutusvaihde naputtanut (särjetty vaihdissa runnomalla?)
Muuten auto on aika tukevasti tehty (ei vielä liian monimutkainen), osat melko halpoja ja hyvin saatavilla - 1,8 90 hp
Ajettu 160 000. Kynnyskoteloissa pari ruosteläiskää ja takapään kurakaaressa. Katsastusmies löysi pienen vuodon pakoputkistosta (huom. alkuperäinen vaikka 7 v. vanha !!!). Vasempaan valoumpioon pyrkii menemään kosteutta pikapesussa. Etujarruletkut vaihdettu jossain 60 000 km;ssä, tämä on ollut niissä tyyppivikana. Etujarrut laahasi, mutta palojen vaihdon jälkeen ei ongelmia. Alkuperäinen takalasinpyyhkijän varsi on akselin vierestä heppoinen, vaihdoin juuri. Akku on alkuperäinen. Eihän tästä siis oikeen mitään vikalistaa saakaan. Tuo ruostejuttu on mielestäni harmillisin, III korissa ei ollut vielä kunnolla sinkityksiä. Pikkuautoksi ihan jämäkkä ajettava - siis farmari ainakin. Maavaraa saisi olla mökkitiellä enemmän ja eihän näissä nykyautoissa ole mitään puskureita, ainoastaan muovipäreitä. Bensaa menee mulla n. 7,5 l / 100 km, enkä koskaan säästele kun kerran kulkeakin pitää. Kone on matalaviritteinen ja sitkeä, siis tällaisen laiskan vaihtajan mieleen. Enpä haluaisi jollain ylävireisellä riisipussilla vingutella.
- Colffari
- Takavalojen polttimoiden hapettuminen. (vaihto onnistuu itse. uuden hinta n. 20centtiä)
-virtalukonpohjan hajoaminen aika yleinen paikka myös. (vaihto onnistuu hyvältä tee se itsemieheltä, tosin ei suositeltavaa. uuden hinta vw liikkeessä taisi olla 20e vaihtokulut) - Anonyymi
Vaihdoin VW-GOLFFIN vm.1995 etupyörien laakerit uusiin, kun yksi laakereista äänteli kaarreajossa. Laakereista vanhin oli 17-vuotta ja toinen oli melkein 15-vuotta. Yksi henkilö sanoi, että volkkarin tyyppivika on etupyörän laakerit. Ja v*tut, ei ole ! Golffilla ajettu noin 500thkm. Nyt vasta ensimmäisten laakerien vaihto. Autollani ei ole ajettu pahoihin, erittäin pahoihin kuoppiin ja monttuihin. Ajotyyli on ilmeisesti säästänyt laakeri vaurioilta. Olen autoon erittäin tyytyväinen.
- Anonyymi
Pyöränlaakeri ongelma koskee n.-05 uudempia, kuten kaikki muutkin kunnon ongelmat. Vanhat hyvät toimii. Nimim.480tkm/19vuotta ja kaikki pyöränlaakerit alkuperäisiä, eikä ole säästelty.
- Anonyymi
YSTÄVÄN NEUVO. PYSY KAUKANA TÄMÄN HUIJARI KONSERNIN TEKELEISTÄ. KAMALIA VIKAKASAUMIA. HITLERIN PERUSTAMA MENNEEN MAAILMAN KUMMAJAINEN. TAKUUTAKIN USKALLETAAN MYÖNTÄÄ VAIVAISET 2VUOTTA.
- Anonyymi
Golfiin napsahti yllättäen käynnistyksenesto päälle. Olin aamulla lähdössä töihin, niin auton moottori kävi vain hetken. Yritti ja yritti monta kertaa, mut ei käynnistynyt. Soitin merkkihuoltoon ja sieltä sanottiin, että käyn.esto päällä. Virta-avaimen kannassa oleva siru on rikki, tai immoreleelle menevä johdin murtunut/ kosketushäiriö. Pistin auton talliin ja aloin tutkia virtalukolta lähtevää johdinta, kun sain muovisuojat pois. ( En ole peukalo keskellä kämmentä oleva )
Liikuttelin johdinta ja kokeilin startata ja moottori lähti käyntiin. Menin autopurkaamon sivulle ja etsin sopivan virtalukon, jonka mukana on se virtalukolta lähtevä puolallinen johdin. ( Puola lukee virta-avaimen sirun ) Otin akusta virtakaapelin irti, ennenkuin ryhdyin ottamaan irti ns. entistä johdinta. Jännänä tarkastin -vertasin johdinten samanlaisuuden. Ujuttelin johtimen kiinni immoreleelle ja puolan painoin virtalukon päälle pidikkeisiin. Kaapeli kiinni akkuun ja varpaatkin ristissä testaamaan tulosta. Auto käynnistyi oikuttelematta, hurraa.😁👍Tutkin entistä johdinta mittarin kaa ja taivutellessa löytyi kosketushärö. Kokonainen virtalukko jäi varallekin hyllyyn, mutta avainta en uskalla käyttää, koska sen siru voi tehdä tenän. - Anonyymi
Aika vanha aloitus jo, muttamenköön.
Golf 3 oli ensimmäinen volsu itselläni. Tykkäsin siitä kovasti. Vanhan liiton volkkari, huolella rakennettu! Maksoin lisähintaa vielä takaovista, olisko ollut silloin 6000 markkaa? Kone oli 1.8 litran bensa. Vapari tietenkin.
Muistelen että ainoat viat oli yksi lokari joka putosi vauhdissa tielle, sekä molemmat etulokasuojan vilkut, jotka jäi roikkumaan kaapelin varaan.
Sitten minä hullu vaihdoin sen, kun siinä oli mittarissa 70 tkm. Vaihdoin sen Passatiin jonka jälkeen viel oli toinen Golf.
Nää kaks viimeistä oli niin paskaa kuin paskaa olla voi. Varsinkin viimeinen Golf. Miten vittu voi jotain noin surkeaa uida yli atlantin, meksikosta tänne? Kristus.....
Siirryin japanilaisiin, enkä ole sen koomin käynyt autokorjaamolla. MOT.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372300
- 551327
- 841303
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361256- 631181
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39904Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121788- 31741
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23596Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55575