Hämähäkit helvetistä

hämähäkkikammoinen

Miten kukaan voi vapaaehtoisesti ottaa lemmikikseen sitä sietämättömän ällöttävää ja pelottavaa otusta, jonka terraarion moni (kuten minä) kiertää eläinkaupassakin kaukaa pyörtymispisteessä? Mitä ne edes syövät, rottia, toisia eläimiä????!!

4

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlbinoRaven

      Ei kaikki tietty kaikista elukoista pidä, mutta toisia ne viehättää. Itse en henkilökohtaisesti hämähäkkejä rakasta, mutta ihan mielenkiintoisia ja viehättäviä ovat.

      "Mitä ne edes syövät, rottia, toisia eläimiä????!!"
      Mitä ihmiset edes syövät, kaikkea mikä elää, toisia eläimiä???!!! Siinä vastalause. Monetkin eläimet syövät toisia eläimiä; käärmeet, koirat, ihmiset, useat hyönteiset, jotkin matelijat...

    • Hämähäkkien ystävä

      Itse en tajua miten ihmiset voivat pitää kissoja ja koiria.Milemmat ovat petoja ja pystyvät kevyesti tappamaan ihmisen.Kuin omistaisi leopardin.
      Kissan kynnet pystyvät viiltämään auki jalkavaltimon sekunnissa.Koira pystyy ihmisen nukkuessa puremaan kaulan auki.
      Lintuhämähäkki ei pysty kumpaankaan.
      Sitä paitsi ilman hämähäkkejä hukkuisit hyönteisiin.

      • haha

        Ei koira tai kissa tapa ihmistä. Lemmikki hämähäkit EIVÄT tapa ihmistä useimpien lemmikki hämisten myrkky EI ole HENGENVAARALLISTA, Purema tuntuu ampiasen pistokselta.


      • hahhatihaa
        haha kirjoitti:

        Ei koira tai kissa tapa ihmistä. Lemmikki hämähäkit EIVÄT tapa ihmistä useimpien lemmikki hämisten myrkky EI ole HENGENVAARALLISTA, Purema tuntuu ampiasen pistokselta.

        Ei ole onneksi kokemusta siitä, miltä lintuhämähäkin purema tuntuu, mutta veikkaan, että se on lajin kuin lajin kohdalla ampiaisen pistoa pahempi. Myrkky on erilaista ja kehittynyt eri tarkoitukseen ja hampaat ovat isommat, kuin ampiaisen piikki.

        Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle vastaisin, että:

        Lintuhämähäkit syövät hyönteisiä. Näin kesäisin pyydystän poikasille ravintoa ulkoa. Aikuisille ei Suomesta niin kauhean hyvin löydy tyydyttävän kokoisia ruokaeläimiä, joten niille haen isompia sirkkoja eläinkaupasta ja olenpa niitä itsekin kasvatellut joskus, kun oli lisko ruokittavana. Harrastajat kasvattelevat hyönteissyöjilleen monenlaisia ruokaöttiäisiä madoista torakoihin, joten toisilta harrastajilta saa vaihdokkina vaihtelua hämpinkin ruokavalioon. Isoimmille hämähäkeille voi tarjota täydennykseksi myös hiiren tai rotan vastasyntyneitä poikasia - valmiiksi lopetettuna luonnollisesti - pääasiassa nämä ovat kuitenkin hyönteissyöjiä.

        MIKSI? Lintuhämähäkit ovat kiehtovia erilaisuudessaan. Niiden anatomia ja elintavat ovat niin erilaiset, kuin minkään muun eläimen. 850 nykyään tunnetun lajin joukosta löytyy todellisia kaunokaisia ja monenlaisia persoonallisuuksia. Totta, että toiset niistä ovat pelottavia, aggressiivisia ja sanalla sanoen vaarallisia (vaikkakin terveelle aikuiselle ei yhdenkään myrkky ole tappavaa). Ne vaativatkin jo täydellistä hurahtamista ja vuosien kokemusta, eikä niitä käsitellä.

        Ylipäätään näitä voisi verrata akvaarioon. Kauniita katsella, mutta annetaan olla rauhassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1532
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    Aihe