Galaxy siirtyy

Ville-Viikinki

22

2461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3kiulua

      Eli Festival lähtee veks. Hello ja goodbye!

      Mitähän asiantuntija -Tepi tähän mahtaa sanoa?

      • odottelemaan

        asiantuntijamme (tepi) lausuntoa,
        ovat kieltämättä välillä hauskojakin.


      • että Europan

        tilalle tulee, mutta saas nähdä.


      • Tepi.

        Kyllähän festari ihan kiva, hytit melko köyhiä, kuten tosin kaikissa autolautoissa yleensä. Mitäs tuohon kommentoida sen enempää? On vaan varmaan hankala kaupiteltava tokin alus. No jospa Karnevalin (Color Festival) omistajalle eli koolorlainille (meniköhän oikein :) )?


    • maalataan uudelleen,

      Tullee helpommaksi käyttää yhtä nimeä aluksissa.
      Alusuudistusten jatkuessa siljan puolella, tullee nimi silja häipymään pikkuhiljaa kokonaan.
      Kaikkihan siinä vaiheessa jo tietävät kyseessä olevan tallinkin.
      Tämähän on jo muutenkin tuttu yhdistelmä, kun kaksi yritystä yhdistetään ei enää jonkin ajan kuluttua tarvita kuin yksi nimi.

    • Silja Galaxy

      Saadaan Turun linjalle uutta väriä. Itse matkustan melkein ainoastaan Turusta ja lähes aina Siljalla. Galaxystä en sen kummemmin pitänyt puoleen ja toiseen, mutta vaihtelu virkistää.

      Toisaalta tulee todella haikeata, kun koittaa Silja Europan viimeinen matka tuolla reitillä. Sillä laivalla on koettu jos jonkinlaista risteilyä. Siitä parempaa laivaa tuskin tuolle linjalle koskaan saadaan. On kokoa, näköä ja sitä "Silja Europan tunnelmaa". Huoh.

    • lähtee

      tai ainakin luulisin niin. Koska Silja Linella ei ole vuosiin ollut laittaa uutta alusta Tukholma - Turku ilta risteilijöille Ruotsalaisille matkustajille.

      • ????????????

        !!!!!!!!!!!!!!!


      • nämä yrityskauppa-
        ???????????? kirjoitti:

        !!!!!!!!!!!!!!!

        kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..


      • Oliko oikein?
        nämä yrityskauppa- kirjoitti:

        kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..

        Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
        Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
        Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja.


      • hyvinhän sitä
        Oliko oikein? kirjoitti:

        Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
        Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
        Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja.

        voi sitten "ennustaa" että Viikkarit on parin vuoden kuluttua vaikka kiinalaisomistuksessa. Turha jankata huomisen visioita tänään!


      • laivasähkis
        Oliko oikein? kirjoitti:

        Älä sä taas jauha skeidaa. Mennään muutama vuosi eteenpäin, niin montako kiulua luulet Siljan nimissä vielä kulkevan?
        Liputa sit sen puolesta vaiks oot kuin hyljefani.
        Tosiasia on, että ne rupeevat olemaan vanhoja romuja.

        ...Siljan laivoja. Olen ollut rakentamassa
        Serenadea alusta asti. Kun se valmistui, niin
        suuren laivan "kävelykatu" oli jotain aivan uutta.
        Näin sen joku viikko sitten. Vaikka ikää
        Serenadella onkin, niin on se vieläkin ISO.


      • mieltä!
        nämä yrityskauppa- kirjoitti:

        kuviot ei sitten mene perille, ei millään, vaikka kuinka toistettaisi... Taas kerran; ei Silja Line laivoineen ole mihinkään kadonnut, on osa organisaatiota jossa ylimpänä As Tallink Grupp/Tallink Silja Oy.. Ei jaksais näitä uunoja enää..

        Aivan loistava kommentti...

        Ei taida väki sitäkään tajuta, että vaikka Bertelsmann on omistajana, silti levy-yhtiön nimi on Sony-BMG!
        Swelcom omistaa Nelosen, jonka kanava on JIM!
        Mercedes-Benzin omistaa Daimler-Chrysler!

        Samaa mieltä kanssasi, että mistä näitä Uunoja löytyy!


    • M.M..

      Tallinkin väreissä olevilla laivoilla en matkusta. Virolainen asiakaspalvelu ja turvallisuuskulttuuri kyllä tiedetään, ympäristövastuusta nyt puhumattakaan.

      Jos Itämeren paras laiva Europa lähtee ja tilalle tulee Galaxy virolaisella henkilökunnalla niin siihen loppuu risteilyt. Siirryn käyttämään lentoyhtiöiden palveluita.

    • Laiva

      ...sitten Europa tai Festival siirtyy - johonkin Tallinnan reitillekö? Sitä olen ihmetellyt ja kaivannut, että eikö yhtään laivaa liikenisi tekemään kesäisin risteilyjä Visbyhyn, kuten Silja Opera aikoinaan, luulisi tuon olevan matkustajia kiinnostava reitti / vaihtelua!!

      • Ville-Viikinki

        Europa ja Festival liikennöivät seuraavaksi Tukholman ja Riian välillä.


      • J--K

        Tuo Visbyn liikennehän oli Operalla ihan kannattavaa, lähes joka lähtö oli loppuun myyty ja hinnat oli kuitenkin melko hunajaiset. 3 yön reissu Siljaluokassa 600 euroa hytti noin suunnilleen. Siihen retket ja syömiset päälle. Kevyesti tonni paloi laivalla.

        Kyllä siinä pariksi kuukaudeksi hyvät kannattava linja löytyy, mutta ongelma on, että millään yhtiöllä ei kuitenkaan ole siirtää muilta reiteiltä kalustoa, kesällä kun paatit on täynnä. Lisäksi noilla hinnoilla hieman halutaan tasoa, joten Tallinkin vanhat purkit tai rosella ei oikein käy.

        Lisäksi voi miettiä, etteikö pari kertaa vuodessa kannattaisi pieni Itämeri risteily. Esim. Riika, jonnekkin Puolaan, Rönne (tai mikä onkaan), Visby ja/tai jotain muita kaupunkeja. Jokin 4-6 yön reissu, jossa aina yön aikana uuteen kaupunkiin. Luulisi että lähtijöitä voisi löytyä?


      • Mukana reissannut
        J--K kirjoitti:

        Tuo Visbyn liikennehän oli Operalla ihan kannattavaa, lähes joka lähtö oli loppuun myyty ja hinnat oli kuitenkin melko hunajaiset. 3 yön reissu Siljaluokassa 600 euroa hytti noin suunnilleen. Siihen retket ja syömiset päälle. Kevyesti tonni paloi laivalla.

        Kyllä siinä pariksi kuukaudeksi hyvät kannattava linja löytyy, mutta ongelma on, että millään yhtiöllä ei kuitenkaan ole siirtää muilta reiteiltä kalustoa, kesällä kun paatit on täynnä. Lisäksi noilla hinnoilla hieman halutaan tasoa, joten Tallinkin vanhat purkit tai rosella ei oikein käy.

        Lisäksi voi miettiä, etteikö pari kertaa vuodessa kannattaisi pieni Itämeri risteily. Esim. Riika, jonnekkin Puolaan, Rönne (tai mikä onkaan), Visby ja/tai jotain muita kaupunkeja. Jokin 4-6 yön reissu, jossa aina yön aikana uuteen kaupunkiin. Luulisi että lähtijöitä voisi löytyä?

        Ei siis kertakaikkiaan mene mulla jakeluun, miten joku voi vieläkin väittää, että Opera olisi ollut jotenkin tasokas laiva?

        Karibianmerten suolaisissa vesissä marinoitunut vanha ruosteinen rotisko se oli. Ja ainoa syy siihen, että se hätäisesti kyhättiin näille vesille oli se, että ko. laivan chartrannut firma ei halunnut jatkaa sopimusta, joten jotainhan sille piti keksiä; Siljan omistuksessa kun kerran oli.

        Jos olisitte ihastukseltanne katselleet kriittisemmin ympärillenne, niin olisitte kyllä huomanneet liimatut tapetit, jotka jo irvistelivät reunoistaan ja muutenkin hätäisesti tehdyn remontin. Maalia oli yritetty lätkiä pintaan oikein aimo kerros, jottei ruosteläikät paistaisi. Aluksen keulassa; siis sieltä, josta touviköydet laskettiin, oli jopa puhkiruostuneita kohtia kansilevyissä. Hyvä, että mokoma pinnalla pysyi.

        Olin mukana Operan neitsytreissulla Turusta jonnekin, mihin nyt mentiinkin - ja seuraavana päivänä Helsinkiin, josta se sitten aloitti maksaville matkustajille tarkoitetut risteilyt. Tämä ns. konseptin testaus oli tarkoitettu vain Siljan henkilökunnalle ja täytyy sanoa, että kaikki meni päin persettä!

        Aluksi laivasta irtosi ankkuri merenpohjaan jo menomatkalla, eikä sen pidemmälle oltu päästy kuin Airistolle. Siellä kierreltiin ja kaarreltiin tuntikausia ja loppujen lopuksi apuun kutsutut sukeltajat sen löysivät merenpohjasta.
        Toisekseen laivan loppuunkäytetty viemäriverkosto otti lopputilin kesken illan. Mitkään vessat eivät vetäneet, ja loppuillasta yleiset WC:t varsinkin, lainehtivat lattioita myöten kusta ja paskaa ja haju oli sanoinkuvaamaton.
        Henkilökunnan rekrytoinnissa kokeiltiin mukamas uutta konseptia; piti olla kaikenmaailman laulavaa ja soittavaa, esiintyvää tarjoilijaa ja miehistön jäsentä. Useimmilla ei ollut päivääkään edes ravintola-alan kokemusta eikä minkäänvaltakunnan kokemusta mereltä. Firma oli palkannut ties mitä lastenhoitajaa sun muuta. Ja se kyllä näkyi! Osa ystävistämme, jotka söivät a la Cartessa, odottivat ruokaa ja juomia valehtelematta yli kaksi tuntia. Kyllähän siinä jo ehti ihmetellä, mihin he olivat hävinneet, mutta totuus selvisi myöhemmin.

        Henkilökunnan tilat olivat kertakaikkiaan kammottavat ensimmäisen Sally Albatrossin aikaiset bunkkerit jossain merenpinnan alapuolella - vähän oli pistetty uutta mattoa hytteihin, ettei totuus heti paljastuisi. Jos jotain olisi oikeasti sattunut merellä ja tyhjistä viinapulloista päätellen olisi henksun pitänyt sieltä sokkeloista selvitä ulos, niin hohhoijaa sanon minä!

        Että tällainen tarina, joka on valitettavasti totta itsekin hyljeperheeseen kuuluneen kertomana.
        Haluan kertoa tämän siksi, että osa täälläkin kirjoittelevista on näköjään niin hyvin aivopesty markkinointikeinoilla ja mielikuvilla, että todellisuus ei todellakaan vastaa sitä ihanaa kuvaa, minkä ex-hylje halusi antaa.

        Hihassa on vielä monta samanlaista kertomusta, joka voisi hieman hätkähdyttää, mutta säästän ne myöhemmäksi.


      • J--K
        Mukana reissannut kirjoitti:

        Ei siis kertakaikkiaan mene mulla jakeluun, miten joku voi vieläkin väittää, että Opera olisi ollut jotenkin tasokas laiva?

        Karibianmerten suolaisissa vesissä marinoitunut vanha ruosteinen rotisko se oli. Ja ainoa syy siihen, että se hätäisesti kyhättiin näille vesille oli se, että ko. laivan chartrannut firma ei halunnut jatkaa sopimusta, joten jotainhan sille piti keksiä; Siljan omistuksessa kun kerran oli.

        Jos olisitte ihastukseltanne katselleet kriittisemmin ympärillenne, niin olisitte kyllä huomanneet liimatut tapetit, jotka jo irvistelivät reunoistaan ja muutenkin hätäisesti tehdyn remontin. Maalia oli yritetty lätkiä pintaan oikein aimo kerros, jottei ruosteläikät paistaisi. Aluksen keulassa; siis sieltä, josta touviköydet laskettiin, oli jopa puhkiruostuneita kohtia kansilevyissä. Hyvä, että mokoma pinnalla pysyi.

        Olin mukana Operan neitsytreissulla Turusta jonnekin, mihin nyt mentiinkin - ja seuraavana päivänä Helsinkiin, josta se sitten aloitti maksaville matkustajille tarkoitetut risteilyt. Tämä ns. konseptin testaus oli tarkoitettu vain Siljan henkilökunnalle ja täytyy sanoa, että kaikki meni päin persettä!

        Aluksi laivasta irtosi ankkuri merenpohjaan jo menomatkalla, eikä sen pidemmälle oltu päästy kuin Airistolle. Siellä kierreltiin ja kaarreltiin tuntikausia ja loppujen lopuksi apuun kutsutut sukeltajat sen löysivät merenpohjasta.
        Toisekseen laivan loppuunkäytetty viemäriverkosto otti lopputilin kesken illan. Mitkään vessat eivät vetäneet, ja loppuillasta yleiset WC:t varsinkin, lainehtivat lattioita myöten kusta ja paskaa ja haju oli sanoinkuvaamaton.
        Henkilökunnan rekrytoinnissa kokeiltiin mukamas uutta konseptia; piti olla kaikenmaailman laulavaa ja soittavaa, esiintyvää tarjoilijaa ja miehistön jäsentä. Useimmilla ei ollut päivääkään edes ravintola-alan kokemusta eikä minkäänvaltakunnan kokemusta mereltä. Firma oli palkannut ties mitä lastenhoitajaa sun muuta. Ja se kyllä näkyi! Osa ystävistämme, jotka söivät a la Cartessa, odottivat ruokaa ja juomia valehtelematta yli kaksi tuntia. Kyllähän siinä jo ehti ihmetellä, mihin he olivat hävinneet, mutta totuus selvisi myöhemmin.

        Henkilökunnan tilat olivat kertakaikkiaan kammottavat ensimmäisen Sally Albatrossin aikaiset bunkkerit jossain merenpinnan alapuolella - vähän oli pistetty uutta mattoa hytteihin, ettei totuus heti paljastuisi. Jos jotain olisi oikeasti sattunut merellä ja tyhjistä viinapulloista päätellen olisi henksun pitänyt sieltä sokkeloista selvitä ulos, niin hohhoijaa sanon minä!

        Että tällainen tarina, joka on valitettavasti totta itsekin hyljeperheeseen kuuluneen kertomana.
        Haluan kertoa tämän siksi, että osa täälläkin kirjoittelevista on näköjään niin hyvin aivopesty markkinointikeinoilla ja mielikuvilla, että todellisuus ei todellakaan vastaa sitä ihanaa kuvaa, minkä ex-hylje halusi antaa.

        Hihassa on vielä monta samanlaista kertomusta, joka voisi hieman hätkähdyttää, mutta säästän ne myöhemmäksi.

        Itse olin silloin laivan tullessa 6:lla visbyn reissulla ja homma tökki.

        Myöhemminkin, milloin kylmää hyttiä, milloin haisevaa, milloin vessa ei toiminut. Mutta parasta oli henkilökunta, paljon kivaa porukkaa oli hommissa.

        Joo, itse olen karibialla ja ollut paljon paremmissa laivoissa, mutta tuo nyt vaan oli mielestäni parasta, mitä täällä oli tarjolla. Niin hyttien kuin reittien osalta, jotain muuta kuin Tallinna tai Tukholma.

        Et nyt oikein tainnut tajuta, mitä tarkoitin. Mieluummin kyllä Itämerellä seilaisin tasokkaammalla potskilla, mutta siihen kun ei ole mahdollisuutta ns. perus laivafirmoilla.


    • Anonyymi

      Onkin helsinkiläisille turhan ankea. Turkulaisille sopivampi.

    • Anonyymi

      Onkos kukaan lähdössä SuPerin järjestämälle risteilylle tulevana sunnuntaina? :)

    • Anonyymi

      Sieltä hoitoa reissun aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe