Maistraatissa

mielipiteitä??

Olen ollut sillä kannalla, että kirkkohäät, mutta nyt alkanut miettimään maistraatissa vihkimistä. Toisaalta halusinhan mennä naimisiin ennen lasta ja nyt se lapsikin on tulossa..Laskettuaika on 20.7.

Kirkkohäitä ei nyt tässä tilanteessa tulisi, koska: rahaa on niukasti enkä halua tämän mahan kanssa ahtautua hääpukuun.. Kuitenkin olisi kiva olla naimisissa, kun lapsi syntyy, sama sukunimi kaikilla eikä miehen tarvi tunnustaa lasta..

Suunnitelma: Maistraatissa vihittäisiin, miehellä puku, minulla joku kiva äitiysmekko ja ehkä kimppukin. Sormukset vaihettaisiin. Eräs runokin voitais lukea siinä. Me joko tehtäis niin, että paikalla olis vanhemmat, sisarukset, tai sit ei sukulaisia ollenkaan (kerrottais vihkimisestä sen jälkeen, pyydettäis kahville tjtn..). Sitten avioliittoon vihkiminen tapahtuis kirkossa n. vuoden päästä, paljon väkeä kutsuttais, perinteiset hääohjelmat jne..

Miltä kuulostaa? Mulle on tosi tärkeää 2 asiaa: oltais naimisissa kun vauva syntyy JA haluan olla prinsessa omissa häissäni :) enkä lähinnä valaalta näyttävä morsian ison mahan kanssa.. Tällä tavalla molemmat toiveeni toteutuisivat, jos mies vain innostuis asiasta myös! Kertokaa vinkkejä, mielipiteitä!

5

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esteettömyyspaperia hakemaan

      No tuohan nyt kuulostaa aika tavanomaiselta nykypäivänä. Ja lapsen kannalta ihan kätevältä, tunnustamis- ja nimiasiat huomioiden.

      Ainoa huomautus juttuusi on vain tekninen pikkuseikka. Jos teidät vihitään maistraatissa, niin sitten tosiaan olette jo naimisissa. Myöhempi toimitus kirkossa on silloin nimeltään avioliiton siunaaminen, ei siis enää vihkiminen.

      • -mari-

        Me menemme mieheni kanssa myöskin maistraatissa ensin vihille. Maistraatti on jo varattu elokuulle ja suunnitellaan jo -08 kirkko siunaamisia. Jonkin kauniin silkkimekon laitan päälle kuvia verten ja serkkutyttö saa laittaa meikin ja hiukset. Siitä sitten lähdetään kahdestaan jonnekkin viikonlopuksi. Vuoden päästä pidämme siis kunnon kekkerit kirkossa, koska meilläkään ei ole nyt sitä rahaa ja lasta suunnitellaan...Kunnon hääpuku ja miehelle musta puku. Mieheni haluaisin ostaa minulle uuden sormuksen kirkkoon. En oikeen ymmärrä miksi. Kuulemma sitäkin nykypäivänä tehdään. Eli minulla olisi sitten kaksi vihkisormusta...Onko joku kuullut tällaisesta?


      • vaimoke
        -mari- kirjoitti:

        Me menemme mieheni kanssa myöskin maistraatissa ensin vihille. Maistraatti on jo varattu elokuulle ja suunnitellaan jo -08 kirkko siunaamisia. Jonkin kauniin silkkimekon laitan päälle kuvia verten ja serkkutyttö saa laittaa meikin ja hiukset. Siitä sitten lähdetään kahdestaan jonnekkin viikonlopuksi. Vuoden päästä pidämme siis kunnon kekkerit kirkossa, koska meilläkään ei ole nyt sitä rahaa ja lasta suunnitellaan...Kunnon hääpuku ja miehelle musta puku. Mieheni haluaisin ostaa minulle uuden sormuksen kirkkoon. En oikeen ymmärrä miksi. Kuulemma sitäkin nykypäivänä tehdään. Eli minulla olisi sitten kaksi vihkisormusta...Onko joku kuullut tällaisesta?

        mekin menemme ensin maistraatissa vihille tänä vuonna, ja vuoden päästä kirkossa avioliittoon siunaaminen. mulle tulee siis kaksi vihkisormusta..=)


      • -mari-
        vaimoke kirjoitti:

        mekin menemme ensin maistraatissa vihille tänä vuonna, ja vuoden päästä kirkossa avioliittoon siunaaminen. mulle tulee siis kaksi vihkisormusta..=)

        Siis vihkiytyy kahdella sormuksella. Kiva kuulla, minä jo ajattelin mielessäni että sulho on "seonnut". Oletko ottanut selvää, tai tiedätkö miten kirkossa tapahtuva siunaaminen menee? Naimisissa kun on jo, niin lausuuko pappi samat sanat (itsehän siihen voi vaikuttaa), kun maistraatissakin? Eihän siellä kait voi enää todeta, että "julistan teidät aviopariksi" ?
        Onneksi on vielä vuosi aikaa ottaa selvää ja käydä keskustelemassa papin kanssa.


      • kurttu
        -mari- kirjoitti:

        Siis vihkiytyy kahdella sormuksella. Kiva kuulla, minä jo ajattelin mielessäni että sulho on "seonnut". Oletko ottanut selvää, tai tiedätkö miten kirkossa tapahtuva siunaaminen menee? Naimisissa kun on jo, niin lausuuko pappi samat sanat (itsehän siihen voi vaikuttaa), kun maistraatissakin? Eihän siellä kait voi enää todeta, että "julistan teidät aviopariksi" ?
        Onneksi on vielä vuosi aikaa ottaa selvää ja käydä keskustelemassa papin kanssa.

        on kirkollinen toimitus, joka tehdään siviilivihkimisen jälkeen - kuinka paljon jälkeen, se on jokaisen parin oma valinta. Avioliiton siunauksessa ei enää julisteta aviopuolisoiksi, vihkinenhän on jo tapahtunut. Kysymys siinäkin kuitenkin tehdään - voidaan toki jättää poiskin, jos aviopari niin tahtoo. Se, millainen avioliiton siunaaminen sisällöltään on, löytyy evl.fi sivuilta. TOki toimituksen sisältöönkin voi varmaan ainakin jossain määrin itsekin vaikuttaa, kun toimituksen suorittavan papin kanssa keskustelee. Tärkeää on muistaa, että siunaus on nimenomaan kirkollinen toimitus. Jos haluaa siunauksen kirkossa ilman "jumalajuttuja", se ei taida onnistua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe