Paras näytönohjain näistä pelikäyttöön?

Valinnan vaikeus

Mikä näistä näytönohjaimista olisi paras pelikäytössä? nVidia GeForce 7900GTX (512Mt), nVidia GeForce 7650GS (256Mt) vai ATI Radeon X1700 SE (512Mb). Onko niiden välillä suuriakin eroja? Mitä tarkoittaa näytönohjaimen nimen perässä oleva SE, LE, GS tai GTX ? Pyöriikö nuilla millään hyvin esim. Battlefield 2142?
Prosessoriksi tulisi joko AMD Athlon 64 X2 4200 tai Intel Core 2 Duo E6600. Keskusmuistia olisi 2048Mt:a.

5

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noista näytönohjaimista selvästi paras 7900gtx.Tosin sitä tuskin kannattaa harkita koska halvempia ja nopeampia on tarjolla.Vanha ylihinnoiteltu malli.

      Ilmeisesti tässä nyt jotain merkkikonetta ollaan taas katselemassa koska R X1700SE ja GF 7650GS näytönohjaimia tuskin muualta löytyy.Noilla varustetuista koneista ainakin minä pysyisin visusti erossa.
      Merkkikoneissa prosessori voi olla aivan hyvä ja näytönohjain luokaton.Jos pelikäyttöön konetta aiot kehottaisin miettimään uudestaan.

    • 1. Geforce 7900 GTX
      2. Geforce 7650 GS
      3. Radeon X1700 SE

      Ja erot ovat melko suuret; 1. ja 2. välillä ja myös 2. ja 3.:n
      ---

      Melko harvinaisia (nykyään) nuo.. 7900 GTX kortteja ei enää edes valmisteta. 7900 GTX:n hintakin (jos jostain löytyy) on Geforce 8800 GTS 640MB:n luokkaa, mikä on paljon tehokkaampi.

      Laita hintahaarukkaasi (ja jos noita kortteja on tarjottu, niin niiden hinnat)
      ----

      Kirjain tunnukset.. Nvidian puolella kirjaintunnukset tehokkuus järjestyksessä tehokkaasta alkaen:
      GTX, GTS, GT, GS, LE, SE

      Geforce7-sarjassa melko hyvin päti sellanen nyrkkisääntö, että kaikki 7900-kortit olivat tehokkaampia kuin kaikki 7600-kortit, kaikki 7600-kortit tehokkaampia kuin 7300-kortit.

      Tietysti aivan halvimmissa korteissa 7100GS on tehokkaampi kuin 7300SE. Ja nyt tuli sitten myöhäisessä vaiheessa Geforce 7650GS, mikä häviää 7600GT:lle (puolessa välissä 7600GS ja 7600GT kortteja).
      -----

      AMD:n (ATi) näytönohjaimissa:
      XTX,XT, XL, PRO,GTO, np (Suomeksi: ei kirjaintunnusta), SE...

    • Daword

      näyttis on kuitenkin komponenteista helpoin vaihtaa... eli jos koneissa on samat prossut mutta paljon pienempi hinta kuin kone jossa 7900gtx kiinni niin osta halvempi kone ja vaihda sitten näyttis.


      7900GTX pyörii kaikki tämän hetken pelit todella hyvin ja pyörii varmasti vielä tulevatkin.

    • Valinnan vaikeus

      Ehdottakaa hyvää pelikonetta? Hintaa sais olla noin 1000e.

      • erkkimerkkki

        Packard Bellillä näyttäs ainakin olevan aika tehokkaita myllyjä tarjolla. Hinta/laatusuhde hyvä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe