Paras näytönohjain näistä pelikäyttöön?

Valinnan vaikeus

Mikä näistä näytönohjaimista olisi paras pelikäytössä? nVidia GeForce 7900GTX (512Mt), nVidia GeForce 7650GS (256Mt) vai ATI Radeon X1700 SE (512Mb). Onko niiden välillä suuriakin eroja? Mitä tarkoittaa näytönohjaimen nimen perässä oleva SE, LE, GS tai GTX ? Pyöriikö nuilla millään hyvin esim. Battlefield 2142?
Prosessoriksi tulisi joko AMD Athlon 64 X2 4200 tai Intel Core 2 Duo E6600. Keskusmuistia olisi 2048Mt:a.

5

1065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noista näytönohjaimista selvästi paras 7900gtx.Tosin sitä tuskin kannattaa harkita koska halvempia ja nopeampia on tarjolla.Vanha ylihinnoiteltu malli.

Ilmeisesti tässä nyt jotain merkkikonetta ollaan taas katselemassa koska R X1700SE ja GF 7650GS näytönohjaimia tuskin muualta löytyy.Noilla varustetuista koneista ainakin minä pysyisin visusti erossa.
      Merkkikoneissa prosessori voi olla aivan hyvä ja näytönohjain luokaton.Jos pelikäyttöön konetta aiot kehottaisin miettimään uudestaan.

• 1. Geforce 7900 GTX
      2. Geforce 7650 GS
      3. Radeon X1700 SE

Ja erot ovat melko suuret; 1. ja 2. välillä ja myös 2. ja 3.:n
      ---

Melko harvinaisia (nykyään) nuo.. 7900 GTX kortteja ei enää edes valmisteta. 7900 GTX:n hintakin (jos jostain löytyy) on Geforce 8800 GTS 640MB:n luokkaa, mikä on paljon tehokkaampi.

Laita hintahaarukkaasi (ja jos noita kortteja on tarjottu, niin niiden hinnat)
      ----

Kirjain tunnukset.. Nvidian puolella kirjaintunnukset tehokkuus järjestyksessä tehokkaasta alkaen:
      GTX, GTS, GT, GS, LE, SE

Geforce7-sarjassa melko hyvin päti sellanen nyrkkisääntö, että kaikki 7900-kortit olivat tehokkaampia kuin kaikki 7600-kortit, kaikki 7600-kortit tehokkaampia kuin 7300-kortit.

Tietysti aivan halvimmissa korteissa 7100GS on tehokkaampi kuin 7300SE. Ja nyt tuli sitten myöhäisessä vaiheessa Geforce 7650GS, mikä häviää 7600GT:lle (puolessa välissä 7600GS ja 7600GT kortteja).
      -----

AMD:n (ATi) näytönohjaimissa:
      XTX,XT, XL, PRO,GTO, np (Suomeksi: ei kirjaintunnusta), SE...

• Daword

näyttis on kuitenkin komponenteista helpoin vaihtaa... eli jos koneissa on samat prossut mutta paljon pienempi hinta kuin kone jossa 7900gtx kiinni niin osta halvempi kone ja vaihda sitten näyttis.

7900GTX pyörii kaikki tämän hetken pelit todella hyvin ja pyörii varmasti vielä tulevatkin.

• Valinnan vaikeus

Ehdottakaa hyvää pelikonetta? Hintaa sais olla noin 1000e.

• erkkimerkkki

Packard Bellillä näyttäs ainakin olevan aika tehokkaita myllyjä tarjolla. Hinta/laatusuhde hyvä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe