Vellit ja kiinteät keskosilla

Poika 3kk

Moro,


meidän esikoinen on nyt 3kk. Syntyi tammikuussa rv 34. Toissapäiväisessä 3kk kontrollissa lääkäri väläytteli, että pitäisi aloittaa jo kiinteiden syöminen.

Koska te olette aloittaneet keskosilla kiinteet?

Poika tuntuu kyllä olevan nälkäisempi kuin ennen. Pumppaan kaiken maidon, mitä tulee, n. 70-80% koko maitomäärästä, loput annan korviketta.

Jokohan pitäisi siirtyä velleihin?? Vinkkejä?

6

1815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskosen äiti

      Meillä poika aloitti kiinteiden harjoittelun, kun korjattua ikää oli kolme viikkoa. Lihasoseita alettiin antamaan korjatun iän mukaisesti jo kuuden viikon vanhana. Meillä noudatetaan kaikkia ruokailuun liittyviä asioita kalenteri-iän mukaan.

    • aloitettiin

      kiinteän ruoan syönti saamiemme ohjeiden mukaisesti 3kk:n iässä. Kaksostyttömme syntyivät myös vkolla 34. Soseilla aloiteltiin, vellejä he eivät koskaan oppineet syömään, ei ollut vissiin mieluista tavaraa. Tytöt olivat kanssa tosi nälkäisiä, mutta johan alkoivat viihtyä paljon paremmin kun alkoivat saamaan myös kiinteätä ruokaa...=).

    • xyxyxyx

      lapsi syntyi rv. 27. Kotiin pääsi n. 3vko. ennen laskettua aikaa. Ravintoterapeutin ohjeiden mukaan kiinteää ruokaa aloin antaa n. 3 kk syntymästä.

      • näin 36+1 pojilla

        kiinteän aloitin 3 kk. Isompi syntymäpainoltaan 2700 g syö edelleen huonommin kiinteitä kuin pikkuveli 1960 g. Vellejä taas pieni syö huonommin. Nyt 7 kk nokkamukista paremmin. Välillä hampaiden tulo taas hidasti kiinteiden syöntiä. Itse viiden lapsen äitinä sanoisin, ettei yhtä selväöä ohjetta edes kaksosten ja keskosten kohdalla ole. Makuasiat ja sietokyky vaihtelee. Varovaista kokeilua suosittelen.

        Kaunista kevättä !!!


    • Dipar

      Kyllä meillä aloitettiin pojalla (rv 32 2) hyvin nopeasti kiinteät ja ripeässä tahdissa siirryttiin jo lihoihin ym. saimme sairaalasta ihan sellaisen kirjasen jossa oli tarkasti mitä ja milloin aloitetaan.

    • Nimetön

      syntyi vk.28 6 ja aloitettiin vellit ja kiinteät noin 3kk iässä kun ei korvikkeet riittänyt ja poika jäi selvästi nälkäiseksi... kyllä sen sitten itse huomaan kun lapsi ei ole kylläinen... hyvää kevättä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe