Turku-Tukholma linjalle v.2008 alussa, kun Hel-Tal reitille tulee uusi alus. Saas nähdä maalataanko pellemaalattu Galaxy sitten Siljan väreihin.
http://www.baltic.omxgroup.com/market/?pg=details&instrument=EE3100004466&list=2&tab=news&news_id=213654
Galaxy siirtyy
22
2481
Vastaukset
- 3kiulua
Eli Festival lähtee veks. Hello ja goodbye!
Mitähän asiantuntija -Tepi tähän mahtaa sanoa?- odottelemaan
asiantuntijamme (tepi) lausuntoa,
ovat kieltämättä välillä hauskojakin. - että Europan
tilalle tulee, mutta saas nähdä.
- Tepi.
Kyllähän festari ihan kiva, hytit melko köyhiä, kuten tosin kaikissa autolautoissa yleensä. Mitäs tuohon kommentoida sen enempää? On vaan varmaan hankala kaupiteltava tokin alus. No jospa Karnevalin (Color Festival) omistajalle eli koolorlainille (meniköhän oikein :) )?
- maalataan uudelleen,
Tullee helpommaksi käyttää yhtä nimeä aluksissa.
Alusuudistusten jatkuessa siljan puolella, tullee nimi silja häipymään pikkuhiljaa kokonaan.
Kaikkihan siinä vaiheessa jo tietävät kyseessä olevan tallinkin.
Tämähän on jo muutenkin tuttu yhdistelmä, kun kaksi yritystä yhdistetään ei enää jonkin ajan kuluttua tarvita kuin yksi nimi. - Silja Galaxy
Saadaan Turun linjalle uutta väriä. Itse matkustan melkein ainoastaan Turusta ja lähes aina Siljalla. Galaxystä en sen kummemmin pitänyt puoleen ja toiseen, mutta vaihtelu virkistää.
Toisaalta tulee todella haikeata, kun koittaa Silja Europan viimeinen matka tuolla reitillä. Sillä laivalla on koettu jos jonkinlaista risteilyä. Siitä parempaa laivaa tuskin tuolle linjalle koskaan saadaan. On kokoa, näköä ja sitä "Silja Europan tunnelmaa". Huoh. - lähtee
tai ainakin luulisin niin. Koska Silja Linella ei ole vuosiin ollut laittaa uutta alusta Tukholma - Turku ilta risteilijöille Ruotsalaisille matkustajille.
- ????????????
!!!!!!!!!!!!!!!
- nämä yrityskauppa-
???????????? kirjoitti:
!!!!!!!!!!!!!!!
kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..
- Oliko oikein?
nämä yrityskauppa- kirjoitti:
kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..
Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja. - hyvinhän sitä
Oliko oikein? kirjoitti:
Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja.voi sitten "ennustaa" että Viikkarit on parin vuoden kuluttua vaikka kiinalaisomistuksessa. Turha jankata huomisen visioita tänään!
- laivasähkis
Oliko oikein? kirjoitti:
Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja....Siljan laivoja. Olen ollut rakentamassa
Serenadea alusta asti. Kun se valmistui, niin
suuren laivan "kävelykatu" oli jotain aivan uutta.
Näin sen joku viikko sitten. Vaikka ikää
Serenadella onkin, niin on se vieläkin ISO. - mieltä!
nämä yrityskauppa- kirjoitti:
kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..
Aivan loistava kommentti...
Ei taida väki sitäkään tajuta, että vaikka Bertelsmann on omistajana, silti levy-yhtiön nimi on Sony-BMG!
Swelcom omistaa Nelosen, jonka kanava on JIM!
Mercedes-Benzin omistaa Daimler-Chrysler!
Samaa mieltä kanssasi, että mistä näitä Uunoja löytyy!
- M.M..
Tallinkin väreissä olevilla laivoilla en matkusta. Virolainen asiakaspalvelu ja turvallisuuskulttuuri kyllä tiedetään, ympäristövastuusta nyt puhumattakaan.
Jos Itämeren paras laiva Europa lähtee ja tilalle tulee Galaxy virolaisella henkilökunnalla niin siihen loppuu risteilyt. Siirryn käyttämään lentoyhtiöiden palveluita. - Laiva
...sitten Europa tai Festival siirtyy - johonkin Tallinnan reitillekö? Sitä olen ihmetellyt ja kaivannut, että eikö yhtään laivaa liikenisi tekemään kesäisin risteilyjä Visbyhyn, kuten Silja Opera aikoinaan, luulisi tuon olevan matkustajia kiinnostava reitti / vaihtelua!!
- Ville-Viikinki
Europa ja Festival liikennöivät seuraavaksi Tukholman ja Riian välillä.
- J--K
Tuo Visbyn liikennehän oli Operalla ihan kannattavaa, lähes joka lähtö oli loppuun myyty ja hinnat oli kuitenkin melko hunajaiset. 3 yön reissu Siljaluokassa 600 euroa hytti noin suunnilleen. Siihen retket ja syömiset päälle. Kevyesti tonni paloi laivalla.
Kyllä siinä pariksi kuukaudeksi hyvät kannattava linja löytyy, mutta ongelma on, että millään yhtiöllä ei kuitenkaan ole siirtää muilta reiteiltä kalustoa, kesällä kun paatit on täynnä. Lisäksi noilla hinnoilla hieman halutaan tasoa, joten Tallinkin vanhat purkit tai rosella ei oikein käy.
Lisäksi voi miettiä, etteikö pari kertaa vuodessa kannattaisi pieni Itämeri risteily. Esim. Riika, jonnekkin Puolaan, Rönne (tai mikä onkaan), Visby ja/tai jotain muita kaupunkeja. Jokin 4-6 yön reissu, jossa aina yön aikana uuteen kaupunkiin. Luulisi että lähtijöitä voisi löytyä? - Mukana reissannut
J--K kirjoitti:
Tuo Visbyn liikennehän oli Operalla ihan kannattavaa, lähes joka lähtö oli loppuun myyty ja hinnat oli kuitenkin melko hunajaiset. 3 yön reissu Siljaluokassa 600 euroa hytti noin suunnilleen. Siihen retket ja syömiset päälle. Kevyesti tonni paloi laivalla.
Kyllä siinä pariksi kuukaudeksi hyvät kannattava linja löytyy, mutta ongelma on, että millään yhtiöllä ei kuitenkaan ole siirtää muilta reiteiltä kalustoa, kesällä kun paatit on täynnä. Lisäksi noilla hinnoilla hieman halutaan tasoa, joten Tallinkin vanhat purkit tai rosella ei oikein käy.
Lisäksi voi miettiä, etteikö pari kertaa vuodessa kannattaisi pieni Itämeri risteily. Esim. Riika, jonnekkin Puolaan, Rönne (tai mikä onkaan), Visby ja/tai jotain muita kaupunkeja. Jokin 4-6 yön reissu, jossa aina yön aikana uuteen kaupunkiin. Luulisi että lähtijöitä voisi löytyä?Ei siis kertakaikkiaan mene mulla jakeluun, miten joku voi vieläkin väittää, että Opera olisi ollut jotenkin tasokas laiva?
Karibianmerten suolaisissa vesissä marinoitunut vanha ruosteinen rotisko se oli. Ja ainoa syy siihen, että se hätäisesti kyhättiin näille vesille oli se, että ko. laivan chartrannut firma ei halunnut jatkaa sopimusta, joten jotainhan sille piti keksiä; Siljan omistuksessa kun kerran oli.
Jos olisitte ihastukseltanne katselleet kriittisemmin ympärillenne, niin olisitte kyllä huomanneet liimatut tapetit, jotka jo irvistelivät reunoistaan ja muutenkin hätäisesti tehdyn remontin. Maalia oli yritetty lätkiä pintaan oikein aimo kerros, jottei ruosteläikät paistaisi. Aluksen keulassa; siis sieltä, josta touviköydet laskettiin, oli jopa puhkiruostuneita kohtia kansilevyissä. Hyvä, että mokoma pinnalla pysyi.
Olin mukana Operan neitsytreissulla Turusta jonnekin, mihin nyt mentiinkin - ja seuraavana päivänä Helsinkiin, josta se sitten aloitti maksaville matkustajille tarkoitetut risteilyt. Tämä ns. konseptin testaus oli tarkoitettu vain Siljan henkilökunnalle ja täytyy sanoa, että kaikki meni päin persettä!
Aluksi laivasta irtosi ankkuri merenpohjaan jo menomatkalla, eikä sen pidemmälle oltu päästy kuin Airistolle. Siellä kierreltiin ja kaarreltiin tuntikausia ja loppujen lopuksi apuun kutsutut sukeltajat sen löysivät merenpohjasta.
Toisekseen laivan loppuunkäytetty viemäriverkosto otti lopputilin kesken illan. Mitkään vessat eivät vetäneet, ja loppuillasta yleiset WC:t varsinkin, lainehtivat lattioita myöten kusta ja paskaa ja haju oli sanoinkuvaamaton.
Henkilökunnan rekrytoinnissa kokeiltiin mukamas uutta konseptia; piti olla kaikenmaailman laulavaa ja soittavaa, esiintyvää tarjoilijaa ja miehistön jäsentä. Useimmilla ei ollut päivääkään edes ravintola-alan kokemusta eikä minkäänvaltakunnan kokemusta mereltä. Firma oli palkannut ties mitä lastenhoitajaa sun muuta. Ja se kyllä näkyi! Osa ystävistämme, jotka söivät a la Cartessa, odottivat ruokaa ja juomia valehtelematta yli kaksi tuntia. Kyllähän siinä jo ehti ihmetellä, mihin he olivat hävinneet, mutta totuus selvisi myöhemmin.
Henkilökunnan tilat olivat kertakaikkiaan kammottavat ensimmäisen Sally Albatrossin aikaiset bunkkerit jossain merenpinnan alapuolella - vähän oli pistetty uutta mattoa hytteihin, ettei totuus heti paljastuisi. Jos jotain olisi oikeasti sattunut merellä ja tyhjistä viinapulloista päätellen olisi henksun pitänyt sieltä sokkeloista selvitä ulos, niin hohhoijaa sanon minä!
Että tällainen tarina, joka on valitettavasti totta itsekin hyljeperheeseen kuuluneen kertomana.
Haluan kertoa tämän siksi, että osa täälläkin kirjoittelevista on näköjään niin hyvin aivopesty markkinointikeinoilla ja mielikuvilla, että todellisuus ei todellakaan vastaa sitä ihanaa kuvaa, minkä ex-hylje halusi antaa.
Hihassa on vielä monta samanlaista kertomusta, joka voisi hieman hätkähdyttää, mutta säästän ne myöhemmäksi. - J--K
Mukana reissannut kirjoitti:
Ei siis kertakaikkiaan mene mulla jakeluun, miten joku voi vieläkin väittää, että Opera olisi ollut jotenkin tasokas laiva?
Karibianmerten suolaisissa vesissä marinoitunut vanha ruosteinen rotisko se oli. Ja ainoa syy siihen, että se hätäisesti kyhättiin näille vesille oli se, että ko. laivan chartrannut firma ei halunnut jatkaa sopimusta, joten jotainhan sille piti keksiä; Siljan omistuksessa kun kerran oli.
Jos olisitte ihastukseltanne katselleet kriittisemmin ympärillenne, niin olisitte kyllä huomanneet liimatut tapetit, jotka jo irvistelivät reunoistaan ja muutenkin hätäisesti tehdyn remontin. Maalia oli yritetty lätkiä pintaan oikein aimo kerros, jottei ruosteläikät paistaisi. Aluksen keulassa; siis sieltä, josta touviköydet laskettiin, oli jopa puhkiruostuneita kohtia kansilevyissä. Hyvä, että mokoma pinnalla pysyi.
Olin mukana Operan neitsytreissulla Turusta jonnekin, mihin nyt mentiinkin - ja seuraavana päivänä Helsinkiin, josta se sitten aloitti maksaville matkustajille tarkoitetut risteilyt. Tämä ns. konseptin testaus oli tarkoitettu vain Siljan henkilökunnalle ja täytyy sanoa, että kaikki meni päin persettä!
Aluksi laivasta irtosi ankkuri merenpohjaan jo menomatkalla, eikä sen pidemmälle oltu päästy kuin Airistolle. Siellä kierreltiin ja kaarreltiin tuntikausia ja loppujen lopuksi apuun kutsutut sukeltajat sen löysivät merenpohjasta.
Toisekseen laivan loppuunkäytetty viemäriverkosto otti lopputilin kesken illan. Mitkään vessat eivät vetäneet, ja loppuillasta yleiset WC:t varsinkin, lainehtivat lattioita myöten kusta ja paskaa ja haju oli sanoinkuvaamaton.
Henkilökunnan rekrytoinnissa kokeiltiin mukamas uutta konseptia; piti olla kaikenmaailman laulavaa ja soittavaa, esiintyvää tarjoilijaa ja miehistön jäsentä. Useimmilla ei ollut päivääkään edes ravintola-alan kokemusta eikä minkäänvaltakunnan kokemusta mereltä. Firma oli palkannut ties mitä lastenhoitajaa sun muuta. Ja se kyllä näkyi! Osa ystävistämme, jotka söivät a la Cartessa, odottivat ruokaa ja juomia valehtelematta yli kaksi tuntia. Kyllähän siinä jo ehti ihmetellä, mihin he olivat hävinneet, mutta totuus selvisi myöhemmin.
Henkilökunnan tilat olivat kertakaikkiaan kammottavat ensimmäisen Sally Albatrossin aikaiset bunkkerit jossain merenpinnan alapuolella - vähän oli pistetty uutta mattoa hytteihin, ettei totuus heti paljastuisi. Jos jotain olisi oikeasti sattunut merellä ja tyhjistä viinapulloista päätellen olisi henksun pitänyt sieltä sokkeloista selvitä ulos, niin hohhoijaa sanon minä!
Että tällainen tarina, joka on valitettavasti totta itsekin hyljeperheeseen kuuluneen kertomana.
Haluan kertoa tämän siksi, että osa täälläkin kirjoittelevista on näköjään niin hyvin aivopesty markkinointikeinoilla ja mielikuvilla, että todellisuus ei todellakaan vastaa sitä ihanaa kuvaa, minkä ex-hylje halusi antaa.
Hihassa on vielä monta samanlaista kertomusta, joka voisi hieman hätkähdyttää, mutta säästän ne myöhemmäksi.Itse olin silloin laivan tullessa 6:lla visbyn reissulla ja homma tökki.
Myöhemminkin, milloin kylmää hyttiä, milloin haisevaa, milloin vessa ei toiminut. Mutta parasta oli henkilökunta, paljon kivaa porukkaa oli hommissa.
Joo, itse olen karibialla ja ollut paljon paremmissa laivoissa, mutta tuo nyt vaan oli mielestäni parasta, mitä täällä oli tarjolla. Niin hyttien kuin reittien osalta, jotain muuta kuin Tallinna tai Tukholma.
Et nyt oikein tainnut tajuta, mitä tarkoitin. Mieluummin kyllä Itämerellä seilaisin tasokkaammalla potskilla, mutta siihen kun ei ole mahdollisuutta ns. perus laivafirmoilla.
- Anonyymi
Onkin helsinkiläisille turhan ankea. Turkulaisille sopivampi.
- Anonyymi
Onkos kukaan lähdössä SuPerin järjestämälle risteilylle tulevana sunnuntaina? :)
- Anonyymi
Sieltä hoitoa reissun aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984