Kurt Vonnegut

on kuollut.

6

721

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jää9

Kurt, jään kaipaamaan maailmankuvaasi.

• peter rotstrasse

Kävin pari viikkoa sitten Savonlinnassa Saimaan Antikvariaatissa ajatuksenani ostaa Vonnegutin "Teurastamo no 5" ja "Sähköpiano". Viimeiksi mainitun sain ja sitä lukiessani eräänä aamuna, siis kaksi päivää sitten, kuulin että Vonnegut oli kuollut. Minulla on "Jumala Teitä suojelkoon, Herra Rosewater", "Mestarien aamiainen", "Tianin seireenit", "Kissan kehto", "Kalmasilmä", "Piruparka" ja "Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle". Tuon teurastamon olen lukenut jo ennen armeijaan menoani 50-luvulla. Sähköpiano on jollakin tapaa nykyaikaa. Vonnegut oli nero, hän tiesi mitä tuleman pitää. Pari päivää sitten Hesarissa kerrottiin, että Puolassa on asuinalueita, jotka ovat aidatut, kuten muuallakin mailmassa, ja jonne, "Kotikonnuilla" oleville ei ole asiaa.
      Kurt, missä lienet, vietä...
      Ytäväsi Rami

• tulla Yhdysvaltain presidentti

Edesmennyt kirjailija Kurt Vonegut oli myös yhteiskunnallisesti kantaaottava. Joskus 1980-luvulla tehtiin yhdysvaltalaisille yliopistojen ja korkeakoulujen opiskelijoille kysely ketä he äänestäisivät Yhdysvaltain presidentiksi. Jos opiskelijat olisivat saaneet päättää, USA:n presidentiksi olisi 1980-luvulla valittu Kurt Vonnegut. Ikävää, ettei Vonnegut ollut koskaan ehdokkaana. Mutta kyllä kirjailija Vonnegut olisi aivan yhtä hyvä presidentti ollut kuin näyttelijä Reagankin. Olisi USA:n politiikka ollut ainakin humaanimpaa jos Vonnegut olisi ollut presidenttinä.

• Wilhelm Kojac

Luin joskus vuosia sitten Playboysta (amer.) Vonnegutin ja Joseph Hellerin yhteishaastattelun. Äijät puhuivat maailmanmenosta ymmärtäen. Viisaita miehiä molemmat. Ja oikeassa olet: jos Vonnegut olisi tätä maailmaa johtanut, niin eläisimme helvetin paljon paremmassa paikassa.

(Olisi kiva löytää tuo vanha numero vielä jostain, mutta kun pölyisten divarien ja yhtä pölyisten mutta asialleen omistautuneiden divarin pitäjien aikakausi on ikuisesti mennyttä, nyyh... Turunkin divareista on kuollut varmaan kaksi kolmasosaa )

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2256
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2209
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1748
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      145
      1701
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1360
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1205
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1001
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      417
      920
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      236
      864
    Aihe