Maston Kromimaali

Innoittaja

Moi

Testasin tuota mastonin kromimaalia ja sillä tulee mun käyttöön tarpeeksi kromatun näköinen pinta.

Kun pienoismalleilijat yleensä kokeilevat kaikenmaailman jippoja niin kysyisin seuraavaa:

Voiko tuota lakata vesiohenteisella lakalla ja mikä tärkeintä, pysyykö se siinä kiinni ja himmeneekö pahasti? Tarkoitus olisi vielä vesiohenteisen päälle vetäistä normilakkaa jotta saa vielä kemikaalikestävyyttä.

2

3602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt

      en tiedä kromimaalista mutta itse ainakin petyin Maston Hobby nimiseen spraymaaliin, kiiltävää mustaa ostin tarkoituksena paikkamaalata yhtä metallista automallia niin tuo kirottu litku ei kestä tavallista auton liuotinpesuainetta jolla rupesin puhdistamaan teippirajauksen liimoja.

      Mikä olisi kestävää spraymaalia sitten, kiiltävää mustaa saisi olla ettei tarvitsisi käyttää lakkaa kun lakka paksuntaisi kohtuuttomasti maalikerrosta?

      Itse olen käyttänyt esim. auton sisustuksen kromilistoihin Bare Metal Foilia jolla tuli hyvää jälkeä. Ulkopintoihin / metallille saattaisi tuo kromimaali olla tietysti hyvä, peilaako se kuten oikea kromi vai onko se vain kiiltävää hopeamaalia kuten esim. Revellin 1:18 Mersun listat?

      • kromikromi

        Eli en tiedä näyttääkö tuo mastonin maali oikealta kromilta mutta ajattelin sitä kokeilla auton vanteissa. Siksi pitäisi saada "pysyvyyttä" tuohon pintaan jollakin konstilla. Normaalilakkaa siihen ei päälle voi laittaa, siksi kyselin vesiohenteista lakkaa. Onko olemassa jotain läpinäkyvää epoksia tj. mikä ei reagoisi tuon pinnan kanssa. Lakkaus tekee pinnasta vain normiharmaan.

        Kyllä se mulle passaa kromiksi mutta jos on pieteettiläinen pienoismallilainen niin ei ehkä... Kandee kokeilla, purkki maksaa kympin. Mutta ei kestä kulutusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe