Onnistuuko lakattujen puupeiliovien maalaus valkoiseksi pensselillä tai maalaustyynyillä? Entä jos hankkii maalausruiskun ja yrittää harjoitella sillä? Mitä maksaisi maalausliikkeessä kyseinen homma? Uusia ovia saa 100 euron kummallakin puolen, olisiko paras vaihtoehto?
Väliovien maalaus
4
1427
Vastaukset
- maalari
Hiot lakkapinnan rikki ja maalaat pensselillä tai esim. vaahtomuovitelalla kahteen kertaan maalarin valkolakalla.
- tein
Onnistuu helposti. Itse juuri maalasin pari väliovea. Maalina oli muistaakseni Ovi/ikkuna-maali (firmaa en muista), kuitenkin valkolakka tyylinen hyytelö maali. Kahvat ja sen helat irti. Karmit ensin pensselillä, samoin oven ulkoreunat. Sitten superlonitelalla oven isot pinnat. Levityskertoja kaksi, siistit tuli.
Kannattaa sitten varoa ettei laita maalia liikaa telaan, muuten tulee valumia. Oppii kyllä nopeasti. Ja telana ehdottomasti pienehkö superloni, ei mitään nukka-telaa.- M.D.
Itse maalautimme mäntyiset lakatut peilikuviolliset ovet ammattimaalarilla itse haluamallamme sävyllä, joka sama tuli suureen osiin seiniä. Maalaus maksoi yhdeltätoista ovelta muistaakseni 500 euroa. Mukana oli myöa kaksi ikkunallista ovea. Uskaltaisin väittää, että laatu on parempi kuin uusissa myytävissä ovissa. Maalipinta on aivan täysin tasainen (vrt auto, mutta matta). Lisäksi niistä sai siis haluamansa väriset. Onhan niissä pohjatyötäkin kun tasoittaa mahdolliset naarmut ja oksanpaikat. Ulko-ovien sisäpinnat maalasimme itse valkolakalla ja vaahtomuovitelalla. Siitä tulee myös ihan hyvää jälkeä, aivan hento applesiinipinta tarkkaan katsoessa, mutta ihan kelvollinen. Valumia ei tule kun käyttää tuollaista telaa. Mutta ei samana päivänä voi puhua lopputuloksesta maalautettujen ovien kanssa. Sitten on vielä täyspuisissa ovissa syytä muistaa, oksat saattavat tulla keltaisina maalin läpi ajan saatossa näkyviin. Onttoja levyovia en lähtisi maalaamaan. Ei maksa vaivaa.
- M.D.
M.D. kirjoitti:
Itse maalautimme mäntyiset lakatut peilikuviolliset ovet ammattimaalarilla itse haluamallamme sävyllä, joka sama tuli suureen osiin seiniä. Maalaus maksoi yhdeltätoista ovelta muistaakseni 500 euroa. Mukana oli myöa kaksi ikkunallista ovea. Uskaltaisin väittää, että laatu on parempi kuin uusissa myytävissä ovissa. Maalipinta on aivan täysin tasainen (vrt auto, mutta matta). Lisäksi niistä sai siis haluamansa väriset. Onhan niissä pohjatyötäkin kun tasoittaa mahdolliset naarmut ja oksanpaikat. Ulko-ovien sisäpinnat maalasimme itse valkolakalla ja vaahtomuovitelalla. Siitä tulee myös ihan hyvää jälkeä, aivan hento applesiinipinta tarkkaan katsoessa, mutta ihan kelvollinen. Valumia ei tule kun käyttää tuollaista telaa. Mutta ei samana päivänä voi puhua lopputuloksesta maalautettujen ovien kanssa. Sitten on vielä täyspuisissa ovissa syytä muistaa, oksat saattavat tulla keltaisina maalin läpi ajan saatossa näkyviin. Onttoja levyovia en lähtisi maalaamaan. Ei maksa vaivaa.
Jonkinlaisen maaliruiskun (esim. Wagner) saa yhden oven hinnalla hyvinkin, mutta maalien ohentamisen kanssa läträäminen on aika työlästä. Lisäksi valumia tulee tosi helposi - kokemusta on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110