TDM 850 Tulppien väri

tdmm

Onko kyseinen pyörä helppo polttamaan mäntiä?On meinaan toinen tulppa valkoinen toinen aivan vähän ruskehtava,vaihdettiin talvenaikaan suutinsarja ja neulaputket.Säädetäänkö seos neulaa nostamalla rikkaammalle, vai seosta isommalleen kääntämällä?

5

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viedä mopotin

jonnekin asiansa osaavan säädettäväksi. Vaatii seosmittarin. Jos haluat rikkaampaa seosta niin neulaa nostetaan. Pilot screw taas vaikuttaa tyhjäkäynnin seoksiin. Se puolestaan voi vaikuttaa ilmamäärään tai polttoainemäärään. Useimmissa kaasuttimissa se vaikuttaa seoksen määrään, eli ilman ja polttonesteen seosmäärään. Kun avaat saat rikkaampaa seosta, eli enemmän tuota ilma/polttoaine yhdistelmää. Jos ruuvi vaikuttaa vain ilmaan, avaamalla seos laihtuu ja jos taas pelkkään polttoaineeseen, seos rikastuu. Siis avaamalla tuota pilot screwiä. Jos taas molempiin saat sitä enemmän, jolloin periaatteessa seos "rikastuu" vaikka ei sitä teekään. Sen määrä vaan suhteessa moottoriin imettyyn ilmaan kasvaa. Näin siis tyhjäkäynnillä.
      Lisäksi sun kannattaa synkronoida kaasuläpät. Siis että molemmissa kurkuissa on sama alipaine tyhjäkäynnillä ja siirtymävaiheen aikana tehoalueelle, jolloin luisti alkaa mukanaan nostamaan neulaa. Tehoalueen seos on säädettävissä suutin koolla, neulan asennolla kuin myös bensapinnan korkeudella. Ehkä tämä näin pienenä alustuksena kaasuttimen oikean säädön suorittamiseksi. Kaasuttimessa on lisäksi pienet poraukset kurkussa, kaasuläpän kohdalla, joiden puhtaus kannattaa tarkastaa. Ovat ns. by-bass poraukset joiden kautta seos alkaa virtaamaan jotta siirtymävaihe tyhjäkäynniltä tehoalueelle olisi tasaisempi. Myös kalvot kannattaa tarkastaa, että ovat ehjät ja puhtaat, ja että luisti liikkuu vapaasti. Yleensä näiden kotiviritysten jälkeen jokin, tai kaikki on PÄIN PERSETTÄ. Olen sen liian monta kertaa joutunut toteamaan mutta ei viitti kaverille suoraan päin näköä sanoa. Säätelemisiin..

• tdmm

Joo tätä attelinkin että menee vaikeeks ite säätää,siis pyörä säätöön jonnekkin osaavalle,kiitos

• karppa7272

onko kellään kokemusta semmosesta kun tuo tdm polttaa tulppia.onko joku tyyppivika vai pitääkö ruveta ite tekemään salapoliisityötä.kaasarit on säädätetty merkkiliikkeessä pari vuotta sitten,sitä ennen teki samaa.luistin neulat ja neulaputket vaihettiin samalla.voisko esim puola olla jollakinlaila sökö.ku vaihtaa uuvet tulpat ni pääsee apaut 1000 km ja sit pimenöö toinen tulppa....

• Säätäjä...

Jos on säädetty pari vuotta sitten, niin eihän se mopeti oo tikissä maailman loppuun saakka. Kaasari vehkeet ei pysy kauaa säädöissä. Toki ne pää-suuttimet on kohdillaan jos imu ja pakopuolille ei kosketa. Muuten joutuu pikku säätöä tekemään kerran kaudessa.

Tulppien pimenemiseen voi olla monenlaista ongelmaa. Mm. mainitsemasi puolat, eli heikko kipinä pimentää tulpat. Kaasareiden imuvuodot. Öljyn kulutus. ym. ym. Kaivele kuukkelilla tietoa "fouled spark plug" niin saata päästä tulppavikojen jäljille.

• make366

mistä löytäsin tdm 850c käyttöohjekirjan viellä suomenkielisen.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe