Vanhan Baikalin arvo?

Arppeli

Mulla on isältäni jäänyt vanha rinnakkaispiippuinen Baikal. En tiedä tarkemmin mallia. Se on valmistettu 1963 ja kaliiperi on 12/70. Olisin myymässä asetta, mutta mikä olisi käypä hintapyyntö? Tiedän kyllä ettei sillä ole kummoista rahallista arvoa, mut jotainhan on pyydettävä.

Aseen mahdollinen ostaja on aseharrastaja/seppä, joka on tutkinut ja koeampunut aseen. On kuulemma hyväkuntoinen, jämäkkä ja haulisuihkut kohillaan. Syy miksi en ole kysynyt häneltä arviota hinnasta on se, että haluan puolueettoman arvion ulkopuolisilta. Eli kiitos kommenteista...

6

1411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos oot myymässä niin pidet...

antaisin 25-40 €, hintaa ei voi kovin korkealle vielä kun noi hankinta/hallussa pito lupa verottaa 30€.

• oot ostamassa

jos et ole valmis mitään maksamaan, kukaan ei ole niin tollo että myisi tuohon hintaan.

• Ahaah
        oot ostamassa kirjoitti:

jos et ole valmis mitään maksamaan, kukaan ei ole niin tollo että myisi tuohon hintaan.

Niin juuri. Kyllä tuon rahallinen arvo on enemmän, puhumattakaan käyttöarvosta. Onhan se perkule toimiva haulikko. Tuolla ekan kommentoijan ehdottamalla 25-40€ hinnalla ei saa edes ilmapistoolia, joten meni arvio hiukka alakanttiin.

• Rahvajello1

...vaikka 150-200 euroa. Ainakin. Onhan se "jo" yli 40 vuotias peli. Uudet IJ 43:set maksaa noin 400 nykyistä rahaa.

• ,.-,.-

Isälläni on muistaakseni samaa mallia oleva tähti-haulikko. Baikal ja tähti ovat kai lähes sama asia? Korjatkaa jos olen pahasti väärässä.

Mitään tarkkaa hintaa aseelle en osaa sanoa, mutta Citysportin kauppias on kovasta yrittänyt haalia asetta. Vaihdossa kuulemma saisi valita minkä aseen tahansa tilalle kaupasta, joten on sillä luultavasti jotakin arvoa olemassa?

• Rahvajello1

..siksikin, kun "aseista perillä olevat tahot" tietävät nämä "vuosikerta- Baikalit" tahi tähtihaulikot verrattomiksi sortajiksi ja vieläpä hyvin valmistetuiksi. Jos omistaisin ko. aseen, en hevillä sellaista myisi kellekään - verraton käyttöase!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe