Kurt Vonnegut
6
715
Vastaukset
- Jää9
Kurt, jään kaipaamaan maailmankuvaasi.
- netistä
Sologdin kirjoitti:
Ajallisessa mielessä, hyvästi!
Kurt Vonnegutin suomalainen ihailija on pistänyt jakoon joitakin Vonnegutin mietteitä:
http://sundqvist.blogspot.com/2007/04/kurt-vonnegut-1922-2007.html
- peter rotstrasse
Kävin pari viikkoa sitten Savonlinnassa Saimaan Antikvariaatissa ajatuksenani ostaa Vonnegutin "Teurastamo no 5" ja "Sähköpiano". Viimeiksi mainitun sain ja sitä lukiessani eräänä aamuna, siis kaksi päivää sitten, kuulin että Vonnegut oli kuollut. Minulla on "Jumala Teitä suojelkoon, Herra Rosewater", "Mestarien aamiainen", "Tianin seireenit", "Kissan kehto", "Kalmasilmä", "Piruparka" ja "Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle". Tuon teurastamon olen lukenut jo ennen armeijaan menoani 50-luvulla. Sähköpiano on jollakin tapaa nykyaikaa. Vonnegut oli nero, hän tiesi mitä tuleman pitää. Pari päivää sitten Hesarissa kerrottiin, että Puolassa on asuinalueita, jotka ovat aidatut, kuten muuallakin mailmassa, ja jonne, "Kotikonnuilla" oleville ei ole asiaa.
Kurt, missä lienet, vietä...
Ytäväsi Rami - tulla Yhdysvaltain presidentti
Edesmennyt kirjailija Kurt Vonegut oli myös yhteiskunnallisesti kantaaottava. Joskus 1980-luvulla tehtiin yhdysvaltalaisille yliopistojen ja korkeakoulujen opiskelijoille kysely ketä he äänestäisivät Yhdysvaltain presidentiksi. Jos opiskelijat olisivat saaneet päättää, USA:n presidentiksi olisi 1980-luvulla valittu Kurt Vonnegut. Ikävää, ettei Vonnegut ollut koskaan ehdokkaana. Mutta kyllä kirjailija Vonnegut olisi aivan yhtä hyvä presidentti ollut kuin näyttelijä Reagankin. Olisi USA:n politiikka ollut ainakin humaanimpaa jos Vonnegut olisi ollut presidenttinä.
- Wilhelm Kojac
Luin joskus vuosia sitten Playboysta (amer.) Vonnegutin ja Joseph Hellerin yhteishaastattelun. Äijät puhuivat maailmanmenosta ymmärtäen. Viisaita miehiä molemmat. Ja oikeassa olet: jos Vonnegut olisi tätä maailmaa johtanut, niin eläisimme helvetin paljon paremmassa paikassa.
(Olisi kiva löytää tuo vanha numero vielä jostain, mutta kun pölyisten divarien ja yhtä pölyisten mutta asialleen omistautuneiden divarin pitäjien aikakausi on ikuisesti mennyttä, nyyh... Turunkin divareista on kuollut varmaan kaksi kolmasosaa )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849