TDM 850 Tulppien väri

tdmm

Onko kyseinen pyörä helppo polttamaan mäntiä?On meinaan toinen tulppa valkoinen toinen aivan vähän ruskehtava,vaihdettiin talvenaikaan suutinsarja ja neulaputket.Säädetäänkö seos neulaa nostamalla rikkaammalle, vai seosta isommalleen kääntämällä?

5

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viedä mopotin

jonnekin asiansa osaavan säädettäväksi. Vaatii seosmittarin. Jos haluat rikkaampaa seosta niin neulaa nostetaan. Pilot screw taas vaikuttaa tyhjäkäynnin seoksiin. Se puolestaan voi vaikuttaa ilmamäärään tai polttoainemäärään. Useimmissa kaasuttimissa se vaikuttaa seoksen määrään, eli ilman ja polttonesteen seosmäärään. Kun avaat saat rikkaampaa seosta, eli enemmän tuota ilma/polttoaine yhdistelmää. Jos ruuvi vaikuttaa vain ilmaan, avaamalla seos laihtuu ja jos taas pelkkään polttoaineeseen, seos rikastuu. Siis avaamalla tuota pilot screwiä. Jos taas molempiin saat sitä enemmän, jolloin periaatteessa seos "rikastuu" vaikka ei sitä teekään. Sen määrä vaan suhteessa moottoriin imettyyn ilmaan kasvaa. Näin siis tyhjäkäynnillä.
      Lisäksi sun kannattaa synkronoida kaasuläpät. Siis että molemmissa kurkuissa on sama alipaine tyhjäkäynnillä ja siirtymävaiheen aikana tehoalueelle, jolloin luisti alkaa mukanaan nostamaan neulaa. Tehoalueen seos on säädettävissä suutin koolla, neulan asennolla kuin myös bensapinnan korkeudella. Ehkä tämä näin pienenä alustuksena kaasuttimen oikean säädön suorittamiseksi. Kaasuttimessa on lisäksi pienet poraukset kurkussa, kaasuläpän kohdalla, joiden puhtaus kannattaa tarkastaa. Ovat ns. by-bass poraukset joiden kautta seos alkaa virtaamaan jotta siirtymävaihe tyhjäkäynniltä tehoalueelle olisi tasaisempi. Myös kalvot kannattaa tarkastaa, että ovat ehjät ja puhtaat, ja että luisti liikkuu vapaasti. Yleensä näiden kotiviritysten jälkeen jokin, tai kaikki on PÄIN PERSETTÄ. Olen sen liian monta kertaa joutunut toteamaan mutta ei viitti kaverille suoraan päin näköä sanoa. Säätelemisiin..

• tdmm

Joo tätä attelinkin että menee vaikeeks ite säätää,siis pyörä säätöön jonnekkin osaavalle,kiitos

• karppa7272

onko kellään kokemusta semmosesta kun tuo tdm polttaa tulppia.onko joku tyyppivika vai pitääkö ruveta ite tekemään salapoliisityötä.kaasarit on säädätetty merkkiliikkeessä pari vuotta sitten,sitä ennen teki samaa.luistin neulat ja neulaputket vaihettiin samalla.voisko esim puola olla jollakinlaila sökö.ku vaihtaa uuvet tulpat ni pääsee apaut 1000 km ja sit pimenöö toinen tulppa....

• Säätäjä...

Jos on säädetty pari vuotta sitten, niin eihän se mopeti oo tikissä maailman loppuun saakka. Kaasari vehkeet ei pysy kauaa säädöissä. Toki ne pää-suuttimet on kohdillaan jos imu ja pakopuolille ei kosketa. Muuten joutuu pikku säätöä tekemään kerran kaudessa.

Tulppien pimenemiseen voi olla monenlaista ongelmaa. Mm. mainitsemasi puolat, eli heikko kipinä pimentää tulpat. Kaasareiden imuvuodot. Öljyn kulutus. ym. ym. Kaivele kuukkelilla tietoa "fouled spark plug" niin saata päästä tulppavikojen jäljille.

• make366

mistä löytäsin tdm 850c käyttöohjekirjan viellä suomenkielisen.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe